Morten Halsted
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Puitteiden olemassaolosta täytyy kysyä tarkennus kun en ole varma, niin onko Järvenpäässä jo joustokaukalo?
Yhdysvalloista on saapunut Haukkoihin Nolan Redler NCAA 3. divisioonasta. Nuo divisioonat ymmärtääkseni toimivat tuolla siten, että koulujen koko määrittää pelaatko NCAA 1. divisioonassa vai NCAA 3. divisioonassa. Joku voinee korjata, jos olen ymmärtänyt väärin.
Redler on ollut jokaisella pelaamaan kaudella oman joukueensa pistepörssin TOP3:ssa. Lisäksi parhaimmillaan hän on kolkutellut koko sarjan pistepörssin TOP10:ä, ollen muistaakseni 13:sta. Parhaimmat pelaajat ko. sarjasta pelailevat ECHL:aa, mutta osalla "kovistakin" pelaajista jääkiekko on ollut harrastus, joka on loppunut valmistumiseen. Sarjan varsinaisesta tasosta en osaa sanoa, mutta odotukset on Redlerin kohdalla ihan korkealla. Olisi mielenkiintoista tietää mikä toi miehen Haukkoihin? Jos joku tietää, niin voi valaista.
Mukava saada pitkästä aikaa Johanneksen teräviä havaintoja, olen kaivannut kovasti.
Itse näen, että koronatauko tuli Haukoille jopa ihan hyvään saumaan. Seura sai ns. pidennetyn offseasonin ja laittaa pieniä jokapäiväisiä asioita kuntoon. Muistetaan, että paljon on muuttunut viime kaudesta. Lisäksi tuon tauon aikana joukkue on treenannut kovaa. Kunto ei tällä joukkueella lopu.
On ollut kyllä muutenkin mukava katsella tuon joukkueen pelaamista. Joukkuehenki, ryhmädynamiikka, toisille pelaaminen on ihailtavalla tasolla. Suurimmat supertähdet puuttuu (kuten aina Haukoissa), mutta näin tiiviillä ja uhrautuvalla joukkueella on mahdollisuudet mihin vaan.
Tälläkin kierroksella vastassa iso mestarisuosikki. RaKilla on kaikki paineet, Haukoilla pelkästään voitettavaa, vitun hyvä tilanne. Yllätyksen ainekset olemassa tässäkin ottelusarjassa ja ainakin täällä riittää uskoa tähän Mighty Hawks-ryhmään. Vielä kun yleisö pääsisi paikan päälle todistamaan tätä hurmosta.
Raahe-Kiekon tämänpäiväisessä otteluennakossa luonnehdittiin Haukkoja nimellä "Mighty Hawks of Monte Carlo". Ihan hyvä nimi mun mielestä, sopii joukkueelle erinomaisesti.
Etenkin näiden pudotuspeliesitysten jälkeen on kyllä suoranainen pyhäinhäväistys, jollei kuluvan kauden parhaan Suomi-sarjavalmentajan palkinnon kyljessä lue Jarmo Räihän nimeä. Aivan järkyttävään tikkiin on mies haukkaparvensa ohjastanut, eikä sille lennolle näy loppua millään tulevan.