Nyt kun tässä itse pikku päässäni ensi kauden kokoonpanoa mietin, niin lopputulos oli seuraava:
Vaha-Makkonen-Suominen
Laine-Pulliainen-(mestis hankinta)
Aho-Rautee-Yli-Torkko
Kokkala-Ramstedt-Sykkö
Kipru-Berg
Saarinen-Jokinen
Maunula-Kluuskeri
Backman
Santanen (Kosonen)
Todella nuori kokoonpano, tiedän. Ykkösketjussa Vahalahti jos pelaa yhtä vakuuttavasti kuin tällä kaudella Kaitsun ollessa sivussa, sekä Suomisen parantaessa otteitaan entisestään, näyttää ketju ihan hyvältä. Makkosenkin uskon vielä tasoaan nostavan, eli itse en usko homman sentteriin kaatuvan.
Kakkosessa onkin sitten jo long-shot meininkiä. Laineen nyt kuitenkin on pakko ensi kaudella miehissä pelata, eikä hänestä ole nelosen tai kolmosen laidoille, eli kakkoseen siis. Pulliainen nyt tuossa on vähän varalla, sillä uskon että tilipussista irtoaa sen verran että kakkosen keskelle joku "hieman" kovempi saataisiin. Toiselle laidalle sitten todennäköisesti joku mestis-lupaus, ketä - kuten Halonenkin - haluaa pelata TPS:ssä. Surffareita ei kestä katsella.
Kolmosen pitäisin tuossa muodossa, sillä omassa hommassaan toi kenttä on koko liigan parhaimmistoa. Rautee liigan toiseksi paras aloittaja, puolustaa hyvin ja hyökkäyspäässäkin tulee ajoittain tulosta. Aho ja Yli-Torkko ovat melko samanlaisia pelaajia, mutta kuitenkin erilaisia. Aho viljelee taklauksia, karvaa kovaa ja kuten esim. Kärppiä vastaan nähtiin, omaa myös kohtalaisen mailankäsittelytaidon. Yli-Torkko nyt on vaan niin helvetin ihana pelaaja :) Ärsyttää vastustajia, pelaa todella hyvin omassa päässä ja on suht nopea, mikä avaa maalintekopaikkoja.
Neloseen laittaisin laidalle Kokkalan, ihan pelkästään B-junnujen tilastojen valossa. Riskinsä tuollakin olisi, mutta kyllä Lassi ajan kanssa tosta nousisi ketjuja ylöspäin, siitä olen varma. Keskelle Ramstedt, joka toivottavasti käyttää kesäloma-ajan puntilla käymiseen ja kasvamiseen. Laidalle Sykkö, kun ei sitä muualle oikein viitsis laittaa ja kuitenkin on ihan hyvä että nuoria kavereita on joku vähän kokeneempi "valvomassa".
Pakkipareihin voisi koittaa saada tuota Right-Left meininkiä.
Ykköspari pysyy samassa, turha kai tota on perustella.
Kakkoseen nuorempi Jokinen, ja vierellä kokeneempi(ei kylläkään näy varmuutena) Saarinen. Oppisivat pojat vaan oikeasti puolustamaan koko ottelun ajan, niin tosta vois kehittyäkin jotain.
Kolmosparissa todellakin on riskinsä. Mutta toi Backman tuolla vaihtelis tossa melkein koko ajan jomman kumman paikalla. Maunulalla ja Kluuskerilla sama juttu kuin Kokkalalla. Potentiaalia löytyy, joten eikun pelaamaan.
Maalissa Santanen, keneen minulla on täysi luotto, vaikka ei ole yhtään kokonaista ottelua pelannutkaan. Jotenkin vaan on sellanen tunne että tosta tulee jotain. Hyvää. Kosonen nyt vaan siihen viereen kattelemaan, ei Jessestä vielä ole SM-Liiga maalivahdiksi.
Niin, kaikki siis perustuu oletukseen, etä Jortikka ei helvetti sentään enää jatka TPS:ssä. Jos Hannu "Viimestään kahen viikon päästä pois Marbellalta" Jortikka jatkaa, jää mun kausikortti ostamatta. Jos taasen Jortsu ei valmenna, niin sellasen kortin ostan, sillä ihan sama ketä sieltä tulee, niin ei se voi olla yhtä paska nuorten pelaajien kanssa kuin Jörtsy.
Jos vastaavanlainen kokoonpano ensi kaudella nähdään, lupaan että menen katsomaan joka ikisen tepsin kotiottelun. I have spoken.