Hankinnat 2007-2008. Mistä avaimet menestykseen?

  • 374 144
  • 1 463
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juippi kirjoitti:
Itse luulen, että Erkinjunttia koitetaan Makkosen ja Suomisen kanssa. Jos Antti saa pelinsä kulkemaan voisi siinä olla vikkelä ja juonikas vitja?


Näin minäkin luulin mutta sen jälkeen Sutela paljasti, että haussa on ykkösvitja+kakkosketjun hyökkääjä+pakki. Nykyään en jaksa luulla enää mitään.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Ihan vaan kuriositeettina mainittakoon, että mielestäni Suominen olisi ansainnut paikan ykkösessä. Vaikka ero kakkoseen tuleekin olemaan lähinnä symbolinen.

Nyt on sitten hyökkääjiä yli neljään kenttään eli 13 joten joukkuehan on periaatteessa täysi...smile! Kai tässä haetaan juurikin sitä materiaalin laajuutta jolla 90-luvulla menestyttiin. Pääasia ettei tehty "Ilveksiä" noiden junioreiden kanssa.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Pressiboxi kirjoitti:
Katsotaan hommaa urheilullisestikin. Rautee-Makkonen-Pulliainen-Ramstedt on tällä hetkellä TPS:n sentterilinja. Siihen jo pelkästään tarvitaan ykkönen jos yli 10.-14. sijojen aiotaan. Kuvitteellinen "McDonell-Ulmer-Eloranta" auttaisi aika helvetisti. Siihen taakse Suomiselle ja Makkoselle kunnon yllätysketju laiturivahvikkeella niin homma tokenee kummasti. Raku tekemään omaa työtään kolmoseen Kolun ja Ahon kanssa. Nelonen-vitonen Ramstedt plus muut junnut. Ei paha tähän saakka?
Meinasit sitten Erkinjuntin heittää a-junnuihin suoraan? Omat ketjut olisi:

xxx-xxx-xxx
Erkinjuntti - xxx/Makkonen/Ramsedt/Rautee - Suominen
Kolu - Rautee - Aho
Jalo/Kokkala - Makkonen/Ramstedt - Junnu

Berg - Kiprusoff
xxx - Jokinen/Halonen
Jokinen/Halonen - Saarinen
Backman - Kluuskeri

Kuokkanen/Salak

Itsellä ei edes tiukkaa/pahaa tekisi katsoa tuollaista sakkia. Nimenomaan tätä olen pienessä päässäni toivonut. Joukkoetta, jossa on nuoria ja taistelun haluisia pelaajia paljon.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Omat ketjusommitelmat:

Suominen - XXX - XXX
Erkinjuntti - XXX - Makkonen
Aho - Rautee - Kolu
Laine- Ramstedt/Pulliainen - Kokkala yms. juniorit

Makkonen on osoittanut viihtyvänsä laidassa paremmin kuin keskellä, mutta koska laitahyökkääjää haetaan kakkoseen, kaveri pelannee sentterinä. Nelonen junnujen "kierrätykseen".

Berg - Kiprusoff
Jokinen - XXX
Backman - Halonen
Saarinen

Pakeista Backman on mielestäni kokonaisuutena parempi(vähemmän huono) kuin Saarinen. Haloselta ei paljon vaadita Saarisen pesemiseen. Kakkospariin Jokiselle kaveriksi peluri a´la Marko Kauppinen (In my dreams)..
 

ceeceeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulainen jääkiekko
Kyllä Tps varmasti ihan pätevän ja yllätysvalmiin joukkueen saa kasaan, kunhan sinne vaan vielä saadaan ne tarvittavat kolme hyökkääjää ja yksi puolustaja... Ja nimenomaan näiden haettujen pelaajien pitää olla ehdottomasti niitä ykkös-kakkos kentän äijiä. Ei enää mitään junnuja tai mestisjyriä, sillä niistä ei enää löydy yhtään ketään potentiaalista, tarvittavat taidolliset mitat täyttävää kiekkoilijaa!

Harmittavan hiljaista vaan tuntuu siirtomarkkinoilla olevan juuri tällä hetkellä...
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
kone82 kirjoitti:
Eli onko se aikaisemmin puhuttu kakkosen laituri hommattu vaan ei julkistettu?

Josko Erkinjuntista ajatellaan sellaista? Huimapäiseltä kuulostaa, pakko sanoa. Kaverihan pelasi pari kautta sitten vielä Suomi-sarjaa.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Pressiboxi kirjoitti:
Josko Erkinjuntista ajatellaan sellaista? Huimapäiseltä kuulostaa, pakko sanoa. Kaverihan pelasi pari kautta sitten vielä Suomi-sarjaa.

Eipä minusta. Voi olla että omalle persiille läsähtää ensikaudella, kun sanon, että Erkinjuntti olisi valmis kakkoseen. Mutta mutta... Se on vaan mun mielipide.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
FlamesFan kirjoitti:
Eipä minusta. Voi olla että omalle persiille läsähtää ensikaudella, kun sanon, että Erkinjuntti olisi valmis kakkoseen. Mutta mutta... Se on vaan mun mielipide.

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=73033

Positiivista tuossa on se, että Suomi-sarjasta on tultu sarjataso ylöspäin joka vuosi. Kyseltävää puolestaan on miksi "Lapin kaikkien aikojen lahjakkain pelaaja" ei ole nyt Kärppien ringissä. Pelit näyttää missä tämän kaverin kanssa mennään. Miikka Rousuja ei kukaan kiellä tekemästä. Taitelijanimen pojalle voisi kylläkin kehittää, tuo E-juntti ei taida montaa paitaa myydä. Tosin mahtaako olla kohta shoppiakaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Pressiboxi kirjoitti:
Taitelijanimen pojalle voisi kylläkin kehittää, tuo E-juntti ei taida montaa paitaa myydä.

Itse veikkaan, että ensi kauden myydyin paita on juuri E-juntin paita ja ihan juuri tuon nimen ansiosta ja onhan kaveri ihan taitavakin.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Pressiboxi kirjoitti:
Kyseltävää puolestaan on miksi "Lapin kaikkien aikojen lahjakkain pelaaja" ei ole nyt Kärppien ringissä. .

Epäilen, että TPS on luvannut peliaikaa ja kunnollista näyttösaumaa, kun taas Kärpissä tie on ohdakkeisempi 1-3 kenttiin.

x-Viuhkola-Hyvönen
Kratena-Bros-Kuusela/Pesonen/Aaltonen
Normio-Paakkolanvaara-Aaltonen/X

Ei tuonne vain mahdu ja X:n paikalle todennäköisesti tulee joku kovahko kahdensuunnan kaveri. Ainoa toivo olisi ollut se, että sekä Pesonen ja Aaltonen lähtevät NHL:ään, sekä kovasti varmaksi huhuiltu Kuusela ei tulekaan, mutta sen lisäksi pitää myös todistaa olevansa parempi kuin Mustonen tai Alikoski. Yksinkertaisesti Erkinjuntti on valinnut helpomman tien isommalle peliajalle... Toki Kratena ei ollu vielä julkaistu, kun Erkinjuntin soppari tepsiin julkaistiin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jykke1978 kirjoitti:
Itse veikkaan, että ensi kauden myydyin paita on juuri E-juntin paita ja ihan juuri tuon nimen ansiosta ja onhan kaveri ihan taitavakin.

Okei, voihan asetelma kääntyä tuollaiseksikin. Että hassun nimen omaavasta Laphin pojasta tulee kaikkien kulttisuosikki, karskissa camp-hengessä. Aika näyttää. Verkot tötterölle ja kaikki saavuttaminen on avointa.

Aikooko SR muuten huutaa "junttia" vai "er-kin-junt-tia" kun kausi alkaa?
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Jykke1978 kirjoitti:
ja ihan juuri tuon nimen ansiosta
Tuo voi hyvinkin toteutua. Ainakin jos A-11 lyö itsensä kunnolla läpi -niinkuin veikkaan käyvän.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Nyt suora ja ytimekäs kysymys kaikille TPS-Faneille: Kestäisittekö katsoa/tulla hallille jos TPS:lla olisi seuraavanlainen joukkoe ("-merkeissä olevat vain esimerkkejä!):

"Eloranta" - "Ulmer" - "New McDonell"
Berg - Kipru

Erkinjuntti - Makkonen - Suominen
"New Nickerson" - Jokinen

Kolu - Rautee - Aho
Saarinen - Halonen

Kokkala - Ramstedt - Laine
Backman - Kluuskeri

Kuokkanen/Salak

Oma vastaus on: HELVETISSÄ KYLLÄ! Siis tuollainen tiimi on (Muuten kuin puolustuksen osalta) sm-liigassa keskitasoa. Itse olen toivonut tässä TPS:n alemmuustilassa, että mielummin joukkoe täynnä 20-vuotiaita, kuin täynnä 30-35-vuotiaita kiukuttelevia ukkoja. Tästä kaudesta tulee kuin KalPa'n: Jokaisesta voitosta iloitaan, ja ne tappiot aina vaan vituttaa vähemmän!

Kiitos ajastanne: FlamesFan!
 
FlamesFan kirjoitti:
Nyt suora ja ytimekäs kysymys kaikille TPS-Faneille: Kestäisittekö katsoa/tulla hallille jos TPS:lla olisi seuraavanlainen joukkoe ("-merkeissä olevat vain esimerkkejä!):

"Eloranta" - "Ulmer" - "New McDonell"
Berg - Kipru

Erkinjuntti - Makkonen - Suominen
"New Nickerson" - Jokinen

Kolu - Rautee - Aho
Saarinen - Halonen

Kokkala - Ramstedt - Laine
Backman - Kluuskeri

Kuokkanen/Salak

Mulle riittäisi jo tuo pelkkä "Nickerson". Enemmän mulle merkitsee se, miten joukkue pelaa, kuin se miten menestyy. Menestystä täällä on tullut jo ihan tarpeeksi, nyt pitäisi saa syy käydä hallilla. Onhan tuossa porukassa aika jänniä nimiä ja monien kavereiden kohdalla on iso kysymysmerkki. Esim Kolu kolmosessa ei ole minulle edes Mestistason kaveri. Vastaavasti tarjoamasi nelosen kohdalla suurin kysymys mulle on se, saako ne jätkä pelata. Ja tällä tarkoitan sitä saavatko kaverit yrittää hyökätä ja pakotetaanko heidät "nelosrooliin", jossa jätkät puolustavat ja heittävät kiekkoa päätyyn punaviivan jälkeen. Se ei kehitä ketään.
 

GBenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
FlamesFan kirjoitti:
Kiitos ajastanne: FlamesFan!

Viittasitko tällä nyt siihen, että ansiokkaasti alkanut kirjoittelu keskustelupalstalle ei jatku...?

Ensi kausi ei suinkaan ole mikään kysymysmerkki, Tepsi tulee käymään kovan kamppailun välttääkseen viimeisen sijan. Aika hyvät täsmähankinnat saa Sepi tehdä jos edes sääläreihin mielitään.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
GBenson kirjoitti:
Viittasitko tällä nyt siihen, että ansiokkaasti alkanut kirjoittelu keskustelupalstalle ei jatku...?
Ivallisuutta? Ja itse lähetin SS:lle S-Postia, niin sieltä tuli aika lista vastausta takasin ;) ... Siinä vähän vinkkiä, pelaajaatyylistä jota haetaan TPS:n.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
FlamesFan kirjoitti:
Ivallisuutta? Ja itse lähetin SS:lle S-Postia, niin sieltä tuli aika lista vastausta takasin ;) ... Siinä vähän vinkkiä, pelaajaatyylistä jota haetaan TPS:n.

No sittenhän voit kertoa, että mitä SS sinulle kertoi tuosta pelaajatyypistä. Itse olen varsin tyytyväinen mikäli tuo paljon puhuttu ykköskenttä hankitaan plus yksi HYVÄ pakki. Tosin kyllähän tuo rosteri huutaisi 2. kentän laituria sekä toista kiekollista pakkia mutta taitaa olla rahat loppu.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Speedye kirjoitti:
No sittenhän voit kertoa, että mitä SS sinulle kertoi tuosta pelaajatyypistä. Itse olen varsin tyytyväinen mikäli tuo paljon puhuttu ykköskenttä hankitaan plus yksi HYVÄ pakki. Tosin kyllähän tuo rosteri huutaisi 2. kentän laituria sekä toista kiekollista pakkia mutta taitaa olla rahat loppu.
No suurinpiirtein:
kiitos palautteestasi. Olemme tekemässä kymmeniin vuosiin suurinta muutosprosessia Tepsissä. Työ on vasta alussa ja toivottavasti jossain lähitulevaisuudessa voimme olla taas aidosti ylpeitä menestyvästä joukkueesta.
Hankintoja on vielä luvasssa aika paljon. Tulemme nostamaan omia junnuja liigaan ja sen lisäksi 3 ulkolaispaikkaa on auki ja 2-3 kotimaista.
Kent McDonell tai Marko Mäkinen tapaiset kaverit ovat kysyttyjä. Kent esim pelimies mutta jokainen tiesi, että hanskat tippuu tarvittaessa. Nielikäisten ja kumppaneiden aika on ohitse. Pelit voitetaan maaleja tekemällä eikä tyhmillä jäähyillä. ÄIJÄ on se joka tekee maaleja ja pystyy tarvittaessa suojelemaan pelikaveriaan. Eli ÄIJIÄ HAETAAN!


Edit.
Pressiboxi kirjoitti:
Ilmeisesti uusi päävalmentajakin on haussa? Hannu Virran systeemihän ei äijämäisyyteen mitenkään liity, pikemminkin päinvastoin. Hiukan tässä on nyt lätkämonopolin pelaamisen makua tosiasioilla.
Tai jos Seppo on tehnyt Hantalle selväksi, että jos ei viihdytä/Tapahdu tulee kengän kuvaa persiille?
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Toi kuulostaa edelleen Elorannalta.

E-tyypin mestistilastot on muuten parempia kuin Suomisen.
Toivottavasti se on enne!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
FlamesFan kirjoitti:
Eli ÄIJIÄ HAETAAN!

Ilmeisesti uusi päävalmentajakin on haussa? Hannu Virran systeemihän ei äijämäisyyteen mitenkään liity, pikemminkin päinvastoin. Hiukan tässä on nyt lätkämonopolin pelaamisen makua tosiasioilla.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
FlamesFan kirjoitti:
Hankintoja on vielä luvasssa aika paljon. Tulemme nostamaan omia junnuja liigaan ja sen lisäksi 3 ulkolaispaikkaa on auki ja 2-3 kotimaista.

Pyhät pyssyt! Hankintoja tulossa siis junnujen lisäksi 5-6, hienoa. Kovasti haiskahtaa tosiaan eri puolilta tulleet kommentit Mikko Elorannalta. Toivottavasti Kuli tulee.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
FlamesFan kirjoitti:
Tai jos Seppo on tehnyt Hantalle selväksi, että jos ei viihdytä/Tapahdu tulee kengän kuvaa persiille?

Jaa-a? Ei ole varaa kengitellä ketään kesken sopimusten. 2008-09 valmennus varmaankin uusiutuu?

Noin ylipäänsä olisi kohtuullista jos seura viestittäisi yhtä ja samaa sanomaa kaikille. Nyt on haussa 3,4 tai 6 pelaajaa riippuen siitä kuka kysyy ja keneltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös