Mun mielestäni IFK kärsi tosta erittäin heikosta jäästä. Kiekko ei liikkunut ollenkaan ja syötöt muuttivat omituisesti suuntaa, jos nyt perille menivät ensinkään. Kiekollinen peli kärsi todella rankasti. Jalatkaan eivät ymmärrettävästi liikkuneet kunnolla, koska luisteleminen näytti olevan raskasta. Ihan kuin olisi jossain suossa kyntänyt.
Kiinnitin huomiota siihen, että vain harvoin Ramstedtilta lähti syöttö Barlowlle. Omasta mielestäni Ramu haki lähinnä Ahtolaa tai pakkeja, Barlown joutuessa tyytymään tarpeettomaan surffailuun. Ahtola pyrki kyllä löytämään myös Barlown, mutta suurimmaksi osaksi Evan joutui itse rakentamaan omat paikkansa, jolloin peli meni vähän tuskaiseksi ja väkinäiseksi puskemiseksi. Ja ajoittain peli saattoi näyttää turhankin itsekkäältä. Pitää kuitenkin muistaa, että Barlow pelaa työpaikastaan, joten on aika luonnollista, että pyrkii pisteitä tekemään. Kevyttä kauraa oli Barlow kuitenkin tänäänkin ja hän näytti kärsivän huonosta jäästä erityisen paljon. Kangen ulosheiton jälkeen Barlow pelasi Vainiolan ja Nyholmin kanssa, jolloin hänelle pelattiin kiekkoakin enemmän.
Pakisto ei kiekollisella taidolla hurrannut ja se kyllä valitettavasti näkyi. Kankaanperä nousi muutaman kerran maalille ja menipä kiekko kerran sivuverkkoonkin. Mutta DelGrosso oli oikeastaan ainoa, joka kykeni kunnolla kiekolliseen peliin, vaikka Vallinkin oli jälleen hyvä. DelGrosso tuhlasi taas paikkansa, mutta siltikään en voi olla diggaamatta "Mafiososta". On hyvä merkki, että ylipäänsä saa rakennettua itse paikkoja. Uskon edelleen, että viimeistely tulee parantumaan ajan myötä. Diggaan myös siitä, ettei lopeta pelaamista kesken. Tänäänkin nähtiin, miten oman kiekonmenetyksensä jälkeen DelGrosso hankki kiekon vastustajalta takaisin. Ihan vielä en siis ole valmis lähettämään himaan. Ja kyllä mun mielestä DelGrosso on kovempi ja potentiaalisempi onnistuja kuin esim. Ahonen tai Melart. Eri asia sitten on se, millaiset pakkiparit saadaan koottua ts. tarvitaanko esim. Melartin äijäilyä enemmän kuin kiekollista taitoa.
Juuso oli ekassa erässä taas epävarma, ajoittain jopa huono. Paransi kuitenkin otteitaan ottelun loppua kohti ja vikassa erässä otti muutamia tärkeitäkin koppeja. Joku kuitenkin vielä tökkii ja kokonaisvaltaisesti Lundellin peli on paljon varmemman ja hallitumman näköistä. Ehkäpä Saken kanssa pannaan hommat kondikseen ennen liigan alkua... yeah right ja hope so.
Kaiken kaikkiaan erinomaisen heikkotasoinen ottelu. Keskiviikon peli oli kyllä omasta mielestäni tämänpäiväistä parempaa tasoa, pl. ensimmäinen erä, joka meni reisille Lennun ulosajon vuoksi. Suurin syy lankeaa tänään kyllä ala-arvoiselle jäälle. Huolissani en ole, koska tämänpäiväisessä ja eilisessä IFK:ssa ei ollut oikeastaan muuta yhteistä kuin pelaajien nimet selässä. Ottelun päätyttyä J-P Haataja lähti äärimmäisen nopeasti ja turhautuneena kentältä pois paiskoen kaukalon ovea. Uskon ja toivon, että turhautuminen johtui sekä tappiosta että siitä, ettei jäällä pystynyt kunnolla pelaamaan. Se on pelimiehelle ehkä kaikkein v-mäisintä. Jos jollakin on parempaa ja oikeampaa tietoa, korjatkoon käsitykseni.