Ihan mukava peli Ässiltä harjoitusotteluksi. Väittäisin Ässien jopa hienokseltaan hallinneen kenttätapahtumia, mutta voi olla värilasien ansiota. Ja kyllä Kerhokin järjesti muutaman aika vilkkaan pyörityksen. Mielestäni parasta antia pelissä tarjoilivat:
- Salminen sillä huikealla veivauksellaan, itse en nähnyt että kiekko olisi maalissa käynyt, mutta kaveri oli asiasta satavarma.
- Mäkilä oli mielestäni erittäin hyvä, ottaen huomioon pelipaikan (nelosketju). Enakkoluuloton kaveri kaiken kaikkiaan ja parin nähdyn harjoituspelin perusteella näyttäisi uskaltavan ottaa sitä vastuuta, mitä on tarjolla.
- Mave osoitteli heräämisen merkkejä. Porin Pormestari lienee sittenkin kunnossa.
- Damon oli varsinkin aloituksissa ja 5-3 ylivoimassa helvetin hyvä. En muista Ässissä hetkeen pelanneen sellaista sentteriä, joka pystyy aloittamaan sekä kämmen-, että rystypuolelle noin kovalla prosentilla.
- Huhtanen täytti myös paikkansa hyvin peliaikaan nähden.
- Ruohola edelleen odotuksiin nähden jopa hyvä.
Kuparinen meni kyllä tavallaan hukkaan tässä laiturikokeilussa. Itse koittaisin Huhtalaa tai Huhtasta Kalpa-pelissä tuolla paikalla. Ihmettelin myös, ettei "Fredi" Määttä lähtenyt nyrkkitalkoisiin. Eikös tämän miestenorin kaiman pitänyt olla jonkinmoinen tekijämies tällä alalla? Karjalaisen peli oli perkeleen huonoa, eikä sitä mielestäni voi selittää millään "ekalla kotipelillä". Kyseessä on kuitenkin vuosia ammatikseen pelannut jääkiekkoilija. uusitalolta muuten ihan hyvä peli, mutta pari karkeaa oikosulkua alivoimalla. Noita ei sais liigassa tulla.
Kerhosta ei mun silmiini erottunut muita kuin Lassila parilla huikealla torjunnalla ja hyvällä mailapelillä, sekä #71, joka oli hyvä.
Vielä viikko, ja sitten saadaan ensimmäiset tosimittarit eteen. Tuskin maltan odottaa.