JiiTee kirjoitti:
Jos "analyysini" oli teksti-tv:n pohjalta, niin mistäköhän sinun edellinen viestisi sitten on? Niinpä niin... Veikkaanpa ettet ole nähnyt yhtään ainoata Seikolan ottelua Frölundassa, en tosin minäkään. Jos väität että Seikola on ottanut suuria harppauksia eteenpäin, niin sinun tulee pystyä myöskin perustelemaan väitteesi. Näyttää siltä ettet siihen kykene. Kyllähän näitä tämäntyyppisiä piristymisiä/taantumisia ollaan nähty moneen kertaan seurasiirron myötä. En usko että Seikola kehittyi pelaajana kovinkaan paljoa tuon 2 päivän aikana siirryttyään Tepsistä Frölundaan...
Nimenomaan tarjosin tekstarianalyytikolle sopivaa materiaalia tilastojen muodossa. Niistähän sinä parhaiten faktat ymmärrät. 'Suurin harppauksin' oli terminä harjaanjohtava ja provosoiva. Mutta sehän keskustelussa on tarkoituksena. Tätäkään hyvää ja rakentavaa keskustelua ei muuten oltaisi saatu aikaiseksi. Olen nähnyt muutaman ottelun tällä kaudella Frölundalta, viime kaudella en ainuttakaan. Seikolalta olen nähnyt TPS-paidassa lukuisia otteluita vuosien varrella.
Väitteeni Seikolan kehittymiseen perustuu pariinkin seikkaan. Ensinnäkin pääsy pois Jortikan koirankopista hyvähenkiseen ja menestyvään organisaatioon Frölundaan ruokki miehen itseluottamusta, mikä näkyikin heti tehokkaina esityksinä uudessa seurassaan. Turha muistuttaa Frölundan menestymättömyydestä tällä kaudella, se on toissijaista. Frölunda on kuitenkin organisaationa täysin eri luokkaa kuin nykyinen Turun Palloseura. Minustä näet unohtavan sen seikan, että Seikola oli Frölundan puolustuksen tehokkain pelaaja. Sama pelaaja, joka polki pitkään Turussa paikallaan ja jonka olisi voinut kuvitella joutuvan pressikatsomon puolelle Frölundan nimekkäästä puolustuksesta. Puolustuksessa, johon kuuluvat mm. Ronnie Sundin, J-A Alavaara, AJ Niemi, Ari Vallin, Arto Tukio ja vielä alkukaudesta Tomi Pettinen. TPS:ssä nähty Seikola tuskin olisi päässyt vastaavassa kokoonpanossa edes pelaamaan, ei ainakaan täyttä kautta.
Onnistumiset ruokkivat itseluottamusta ja itseluottamus ruokkii lisää onnistumisia. Näin on Seikolan kohdalla ainakin jossain määrin käynyt. Sinä JiiTee kun et ole nähnyt ainuttakaan peliä Seikolalta Ruotsissa, kuten ansiokkaasti totesit, vaan viiltävä analyysisi perustuu tilastoihin, niin miten edes osaat kertoa Seikolan nykyisestä tilasta ja kehityksen pysähtymisestä? Minulle on aivan sama mitä ajattelet eikä tarkoituksena ole puolustella Seikolaa, sillä itsekin olin ensimmäisenä miestä heittämässä menolipulla muualle edellisellä TPS-kaudellaan.
Kuitenkin pidän erittäin epätodennäköisenä ottaen huomion TPS:n taloudellisen tilanteen, että Seikola tulevalla kaudella pukisi TPS-paidan päälleen. Ellei sitten ole yhtäkkiä alkanut pitämään Jortikasta ja koti-ikävä on sitä luokkaa, että on varaa tinkiä palkastaan puolet pois. Ja tästähän tämä koko homma lähti. Korostan vielä, että Seikola ei ole edes Elitserienin tasolla huippupuolustaja, kaikkea muuta.