Halukkaita FaceOff-liigaan?

  • 12 146
  • 224

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Olen kehittelemässä liigaa, jossa olisi 6-12 joukkuetta.
Pelaajat draftataan joukkueisiin siten, että jokainen joukkue valitsee yhden molarin, kaksi pakkia sekä kolme hyökkääjää jokaisen vuoden NHL:n draftista 1993-2002.
Eli joukkueen kokonaisvahvuus on silloin 10 molaria ja 10 kentällistä, joista 24 on varsinaisen joukkueen vahvuudessa ja loput on farmissa.
Pelit voidaan pelata mun koneella, paitsi mikäli liigaan osallistuu muitakin hemmoja, joilla on FaceOff koneella, niin silloin voidaan otteluita jakaa muillekin.
GM:n tehtäviin jäisi tällöin lähettää kokoonpanot kerran viikossa minulle ja huolehtia oman joukkueensa pelaajaliikenteestä farmin suhteen.
Pelaajakaupat tottakai kuuluu asiaan ja olen ajatellut ottaa myös waiver draftin mukaan pitämään huolen että joukkueet pysyvät suhteellisen tasaisina.
Pelaajat saisivat pelata pelata vain sen verran pelejä, mitä ovat oikeasti NHL:ssä edellisellä kaudella pelanneet.
Pelaajat saattavat myöskin loukkaantua, jolloin GM:N tehtävänä on nostaa uusi mies farmista tilalle.
Meikä joutuu nyt lähtemään koneen äärestä, mutta mikäli kiinnostuneita löytyy, niin ottakaa yhteyttä.
 

Voittaja

Jäsen
En ihan tarkkaan ymmärtänyt miten tuo lopulta toimii, mutta mukana ollaan. Ainakin idea kuulostaa mielenkiintoiselta.
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Joo, sekavalta mieheltä sekava selostus, mutta palataan asiaan kunhan löytyy lisää kiinnostuneita.

Ilmainen demo itse peliin löytyy osoitteesta www.computerhockey.com

Voit käydä jo tsekkaamassa sivulta www.hockeydb.com ne vuosien 1993-2002 drafit.
Jokaiselta vuodelta varataan siis erikseen 1 mv, 2 p ja 3 h.
Varausvuoro arvotaan jokaiselle vuodelle erikseen.
Aloitetaan vuodesta 1993 ja jatketaan vuosi kerrallaan lopettaen siis viime kesänä varattuihin pelaajiin.
Ja kun 2003 NHL Entry Draft on suoritettu, voidaan suorittaa omat varaukset sen jälkeen.

Kauhean realistinen sarja tästä ei tule, vaan joukkueet tulevat olemaan aika hyviä.
Ja ainahan voidaan sopia, että pelaajat saavatkin pelata esim. 75% siitä pelimäärästä mitä NHL:ssä ovat pelanneet.

Ehdotuksia otetaan koko ajan vastaan...
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Messissä ollaan

Kuulostaa sekavan mielenkiintoiselta!Ilmottele sitten kun liiga on täysi
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
mukana ollaan
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mä olen mukana, tällaiset hommat kiinnostaa aina.
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Hyvä, porukkaa alkaa pikku hiljaa löytymään !

Ehdotuksia liigan nimeksi? Finnish Fantasy Hockey League vai otetaanko kotimainen nimi? Ehdotelkaa ja kannatelkaa.
Entä haluaako porukka jonkun NHL-joukkueen nimen tiimilleen vai keksiä ihan oman?

Miten saadaan liigan sisäinen tiedonkulku ( esim. draft ) toimimaan parhaiten? Noi rapakon takaset liigat käyttää paljon Yahoon sivuja, otetaanko sieltä vai tietääkö joku kätevämmän keinon?
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Kyllä sitä voisi mukaan lähteä. Kunhan vain hieman ensin tutustuu peliin. NHL-nimet passaa ainakin tännepäin ja liigan nimiehdotus ihan hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ehdottaisin, että nimet otettaisiin ei NHL-joukkueilta, vaan kuuluisilta junioripaikoilta, kuten Oshawa, Hull, Kamloops jne.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ehdottaisin, että nimet otettaisiin ei NHL-joukkueilta, vaan kuuluisilta junioripaikoilta, kuten Oshawa, Hull, Kamloops jne.

Mä ainakin voisin ottaa oman tiimin nimeksi jonkun junioripaikan nimen.
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Jos muutkin haluaa NHL-nimet seuroille, niin ilmoittautumisjärjestyksessä valitaan.
Meikä valitsee Chicago Black Hawksin.

Yritän huomenna järkätä meille Yahoolta omat group-sivut.

Ruvetkaa tsekkaamaan vuoden 1993 draftia, aloitetaan oma drafti kunhan saadaan riittävästi joukkueita, mutta eiköhän viimeistään viikonloppuna ole kaikki halukkaat ehtineet ilmoittautua.
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Sopii mainiosti, kaikki saavat valita seuralleen mieleisen nimen eli saa ollaNHL-nimi tai vaikka itse keksitty (meikällä on Tampere Flaming Lynx yhdessä liigassa, vähän niinkuin Ipa tulessa...)

Pidän tiimini Chicagossa, mutta koitan keksiä paremman nimen sille.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Pistin jo yyveellä, varmistetaan silti.
Mukana ollaan jos vaan huolitaan.
Säännöistä eikä koko pelistä niin hajua mutta opetellaan..

EDIT: jos mukaan keresin niin joukkueeni nimi on Manchester Pearly.
(hatara Raimo-viittaus)
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Kiinnostaa helvetin paljon.

Haluan mukaan siis, mutta kerkeänkö enää?

Toisaalta voin yhtyä täydellä sydämelläni tuossa yläpuolella möllöttävään viestiin, eli suhteellisen vähän ymmärsin tästä kuviosta.

Mutta tekevähän oppii...
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Eli tällä hetkellä mukana olisi 9 manageria:

oldcoach
Voittaja
beerhunter
aaa
Espoon Siniset
Mr. Smith
Hamy
Helinkopteri
JVR

Mukaan mahtuu vielä maksimissaan 3 manageria, ei sillä etteikö itse peliin voisi ottaa vaikka kuinka monta manageria, mutta jos mulla on ainoastaan itse peli koneella, niin joudun käsin naputtelemaan teidän kokoonpanot ja taktiikat niin 12 on aika maksimi.

Nyt vaan niitä nimiä lisää

Chicago Cops olis meikäläisen tiimi.
 

Voittaja

Jäsen
Meikäläisen tiimin nimi on Hockeytown Gurus, niinkuin useassa muussakin paikassa. Tuota 93 draftia rupean katselemaan illalla reenien jälkeen.
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Käykäähän ilmoittautumassa sivulla http://groups.yahoo.com/group/FInnishFantasy

Se on meidän liigan sivusto, jossa voidaan varmaankin drafti suorittaa helpoimmin.

Muistakaa mainita jatkoaikanimenne hakiessanne oikeutta sivuille että tiedän kuka on kyseessä. Omia oikeita nimiä en tarvitse, mutta jokin sähköpostiosoite tarvis tietää.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
TeamKoivu

YepYep...tässä ollaankin jo entuudestaan aika monessa hockeymanageri systeemeissä mukana joten annetaan TeamKoivun tehdä taas tuhoaan eli mun tiimi TeamKoivu
Ps. Kävin jo tsekkaamassa niitä 93-02-drafteja...tulee muuten mielenkiintoinen draftisessio meille
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Sivulta http://www.computerhockey.com/ratings/ratings0102.html
löytyy pelaajista tietoa.

Lukekaa myös mitä merkinnät tarkoittavat, kaikkia teidän ei pidä ymmärtääkkään koska meikän kone hoitaa pelit, mutta näkee sieltä pelipaikat, peliminuutit, puolustusarvot ja muutenkin millainen pelaaja on kyseessä.

Tilastot pohjautuvat viime kauden aitoihin tilastoihin, eli pelaajat tulevat käyttäytymään kuten oikeasti viime kaudella.

Ne pelaajat, jotka pelasivat kahdessa tai useammassa seurassa viime kaudella, löytyvät sekä edustamistaan seuroista että combination players-listalta. Liigassa käytetään niitä combination-arvoja.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ei onnistu millään tuo rekisteröinti, tai ainakaan vaikuttaa siltä että se ei onnistu.
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Heitäs Espoon Siniset mulle sun sähköpostiosoittees vaikka yksityispostina, niin saan kutsuttua sut sisään.
Sama muillekin, jotka ei vielä ole rekisteröityneet.

Muistakaa tsekata vuoden 1993 draftia, aloitetaan varaaminen heti kun saadaan 10 tai 12 joukkuetta kasaan.

Mennään vaikka kieeros kerrallaan eli kunhan saan arvottua varausjärjestyksen, niin saatte lähettää mulle listan ketä haluatte varata ekalla kiekalla.
Vai onnistuisko meiltä, että jokainen vuorollaan varaisi ja ilmoittaisi rymäpostilla muille ja seuraava saisi varata pelaajansa?
Erittäin kätevä systeemi, kunhan vaan kaikki pääsevät nettiin riittävän usein tsekkaamaan koska on oma vuoro.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Count me in!

-- edit --

Tuo FaceOffihan onkin jo entuudestaan tuttu järjestelmä. Annetaanko aikaa hieman tutustua niihin draftien pelaajiin, eli jos vaikka nyt lauantaina olisikin liiga täynnä, niin ei aiemmin kuin esim. tiistaina tai keskiviikkona alettaisi katsomaan pelaajia joukkueisiin?

Itse olen kyllä viikolla todennäköisesti netin ääressä melko jatkuvasti, kun leikin että luen tentteihin. Eli tuo sähköpostirumba toimisi ainakin minulle...
 
Viimeksi muokattu:

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
vilpertti on kymmenes, nyt vielä kaksi nopeata kerkii mukaan, mutta jos ei halukkaita ilmaannu, niin aloitamme kymmenellä joukkueella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös