Haluatko miljonääriksi? – visailuklassikon paluu

  • 632 897
  • 3 454

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Uskoisin, että sarjan suosio kestää ehkä tämän tuotantokauden. Sen jälkeen alkaa toistamaan jo liiaksi itseään......

Kilpailun suosio on taattu niin kauan kuin kolmosella yritetään ruoskia pystyyn kuolleena syntynyttä Saturday Night Live -pelleilyä. Jaksoin katsoa sitä (sohvalla hyllyvine iljetyksineen) noin kolmen minuutin ajan sietokykyni äärirajoilla.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Mulla olisi tähän idea. Pitää hakea patentti jo tänään.

Suomen Urheiluviisas.

Tylsä kisa. Vesa-Matti Peltola voittaa, Timo Toivonen, Jukka Mukala, Jari Hakalax, Harri Piironen, Tero Kalliolevo ja Tuomas Tumi kilpailevat kakkossijasta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tylsä kisa. Vesa-Matti Peltola voittaa, Timo Toivonen, Jukka Mukala, Jari Hakalax, Harri Piironen, Tero Kalliolevo ja Tuomas Tumi kilpailevat kakkossijasta.
Tuo vanha versio olisikin ehkä tylsä kisa, mutta patentoimani uusi versio kaikkea muuta.

Uudessa versiossa pelkkä tieto ei riitä, vaan siinä pitää myös toimia.
 
Olen täysin samaa mieltä. Joko pitää hankkia jostain muutama kunnon kilpailija tai sitten helpottaa tuntuvasti kysymyksiä, jotta saadaan nyt joku vähän kiinnostavampi jakso. Vielä ei toki ole kiire, mutta jos monta viikkoa jatketaan sillä, että jengi ottaa satasia (ja käyttää kaikki oljenkorret about tonnin kohdalla loppuun), niin se ei ole kiinnostavaa.

Kyllähän siellä muutama kilpailija on päässyt suht koht pitkälle. Esim. tämä konduktööri, joka pääsi 10 000 kysymyksen yli eli 2/3 ja sitten tämä yksi nainen olisi päässyt jos olisi uskaltanut vastata.

Myös tämä DI vastaili ihan hyvin, mutta sitten tuli vaikea kysymys ja senkin se päätteli oikein, mutta sitten se alkoi epäilemään itseään. Käytti 50/50 oljenkorjen, jossa kävi vähän huonoa tuuria ja valitsi juuri väärät vaihtoehdot pois. Jäljelle jäi 2 vaihtoehtoa, jota se alunperinkin arpoi ja sitten se vaihtoi lopulta vastauksen ja oli lopulta väärin. Tässä näemme, että myös itseluottamus ja itseensä uskominen on myös tärkeätä.

Se on ihmetyttänyt, että tämä yks luokanopettaja, vastasi johonkin itselleni vaikeisiin kysymyksiin oikein, mutta sitten jäi jumittamaan siihen, että mikä oli Britannian vanhin yliopisto. Olisi luullut, että luokanopettajalla olisi sen verran yleissivistystä, että olisi tiennyt, että Yale ja Harvard on amerikkalaisia yliopistoja. Jäljelle olisi jäänyt Oxford ja ja tämä Berkeley. Itse muistelen lukeneeni Aku Ankkaa, jossa puhuttiin englannin vanhimpien yliopistojen Oxford vs. Cambridge soutukilpailuista, joten olisin vastannut Oxford. Tästä tulikin mieleeni toinen kysymys, jossa puhuttiin Etruskeista, että missä nykyisessä maassa tämä kansa sijaitsi Italia/Kiina/Meksiko/Kanada. Muistelen lukeneeni Aku Ankan taskukirjaa, jossa Mikki Hiiri ja Hessu Hopo matkustivat aikakoneella menneisyyteen, jossa tapasivat mm. etruskeja ja maahan oli Italia. Kannattaa lukea Aku Ankkaa!
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Suomen Urheiluviisas.
Tylsä kisa. Vesa-Matti Peltola voittaa, Timo Toivonen, Jukka Mukala, Jari Hakalax, Harri Piironen, Tero Kalliolevo ja Tuomas Tumi kilpailevat kakkossijasta.
Eihän tuo Peltola ole voittanut 12 vuoteen mestaruutta, mutta on tainnut olla pääasiassa kysymystentekopuolella. En tiedä, että onko hän osallistunut 12 vuoteen. Internetistä löytyvät monen vuoden Urheilutiedon SM-kisojen kysymykset, sopii käydä itse kunkin testailemassa.
Viimeaikaisista tietokilpailuista myös BBC Brit -kanavalla uusintana pyörivä Pointless viehättää.
Olin syksyllä 2014 pari viikkoa Välimeren tienoilla ja katselin usein iltaisin BBC:n visoja (koska se paikka oli tylsä persläpi). Pointless nousi suosikikseni. Siis esim. kysymys: mainitkaa joku formula1:n maailmanmestari. Keke Rosbergilla tietenkin sai nolla pistettä, mikä oli formaatissa hyvä saldo, kun pisteitä ei saanut kerätä. Yllättävän koukuttava ohjelma.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä puolestaan uskon, että tälle ohjelmalle on kyllä yleisesti tilausta vähintään niin kauan, kunnes muut kaupalliset kanavat alkavat kilpailemaan jollakin muunlaisella ohjelmatarjonnalla. Nykyisin kilpailu tuntuu keskittyvän siihen, kenen tositv-ohjelman idea on kaikista vähä-älyisin, muuten turha tai sisältää turhimmat julkkikset, unohtamatta tietenkään MTV3:n ikuista uskoa Putous formaattiin.

Itse olen ihmetellyt tätä miksi varsinkin kolmonen yrittää kokoajan vain erikoisempaa showta saada tuohon lauantai-iltaan, kokoajan vain isompia satsauksia ja yritetään varsinkin tuota putousformattia käyttää hyödyksi ja pistetään joku Aku Hirviniemi tekemään jotain aina tyhmempää vain ruutuun. Ei sitä pyörää välttämättä kannattaisi uudestaan aina yrittää keksiä, Haluatko Miljonääriksi on sen näyttänyt, vähän päivittää nykypäivään suuntaan ohjelmaa ja se on siinä. Joku Heikoin Lenkki formaattikin saattaisi olla ylivoimaisesti paras ohjelma joka tulisi kanavalta tai koko tv:stä, mutta pitäähän sitä huippusatsaukset tehdä johonkin sontaan. Toinen on sitten nämä Sub:n ja vastaavien sinkkuohjelmat, pistetään kymmen sinkkua tai bimboa johonkin autiolle saarelle ja kuvataan niitä kuukausi. En tiedä mutta luulisi että joku tämmöinen visailun tyylinen voisi olla halvempi tuottaa, tosin ei ole tietoa sitten käytetäänkö näissä sitten jotain halpatyövoimaa hyödyksi kun ne on kannattavampia taloudellisesti ilmeisesti.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Eihän tuo Peltola ole voittanut 12 vuoteen mestaruutta, mutta on tainnut olla pääasiassa kysymystentekopuolella. En tiedä, että onko hän osallistunut 12 vuoteen. Internetistä löytyvät monen vuoden Urheilutiedon SM-kisojen kysymykset, sopii käydä itse kunkin testailemassa.

Ei ole voittanut juuri siitä syystä, että on ollut pääasiassa kysymysten tekijänä tuon vuoden 2003 jälkeen. Nykyinen pääratamestari (kysymysten päätekijä) on muutaman vuoden ollut Jari Hakalax, mutta Peltola on ollut luultavasti joka vuosi jonkinlaisessa roolissa kysymysten teossa ja ei ole siksi osallistunut itse.
 

Morgoth

Jäsen
Kyllä noin yleisesti ottaen mikä tahansa normaali tv-visailu kelpaa, yli kymmenen vuotta kestäneen reality-helvetin jälkeen, joka toki jatkuu tuossa rinnalla.

Samaa mieltä ja ehdottomasti tv-visailua lisää, mutta tämä miljonääri on jotenkin jo vähän nähty. Kahdesta ensimmäistä jaksosta olin ihan innostunut jopa, mutta tämä viimeinen alkoi olemaan jo aika puuduttava. Tuntuu, että se ei enää tarjonnut oikein mitään uutta vaan liian samalla kaavalla mennään. Ennen kymppitonnia viimeistään pudotaan, ei mennä juurikaan riskillä eivätkä kilpailijat ole edes erityisen viihdyttäviä. Se olisi tärkeä, koska kysymyksiä on liian vähän ja kaikenlaista lässytystä liikaa. Toki kuuluu formaatiin, mutta ei kukaan jaksa kuunnella "haluatko miljonääriksi" toistoa lähes joka kysymyksen jälkeen jne.
 

Morgoth

Jäsen
Itse olen ihmetellyt tätä miksi varsinkin kolmonen yrittää kokoajan vain erikoisempaa showta saada tuohon lauantai-iltaan, kokoajan vain isompia satsauksia ja yritetään varsinkin tuota putousformattia käyttää hyödyksi ja pistetään joku Aku Hirviniemi tekemään jotain aina tyhmempää vain ruutuun.

MTVllä varmaan sokaistuivat putouksen suosiosta ja uskoivat sen tyylisten ohjelmien kantavan loputtomiin. Nyt kysyntää olikin enemmän visailulle. Mahtoivatkohan Nelosellakaan uskoa ihan tälläiseen suosioon? Kovaa kilpailu tuntuu olevan lauantai-illan katsojaluvuista. Sitten sitä samaa paskaa tuutataan eetteristä ulos niin kauan kunnes katsojaluvut romahtavat.
 
Viimeksi muokattu:

Apheu

Jäsen
Kyllähän Nelonen aika hyvään suoneen tässä iski. Tunnettu formaatti, pitkähkö tauko ollut yleisesti visailuohjelmista. MTV3 tarjoaa samaan aikaan jo miljoona kertaa viime vuosina nähtyä sketsipläjäystä, jota en kyllä itse ole katsonut jaksoakaan kokonaan, joten täyttä arviota tästä SNL:stä en pysty tekemään.

Mukavaa vaihtelua tällainen tietovisa. Jos jotain negatiivista, niin hieman voisi ripeämmällä tahdilla edetä kysymyksissä ja karsintakysymykset voisivat olla vähän vaativampia. Nostaisi ehkä hieman kilpailijoiden tasoa, jolloin sitten voisi oikeasti olla jopa mahdollista kolkutella sitä miljoonaa. Nyt alkukysymykset ovat jo vähän sellaisia, että sinne on heitelty vähän sieltä sun täältä sellaista tietoa, että asiaan perehtyneelle kysymys on todella helppo, mutta jos asiasta ei mitään tiedä, on kysymys lähes mahdoton. Eli sellaisia yleistiedollisia kyssäreitä ei tuolla aluksi paljoa ole. Mikään yksittäisen artistin albumin nimen tai pelin sijoittumisvuoden tietäminen ei ole mitään yleistietoa. Näillä tietysti kätevästi saadaan aikaan se, että noista alkukyssäreistä yleensä ainakin yksi on osa-alueesta, mistä pelaajalla ei ole tietoa ja yleisökortti joudutaan käyttämään jo aikaisessa vaiheessa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Iltasanomien sivuilta huomasin linkin Haluatko miljönääriksi nettivisaan. Kysymykset ovat ohjelmassa sekä Suomessa että ulkomailla vuosien varrella nähtyjä kysymyksiä.

Joko minulle sattui erittäin helppoja kysymyksiä tai sitten jopa tiesin jotain, mutta miljoona tuli ensimmäisellä yrityksellä. Neljä alkupään/keskivaiheen kysymystä olin nähnyt tämän vuoden Suomen Haluatko miljönääriksi versiossa. PS. tyhjensin pankkitilini, joten tilaa siellä pitäisi nyt olla, mutta missä vaiheessa tilinumeroa kysytään?

Kokeilin visaa uudestaan ja pettymyksekseni huomasin, että kysymykset eivät vaihtuneet ollenkaan.
 

Liitteet

  • Miljoona.jpg
    Miljoona.jpg
    252,9 KB · kertaa luettu: 948

motamoro

Jäsen
Kuin myös, helppoahan tuosta oli miljoona kaapia, mutta mielestäni kun tein uudelleen vielä testin niin laskujeni mukaan 9 tai 10 kysymystä 15:stä on tämän kauden Suomen HM-ohjelmasta. Yhdestä en mennyt ihan takuuseen.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Onhan tämä nykyinen "kysy yleisöltä" melkoinen. Porukka nolaa itsensä miljoonan suomalaisen edessä jonkun hotellilahjakortin takia, vaikkei olisi vastauksesta mitään hajua. Vähän samanlainen ilmiö, kun että ajellaan kymmeniä kilometrejä jonkun ilmaisen ämpärin takia.

Jännä muuten, miten kisaajat eivät uskalla luottaa jos yleisössä perustellaan olevan täysin varma vastauksesta. Onneksi nämä onnenonkijat aloittavat vastauksen "emmää ny aivan varma oo..".
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Taas virittäydyin tälle ohjelmalle. Odotan pelolla, koska tuolta roudarilta kysytään omaa nimeä ja käyttää siihen oljenkorsia...

Edit: Ja roudarihan ei tiedä mitä eläimiä ovat suulat. En tiedä eläinkunnasta oikeasti paljon mitään, mutta tuli kuin tykin suusta: Lintuja. Helppoa päteä juu, mutta voi voi tämän ohjelman kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Tuo Clash of Clans -kysymys olisi itsellekin ollut pirun vaikea, en olisi uskannut edes arvata. Tiedän kyllä pelin, mutta en ole edes kokeillut sitä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten joku voi olla tietämättä Supercelliä ja clash of clanssia? Täytyy olla elänyt aika pimennossa, kun jo siitä SuperBowl mainoksesta nous niin iso haloo.
 
Neljä kysymystä ja puol tuntia mennyt (tän katkon jälkeen) ja taisi olla sama meininki viime kerrallakin. Tämän on pakko olla todella hyvä bisnes Neloselle, vielä voisivat laittaa pari mainoskatkoa lisää ja Jaajo voisi jauhaa mukavia pari minuuttia pidempään.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten joku voi olla tietämättä Supercelliä ja clash of clanssia? Täytyy olla elänyt aika pimennossa, kun jo siitä SuperBowl mainoksesta nous niin iso haloo.
Taas tämä alkaa.

En ole mielestäni ihan tynnyrissä elänyt ja tiedän kyllä Supercellin olemassaolon ja olen kuullut Clash of Clansinkin nimen tietämättä pelistä mitään.

Silti ei hajuakaan, että se on juuri Supercellin tuote eikä esim. Bugbearin. Eli ei todellakaan helpoimmasta päästä, jos ei ole täysin peleistä perillä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Miten joku voi olla tietämättä Supercelliä ja clash of clanssia? Täytyy olla elänyt aika pimennossa, kun jo siitä SuperBowl mainoksesta nous niin iso haloo.
No helposti voi olla tietämättä. Tuosta pelistä en muista koskaan kuulleenikaan, mutta toi Supercell on tuttu ja olisin varmaankin päätynyt vastaamaan sen. Varma en olisi vastauksestani ollut, joten olisin ehkä joutunut myös oljenkorsiin turvautumaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Taas tämä alkaa.

En ole mielestäni ihan tynnyrissä elänyt ja tiedän kyllä Supercellin olemassaolon ja olen kuullut Clash of Clansinkin nimen tietämättä pelistä mitään.

Silti ei hajuakaan, että se on juuri Supercellin tuote eikä esim. Bugbearin. Eli ei todellakaan helpoimmasta päästä, jos ei ole täysin peleistä perillä.
No kyllä senkin nyt pitäisi jotain kertoa, ettei Bugbear edes tee kännykkäpelejä. Noista mikään muu ei tee, paitsi siis Supercell. Nyt tämä Solsidan kyssäri on sitten taas sellainen, ettei harmainta aavistusta.

En minä tiedä mihin te ihmiset aikaanne käytätte, mutta Supercell on yksi tän maan isoimmista firmoista, vähän sama kuin kysyisi että minkä merkkisiä puhelimia Nokia tekee ja olisi vaikka 3310, z10, galaxy s, iphone vaihtoehtoina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös