Huomenna on sitten mun silmissä SE peli, joka ratkaisee kantani Haapakosken valmentajanpestistä, vaikka Rosa ei vielä mukana olekaan. Nyt on kuitenkin tullut pari lähtökohtaisesti laatupelaajaa, joiden kanssa muutosta olisi jo pitänyt tapahtua. Loukkaantumisia on tullut, totta, mutta niin on muillakin. Avainpelaajia on poissa, totta, mutta niin on muillakin. Maalivahdit eivät ole pettäneet, pakisto on. Valmentajan pitää saada ote kokonaisuudesta, oli jäällä kuka hyvänsä. Jos ei aina voittoa tulisikaan, pitäisi pelin olla sellainen, että se antaa uskoa siihen, että meillä on SAPLUUNA, jota sitten varioidaan tarpeen vaatiessa eri joukkueita vastaan. Tietynlainen perusperiaate pelaamisessa pitäisi jo tässä vaiheessa olla aihiota pitemmällä ehdottomasti. Ainut sana, joka itselleni tällä hetkellä tulee mieleen on: sekavaa.
HaapaMikko on sympaattinen ja pahaahan se tekee sanoa mitään todella kielteistä hänestä, mutta mulle on kaikkein tärkein joukkue nimeltä Kärpät. Sen edun nimissä ei sympatiat saa painaa kenelläkään sellaisellakaan, joka todella päättää näistä tärkeistä paikoista joukkueessa. Jokin selänpesukaveri-symbioosi on sairasta ja sellainen pitäisi kitkeä alkuunsa!
Välillä täytyy ja saa sanoa, mutta katson sen sanottavankin sitä taustaa vasten, että mitä sanoja on tehnyt itse. Nyt HaapaMikon arvostelu Krepsiä kohtaan ei ole oikea tapa setviä ongelmia. Jokainen tietää, että ei Kamilin potentiaalia ole osattu hyödyntää. Ehkei hän mikään Rosa ole, mutta hän on paljon parempi kuin miltä nyt näyttää. Ei ihme, että turhautuu. Jonkun änärin jarruroolissa esiintyminen on tietenkin eri asia kuin mennä ylimmille ketjuille, roolitus on uskoakseni kuitenkin hiukan toisenlainen, vaikka välillä joissain yhteyksissä puhutaankin myös sellaisista kokoonpanoista, joissa ei jarrukenttää edes olisi.
Ne on toiset miehet, joiden pitäisi hoitaa enemmän tuota fyysistä taistoa, mutta mistä sellaiset Kärpistä löytyy? Mun mielestä meillä ei ole ainuttakaan ja tämä on ISO virhe joukkuetta koottaessa. Kyllä ihan aidosti Änälle olisi ollut käyttöä!
Jokainen joukkue tarvitsee yhden tai kaksikin sellaista pelaajaa, jotka pystyvät sekoittamaan vastustajan kuvioita, eivätkä päästä helpolla omalla alueella, tai sitten, niinkuin aiemmin mainittiin, kykenevät vastustajan maalilla ottamaan iskuja vastaan ja antamaan. Mulla on tässä kohtaa oikeesti ikävä myös Veskua. Kun se äijä parkkeeras johonkin mihin halus, sitä ei siitä pois niin vaan heivattu. Ny heivataan kaikki Kärpät=(
Olen ylpeä Kärpistä ja sen nopeudesta ja taidosta, mutta fyysisyys on seikka, joka on unohtunut ja sen myötä vastustajat tulevat jatkossakin meitä rokottamaan. Juu, lapin vaivaiskoivukin on kitukasvuinen, mutta sitkeä, tottunut ankariin oloihin, mutta ihan yks yhteen ei tätäkään vertausta pysty Kärppäpelaajiin tekemään.
Tulipas tekstiä, mutta kokonaisuus palvelee asiaa Haapakoski. Hän oli isossa roolissa, kun joukkuetta on koottu ja hänen toiveidensa mukaisesti käsittääkseni mennään.
Loppuun voi vain todeta, että: "Per aspera ad astra" (vaikeuksien kautta voittoon) Näin toiveeni elää.