Hannu Väisänen. Kiekkoilija vai valkun bestis?

  • 3 596
  • 13

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viuh viuh sanoi Flonaldon takki viime kaudella. Nyt sanoo samoin minun takkini.

Korostan kertauksen omaisesti että hannuväisästely-krittiikini on kohdistunut oikeastaan Jukka Jaloseen eikä Hannuun itseensä. Olen ääneen ihmetellyt että miten ihmeessä joku hannuväisänen mahtuu pelaavaan kokoonpanoon illasta toiseen vaikka tulosta ei juuri synny. Hannu on joutunut olemaan osittain viaton sijaiskärsijä tuossa itkuterapiassani. Tietty heittämällä 2 maalia / peli minun olisi pitänyt keksiä toinen pelaaja tilalle, eli siinä mielessä oma vikansa. Nyt alkaa näyttää siltä että Jalonen on tiennyt mitä tekee.

Jotta takinkääntöni olisi totaalinen ja itselleni täydellisen nöyryyttävä niin sanonpa vielä että olen pitänyt valmentajan pitkää pestiä huonona ideana. Nyt asiaa pohtiessani olen siinä tuloksessa että tällainen hannuväisästen huipulle (vähän ennakoin tässä, älkää takertuko) nostaminen ei onnistu jos valmentaja ajattelee vain kvartaalitaloustyyliin.

Viime kauden pudotuspeleissä jouduin pikkuhiljaa huomaamaan että kyllä se perkeleen Väisänen osaa pelata. Tuolloin vakuutin itselleni että kyseessä on ohimenevä jyrkilouhi-ilmiö. Nyt kun tämä kuluva kausi on edennyt jo hurjan pitkälle niin joudun myöntämään että tuosta ei ehkä olekaan kyse.

Kunnolisen, nöyrän, tulostatuovan peliesityksen lisäksi vielä pari juttua. Oulussa Väisänen teki kauden avausmaalinsa kultti-rystyllä. Eilen Hannu esitti sellaisen takaperinluistelun kohti vastustajan maalia että moista ei olla nähty sitten legendaarisen #12 parhaiden kiemuroiden. Hymyni levisi korvasta korvaan kun ympärillä istuvat kohisivat että mitä helvettiä se oikein tekee. Tuntui että viitta siirtyi Hannun harteille kun hallissa kuulutettiin "ottelun vakuuttaja, Hannu Väisänen".




PS. Kyllä mää vielä jostain marisen, varmaan aika piankin.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Niin, kiekkoilijahan se on valkun bestiskin, joskin usein porukan keskuudessa hiljakseen halveksittu.

Mitä Väisäseen tulee, pehmeänä olen aina pitänyt, enkä kantaani muuta vieläkään, ainakaan ennen kuin nään jampan kentällä.

Saatta hyvinkin olla, että Väisänen on "syyntakeettomasti" saanut kärsiä tuosta "bestis"-kommentoinnista, jota viime kaudellakin taajaan harrastettiin. Muistettava on myös se, että kyllä se Jalonen on Väisäsenkin nähnyt "tuhansia" kertoja useammin, kuin tavallinen tallaaja. Eipä sitä valmentajakaan turhaa miestä ehdon tahdon peluuta, jääkiekko kun kaikesta huolimatta on tuloksentekolaji, kentällä ja sen ulkopuolella. Oman jakkaransa jalkaa siinä nakertaa, jos jäälle heittää ehdon tahdon väärän miehen väärään aikaan ja paikkaan.

Annettakoon Väisäselle sitten kunnon mahdollisuus näyttää, että lisänimi "Sukka" on kuin onkin loppujen lopuksi turha ja epäkuvaava.
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkin olen viime kaudella miehen peluuttamista kritisoinut, tosin syynä tähän oli lähinnä ns. omien kasvattien penkillä ja katsomossa istuttaminen. Tämän kautista sopimusta olen myös ehtinyt pitämään hätiköitynä johtuen sentterihankinnan tärkeydestä. Heinäkuussa näytti siltä, että olin oikeassa, mutta nyt tilanne on se, että HPK:lla käy ns. moukan tuuri ja koko kesän ykkösehdokas saadaan vielä takaoven kautta joukkueeseen. Kerrankin näin päin(knok-knok..)

Vielä on toki ennenaikaista sen suurempaan hehkutukseen, mutta on kyllä todettava Hannu Väisäsen ottaneen tähän mennessä nähdyn perusteella suurimmat kehitysaskeleet HPK:n joukkueesta. Nyt mies ei edes vie omien kasvattien pelipaikkaa, koska ne omat kasvatit ovat joko lopettaneet tai siirtyneet muualle. Jos mies pystyy jatkamaan nyt nähdyllä tasolla, niin hieno juttu HPK:n kannalta. Tällaista venymistä HPK tarvitseekin menestyäkseen.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ei, en vielä käännä takkiani takaisin, mutta... Väiski on kyllä ollut yhtä näkymätön kuin Tommi Santala HIFK:ssa viimeisimmät ottelut. Vielä en jaksa uskoa että ekat pelit olivat pelkkää moukan tuuria, mutta eipä tosiaan ole häikäisevää näkynyt vähään aikaan. Tosin ei ole näkynyt myöskään virheitä, eli siinä mielessä plus/miinus nolla.

Siis ihan ekojen pelien hehkutusten arvoinen ei ole numeromme 22 enää viime peleissä ollut. Katsellaan nyt rauhassa kuitenkin toistaiseksi.
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Twite
Tosin ei ole näkynyt myöskään virheitä, eli siinä mielessä plus/miinus nolla.

Tosta kohtaa viestiäsi oli pakko käydä katsomassa miehen plus/miinus tilasto ja sehän näytti olevan koko jengin paras eli +4. Mistähän näkisi miten tuo lukema on kehittynyt eli oliko jossain vaiheessa jo enemmänkin plussalla vai onko kasvanut tasaisesti?
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Eilisestä Kärppien kaadosta liikuttuneena on helppo nostaa Väisäs-Hanski jälleen esille. Super-Hannu on kyllä kiistatta nousemassa Kerhon kokoonpanosta kylmimpien ratkaisijoiden joukkoon jolla kädet eivät jäädy maalipaikan tultua. Jotain sniperin vikaa siinä Väisäsessä taitaa olla ja Jalosen sitkeä luotto alkaa selvästi tuottamaan tulosta.

Olen aina ollut sitä mieltä, että jos pelaajasta löytyy edes himpun verran lahjakkuutta ja potentiaalia mikä ei välttämättä heti edes paljastu, niin pitkäjänteisellä työllä ja ennen kaikkea vastuun saamisella pelaajasta voi kehkeytyä täysin erilainen pelaaja ja vastuunkantaja kuin mihin ollaan jo ehditty tottua. Jotkut pelaajat säväyttävät saman tien, joidenkin kanssa tarvitaan se vähän pidempi tie käytäväksi, joillakin taas ei natsaa ikinä. Väisänen on jo tässä vaiheessa kautta ylittänyt viime kauden maalimääränsä eikä se ole kyllä sattumaa. Hän pystyy nyt omalla panoksellaan luomaan maalipaikkoja itselleen, liikenopeuden kehittyminen viime kaudesta on melkein samanlainen harppaus kun mitä Voutilaisen kohdalla on tapahtunut.

Todella ilo on kyllä seurata noinkin selvää pelaajan henkilökohtaista niin fyysistä kuin myös henkistä kehittymistä, mihin on tarvittu todellakin niitä hikipisaroita yksi jos toinenkin. Go Hannu, Go!
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Tribal
Tell me about it. Tällaista se antisankarin arki on.

Tiedä sitten tulisiko Hannusta Akin manttelinperijä. Ehkä tekee liikaa maaleja siihen nähden. Vain aika näyttää...

Että silleen...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Axel K.
Joo, mutta auta armias, jos tulee muutaman ottelun maaliton putki ja selkään puukotus alkaa taas...
Minun käsitykseni mukaan tässä nyt oli jo alkukauden jälkeen aika pitkä kuivempi kausi. Oli muotia haukkua Holdenia, Hannu sai olla rauhassa.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Väisäsen kohta on sama kuin Puurun. Vaikka pelaisi yhdellä jalalla käsi paketissa ja tekisi hattutempun, joku nokkela huomauttaa ottelun jälkeen "ei niin nöyrästä" puolustuspelaamisesta tai muistaa sen "tuhannen taalan paikan", jonka mies missasi ottelun viimeisellä minuutilla pelin ollessa kerholle 8-0.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Osaisikohan joku peleissä käyvä immeinen kertoa, notta mitä Hannulle on tapahtunut, kun pelaa nykyään nelosketjussa tai 13. hyökkääjänä. Alkukaudesta ja viime kaudella kyseinen kyseinen jannuhan pelasi alinomaa ykkös- ja kakkosketjussa.
Asia kiinnostaa sillä, että itse kuulun nimittäin siihen harvalukuiseen joukkoon, joka on alusta alkaen ollut hyvin mielissään, siitä kun kaveri joukkueeseen liittyi. Tuli seurattua kaveria jo ammoin Kiekko-Vantaan riveissä, ja sieltä asti olen kaverin pelimieheksi tiennyt. Eli ei ole valkun bestis.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti ptk
Osaisikohan joku peleissä käyvä immeinen kertoa, notta mitä Hannulle on tapahtunut, kun pelaa nykyään nelosketjussa tai 13. hyökkääjänä. Alkukaudesta ja viime kaudella kyseinen kyseinen jannuhan pelasi alinomaa ykkös- ja kakkosketjussa.
En osaa kuin arvailla, mutten usko olevani kovin suossa arvaukseni kanssa. Väiski on niitä pelaajia, jotka voi huoletta heittää lähes mihin rooliin tahansa. Ja näiden pelaajien kova kohtalo on usein väistyä niiden tieltä, jotka eivät sovellu niin moneen rooliin. Ykkönen on aika permanentti. Kakkonen on hiukan elänyt viime aikoina. Holden ja Setzinger miehittänevät tuossa kaksi paikkaa loppuun asti. Kolmosessakaan ei käytännössä ole ollut kuin yksi paikka kierrossa. Hahl ja Laakkonen seilaavat hiukan ketjusta toiseen. Hahl sen takia, että hänelle se nyt on melkein sama, missä ketjussa tai millä paikalla pelaa. Laakkonen taas sen takia, että niitä kadonneita tehoja etsitään kaikin keinoin. Hassisen kohdalla on hiukan sama homma. Kärjistetysti Hassisen ja Laakkosen ero Hahliin ja Väisäseen on siinä, että ensin mainitut elävät tehopisteistä ja pelaavat hyvin vain erikoisolosuhteissa. Jälkimmäiset pelaavat taas taitojensa mukaan ihan missä ja kenen kanssa vaan. Ei ole vaikea arvata, kummat saavat paremman kohtelun ketjulotossa. Ja onhan siellä bubbling under -osastokin peliaikaa kärkkymässä.
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti ptk
Osaisikohan joku peleissä käyvä immeinen kertoa, notta mitä Hannulle on tapahtunut, kun pelaa nykyään nelosketjussa tai 13. hyökkääjänä.

Itse sanoisin, että tässä ei kyllä ole kyse mistään sellaisesta, että Hannu olisi pelannut huonosti tai muuta vastaavaa. Kerhon hyökkäysmateriaalin leveys nyt vaan sattuu olemaan todella laaja ja Väisäsellä ei todellakaan ole yhtään häpeämistä "joutuessaan" pelaamaan Kerhon nelosketjussa. Hyvin Väisänen on leiviskänsä hoitanut. Virheisiin hän sortuu jäällä todella harvoin, pelaa varmaa peliä mutta ei edelleenkään ihmeemmin säväytä, vaikka onkin viime kautista Väisästä huomattavasti sähäkämpi pelityyliltään. Nelosketjun maalejatekevän työmyyrän rooli on mielestäni oikein hyvä Väisäselle. Maaleja Hannu ei viime aikoina ole juurikaan tehnyt, mutta toivottavasti jatkossa osuisi putki enemmän kohdalleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös