Håkan Danielsson

  • 698
  • 1

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tapparan A:ssa viime kaudella pelannut Håkan Danielsson on kirjoittanut Vaasan Sportin kanssa sopimuksen. Voisiko joku Tapparafani tai kuka vaan kuka tietää Danielssonista hieman valaista minkätyylinen maalivahti hän on.
 

axe

Jäsen
Mua niin rassaa kun kukaan ei vastaa Tappara-aiheiseen kysymykseen, niin mun on pakko tehdä se vaikken asiasta oikein mitään tiedäkään. En ole kauhean paljoa käynyt viime vuosina junnupelejä katsomassa ja on tainnut Hovi olla maalissa aina, kun oon sinne osunut.

Danielsson taisi olla niitä isoimpia molarilupauksia Tappara-organisaatiossa muutama vuosi sitten, kun Norosesta oli "päästy eroon". Esimerkiksi Hovista ei paljoa puhuttu (2-4 vuotta sitten). D oli junnumaajoukkueissakin satunnaisesti mukana, mutta jo 17-v. maajoukkueen jälkeen nekin tehtävät lakkasivat. Eli jollain lailla kehitys on tainnut hidastua.

Hankala kertoa oikein mitään kun ei ole sillä lailla tietoisesti nähnyt kaverin pelaavan. Sen pystyn sanomaan, että jollain lailla on playoffeissa ainakin pettänyt pari kertaa. Siitä Sasu Hovinkin nousu alkoi, kun A:n pleijareissa 2000 Danielsson ei tahtonut onnistua ja koko kauden B:ssä pelannut Hovi nostettiin hätiin kesken pleijareiden. Seuraava kausi menikin selkeänä kakkosena Hovin takana.

Viime kaudella taas tuli hiukan enemmän vastuuta, kun H oli liigan mukana koko kauden. Playoffeissa Hovi pelasi ensimmäisen, rankkarikisatappioon päättyneen pelin, mutta seuraavaksi oli sitten taas liigapelin vuoro ja Danielsson aloitti toisen playoff-pelin. En matsia nähnyt enkä tiedä millaisia maaleja meni ja miten oma joukkue puolusti, mutta niitä meni kuitenkin siihen ekaan vajaaseen kymmeneen minuuttiin kai 5 tai 6, eli ihan onnistunut matsi se ei ollut. Jäipä D:n playoff-tilastoihin sellainen hieno lukema kuin päästettyjen maalien keskiarvo 24,44.

Siitä tyylistä en osaa kertoa. Mulla on sellanen mielikuva, että kyseessä olisi suht isokokoinen perustorjuja, ei mikään showmies eikä hasekmainen räpiköijä. Mutta en osaa edes sanoa mistä se mielikuva on tullut, kun en siis ole junnupelejä kummemmin seurannut.

Mutta kun nyt saatiin pää edes näin avattua, niin ehkä joku, joka oikeasti on katsellut noita pelejä, innostuu kertomaan enemmän ja/tai korjaamaan mun vääriä oletuksia.

Tapparan viralliselta sivulta löytyy kyllä Danielssonin tilastot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös