Toivottavasti ei saada puolen vuoden päästä lukea tälläistä.
Hannu Kapanen ei katkeroidu lopputilistä
--------------------------------------------------------------------------------
"Paineet ovat kovat ja seuran johdolla on oikeus menetellä parhaaksi katsomallaan tavalla"
Jokerien jääkiekkovalmentajan tehtävistä erotettu Hannu Kapanen ei ole katkera seuran johdolle. Valmentajan työ on suhdanneherkkää. Jokerit on seura, jossa vain paras kelpaa. Kolmas sija on liian vaatimaton tulos.
"Paineet ovat kovat ja seuran johdolla on oikeus menetellä parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos minun toimintatyylini ei tuottanut tarpeellisia tuloksia niin ei sitten. Katkeruuteen ei ole mitään syytä. Viime aikoina olemme hävinneet, mutta pelillisesti parempaa on ollut näkyvissä. Olen varma, että kevättä kohti mentäessä tulokset olisivat parantuneet", Kapanen sanoi.
Kapanen ei tyytyväinen
Jokerien peliin
Kapanen korosti kuitenkin, ettei hän ole mitenkään tyytyväinen alkukauden tapahtumiin. "Totta kai minun olisi pitänyt saada pelaajista enemmän irti. Ehkä en ollut tarpeeksi jyrkkä. Määrättyä sählinkiäkin on ollut. Ketään en kuitenkaan syytä. Vastuu oli minun ja sillä selvä."
Jääkiekkoilua Kapanen tuskin jättää, vaikka uutta työpaikkaa ei vielä ole näköpiirissä. Kokemukset Jokereissa eivät jättäneet ainakaan lähtemättömiä kuhmuja.
"Mutta sen sanon, että kahvaajat ja roikkujat saavat suoralta kädeltä lähtöpassit siitä joukkueesta, jota minä ehkä joskus vielä valmennan. En syytä ketään, mutta jos erotuomarit eivät pysty kahvaamista kitkemään, jonkun muun on se tehtävä."
(HS)