Harjoitusottelut 2020

  • 42 514
  • 210

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lindbäck antoi todella hienon syötön Anttilan läpiajoon av:lla, josta Pihlström pääsi riparista tekemään maalin. Muutenkin hyvää tekemistä tänään, vaikka ei niin pahasti töihin jputunutkaan. Pudas tulee viemään pakkien pistepörssin tällä kaudella, vaikka Lehtonen pelaisi koko kauden meillä. Aika hmv höntsäähän toi peli taas oli, mutta toivotaan että jos kausi alkaa, niin jätkät nostaa kaikki tasoaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Muutamia havaintoja paikan päältä:

- Pudas vaikuttaa todella hyvältä.
- Pakarinen parantaa ammattimiehen elkein, nousi ansaitusti pelin lopussa kakkosvitjaan Junttilan tilalle.
- Junttilasta puheenollen.. jaloissa on voimaa, mutta ei hyödynnä niitä yhtään. Ei haasta, ei pyri maalille, ei yhtään mitään.
- Schroeder ja O'Neill näyttävät melko erottamattomalta kaksikolta jo nyt. Tuohon voi kolmanneksi lenkiksi heittää melkeinpä kenet vaan.
- Kurri ei näyttänyt huolestuneelta
- Krejcikillä on kaunis vaimo

Aika hyvin tuntuu systeemi olevan iskoistettu pelaajien nuppiin. Melko vaivattomasti kiekoteltiin kerta toisensa jälkeen Dinamon päätyyn ja paremmalla asenteella lukemat olisi voineet olla paljon rumemmat. Saapa nähdä mitä tuleman pitää, kun kausi alkaa sitten joskus jossain.
 

Ikuri

Jäsen
- Schroeder ja O'Neill näyttävät melko erottamattomalta kaksikolta jo nyt. Tuohon voi kolmanneksi lenkiksi heittää melkeinpä kenet vaan.
Muista kohdista samaa mieltä, en tosin ole nähnyt Krejcikin vaimo, enkä edes Kurrin Jarin ilmeitä, mutta lainaamaani oma pohdinta.

Riippuu vastustajasta, kenet tuohon kolmanneksi laittaa. Nämä heikoimmat KHL-joukkueet kiekotellaan nurin, mutta kovempia vastaan laittaisin itse ykköseen myös santapaperia. Jokereissa tällä hetkellä tuo tarkoittanee Savinaista, Pakarista tai Joensuuta ja juuri tuossa toivomisjärjestyksessä.

Luoko Tolvanen-Schroeder-O'Neill virheellistä kuvaa dominoidessaan ottelua Dinamo Riikaa vastaan, vaikka he (siis tämä ykkösketju) pelasivatkin hivenen puolivaloilla? Tavallaan kyllä. Kun sieltä jossain vaiheessa vastaan asettuu KHL:n kärkijengejä, meidän niihin otteluihin tarvittavilla ketjukoostumuksilla ei ole riittävästi yhteisiä kokemuksia. Tätä ajatustani vastaan sotii LoKoMo, jota itse en olisi milloinkaan kasannut yhteen. Toisaalta miellän kyllä O'Neillin niin kokonaisvaltaiseksi pelaajaksi, että hän tuo kaksinkamppailuihin sekä voimaa että taitoa.

Tiedän, että jääkiekkoilu muuttuu, mutta minä en. Olen vanhanliiton ukkeli, jonka mielestä sellainen Valtonen-Metropolit-Jantunen on tärkeisiin ja tasaisiin otteluihin oikein koottu ykkös- tai kakkosketju.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: pyy

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Riippuu vastustajasta, kenet tuohon kolmanneksi laittaa. Nämä heikoimmat KHL-joukkueet kiekotellaan nurin, mutta kovempia vastaan laittaisin itse ykköseen myös santapaperia. Jokereissa tällä hetkellä tuo tarkoittanee Savinaista, Pakarista tai Joensuuta ja juuri tuossa toivomisjärjestyksessä.
Tätä tarkoitin. Santapaperiosaston ukkelit pystyvät raivaamaan näille taitaville väkkyröille tilaa, kun taas Eelin kanssa homma menisi pitkälti siihen, että etsitään tälle loistavaa paikkaa ampua. Onneksi tosin Schroederilla tuntuu olevan muutenkin jo mukavasti laukaisuhalukkuutta.

Varmaan asettelisin kauden avaukseen jotenkin niin, että jenkkiveljeksiä säestää ykkösessä Savivellu ja Eeli pelaa kolmosessa Normanin ja Pakarisen kanssa. Voipi olla, että tuolle Mäenalasen ketjullekin joudutaan tekemään jotain, jos yhtä hampaaton meno jatkuu.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Nyt kun neljä matsia on tullut katseltua, niin heitetään parit omat mietteet:

- Pudas tuntui ensimmäisessä matsissa olevan jopa "turhake". Laukaukset plekseihin ja ei mitään sinänsä suurta. Mutta tuon jälkeen on näyttänyt ihan jopa kovalta jätkältä. Neljän treenimatsin perusteella, joista siis yhdestä en kehuja uskalla antaa, vaikuttaa loistavalta haulta.
- Friman huolestuttaa. Ei siltä pisteitä odoteta, mutta "äijämäisempää" toimintaa puolustusalueella olettaisin näkeväni. Ei mitään "Olli Vol II" tyylistä, vaan Väänäsen tyylistä puolustamista. Toivotaan, että kyllä se tästä.
- Jotenkin mulla on fiilis, että Schroeder ja Nelli voisivat toimia paremmin eri ketjuissa. Sinänsä ihan tyylikästä settiä saavat aikaan, mutta jotenkin takaraivossa painaa ajatus "liian samantyylisistä" jätkistä. Molemmat tykkäävät kiekosta ja vaikka ison veden takana asuva tuskin kutsuisi termillä "pussy" kumpaakaan, niin ehkä molemmat pääsisivät toisissa ketjuissa paremmin käyttämään vahvuuksiaan. Eikä tämä ole mikään epäluottamus lause kumpaakaan kohtaan tai muuta vastaavaa nillitystä, vaan ns. gut feeling.
- Samaan hengenvetoon on todettava, että Schroeder vaikuttaa sellaiselta kaverilta, jolta tehoja uskaltaa odottaa. Vaikka taulussa ei ole 10+10, niin kyllähän tuo vaikutti sellaiselta jampalta, joka saa pakeissa kauhua aikaan. Molareista en ole niin varma, ne kun ovat niin omalaatuisia jo lähtökohtaisestikin.
- Pakarisesta mulle jäi aika ristiriitaiset fiilikset. Sinänsä hän esitti odotettuja asioita pelissään ja pisteiden tekijäksi häntä tuskin hankittiin, mutta paikkoja hänelle avautui ja ne maalit jäivät. Vaikka selässä ei lue Anttila ja sua ei tunneta nimellä Mörkö, niin saa lyödä sisään.
- Kurri voisi hyvin olla yhteydessä Tennesseen suunnille ja Tolvasen agenttiin. Eikös se olisi kaikkien (meidän) kannalta paras, että AHL:n sijasta vääntäisi vaikka Venäjän "kuplassa"? Lainausmerkit ihan siksi, että evakkoon jouduttaisiinkin, niin ei siitä viritelmästä voisi puhua samalla termillä NHL:n kuplan kanssa.
- Lindbäck vaikutti ensimmäisessä matsissaan kokooan pienemmältä, suunnilleen 142 senttiseltä. Sen verran tyhjää tilaa tuntui jäävän, että paremmat laukojat alistaisivat ihan huolella. Tänään Riika ei pystynyt ihan liikaa uhkaamaan ja maalia en veskarin piikkiin pistä. Komean syötön toki tarjoili Anttilalle, teki oikein gutaa nähdä tuollainen passi molarilta. Saa silti parantaa ja paljon, tosin otanta on pieni ja veskarit ovat mitä ovat noin muutenkin.
- Anttila ketjuineen on ollut erittäin hyvä. Varsinkin Anttila näyttää aivan eri tyypiltä kuin ~10-12kk sitten.

Noh, harkkamatsejahan nämä. Turha vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

- Krejcikillä on kaunis vaimo

Tähän kaipaisin jotain lähdettä, esimerkiksi kuvaa. Ei sillä että epäilisin näkökantaasi, mutta ne makuasiat... :)
 
Samaan hengenvetoon on todettava, että Schroeder vaikuttaa sellaiselta kaverilta, jolta tehoja uskaltaa odottaa.

Ihan puolivaloilla veti mun silmiin Turussa ja oli vaarallinen. Luulen, että tässä on meidän ensimmäinen pelillinen (isoihin pisteisiin (+55pst)) ykkössentteri koko KHL-historian aikana. Juuri sellainen kaveri, joka heitetään jäälle, kun hätä on suurin ja kaveri toteuttaa.

Haluan nähdä hänet Jensenin kanssa ja lyödä O'Neillin sentteriksi vaikka Savinaisen ja Eelin väliin. Tuhoa tulee.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tässä harjoituskauden pistepörssiä. Skrode, Nelli ja Pudas tehokkaimpina. Olivat monessa maalissa kolmestaan mukana.

PelaajaOttelutMaalitSyötötPisteet
Schroeder
4​
2​
3​
5​
Pudas
4​
1​
4​
5​
O'Neill
4​
1​
3​
4​
Jensen
3​
2​
1​
3​
Lehtonen
3​
1​
2​
3​
Sklenicka
3​
1​
1​
2​
Tolvanen
2​
1​
1​
2​
Anttila
4​
1​
1​
2​
Pakarinen
4​
0​
2​
2​
Norman
4​
0​
2​
2​
Ikonen
3​
1​
0​
1​
Pihlström
3​
1​
0​
1​
Haapala
4​
0​
1​
1​
Mäenalanen
4​
0​
1​
1​
Junttila
3​
0​
1​
1​
Lindbäck
2​
0​
1​
1​
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harjoituspeleissä tehopisteittä ovat jääneet siis kaikki 4 peliä pelanneet Friman ja Kivistö, 3 peliä pelanneet Joensuu, Lööv ja Grant sekä 2 peliä pelanneet Savinainen, Hirvonen ja Mäki.
 

Ikuri

Jäsen
Eetu Mäki olisi tarvinnut Hirschovitsin Kimin suun, jotta pistetili olisi penkiltä auennut. Jakub Krejcik taiteili myös kiikareilla.

Tehopisteet kertovat sen, jonka jokainen näki peliesityksistä. Kakkosketju ei toimi, vaikka Saku Mäenalasen motivaatiosta homma tuskin jäi kiinni. Halua on, mutta toteutus sai vain yhden juutin kiukkuiseksi. Jensen on tälle joukkueelle niin arvokas pelaaja, että hänelle tulee pystyä tarjoamaan parempaa tukea, jotta maalintekotilanteita aukeaa. Siinä on pähkinää Marjamäelle purtavaksi.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Siinä on pähkinää Marjamäelle purtavaksi.

Itse ehdotin jo aiemmin Sakun ja Normanin olevan toisin päin, kun oli ilmeistä, että näillä lähdetään kauteen ja sentteri hankitaan myöhemmin. Vaikka olen nykyistä sentteristöä pitänyt riittävänä kauteen lähdettäessä niin olen tarkoittanut, että kauteen voi lähteä, mutta kauden aikana on PAKKO saada sentteri osastolle vahvistusta, ei pelkästään täydennystä sentteri statuksen takia.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Todella heikot treenipelit. Pari kohtalaista erää (TPS ja Riika avauserät), mutta muuten mukavuusalueella kiekottelua, heikkoa puolustamista ja aika heikkoa maalivahtipelaamistakin. Friman, Krejcik ja Junttila haiskahtavat tyhjiltä arvoilta. Pudas, Schroeder ok. Pakarisen suhteen en osaa oikein päättää. Vanhoista Norman ja nelonen olleet tikissä. Mäenalainen väärällä tontilla ja ihan paska. Muut lähinnä surffailleet pelit pois alta. Oltaisiin varmaan tarvittu joku SKA tms. yhteen peliin vastaan ottamaan luuloja pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös