Rauma
Minulle ei enää moniin vuosiin ole kertynyt kokemusta muiden paikkakuntien halleista, joten en voi sanoa millaista palvelua niissä saa, mutta Rauman hallin palvelut tiedän melko tarkkaan ja tässä tulee joitakin huomioita:
Aloitetaan auton pysäköinnistä. Parkkitilaa Äijänsuolla on riittävästi ja se on maksutonta. Siitä huolimatta jokaisen pelin aikana kuulutetaan väärin pysäköidyistä autoista, joita pitää käydä siirtämässä. Tämä on täysin käsittämätöntä, ja osoittaa vaan sitä, että päästäkseen mahdollisimman lähelle hallia ihmiset ovat valmiita jättämään autonsa vaikka mihin.
Sitten lipunmyynnistä. Eletään armon vuotta 2001, ja Raumalla joutuu jonottamaan ulkona tuulessa ja tuiskussa, mikäli aikoo lippunsa hallilta ostaa. En osaa sanoa onko muissa halleissa jo lipunmyynti sisällä, mutta ei se mukavaa ole jonottaa ulkona, ainakaan jos sataa. Lisäksi lipunmyynti hallilla on melko hidasta. Itselläni on kausikortti, joten jonottaminen ei koske minua, sillä lasten ollessa mukana käyn aina ostamassa heille liput hallin vieressä olevalta huoltamolta. Näitä lipunmyyntipisteitä on pitkin ja poikin Raumaa, ja niistä lipun saa nopeammin kuin hallin pihalta ja myynti toimii niissä pelin alkuun asti.
Hallin ovella törmää sitten keltaliivisiin setiin, jotka ovat niin saatanan ylpeitä omasta työstään ja keltaisista liiveistään ja siitä, että saavat repiä paperinpalasia, etteivät vaivaudu edes tervehtimään yksinkertaista ihmistä, joka saattaa joskus jopa sanoa vaikka "Terve" tai "Moi". Naaman norsunvitun näköisenä nämä yrmeät äijät tuijottavat kohti taivasta. Toivottavasti edes pelin jälkeen kotiin mennessään laskevat nokkansa hieman enemmän kohti maata, siinä saattaa nimittäin mennä vettä sieraimiin ja tulla hukkumakuolo jos sataa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia järjestysmiehiä. Muutamia ihan asiallisiakin heppuja hallissa on, ja varsinkin naispuoliset järjestyksenvalvojat Raumalla ovat mukavia. Eikä pidä käsittää asiaa väärin, en ole koskaan aiheuttanut hallissa häiriötä eikä minua ole koskaan tarvinnut hallista poistaa, sen takia en heitä hauku. Muuten vaan kokemukset heistä ovat varsin vastenmielisiä.
Hallin käytävät ovat aivan liian ahtaat, jopa 3500 katsojaa hallissa ruuhkauttaa käytävät täysin erätauokojen aikana.
Vessat ovat aivan käsittämättömän hirveässä kunnossa ja niitä on liian vähän. Tosin niitä on tehty lisää tässä parin-kolmen vuoden aikana, mutta vieläkin lisää tarvittaisiin.
Kioskilla joutuu jonottamaan jos vähänkin aikaa istuu paikallaan sen jälkeen kun erä loppuu. Oma paikkani on niin ylhäällä ja kioskin lähellä, että en yleensä joudu onneksi jonossa roikkumaan. Kioskeissa palvelu on ystävällistä, ja tuotteet ovat hyviä. Pirun kalliita tosin.
Olutta en ole moneen vuoteen enää ostanut jäähallista. Sitä saan kaupasta halvemmalla, lisäksi pitkämatkalaisena olen aina omalla autollani liikkeellä lasten kanssa, joten senkään takia en viitsi jäähalliin lähteä kaljaa juomaan. Pubin palveluista en siis osaa sanoa mitään.