Ramchester
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Lähtökohdiltaan/ pelaajalistaltaan jengi on TPS:n SM-liigahistorian huonoin (ml. koutsaus) mutta siitähän pääsee aina ylös. Toivottavasti.
Joukkueen tasosta paperilla ollaan varmasti samaa mieltä, mutta näin Virran valmennuspestin julkistamisen jälkeen olen miettinyt kuinka moni muu valmentaja on onnistunut Espoossa. Olen tullut siihen tulokseen, ettei Hannu Virta nyt loppujen lopuksi niin kovin paljon huonompi ollut Bluesin peräsimessä kuin edeltäjänsä tai seuraajansakaan. Pelitavasta nyt voi lässyttää maailmanloppuun saakka, mutta se on menestyksen kannalta ihan sama, yrittääkö pelata kiekollista-/kiekotontapeliä tai aktiivista karvaus-/taklauspeliä tai passiivista karvaus-/taklauspeliä, jos turpaan tulee koko kauden. Ryminäpronssissakin on sentää jotain voitettu, mutta sitäkään ei ole vielä Espoossa nähty.
Eikös tällä samalla palstalla tehty varsin pitkälle vieviä johtopäätöksi myös Kari Jalosen valmennustaidoista? Ja kyllä, minäkin olin vetämässä niitä samoja johtopäätöksiä.
Annetaan nyt Hantalle mahdollisuus. Jotenkin tuntuu siltä, että nämä nuoret pojat ovat hieman valmiimpia Hantan työntekoavaativaan pelitapaan kuin Bluesin balleriinat.
ps. Mitkä oli muuten Jukka Koivun meriitit verrattuna Hannu Virran meriitteihin ennen Tepsin ykkösvalmentajaksi siirtymistä?