Hankintalistalle asennemuutos!

  • 77 720
  • 40

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Tiedän, että tämän kirjoituksen jälkeen moni palstan HPK-fani näkee punaista. Tiedän myös, että ne perinteiset meriselitykset alkavat tämän kirjoituksen myötä.

Ai, mitkä perinteiset?

No ne Hämeenlinnassa toistetut selitykset ja iskulauseet, joita sitten lopulta joka kevät joutuu kuulemaan, vuodesta toiseen.

"Ei meillä vaan riitä resurssit!"
"Kyllähän pronssi on parempi kuin ei mitään!"
"Näillä resursseilla pronssi oli hieno suoritus!"

Kuulostaako tutulta? Niin minustakin.

Olisiko siis vihdoinkin aika vaihtaa asennetta? Olisin ikionnellinen, kun edes kerran elämässäni saisin lukea sen pronssiottelun jälkeen lehdestä, että "HPK sai taas pronssia, missä mättää?" tai jonkun yksittäisen fanin suusta "Kyllä tämän homman pitäisi pikku hiljaa mennä eteenpäin!". Sehän on kuitenkin varmaa, että moisia lauseita ei täällä kuule, ei edes polvillaan anelemalla.

Enkä toki tarkoita, ettei tosiasioita resursseista saisi sanoa ääneen. Joskus se kehittävämpi tie on kuitenkin miettiä ja parantaa niitä muita asioita toiminnassa. Ainakin minun korvaani em. lauseet kuulostavat erittäin alistuvilta ja juuri siltä mentaliteetilta, mikä Rinkelinmäen ilmapiirin aina keväisin valtaa.

Toivonkin kaudelle 05-06 totaalista asennemuutosta. Olkaa kriittisiä, älkääkä tyytykö siihen totuttuun. Vaatikaa, vaatikaa ja vaatikaa. Minulle on ihan sama ketä siellä boxissa ensi kaudella luistelee, tärkeämpää olisi saada muutettua ihmisten ajattelutapaa. Vasta sen jälkeen Hämeenlinnassa voidaan vakavasti ottaen puhua finaaliin menosta ja Pojan noutamisesta.

Edit: typo
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti pokki
Olisiko siis vihdoinkin aika vaihtaa asennetta? Olisin ikionnellinen, kun edes kerran elämässäni saisin lukea sen pronssiottelun jälkeen lehdestä, että "HPK sai taas pronssia, missä mättää?" tai jonkun yksittäisen fanin suusta "Kyllä tämän homman pitäisi pikku hiljaa mennä eteenpäin!".

Joskus se kehittävämpi tie on kuitenkin miettiä ja parantaa niitä muita asioita toiminnassa. Ainakin minun korvaani em. lauseet kuulostavat erittäin alistuvilta ja juuri siltä mentaliteetilta, mikä Rinkelinmäen ilmapiirin aina keväisin valtaa.

Vaatikaa, vaatikaa ja vaatikaa. Minulle on ihan sama ketä siellä boxissa ensi kaudella luistelee, tärkeämpää olisi saada muutettua ihmisten ajattelutapaa. Vasta sen jälkeen Hämeenlinnassa voidaan vakavasti ottaen puhua finaaliin menosta ja Pojan noutamisesta.
Eikö tässä ole vaadittu valmentajan erottamista, lytätty jokainen hankinta ja todettu ettei näillä keinoin millään voida mestaruutta voittaa? Kyllä minun mielestäni aika harvassa ovat olleet viime aikoina "jee jee, hyvin menee" -kannanotot.

Noh, kun kerran pelin avasit, niin antaa tulla vaan. Missä siis sitä on parannettavaa on ja mitkä ovat ne toistaiseksi käyttämättömät keinot, joilla mestaruus Hämptoniin tuotaisiin?

Pelaajabudjetin kasvattamista kukaan ei varmaankaan pidä realistisena vaihtoehtona, joten parannuksen pitäisi ilmeisesti sitten tulla sillä rintamalla miten ne perunat jaetaan.

Missä siis on tehty virheitä ja mihin pitäisi jatkossa panostaa?

HPK on minun nähdäkseni onnistunut absoluuttisesti mitaten erinomaisesti ns. halpojen miesten hankinnassa. Onnistumisprosentti on loistava. Jos katsellaan tuota vertailuna muihin joukkueisiin, ovat nuo halpismiehet olleet vielä parempia.

Sen sijaan siellä kalliimmassa päässä ei olla onnistuttu aivan yhtä hyvin. Todelliset floppaajat ovat olleet aika harvassa, mutta eivät nämä hassiset ja virrat aivan sitä ole olleet, mitä heiltä on odotettu. Onko palkattu vääriä jannuja vai onko vain käynyt heidän kohdallaan huono tuuri?

Onko panostettu vääriin osa-alueisiin, vääriin pelaajatyyppeihin? Onko pelitapa ja valmennusratkaisut olleet huonoja? Antaa tulla vaan kommenttia.

Sillä ei ole kuitenkaan loppupeleissä paskankaan väliä, mitä me fanit mussutamme tai olemme mussuttamatta. Me emme kuitenkaan yhtään valmentaja- tai pelaajahankintaa tee, ja aika vähän meillä on ylipäänsä vaikutusta johdon ratkaisuihin.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Re: Re: Hankintalistalle asennemuutos!

Viestin lähetti Flonaldo
Sen sijaan siellä kalliimmassa päässä ei olla onnistuttu aivan yhtä hyvin. Todelliset floppaajat ovat olleet aika harvassa, mutta eivät nämä hassiset ja virrat aivan sitä ole olleet, mitä heiltä on odotettu. Onko palkattu vääriä jannuja vai onko vain käynyt heidän kohdallaan huono tuuri?
Sekä että. Hassinen ja Virta ovat hyviä esimerkkejä pelaajista, joilta odotettiin (ja odotetaan) paljon. Se on taas sitten eri asia, ovatko nämä odotukset realistisia. Virta on tehtaillut ihan mukavasti uransa aikana, mutta on myös saanut pelata hyvien pelaajien kanssa. Hänestä ei kuitenkaan taida olla joukkueen kantavaksi pelaajaksi. Ei varsinkaan enää. Eli muiden pelaajien täytyy myös onnistua.

Hassisen kohdalla ehkä sama juttu. Hän todellakin tarvitsee sellaisen kaverin vierelleen, jolta tulee niitä syöttöjä. Mielestäni Kerholla oli tarjota sellainen paikka Holdenin ketjussa, mutta sinne laitettiin muita miehiä ja ihan oikeutetusti. Olihan Hassinen pitkään puolikuntoinen.

HPKlla on ollut se ongelma, ettei paketti ole koskaan ollut kokonaan kasassa. Jos ei maalivahti petä, niin maalintekijöitä ei löydy tai niitä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Tämä ongelma vaivaa myös monta muutakin seuraa. Mestaruuteen yleensä yltääkin sellainen joukkue, joka on vahva kaikilla osa-alueilla. Jokereiltakin loppui ratkaisijat Kärppiä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti pokki
Toivonkin kaudelle 05-06 totaalista asennemuutosta. Olkaa kriittisiä, älkääkä tyytykö siihen totuttuun. Vaatikaa, vaatikaa ja vaatikaa. Minulle on ihan sama ketä siellä boxissa ensi kaudella luistelee, tärkeämpää olisi saada muutettua ihmisten ajattelutapaa. Vasta sen jälkeen Hämeenlinnassa voidaan vakavasti ottaen puhua finaaliin menosta ja Pojan noutamisesta.

Minä taas henkilökohtaisesti toivon, että Hämeenlinnassa ei tehtäisi sitä asennemuutosta, että paskapuheilla koitetaan pärjätä. Silloin ollaan meinaan kyllä otettu niitä askeleita ihan väärään suuntaan. Vaatiakin voi vaikka kuun taivaalta, mutta ei se mitään muuta.

Mutta ei sillä, kyllä minäkin asennemuutosta kaipaan. Kaipaan sitä, että katsottaisiin realiteetteja silmiin ja unohdettaisiin se varman pelin pelaaminen, mitä täällä tunnutaan kovasti toivovan. Kerho ei tule mestaruutta koskaan voittamaan hankkimalla valmiita pelimiehiä. Resurssit ei ns. riitä. Joten hankitaan jostain se kunnon ykkönen ja täytetään loppu joukkue potentiaalisilla junnuilla, joista joko kasvaa ratkaisijoita tai sitten ei. Sitä kuuluisaa upporikasta ja rutiköyhää. Onhan se kaunis ajatus, että meillä on liigan kovimmat kolmos-nelosketjut joissa pelaa mäkkäreitä ja hassisia, mutta ei sillä tyylillä mestaruuteen mennä. Rikkaammat menee, mutta ei me.

Joten lähdetään siitä, että ei oteta mitään varmanpäälle pudotuspeleihin joukkuetta, vaan joukkue, jossa lähdetään siitä, että ne seuraavat HPK:t ja SMS:t on siellä aina ja ne pelaa kolmos-nelosketjussa. Ja kärki on kapea. Ja homma tulee useasti kusemaan ja silloin taistellaan legendaarisesta 12. sijasta. Sitä minä kaipaan, että lopetetaan varmistelu ja hyväksytään reilusti se, että jos homma toimii, niin voidaan olla mestareita tänä tai ensi vuonna, jos ei, niin voidaan olla ulkona pleijareista. Että otetaan reilusti niitä harkittuja riskejä. Kovia riskejä. Laitetaan kaikki munat samaan koriin. Otetaan ne kymmenen pyytä oksalta. Lähdetään kauteen Wiikmanilla ja Rämöllä. Kyllä te tajuutte.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Arvasinhan, että Flo on ensimmäisiä, joilla menee kirjoituksestani papu haistimeen.

Noh, koska punaisesta langasta ei taaskaan saatu kiinni, en aio näin vappuaattona alkaa vääntämään rautalangasta.

Kuten jo otsikossanikin totesin: haluaisin asennemuutoksen ja se koskee koko organisaatiota ja faneja. En minä kritisoinut pelaajahankintoja tai toimintamalleja. Olen ainoastaan erittäin kriittinen siitä yleisestä asenteesta, että aina taputellaan päätä, vaikka voitettaisiin se 100. pronssimitali.

"Noh, toi on se ainoa mitä me voidaan saada, kun on niin pienet resurssit ja ollaan niin pieni joukkue ja muutenkin ihan kääpiöitä".

Mutta palataa tämän kostean juhlan jälkeen astialle. Nyt en aio alkaa vääntämään.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti pokki
Arvasinhan, että Flo on ensimmäisiä, joilla menee kirjoituksestani papu haistimeen.

En minä kritisoinut pelaajahankintoja tai toimintamalleja. Olen ainoastaan erittäin kriittinen siitä yleisestä asenteesta, että aina taputellaan päätä, vaikka voitettaisiin se 100. pronssimitali.
Kyllä sitä papua kannattaa etsiä ihan jostain muualta kuin meikäläisen nokasta.

Jos täällä huudetaan "Väärin, väärin, ihan väärin!", niin kai sitä voisi sitten myös kertoa mikä on väärin ja miten se sinun mielestäsi pitäisi olla?

Jos hankinnoissa ja toiminnassa yleisesti ei ole mitään vikaa, niin mitä helvetin väliä sillä asenteella on? Mitä se ketään kostuttaa, jos kaikkien suhtautuminen yht'äkkiä muuttuisi haluamasi kaltaiseksi? Nimittäin jos ainoa muutos olisi tuo asenne ja suhtautuminen, niin eikö Kerhon sijoitus olisi yhä pronssi - nyt vain kaikki olisivat täysin vittuuntuneita lievän tyytyväisyyden sijaan. Ja mitäs iloa siitä olisi?

hihhulta erittäin hyvä kommentti ja pelinavaus keskustelulle.
 

Luiro

Jäsen
Niin no. Minäkään en enää ole noista pronsseista hirveämmin perustanut, mutta...

Ensinnäkin on näin ulkopaikkakunnalta pakko sanoa, että tärkein asia ei ole kuitenkaan se, että voittaako Kerho mestaruuden, vaan se, että se on olemassa. Ja se on Pallokerho, joka pelaa sitä kerholaista kiekkoa, joka on viihdyttävää ja aggressiivista.

Toisekseen. Voidaan tässä laskea ja miettiä, että kannattaako sillä tyhmällä riskillä lähteä hakemaan mestaruutta jos toinen vaihtoehto on se kolmastoista sija. Ei.

Kuitenkin tiedetään, että IFK on voittanut 20 vuoden aikana yhden mestaruuden. Tappara viidentoista vuoden tauon jälkeen voitti mestaruuden. Silti ne ovat suosikkeja mestaruutta ajatellen jatkuvasti ja ne ovat suuria.

Pointti oli se, että mestaruus tulee juuri tällä linjalla. Jos ei tänä tai ensi vuonna, niin entä seuraavana. Kyllä se tulee sieltä ja toivottavasti se tulee juuri tällä kerholaisella tyylillä. Ja mieluummin sitä odotellessa katselen niitä pronssijuhlia kun taistelua pääsystä jämäpeleihin.

Siitä ei vaan kannata lähteä huutelemaan jatkuvasti. Se on vain ajan kysymys, että Kerho voittaa mestaruuden.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti Flonaldo
Kyllä sitä papua kannattaa etsiä ihan jostain muualta kuin meikäläisen nokasta.

Jos täällä huudetaan "Väärin, väärin, ihan väärin!", niin kai sitä voisi sitten myös kertoa mikä on väärin ja miten se sinun mielestäsi pitäisi olla?

Jos hankinnoissa ja toiminnassa yleisesti ei ole mitään vikaa, niin mitä helvetin väliä sillä asenteella on? Mitä se ketään kostuttaa, jos kaikkien suhtautuminen yht'äkkiä muuttuisi haluamasi kaltaiseksi? Nimittäin jos ainoa muutos olisi tuo asenne ja suhtautuminen, niin eikö Kerhon sijoitus olisi yhä pronssi - nyt vain kaikki olisivat täysin vittuuntuneita lievän tyytyväisyyden sijaan. Ja mitäs iloa siitä olisi?

Huoh. Jos todella olet noin sokea kirjoitukseni pointille - josta piti muuten jostain syystä oikein oma keskustelukin repiä - niin antaa asian olla.

Asioihin voi asennoitua kahdella tavalla. Aina voi tyytyä siihen mitä saadaan tai sitten voi vaatia hieman enemmän, eikä tyytyä siihen mitä saadaan. Minä en ole pyytänyt kenenkään muuttamaan muuta kuin asennetta ja sieltä kautta se voittamisen kulttuurikin tulee.

Pienemmät joukkueet ovat iän päivän lyöneet isompiaan, esimerkkeinä toimii vaikkapa Kreikka viime vuoden EM-kisoissa tai USA:n jääkiekkojoukkue Lake Placidissa. Eipä silloin ruikutettu resursseista tai tyydytty siihen, mitä oli tarkoitus saada.

Mutta osaltani lopetan jänkäämisen tähän. Tyytykäämme siis siihen mitä saamme, piste.
 

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti pokki


Pienemmät joukkueet ovat iän päivän lyöneet isompiaan, esimerkkeinä toimii vaikkapa Kreikka viime vuoden EM-kisoissa tai USA:n jääkiekkojoukkue Lake Placidissa. Eipä silloin ruikutettu resursseista tai tyydytty siihen, mitä oli tarkoitus saada.



Ei minun tietääkseni Kerhon joukkue tai organisaatio oli lähtenyt kauteen tai pudotuspeleihin sillä asenteella, että me ollaan hävitty tää peli.

Kyllä se asenne on eri asia kuin se, että uhotaan juhanitammisena turuilla ja poreilla mestaruuksista, mutta tosipaikan tullen hyydytään täydellisesti. Miksi ihmeessä HPK:n pitäisi uhota ja tehdä järkyttäviä korkean profiilin hankintoja, joista ei voida olla varmoja, että ne kantavat joukkuetta vaikeina hetkinä.

Kyllä Kerholla on varmasti asenne ja muutkin asiat kohdallaan voittamista ajatellen, mutta jääkiekossa on sellainen ikävä juttu, että sillä paremmalla joukkueella on AINA taipumus voittaa ottelut.

Hyvää vappua nyt kuitenkin. En muuten ole tulossa Hämeenlinnaan päin, notta kattellaan.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti pokki
Minä en ole pyytänyt kenenkään muuttamaan muuta kuin asennetta ja sieltä kautta se voittamisen kulttuurikin tulee.

Pienemmät joukkueet ovat iän päivän lyöneet isompiaan, esimerkkeinä toimii vaikkapa Kreikka viime vuoden EM-kisoissa tai USA:n jääkiekkojoukkue Lake Placidissa. Eipä silloin ruikutettu resursseista tai tyydytty siihen, mitä oli tarkoitus saada.
Voittamisen kulttuuri tulee asennemuutoksella? Yht'äkkiä ryhdytään voittamaan, kun niin vain päätetään?

Ei se kuule noin helppoa ole. Se "voittamisen kulttuuri" tulee hyvin yksinkertaisesti: voittamalla. Ei millään muilla vippaskonsteilla.

Historiasta voit tosiaankin luetella vaikkapa nuo kaksi kertaa, kun suuri yllättäjä on voittanut mestaruuden. Minä voisin sitten luetella n. 10 000 kertaa, kun se "pikkujoukkue" ei ole kyennyt mestaruuteen, vaan pokaalia on nostellut se suurryhmä.

Mutta kerro nyt, miten HPK:n peli konkreettisesti parantuu siitä kun me kaikki muutamme asennettamme "kulta on värimme" -mallin mukaiseksi? Olet nyt muutaman viestin jo jauhanut kuinka kaikkien asenne on perseestä, mutta et ole vielä suostunut kertomaan mitä hyötyä siitä olisi HPK:lle ja/tai faneille.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti Flonaldo
Voittamisen kulttuuri tulee asennemuutoksella? Yht'äkkiä ryhdytään voittamaan, kun niin vain päätetään?

Ei se kuule noin helppoa ole. Se "voittamisen kulttuuri" tulee hyvin yksinkertaisesti: voittamalla. Ei millään muilla vippaskonsteilla.

Historiasta voit tosiaankin luetella vaikkapa nuo kaksi kertaa, kun suuri yllättäjä on voittanut mestaruuden. Minä voisin sitten luetella n. 10 000 kertaa, kun se "pikkujoukkue" ei ole kyennyt mestaruuteen, vaan pokaalia on nostellut se suurryhmä.

Mutta kerro nyt, miten HPK:n peli konkreettisesti parantuu siitä kun me kaikki muutamme asennettamme "kulta on värimme" -mallin mukaiseksi? Olet nyt muutaman viestin jo jauhanut kuinka kaikkien asenne on perseestä, mutta et ole vielä suostunut kertomaan mitä hyötyä siitä olisi HPK:lle ja/tai faneille.

Niin, kun tuo lukemisen ymmärtäminen on näköjään puutteellista, niin taisin sanoa viimeisimmässä viestissäni, että unohda koko juttu. Turha tästä on vääntää. Pyhä ja kaunis Pallokerhomme pysyy ja sitä on turha kenenkään arvostella.

Jos nyt on vielä epäselvää, niin yv-boxissani on kosolti tilaa.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti Flonaldo
Voittamisen kulttuuri tulee asennemuutoksella? Yht'äkkiä ryhdytään voittamaan, kun niin vain päätetään?

Ei se kuule noin helppoa ole. Se "voittamisen kulttuuri" tulee hyvin yksinkertaisesti: voittamalla. Ei millään muilla vippaskonsteilla.

Niin oli vielä pakko käyttää viimeinen sana. Olet ymmärtänyt minut aivan oikein. Ennenkuin se voittamisen kulttuuri tulee "voittamalla", niin tarvitsee se ensimmäinen voitto kuitenkin ottaa.

Ja useimmiten se ensimmäinen tulee sillä asenteella.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti pokki
Ja useimmiten se ensimmäinen tulee sillä asenteella.
Tai kun toisen asenne on huono. Mahdotonta kuvitella, että muut seurat lähtevät HPK:ta vastaan huonolla asenteella, kun pelataan pääsystä finaaliin, tai finaalin voittamisesta? Olisi kiva tietää miten Hämeenlinnassa saataisiin asenne viritettyä sille tasolle, että se olisi muita joukkueita korkeampi kevään kovimmissa koitoksissa.
Itse näen, että HPK:n nykyinen linja on hyvä ja sitä pitäisi vielä selkeyttää. Eli kootaan nykyisen linjan mukainen joukkue nuoria lahjakkuuksia ja muutama kokenut pelaaja tyyliin Hassinen ja Mäkiaho. Joukkue pärjää hyvin/ kohtuullisesti runkosarjassa, mutta myös useinmiten hyytyy pudotuspeleissä. Mutta kun tarpeeksi kauan jauhetaan, osuu joku vuosi porukka, joilla kasetti kestää myös tosipaikassa ja he myös pystyvät tasoaan pudotuspeleissä nostamaan ja voidaan saada jopa mestaruus. Hämeenlinnassa ei mielestäni RESURSSIT riitä muuhun. Minulla on aikaa odottaa!
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Itse olen myös sillä linjalla että mielummin voitetaan kuin että hävitään. Eikä vaan lähetä voittaan sitä ottelua vaan voitetaan kans. Voitto vie tilan turhilta selityksiltä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti pokki
Toivonkin kaudelle 05-06 totaalista asennemuutosta. Olkaa kriittisiä, älkääkä tyytykö siihen totuttuun.
Itse toivon sellaista asennemuutosta että ei tulla norsunluutornista laukomaan omia mielipiteitä ainoina totuuksina. Siis toivon sitä kaikilta muilta paitsi itseltäni...

Tässä ketjussa kohtaavat ääripäät 'aahniinrakentavankriittinen' pokki ja 'kaikkimitäkertsitekeeonjees' Flonaldo. Flonaldo (kerrankin...) pyrki oikeasti keskustelemaan asiasta josta on eri mieltä. Ei kelvannut, vaan heitit naamalle pavut ja sisälukutaidot.

Paskat sillä mitään mestaruuksia saada että fanit tuhahtelevat Pelicans voitoille ja heittelevät tuoleja jäälle HIFK-tappion jälkeen sekä Hämeen Sanomat ryttää kaiken mikä ei haise kullalta. Ass-ennemuutos tosiaankin.

Faktoja ja konkreettisia toimia tiskiin eikä mitään ympäripyöreää asennemuutospaskaa. Axel K:n kenkää Jaloselle-ketju sentään ehdotti jotakin. Jotakin jota edes polvillaan anellen ei muka pystynyt näkemään?

Olkaa samaa mieltä kanssani niin olette oikeassa.

Ja ylemmyydenpuuskani jälkeen edes vähän topikkia:

Kyllä minua harmittaa kun ei sitä kultaa tule, eikä ole ollut edes lähellä. Minulla ei ole valitettavasti esittää keinoja millä asia saataisiin kuntoon. Vaikka se onkin selittelyä niin mielummin kuitenkin harmittelen sitä että ei ihan olla päästy loppuotteluihin kuin sitä että ei ihan olla päästy pudotuspeleihin. Tuoko on sitten se asenneongelma? Eli ei pitäisi tyytyä siihen mitä saa, sillä jos tyytyy niin ei koskaan saakaan parempaa. Varmaankin voi olla perääkin tuossa, mutta minulle jääkiekon seuraaminen on kuitenkin vain jääkiekon seuraamista. Haluan olla tyytyväinen. Yllättävää kyllä suurimmat tunteet nousevat pintaan silloin kun joku tulee ja kertoo minulle kuinka minun pitäisi jääkiekkoa seurata, tai kuinka siitä saa kirjoittaa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Mietin tässä, että mitä se asenteiden muutos nyt sitten oikeasti saisi aikaan? Muuttako Kerhon johto sen myötä toimintatapaansa ja hankkii joukkueeseen valmiita&kalliita pelaajia? Mistä rahat? Lainataan? Ja ollaan samassa taloudellisessa suossa kuin JYP, joka makselee vieläkin velkojaan?

Jos ei ole rahaa, niin ei sillä asenteenmuutoksella pitkälle päästä. Tai ehkä jälleen pronssiotteluun.

Tärkeintä mitä me faneina voimme tehdä on uskoa ja luottaa joukkueeseen, oli siellä jäällä sitten tähtipelaajia tai ei.
 

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sen enempää ottamatta kantaa ketjun avausviestiin, tai siitä seuranneeseen kädenvääntöön...

Sen verran minäkin olen jääkiekkoa seurannut, katsokaa nyt
herraisä vaikkapa mestaruuden vieneen Kärppien kokoonpanoa, ei Kerholla yksinkertaisesti voi olla varaa rakentaa tuollaista rosteria, ei ainakaan ihan äkkiä. Kaunis ajatus sinänsä, mutta mitä helvettiä siinä mikään asennemuutos auttaa?

Viuhkola, Ujcik, Tenkrat, Jokinen, Niinimaa... jos noista joku on vähän pimennossa niin taustalta löytyy aina joku kellä on tarvittava taito ratkaista peli.

Viime kauden HPK oli helvetin hyvin koottu joukkue NÄILLÄ RESURSSEILLA. Hymiö.

Syytä siihen, miksi ratkaisijoiksi hankitut pelaajat floppaavat playoffeissa, en osaa sanoa, mutta fanien/median/joukkueenjohdon ym. asenteissa se vika ei ole.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Re: Hankintalistalle asennemuutos!

Viestin lähetti Twite
Faktoja ja konkreettisia toimia tiskiin eikä mitään ympäripyöreää asennemuutospaskaa. Axel K:n kenkää Jaloselle-ketju sentään ehdotti jotakin. Jotakin jota edes polvillaan anellen ei muka pystynyt näkemään?

Minä en löytänyt tuosta ketjusta yhtään konkreettista esimerkkiä tai ehdotusta. (en lukenut sitä...)

Siitä olen pokin kanssa samaa mieltä, että tosiaan tarvitaan nyt suuri asennemuutos. Se muutos vain tarvitaan näille faneille, jotka ovat joka helvetin välissä valmiita heittämään kirveen kaivoon ja manaamaan huonoja vahvistuksia, ei vahvistuksia, paska pelityyli jne. Kannustus, kannustus ja kannustus, rahat hallille ja viiri kattoon.

Esimerkkinä: alkukaudesta kun vaikutti nimettömältä joukkueelta ja pelikään ei joka pelissä kulkenut. Niin eräskin heppu valitti, ettei lähde peleihin, jos vahvistuksia ei tule. Noh näitähän tuli, ihan pelimiehiä, mutta narisijaa ei peleissä näkynyt. Vuotta älkää kysykö, mutta sanon, että alle viisi.

Että silleen...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Yhdyn

Niin, nyt on sitten sekin päivä ja ilta nähty, että voin sanoa olevani tämän asian suhteen satarosenttisisesti nimim. wilcon kanssa samaa mieltä. Juurikaan mitään lisättävää en tähän hätään keksi.

Että silleen...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Se nyt vaan on ihan puhdasta realismia, jos menestystä arvioidaan nimenomaan käytettävissä oleviin resursseihin nähden. Kerhon kapeammat resurssit rikkaimpiin seuroihin nähden ei ole mikään vakioselitys, vaan se todellinen asiantila, jossa homma majailee. Männäkauden joukkue oli hyvä, vaikka välillä pelin taso ei vastannutkaan joukkueen todellista tasoa. Finaaleita katsellessa tuli muutamaankin kerran mieleen, että kumpaa tahansa vastaan olisi ollut melkoisen tukalat oltavat - joskaan ei täysin mahdottomat. Vaikka se pronssi ei enää paljon jaksa naurattaa, niin kaipa se on aikalailla sitä, mitä ansaittiinkin.

Alisuorittamiseen ei tarvitse olla tyytyväinen, eikä kuun vaatiminen taivaalta ole kovin viksua. Siitä vaan sitä kultaista keskitietä etsimään. Se on onneksi helppoa, koska ei tarvitse muuta kuin kirjoittaa näkemyksensä Jatkoaikaan. Hyvin äkkiä on innokkaita neuvojia ohjaamassa mielipidettä oikeaan suuntaan.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Voihan resurssit

Näistä kirotuista resursseista puhutaan vällillä siihen sävyyn, kuin että ne olisivat jotain "SaiPa"-luokkaa. HPK:n pelaajabudjetti on kuitenkin pääkaupunkiseudun, Turun ja Oulun joukkueiden jälkeen seuraavaksi suurin. Eli enemmän ompi rahhoo kuin vaikkapa kauden 2003 mestarilla eli Tapparalla.

Oman lääkkeeni lopullisen sijoituksen parantamiseen olen niin monta kertaa toistanut, että sitä en enää tässä jaksa tehdä. Kerhon pelaajahankintapolitiikka on pääsääntöisesti ollut loistavaa, joten siihen suuntaan ei syyttävä sormi osoita.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Re: Re: Hankintalistalle asennemuutos!

Viestin lähetti Twite
Tässä ketjussa kohtaavat ääripäät 'aahniinrakentavankriittinen' pokki ja 'kaikkimitäkertsitekeeonjees' Flonaldo. Flonaldo (kerrankin...) pyrki oikeasti keskustelemaan asiasta josta on eri mieltä. Ei kelvannut, vaan heitit naamalle pavut ja sisälukutaidot.

Sen verran on pakko tähän väliin tähdentää, että minä en suinkaan pistänyt tätä ketjua pystyyn, vaan sen teki aivan joku muu...

Viestini oli alunperin kirjoitettu "HPK 05-06"-ketjuun ja se oli vain minun oma mielipiteeni siihen melkoisen pitkään ketjuun. Kuitenkin jostain syystä joku tuntematon taho näki asian sellaisena, että siitä piti oma ketju perustaa.

Ja syy miksi tarjosin pavut ja sisälukutaidot. Olen keskustellut aiemmin erinäisistä asioista ja voin paljastaa, että tuo keskustelu ei olisi edennyt tuosta mihinkään, vaikka oltaisiin sitä veivattu siinä kaksi kuukautta. Ja ihan kokemuksesta tiedän asian niin olevan.

Osa ymmärsi pointtini, osa ei halunnut ymmärtää ja osa ei ymmärtänyt. Minulle tuo viesti oli siis vain mielipide, ei yleinen totuus ja kaikkein vähiten ketjun avaus.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Hankintalistalle asennemuutos!

Viestin lähetti pokki
Viestini oli alunperin kirjoitettu "HPK 05-06"-ketjuun ja se oli vain minun oma mielipiteeni siihen melkoisen pitkään ketjuun. Kuitenkin jostain syystä joku tuntematon taho näki asian sellaisena, että siitä piti oma ketju perustaa.
Ok, tuota en tiennyt. Laittaa asian hyvinkin erilaiseen valoon. Pahoittelen ylireagointiani.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Asennemuutosta?

Realistisuus ei taida olla enää muodissa?

Vaaditaan pelaajilta enemmän ja enemmän?
Tiedätkö yhtään millaista on edes jääkiekkoilijan arki?

Vaaditaan ja vaaditaan?
Kerholta vaaditaan fanien puolesta niin paljon vuodesta toiseen, että pahaa tekee

Se on ihan varma, että HPK ei pitkässä juoksussa jatka mitalikiitoaan enää. Kyllä täällä perinteet on kunnossa, mutta totuus on, että bemari menee fordia kovempaa ja varmemmin joka vuosi kun on niitä perunoita laittaa parempiin pelaajiin.

On siinä eroa jos kaveri hankkii suoraan valmiita pelaajia kun täällä jossa pitää poimia ne niin sanotut "puoli kypsät hedelmät", jotka sitten lähtevät muutaman vuoden päästä "parempiin" eli rikkaampiin seuroihin

Olen realisti, en pessimisti, vaikka sitäkin tosin vähäsen.
 

Luiro

Jäsen
Tekis ihan hyvää taas faneille jos rämmittäisiin vuosi tai kaksi ja pelattaisiin aivan päin persettä ja vahvistukset olisivat tasoa Darcy Werenka.

Jos Kerho nyt sillä asenteella voittaa sen mestaruuden, niin hyvä juttu. Ikävä kyllä siellä on kolmetoista muuta joukkuetta, jotka aikovat voittaa sen mestaruuden ja vain yksi voi sen voittaa.

Onkos teille sitten tärkeämpää se, että Kerho voittaa vai se että Kerho pelaa edes jossain? Minä kun ilmestyn sinne hallille joka peliin ainoastaan silloin kun menee aivan päin helvettiä. En tiedä mistä johtuu, mutta enemmän on peleissä tullut käytyä silloin kun peli ei kulje.

Ja kyllä minä siellä olen vaikka oltaisiin kakkosessa taistelemassa putoamista vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös