Halli, makkarat ja show

  • 645 155
  • 2 053

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Öö...sen mitä tulee lenkkeiltyä noilla kulmilla, niin enpä kyllä ole pannut merkille mitään remonttiin viittaavaakaan :D

Toki tuota laajennusta on saatettu toteuttaa alkukesästä, jolloin se olisi helpostikkin voinut jäädä minulta huomaamatta, mutta muutoin en usko että kovin kummoisia operaatioita tuolla on suoritettu. Ehkä ne kantaa sinne lisää pöytiä niin kuin All Stariin kesken kauden, ja saavat pöytäjärjestelyillä lisää paikkoja?

Näinköhän tuo olisi. Jostain minulla oli melko vahva käsitys että jonkinlaista lisärakennusta olisi KalPa-klubille tulossa. En oikein muuten keksi miten lisätilaa tuonne saataisiin.. Noh, eipä ole minun murhe tuo. Ja voihan olla, että olen ymmärtänyt väärin, mikä olisi kuitenkin hyvin poikkeuksellista. heh.

Mutta hallista puheenollen, saisivat kyllä järjestellä sen yläkäytävän kahvikioskin jonnekin muualle. Todennäköisesti kun porukkaa hallilla taas piisaa, niin tuo paikka aiheuttaa melko sietämätöntä ruuhkaa ulos/vessaan pyrkijöille.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Näinköhän tuo olisi. Jostain minulla oli melko vahva käsitys että jonkinlaista lisärakennusta olisi KalPa-klubille tulossa. En oikein muuten keksi miten lisätilaa tuonne saataisiin.. Noh, eipä ole minun murhe tuo. Ja voihan olla, että olen ymmärtänyt väärin, mikä olisi kuitenkin hyvin poikkeuksellista. heh.

Mutta hallista puheenollen, saisivat kyllä järjestellä sen yläkäytävän kahvikioskin jonnekin muualle. Todennäköisesti kun porukkaa hallilla taas piisaa, niin tuo paikka aiheuttaa melko sietämätöntä ruuhkaa ulos/vessaan pyrkijöille.
Niin sinne C-D-sivulle tuon remontin on tarkoitus alkaa, mutta ilmeisesti kesä on nyt venyttänyt tuota virallista prosessia niin töitä ei ole vielä päästy aloittamaan.
Tuolla remontilla on kaiketi tarkoitus poistaa ne pahimmat pullonkaulat yläpesän ja KalPa-klubin kohdalta siirtyykö KalPa-klubi sitten kokokaan tuonne "laajennuksen" puolelle on epäselvää.
Viime kaudellahan KalPa-klubin ja C-D-katsomon rappusten kohdalla oli sellainen kohta, jossa ei päässyt liikkumaan minnekkään.
Tuota ongelmaa ei millään Klubin laajennuksella saada poistettua, mutta klubin siirtämisellä kyllä ongelma poistuisi helposti.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Niin sinne C-D-sivulle tuon remontin on tarkoitus alkaa, mutta ilmeisesti kesä on nyt venyttänyt tuota virallista prosessia niin töitä ei ole vielä päästy aloittamaan.

Liekö kesä tullut sitten yllätyksenä heille kun on aloitus venynyt..
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Liekö kesä tullut sitten yllätyksenä heille kun on aloitus venynyt..
Tuskin, mutta tuo virallinen prosessi rakennusluvista yms. lähtien kestää aina tietyn ajan.
Tilakeskukseltahan lupa tuon laajennuksen tekemiseen on saatu, mutta ei taida olla vielä rakennuslupaa ja muita jotta työt voisi aloittaa.
Eiköhän tuo laajennuksen rakentaminen suju kuitenkin kohtuu nopeasti kun nuo viralliset asiat ovat kunnossa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko jollain tiedossa tarkkoja KalPan jäätreeniaikoja, nyt kun ovat Niiralassa? Voisi käydä joku päivä katsomassa.
 
Suosikkijoukkue
Big and Bad & KalPa
Onko jollain tiedossa tarkkoja KalPan jäätreeniaikoja, nyt kun ovat Niiralassa? Voisi käydä joku päivä katsomassa.

No eipä tässä ole antaa muita aikoja kuin mitä kaupungin sivujen tilatori tarjoaa eli huomenna tiistaina klo 10-12 sekä 16-17, keskiviikko ja torstai klo 10-12 ja perjantaina onkin jo SS-turnaus.

lähde: www.kuopio.fi/tilatori
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Tulipa tälleen lounastauolla mieleen, että SS-turnauksessa tuli testattua alkavan kauden antimia Montun ruoka&juoma-osastolla. Kalja oli yhtä hyvää kuin ennenkin, lonkero samoin. Sen sijaan makkarat ja lihapiirakat (jos niitä kehtaa edes niiksi kutsua) sai molemmat tasan nolla tähteä. Taisi tosin olla samat eväät tarjolla jo viime sesonkina, mutta kesälla mutusteltujen H.Partasen lihiksien jälkeen pisti taas mietityttämään, että miksi maksaisin enää toista kertaa tuosta onnettomasta nokareesta kahdella prinssinakilla kolmea euroa?? Makkarat puolestaan ovat (edelleen) kaukana niistä suussa sulavista jauhopötkylöistä mitä vielä toissa kaudella(?) myytiin euron kappale hintaan. (muka-)Lihaisat makkarat toimivat kyllä kesällä suoraan grillistä syötyinä saunakaljan kaverina, mutta mielestäni ei jäähalliolosuhteissa.

Turvatarkastukset ruuhkauttavat edelleen sisäänpääsyä peliin, joten peliin tullessa kannattaa olla ajoissa. Tosin en pistänyt pahitteeksi lainkaan C-oven tarkastajatytön käsittelyä ;) Tupakkahommissa viime kautiset ongelmat jatkuu - kiitos ulosleimaustradition. Eli monessa asiassa mennään suht samoilla linjoilla kuin viime kaudellakin. Mitään C-D-puolen remonttihommia ei pistänyt silmään!? Päätykatsomosta puuttui turnauksen aikaan vielä pehmeitä penkkejä, oliko se nyt penkkivalmistajan konkurssi vai mikä se olikaan tuohon syynä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
ei mahda olla kovin yleisöystävällinen istumapaikka tuo viimeinen penkki seisomakatsomon vieressä. Ahdasta tulee olemaan kun seisojat ovat entistä tiiviimmässä.
 

savox

Jäsen
Suosikkijoukkue
koparit
Ihmetyttää vaan kun jäässä on vielä vanhat logot. Fanituotteissa ym. juhlakauden logot näkyvät muttei itse pelipaikalla. Meinaavatkohan vielä keretä vaihtamaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmetyttää vaan kun jäässä on vielä vanhat logot. Fanituotteissa ym. juhlakauden logot näkyvät muttei itse pelipaikalla. Meinaavatkohan vielä keretä vaihtamaan.

Tuskin tuohon hyvin montaa päivää menee ja aikaa on lauantaihin asti. Toinen asia on vaihdetaanko niitä edes, siitä ei ole tietoa.
 

weean

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuskin niitä enää lähdetään vaihtamaan kun ensimmäiseen peliin on alle viikko, eikös se kuitenkin vaatisi jään sulattamista..? Logon vaihdos varmasti oli tiedossa ennen kuin niirala jäätyi, joten jospa ne ovat vain unohtuneet sieltä jäästä tai sitten kyseessä on tietoinen valinta.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Halli, makkara ja show siitä tulee, jos videota laittaa tarjolle. SaiPa-ottelun alku on tuossa. JYPillä ja kaikilla muilla Super-joukkueilla on ikioma ketju, missä voi näitä ideoita kirjotella. Jatketaan me nöyrät kierot savolaiset tästä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kirjoitetaan tämä ajatus tänne.

Tulin miettineeksi viime kotiottelun aikana, että miksi KalPa laittaa otteluisännäksi Pelimiehen? Vähän sama kuin itse nostaisin pankkitililtä rahaa ja laittaisin ne lompakkoon. Raha kyllä siirtyy, mutta ei minun omaisuus siitä kasva. Esimerkiksi Anttila ei käsittääkseni ole KalPan tukijoita, niin vaikka yhtä otteluisännyyttä vastaan KalPa saisi pitää suurta KalPa mainosta Anttilan seinällä torille päin. Valtava Kiiskisen hymyilevä kuva torilla voisi saada jonkun ihmisen innostumaan KalPasta (vrt. jäähallin päädyssä ollut mainos, joka oli ainakin viime kaudella). Ok, en tiedä saako sellaisia mainoksia olla tai että minkä arvoisia otteluisännyydet on. Ehkä se mainos torin laidalla olisi lyhyemmän aikaa kuin koko kauden. Markkinointi- ja mainosalan ihmiset ja miksei muutkin voi ottaa kantaa, missä suhteessa nämä on. Pikkujuttuihin tässä kirjoituksessa ei kannata tarttua, en tiedä niistä mitään. Luonnollisesti mahdollisiin asiavirheisiin on suotavaa puuttua.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tulin miettineeksi viime kotiottelun aikana, että miksi KalPa laittaa otteluisännäksi Pelimiehen? Vähän sama kuin itse nostaisin pankkitililtä rahaa ja laittaisin ne lompakkoon. Raha kyllä siirtyy, mutta ei minun omaisuus siitä kasva.
Pointtihan on juurikin se, ettei rahaa liiku. Jos kukaan ei halua otteluisännyyttä ostaa, käytetään mainospaikka Pelimiehen markkinointiin. Tietysti jos Pelimies on kovin usein otteluisäntänä, herää kysymys onko hinnoittelu mennyt ihan nappiin.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pointtihan on juurikin se, ettei rahaa liiku. Jos kukaan ei halua otteluisännyyttä ostaa, käytetään mainospaikka Pelimiehen markkinointiin. Tietysti jos Pelimies on kovin usein otteluisäntänä, herää kysymys onko hinnoittelu mennyt ihan nappiin.

Ok, näinhän se varmasti onkin. Oli vaan sellanen mielikuva, että joka ottelussa olisi ollut eri otteluisäntä ja Pelimies olisi vaan yksi muitten joukossa. Nyt kun katsoo, niin eihän tuolla ole lähellekään kaikissa kotiotteluissa otteluisäntää laisinkaan.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
...Sen sijaan että kappaleiden tulisi luoda hyvä fiilis halliin, on ne saaneet ainakin minussa aikaan jo suunnatonta vitutusta.

Vai onko joku kuullut esimerkiksi koskaan erien alussa tätä Mötley Cruen - Kick Start My Heartia? http://www.youtube.com/watch?v=j2Q9dNOKimc&feature=fvst

Edellä mainittu kappale on loistava! Sen kuulemisesta tulee aina ihan lätkä-fiilis.

Ehkä mä olen sitten liian nuori, mutta mun mielestä hyvän jääkiekko-ottelun musiikkien pitää olla sekoitus vanhaa ja hieman uutta. Meikäläisellä se fiilis syntyy juurikin siitä, että hallilla soi ne samat kappaleet kuin silloin kun oli pieni ja kiinnostavin asia peleissä oli jääkoneet... Ja kyllähän siellä niitä uusia kappaleita tulee säännöllisesti, se vaan, että suurimpaan osaan yleisöstä juuri ne vanhat ja ärsyttävät uppoaa parhaiten.

Ja siis edelleenkin KalPan sisääntullessa soi Nightwish versio kappaleesta Crimson tide and deep blue sea. Siinä vain on sitä jotain, mikä saa kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin. Miettiselle tosin vinkkinä, ettei sitä Kuopiota tarvitse sen KalPan perään huutaa, pelkkä KalPa on ytimekkäämpi.
Tästä viestistä vielä linkit edellä mainittuun biisiin ja pariin muuhunkin. Sisääntulosta vielä, nykyisellään toimiva silloin kun ajoitus osuu kohdalleen. Itse en ainakaan sen kummempaa show'ta kaipaa.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Kävin eilen huvinvuoksi seuraamassa KalPa-Ässät -pelin ja voisin heittää siitä muutaman sanasen kuinka näin ulkopuolisena hallin tunnelman koin.

Ensinnäkin täytyy antaa lähes täydet pisteet itse kannattajaryhmän toiminnasta. Tuskin voi ihan heti toivoa samanlaista otetta Jyväskylään saapuvaksi pelkän rummunpärinän sijasta.

Sen sijaan muuten tunnelmasta jäi hieman keinotekoinen kuva. Jotenkin itseäni ärsytti suunnattomasti valotaululla näkyneet "clap your hands"-tekstit, desibelimittarit ynnä muut vastaavat hommelit, varsinkin kun kannatus ei myöskään kestänyt yleensä itse peliin asti vaan tasaantui jo hyvän aikaa ennen aloitusta.

Lisäksi pitää hieman moittia valotaulujen käyttöä. Turha oli odottaa uusintaa taklaustilanteista tai muista epäselvistä tilanteista, kun mainoksia pukkaa jatkuvasti. Lisäksi näin ulkojääkiekollisista seikoista voisi mainita melko pitkät kaljajonot, vaikka halli ei ollut edes loppuunmyyty.

PS. Onko kuuluttaja oikeasti smurffi?
 
Mitenkä eilen hallin järjestelyt pelasivat kun oli täysitupa? Meinaan kun tuli seisomakatsomon tilalle istumapaikat, että oliko kaikki pakkautunut tasanteille vai mahduttiinko sinne seisomaan hyvästi? Työkiireiltäni en joutanut, joten havaintoja ei ole.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mitenkä eilen hallin järjestelyt pelasivat kun oli täysitupa? Meinaan kun tuli seisomakatsomon tilalle istumapaikat, että oliko kaikki pakkautunut tasanteille vai mahduttiinko sinne seisomaan hyvästi

Eihän sinne muutenkaan mahdu hyvästi seisomaan. Tapit ainakin jamosivat ettei nähnyt oikein mitään. Ylätasanteella oli porukkaa 3 rivissä ja tätä kautta se olikin sitten aivan tukossa. Saisivat muuttaa loputkin istumapaikoiksi ja ottaa vain penkkien verran väkeä sisälle. Eihän sinne seisomaan kukaan pakota menemään mutta silti.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Eihän sinne muutenkaan mahdu hyvästi seisomaan. Tapit ainakin jamosivat ettei nähnyt oikein mitään. Ylätasanteella oli porukkaa 3 rivissä ja tätä kautta se olikin sitten aivan tukossa. Saisivat muuttaa loputkin istumapaikoiksi ja ottaa vain penkkien verran väkeä sisälle. Eihän sinne seisomaan kukaan pakota menemään mutta silti.

Verkostolle oma seisomakatsomo siellä missä nytkin, mutta loput saisi melkeinpä muuttaa istumapaikoiksi, kun ei porukka siellä kuitenkaan liiemmin ilakoi. Vaikka euron tai pari halvemmat liput osaan istumapaikoista, kuten siellä zambonin nurkassa oleva katsomonlohko (mikä se olikaan, D5 tms?), niin sinne vaikka opiskelija(& muut ale-ryhmä)hinnoitellut istumapaikat.
 
Viimeksi muokattu:

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitenkä eilen hallin järjestelyt pelasivat kun oli täysitupa? Meinaan kun tuli seisomakatsomon tilalle istumapaikat, että oliko kaikki pakkautunut tasanteille vai mahduttiinko sinne seisomaan hyvästi?
Huonosti toimi järjestelyt. Paljon oli jengiä portaissa ja ylätasanteella, jossa ei saisi olla ollenkaan katsomassa. Ei järjestelyt kyllä voikaan toimia jos edes järjestyksenvalvojilla ei ole ymmärrystä siitä, missä peliä saa katsoa ja missä ei. Yhdestä portaikosta tultiin kolmannessa erässä ensin kehottamaan seisomaan kun porukka istui siinä ja hetken päästä sitten järjestyksenvalvoja muisti että "ainiin, eihän siinä saisi oikeastaan olla edes seisomassa". Noh, eihän siinä mitään ongelmaa, eihän siinä saakkaan. Vaan eipä saa siellä ylätasanteellaakaan, jonne järjestyksenvalvoja kehotti siirtymään peliä katsomaan. Yhdet portaat tyhjennettiin, mutta esim. seisomokatsomojen väliset portaat olivat ihan täynnä ihmisiä. Ei oikein auennut mikä logiikka siinä oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös