Lisäyksenä: nenä Jalosta en ottaisi koskaan Jokereita valmentamaan, voiko tuota tylsempää suolapatsasta saada vaihtoaitioon?
Sulla ja Gagsilla on aina kihelmöivä tarve vetää HIFK verrokiksi joka ainoaan asiaan. Siis yleensähän te olette napanneet meiltä valmentajat, joten kannattaa ruveta valmistautumaan siihen, että Nenä ilmestyy Ilmalaan - hymiö : ). Mutta on tuossa vähän tottakin. Nenän ja Petu Matikaisen diilit loppuvat keväällä -11 ja kylillä huhutaan molempien jatkavan pk-seudulla. Sinä flint oletkin profiloitunut tyylikkäällä tavalla anti-ifk:laiseksi ja pidät linjasi. Se on hienoa, oikeasti. Mutta Gags: Muistan joskus sun vakavissasi lausuneen, että jos Jokerit ei pelaa ja olet HIFK:n matsissa, olet "yleensä" HIFK:n puolella. Oikeastiko? Kamoon, tule ulos kaapista ja myönnä, että HIFK on pissannut muroihisi aikanaan. Jotain on joskus tapahtunut? En tiedä ketään muuta hyvää lätkäkirjoittajaa, jonka näkökulma suppenee yhtä joukkuetta koskien täysin. Enkä mä tässä sata lasissa tosissani siis ole - mielestäni mielipidepalstan idea ei ole se, että kaikki olisivat samaa mieltä esimerkiksi meikäläisen kanssa. Vitun tylsäähän täällä olisi möyhöttää yksin.
Itse asiassa mä tykkään teikäläisten parin mohikaanin jatkuvasta jurnutuksesta. Kadotin itsestäni tuon vaihteen jossain vaiheessa, mulle narrit on vain yksi vastustaja ja koetan kommentoida pelkästään peliä. Olen hiffaavinani esimerkiksi bozikissa ja cobolissa samaa tai sitten pelkään olevani sama henkilö. Olemme lähes aina täsmälleen samaa mieltä (peli)tilanteista. Ja näköjään koutseistakin. bozik on oikeassa sittenkin siinä, että Jortsun hyvä alku oli varmastikin uuden koutsin boosti? Mielestäni hyvä mittari keskustelupalstan nickien analysointiin on se, että kun näet topicin otsikon ja tietyn nimimerkin kirjoittaneen sinne, arvaatko etukäteen kirjoituksen sisällön? Gags ja flint ovat kaksi vuorenvarmaa tapausta joka ainoassa HIFK:ta käsittelevässä ketjussa. bozik tai cobol saattavat käydä kehaisemassa ja mä arvostin mm. cobolin reaaliaikaista kehaisua, kun Wärn kuittasi Granlundin ajelun. Perkasin omia jokerikirjoituksiani ja löysin pelitilanneketjuista enemmän pro- kuin anti -asiaa. Mä oon niin dorka, että katson vain peliä. Tai valmentajaa.
Ylläoleva oli peace and love -henkistä tavaraa kaikkiaan, en mä minkä tahansa urpojen jaarituksia jaksa edes lukea, saati kommentoida eli osoittaa kiinnostusta.
Mutta kun nyt tuli puheeksi valmentajien mimiikka aitiossa, niin sillä nyt ei ole hevonvitunhumpan verran tekemistä sen kanssa, miltä peli kaukalossa näyttää. Ja peli kaukalossa ratkaisee. Jortikka saa meuhkata ja huutaa, samoin Ika Lehkonen. Mitä perkeleen väliä tai itsestäänarvoa sillä on, kun joukkue on silti väsynyt, muniinpuhalteleva lauma? Erkka ja nuorempi Tihonov ovat suolapatsaita ja kentällä tapahtuu. Nokkaahan olin itse kenkäämässä ulos viime kauden jälkeen. En mä mitään armoa anna jollekin koutsille / pelaajalle siitä, että se on HIFK:ssa duunissa. Tällä kaudella Nokka on tehnyt asioita kuitenkin paljon oikein, vaikkei hän osaakaan lukea peliä reaaliajassa aivan kybällä. HIFK:n ilme on ollut mainio ja vaatii totaalisia antilaseja vikistä HIFK:n kalastelevan jäähyjä. Kuopiossa HIFK kyllä kalasteli jäähyjä itselleen - ja sekin oli väärin ylilyöty ja väärin reagoitu pelin sisällä.
Neekerijutusta jos joku jaksaa vielä jauhaa (siis herranjumala sentään.....), niin totean, että kun tarpeeksi ahdistaa, ilo irtoaa yllättävän pienistä asioista. Nostanpa sitten rinnalle neiti Jortikan huomattavan homofobian. En tiedä yhtäkään Jortikan valmentamaa pelaajaa, jota ei olisi joskus kutsuttu homoksi. Kekäläisen Jarmon homottelu oli jo legendaa. Mulle näillä asioilla ei ole merkitystä, otin esiin ainoastaan neekerikeskustelun synnyttyä. Mutta jos nyt joku välttämättä haluaa hakea miehuudelleen tukea siitä että se ja se sanoi neekeri, niin kannattaisi ottaa esiin kaikkien muidenkin koutsien suustaanpäästämät neroudet. Kaikista löytyy lukuisia esimerkkejä. Mutta tällaisten asioiden kyttääminen on mielestäni vastenmielistä populismia ja tekopyhyyttä. Hyi vittu. Mankuminen ja kanteleminen ovat neitimäisyyden kivijalkoja. Jos olisin itse koutsi, huutaisin satavarmasti mitä vastenmielisimpiä asioita kiihkeissä tilanteissa - emme ole robotteja.
Oikeasti ihmettelen, miksi Jortikka naukuu ja itkee koko ajan pelaajista, tuomareista, sarjaohjelmasta ja ties mistä. Iso lihava vauva, todellinen estrogeenipommi. Musta olisi hienoa, jos joku lataisi Jortsua turpaan, mutta hänhän ei koskaan tosissaan isottele vahvemmilleen. Joihin kuuluu 90% väestöstä. Olen tavannut hänet mm. ruotsilaivan vessassa vinkumassa kuudesta mestaruudestaan. Pelkkä mulkaisu ja "ei vois vähempää kiinnostaa" sai lyllerön katoamaan. Psyko Summanen on sen sijaan sekä HIFK:ssa että Jokereissa haastanut pelaajiaan nyrkkitalkoisiin silmät leimuten. En mä tiedä onko sekään fiksua, mutta sillä saa enemmän pelaajien rispektiä kuin jatkuvalla naukumisella.
Tulos kaukalossa ratkaisee ja kyllä Jortikka(kin) saa kantaa oman vastuunsa Jokerien tämän kauden tuloksesta, vai mitä? Tokihan katseiden pitäisi siirtyä sinne Virmanen-Hjallis osastoon. Jos vuosikaudet toistellaan samoja virheitä, pitäisi kai nyt herranjumala sentään koskea jo toimitusjohtajaankin ? Tunnen nykyisistä narripelaajista parhaiten AJ Niemen ja arvostan hänessäkin ammattimiehen lojaalisuutta. Ei tule suoraa kritiikkiä työnantajaa kohtaan, mutta kyllä alta paistaa selvä tyytymättömyys johonkin ihan muuhun kuin pelkkään valmentajaan.