Yläpesän anniskelualuetta pienennetään, ei hyvä ollenkaan :(
http://www.kalpa-hockey.fi/sitenews/view/-/ngid/1/nid/1026
http://www.kalpa-hockey.fi/sitenews/view/-/ngid/1/nid/1026
Yläpesän anniskelualuetta pienennetään, ei hyvä ollenkaan :(
http://www.kalpa-hockey.fi/sitenews/view/-/ngid/1/nid/1026
Joutunee itsekin miettimään, onko se sen arvoista, vaikka haluaisikin tukea seuraa.
totesin, ettei Kuopiossa ainakaan liigan huonoin halli ole. Kyä se löytyy Etelä-Karjalasta. Ensinnäkin sijainti on aivan ihmeellinen, jossain OKT alueen keskellä. Reitti monimutkainen jne. Ei taatusti kukaan löydä sinne vahingossa. Niiralassa on miljuuna kertaa paremmat penkit. Hallin "Visuaalinen ilme" on Kuopiossa ehkä 80 luvulta, mutta kisapuistossa se on -60 luvulta.
Joukkueen talouden kannalta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Turkuhallissa pysäkköinnistä maksaneena tiedän, että 2000 autoa x 5e pysäköinti maksua x 30 kotipeliä tuo joukkueelle rahaa 300 000e. En tiedä saako tuo myös ihmiset lähtemään hallille ajoissa juomaan ensimmäiset sen sijaan että ne ottaisi jossain kulmapubissa. Asiakkaille ilmainen pysäköinti / kävelyetäisyys on tietenkin kätevä.Sijainniltaan Niiralan Monttu on iha top 3 tasoa SM-Liigassa. Kysykää vaikka turkulaisilta kehtaako turkuhalliin lähteä kävellen katsomaan peliä jotta voi ottaa muutamat erätaukokaljat ja suunnistaa sieltä suoraan keskustan ravintoloihin iltapalalle. Tosin Kuopiossa joudutaan tinkimään sitten suurista parkkikentistä, mitkä monilla muilla paikkakunnilla löytyvät heti hallin pihalta.
Autottomana opiskelijana sanon, etten varmaan olisi kertaakaan päässyt peliä katsomaan, jos halli olisi hirveän kaukana keskustasta. Se on sitten eri asia, että onko seisomapaikalle menevistä opiskelijoista lopulta iso rahallinen hyöty, kun ei sitä juomaakaan yleensä ole varaa ostaa x)Joukkueen talouden kannalta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Turkuhallissa pysäkköinnistä maksaneena tiedän, että 2000 autoa x 5e pysäköinti maksua x 30 kotipeliä tuo joukkueelle rahaa 300 000e. En tiedä saako tuo myös ihmiset lähtemään hallille ajoissa juomaan ensimmäiset sen sijaan että ne ottaisi jossain kulmapubissa. Asiakkaille ilmainen pysäköinti / kävelyetäisyys on tietenkin kätevä.
Joukkueen talouden kannalta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Turkuhallissa pysäkköinnistä maksaneena tiedän, että 2000 autoa x 5e pysäköinti maksua x 30 kotipeliä tuo joukkueelle rahaa 300 000e. En tiedä saako tuo myös ihmiset lähtemään hallille ajoissa juomaan ensimmäiset sen sijaan että ne ottaisi jossain kulmapubissa. Asiakkaille ilmainen pysäköinti / kävelyetäisyys on tietenkin kätevä.
Tämä näkökulma huomioiden, Niiralanmontun sijainti on edelleen - kuten jo sanottua - top kolmosessa.
Siis... Niiralan monttuunhan on vain puoli kilometriä, Raksilaan on yli kolmesataa kilometriä ja sekä Hartwalliin että Nordikselle on yli neljäsataa kilometriä, joten näin subjektiivisesti arvioituna Niiralan monttu on sijainniltaan ylivoimainen.
Hehehe. Juuri näin.
Kai tuo TOP 3 tarkoittaa ennemminkin sitä, että on yleensäkin sijainniltaan ihan kärkipäätä. En itse ainakaan pysty laittamaan kovinkaan tarkasti järjestykseen kaikkia halleja.
Olen käynyt viimeksi katsomassa viime kauden avauksen JYP-KalPa.Pitää ihan kysäistä näin ulkopaikkakuntalaisen mielipidettä Jyväskylän hippoksesta? Minkälaisia mietteitä herättää sijainillaan ja noin yleisestikkin tuollaisen ihmisen silmissä, joka ei täältä päin ole ja 15 vuotta hippoksella käynyt pelejä katsomassa?
Lisäksi järkkärit olivat petollisia >:( Pleksiin ei saanut hakata eikä kentälle lähteä hyppimään. Olen pettynyt.
Kokemuksia itseltäni ei muiden hallien järkkäreistä ole, mutta ne jotka Jyväskylässä järjestyksenvalvontaa harrastavat ovat kyllä osa niin spedejä että ei mitään järkeä.
Tätä olisi pitänyt varmaan kysyä viime ja toissa vuonna kun lippuja jonotettiin aamuvarhaisella kauden avauksiin ja pudotuspeleihin. Tuolloin myös JYP, HIFK ja Jokerit peleihin hyvät istumapaikat piti varmistaa viikkoja ennen ottelua, muuten joutui tyytymään huonompiin vaihtoehtoihin tai peräti nettiradion selostuksiin kotisohvalla.Mikä on yleinen tuntuma: Olisiko KalPaa seuraava yleisö keskimäärin halukas maksamaan esim. 2 euroa lisää JYP-ottelusta? Olisitko itse? Mitkä joukkueet tulisivat kyseeseen ja millä korotuksella? Vai oletko sitä mieltä, että vähemmän kiinnostavista otteluista yleisö tulee maksaneeksi hieman ylihintaa, ja täten keskihinta on kohdallaan? Ja ennen kaikkea, olisko ratkaisu KalPan talouden kannalta lopulta hyvä vai huono?
Olen koittanut pähkäillä Kalpan sivuilta ajo-ohjetta, mutta minulle ei avautunut mitä katua ajan B-tasanteelle missä on invapaikkoja, onko se Hannes Kolehmaisen katu 4 tai mikä? Entäs hallin päädyssä olevat invapaikat, mistä sinne ajetaan.
Itseasiassa suurimmalla osalla seuroista oikeastaan ei.Eiköhän seuroilla ole ensisijaisena tavoitteena myydä halli täyteen. Vasta sitten on aika miettiä lippujen hinnankorotuksia niissä peleissä, joissa halli saadaan loppuunmyydyksi.
Erinomainen pointti Jani82:lta tämä katsojamäärän vaikutus oheismyyntiin. Ehdottomasti huomion arvoinen asia. Sitten jos viedään ajattelua pidemmälle, optimikatsojamäärä voi olla viikonloppuna hieman eri kuin arkena, koska monella on lauantaipeleissä kova halu juoda useampikin olut hallilla. Se taas mahdollistuu sitä kautta, että väkeä on esim. se 4200-4400 vaikkapa 5200 sijasta. Tästä puolestaan päästään siihen, että A.P.Järven idea nimen omaan viikonloppumatseja koskevista korotuksista voisi olla hyvikin looginen - ainaki joissain otteluissa, muttei automaattisesti kaikissa, jos osotusarvo katsojämäärästä pyörii alle 4000 lukemissa.Itseasiassa suurimmalla osalla seuroista oikeastaan ei.
Täydellä hallilla seurauksena on oheismyyntitulojen tippuminen siitä syystä, että hallissa on huonompi liikkua kuin "vajaassa" hallissa.
KalPallakin parhaat kokonaistulot tulivat siinä reilun 4000 katsojamäärillä kun ihmiset lähtivät vielä ostamaan jotain erätauoilla, jos yleisöä oli enemmän niin tulo tippuivat kun oheismyynti pieneni merkittävästi.