Härkälälle kenkää!

  • 67 176
  • 630

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Tuo aitous on kyllä oleellinen pointti.

Niin pelaajillakin niin myös valmentajilla on toki mahdollisuus myös oppia, kehittyä parhaaksi versioksi itsestään. Aika näyttää miten kausi 2. päävalmentajana näkyy Härkälän kohdalla
Pelaajien ja valmentajien suhteet syntyvät siellä arjen työssä, missä ovat paljon tekemisissä keskenään. Ei päävalmentaja siihen itse pelitapahtumaan kauheasti pysty vaikuttamaan, se on se pelaajien juttu.

En arvosta myöskään noita lehdistötilaisuuksia, miksi niitä joka pelin jälkeen pitää väkisin olla. Useimmiten huonoa viihdettä.

Härkälän analyysit menneestä kaudesta olisi kiintoisaa kuulla. En usko hänen tuota ulkoista habitustaan muuttavan miksikään.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Pelaajien ja valmentajien suhteet syntyvät siellä arjen työssä, missä ovat paljon tekemisissä keskenään. Ei päävalmentaja siihen itse pelitapahtumaan kauheasti pysty vaikuttamaan, se on se pelaajien juttu.
Päävalmentaja nimenomaan pystyy pelin aikana muuttamaan pelin aivan totaalitavalla, jos materiaali vain antaa siinä myöden. Karvausta pystytään muuttamaan, pelin avaamista, olemalla trapissa tai aktiivisesti koko viisikon ohjauspelillä/paineistuksella tai jollakin variaatiolla , puolustamista alueena, miesvartiointia tai hybridinä. Ei nämä pelaajista lähde kesken pelin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Härkälän seuraajaa jo pohtii, kukahan siihen pestiin sitten aikanaan tulee.
Itse haluaisin nähdä Petri Matikaisen Ässäkoutsina. Taisi saada kenkää noin kk sitten Bielistä, mutta mielestäni olisi sopivan hullu Poriin ja uskon, että saisi tällaisesta alemman keskikastin puulaakista täydet tehot irti. En tiedä onko tämä kuitenkaan koskaan realismia. Annetaan Härkälälle nyt kuitenkin kaikki luotto ja toivotaan, että ensi kausi menee niin hyvin, että voidaan sorvata miehelle jatkopaperi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tuota taustaa vasten en voi ymmärtää, miksi joukkue ei tarvitsisi pelin aikaista ohjaamista ja väite valmentajan läsnäolosta pelin aikana olevan se ja sama on täysin käsittämätön...

Totta kai joukkue tarvitsee ohjaamista sekä kannustusta ja sitä se on saanutkin, myös Härkälältä. Valmentaja valmentaa persoonallaan, Härkälä ei ole ekstrovertti riehuja vaan enemmänkin introvertti. Tästä huolimatta hän puuttunut joukkueen peliin, komentanut ja kannustanut.

...Pelkoa en usko olleen joukkueen toiminnassa tipan vertaa. Taidottomuus sen sijaan näkyi. Niin pelaajissa kuin valmennuksessa sekä ikävä kyllä myös toimistossa.

Ässien pelaamisesta tuli nimenomaan epävarmaa, pelokasta, kun tuli vastoinkäymisiä, Heimosalmi on tästä hyvä esimerkki.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässien pelaamisesta tuli nimenomaan epävarmaa, pelokasta, kun tuli vastoinkäymisiä, Heimosalmi on tästä hyvä esimerkki.
Jos katsoo viime kevään poffeista Ässien voittomaalit TPS:sää vastaan Game3:ssa ja Ilvestä vastaan Game2:ssa, niin voi huomata millaisella tasolla Heimosalmi kykeni suorittamaan hyökkäysalueella.

Ja sitä kaipaan valmennukselta. Miten saadaan pelaajista rohkeus esiin ja toisaalta, miten pelon ja paniikin iskiessä se synkkä hetki saadaan mahdollisimman nopeasti poikki ja pelaaja edes sille normitasolle.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Päävalmentaja nimenomaan pystyy pelin aikana muuttamaan pelin aivan totaalitavalla, jos materiaali vain antaa siinä myöden. Karvausta pystytään muuttamaan, pelin avaamista, olemalla trapissa tai aktiivisesti koko viisikon ohjauspelillä/paineistuksella tai jollakin variaatiolla , puolustamista alueena, miesvartiointia tai hybridinä. Ei nämä pelaajista lähde kesken pelin.
Noinhan sitä voisi luulla, mutta ei se oikeasti noin mene. Jos peli lähtee menemään vikaan, niin sille on pelin aikana vaikea mitään tehdä. Pelisysteemin vaihtaminen kesken pelin onnistuu vain, jos pelaajat pystyvät tuollaisia tuosta vaan tekemään niin, että siitä seuraa jotain hyvää. Pelaajat siellä pelaavat.

Mutta tappioista oppii, ja siinä valmentaja sitten miettii mikä toimii ja mikä ei, voitetaanko pelejä?

Eri näkökulmia voi tietysti korostaa, minusta valmentajan roolia korostetaan liikaa. Päävalmentaja on yksi henkilö, johon huomio on helppo kohdistaa.
 
Suosikkijoukkue
Pata ja Capitals
Jos Härkälän seuraajaa jo pohtii, kukahan siihen pestiin sitten aikanaan tulee. Joko se Pasanen tulee, mysteerivalmentaja on nykyään muuten Kalpassa.

Itse haluaisin nähdä Petri Matikaisen Ässäkoutsina. Taisi saada kenkää noin kk sitten Bielistä, mutta mielestäni olisi sopivan hullu Poriin ja uskon, että saisi tällaisesta alemman keskikastin puulaakista täydet tehot irti. En tiedä onko tämä kuitenkaan koskaan realismia. Annetaan Härkälälle nyt kuitenkin kaikki luotto ja toivotaan, että ensi kausi menee niin hyvin, että voidaan sorvata miehelle jatkopaperi.

Eikös ainakin Pikkarainen asu jo valmiiksi Porissa. Tulivat muuten myös juuri vähän aikaa sitten Kerttulan kanssa vastaan Porin yössä.
 

Mullet1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, Leijonat, Huuhkajat
Ainakin Härkälä näyttäis, et kiinnostais, kun tekis muutakin kuin seisois vittuuntuneen näköisenä kädet taskussa.

Pikkaraisen ottaisin avosylin vastaan, Matikaisen myös.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse haluaisin nähdä Petri Matikaisen Ässäkoutsina. Taisi saada kenkää noin kk sitten Bielistä, mutta mielestäni olisi sopivan hullu Poriin ja uskon, että saisi tällaisesta alemman keskikastin puulaakista täydet tehot irti. En tiedä onko tämä kuitenkaan koskaan realismia. Annetaan Härkälälle nyt kuitenkin kaikki luotto ja toivotaan, että ensi kausi menee niin hyvin, että voidaan sorvata miehelle jatkopaperi.
Mielelläni näkisin myös Petun Ässien valmentajana.
Voi tosin olla liian kallis mies Ässille.

Eiköhän se tuleva valmentaja pidä olla sovittuna ennen joulutaukoa. Jos Härkälä kehittyy ja saa homman pelittämään, niin jatkoakin voi tarjota.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse toivoisin ainakin sellaista kultttuurimuutosta, että jos valmennukseen ei ole uskoa, niin annettaisiin sen monon viuhua kesällä. Kauden ajaksi taataan työrauha(tietenkin poikkeukset vahvistavat säännön).

Tällainen tekeminen antaa seurajohdostakin paremman kuvan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin Härkälä näyttäis, et kiinnostais, kun tekis muutakin kuin seisois vittuuntuneen näköisenä kädet taskussa.

Pikkaraisen ottaisin avosylin vastaan, Matikaisen myös.
Kyllä mä uskon, että kiinnostaa. Ihan pöhkö se olisi jos ei kiinnostaisi.

Jos Jere alkaisi riekkua päälleliimattua performanssia jotakin kannattajille osoittaakseen olisi jo aika nolo jätkä.
 

Mullet1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, Leijonat, Huuhkajat
Kyllä mä uskon, että kiinnostaa. Ihan pöhkö se olisi jos ei kiinnostaisi.

Jos Jere alkaisi riekkua päälleliimattua performanssia jotakin kannattajille osoittaakseen olisi jo aika nolo jätkä.
Mun mielest on nolo jätkä jo nyt, faneille tätä tehdään ja itse katson niin kauan matsit himassa, kun tuote ei ole kunnossa, eikä tämä ole pelkästään Härkälän vika.
Itseäni ei hajuton, väritön, mauton 0-0:aa pelaaminen kiinnosta, varsinkaan, kun lopputulos oli, mitä oli.
Olen puhunut, jag har talat.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maailmassa on lukematon määrä Stanley cupeihin ja muihin mestaruuksiin joukkueitaan vieneitä valmentajia, joiden reagointi penkillä on hyvin rauhallista tai lähes olematonta. Mistä lähtien penkillä ulvominen, huutaminen ja muu ohjeistaminen on ollut joku mittari hyvälle valmentajalle? Tätä samaa on täällä jauhettu aiemminkin, mutta luulin tämän sekoilun olleen jo ohi.

Jos @Mullet1980 haluat sirkukseen, niin eikö Sirkus Finlandia pyörähdä Suomessa vähän jokaisessa isommassa kaupungissa aina silloin tällöin? Ei muuta kuin takatukka viuhuen sinne katsomaan pellejä ja jätät kiekkohommat toistaiseksi ammattilaisille.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielest on nolo jätkä jo nyt, faneille tätä tehdään ja itse katson niin kauan matsit himassa, kun tuote ei ole kunnossa, eikä tämä ole pelkästään Härkälän vika.
Itseäni ei hajuton, väritön, mauton 0-0:aa pelaaminen kiinnosta, varsinkaan, kun lopputulos oli, mitä oli.
Olen puhunut, jag har talat.
No kotona telkkarista valmentajan touhuja ja ilmeitä tai ilmeettömyyttä tai vaikka vetskarin roplaamista on helpompi tarkkailla. Jäähallilla siihen ei niin huomiota kiinnitäkään tai edes näekään, jos on jostakin vetskareista ym. kyse.
 

Mullet1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, Leijonat, Huuhkajat
No kotona telkkarista valmentajan touhuja ja ilmeitä tai ilmeettömyyttä tai vaikka vetskarin roplaamista on helpompi tarkkailla. Jäähallilla siihen ei niin huomiota kiinnitäkään tai edes näekään, jos on jostakin vetskareista ym. kyse.
Kuka tässä mistään vetskareista on puhunut...Joachim Löw on sentään viihdyttävä valmentaja :)
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Jos Jere alkaisi riekkua päälleliimattua performanssia jotakin kannattajille osoittaakseen olisi jo aika nolo jätkä.
Kun peli tai erä lähtee huonosti käyntiin tai kun vastustaja tekee lyhyessä ajassa peräkkäisiä maaleja niin valmentajan on näytettävä johtajuutta. On astuttava joukkueen eteen, tehtävä mahdolliset muutokset ja rohkaistava pelaajia. Ei se Härkälältäkään mitään näyttelijän lahjoja vaatisi. Muutosta on tapahduttava ja se on mahdollista myös valmentajien pelin aikaiseen toimintaan.
 

Mullet1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, Leijonat, Huuhkajat
Kun peli tai erä lähtee huonosti käyntiin tai kun vastustaja tekee lyhyessä ajassa peräkkäisiä maaleja niin valmentajan on näytettävä johtajuutta. On astuttava joukkueen eteen, tehtävä mahdolliset muutokset ja rohkaistava pelaajia. Ei se Härkälältäkään mitään näyttelijän lahjoja vaatisi. Muutosta on tapahduttava ja se on mahdollista myös valmentajien pelin aikaiseen toimintaan.
Samaa mieltä ja aikalisä välittömästi, jos esim. ekalla kympillä 2-0 vastustajalle.
 

Solari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Colorado Avalanche
Kyllähän esimerkiksi peluutuksella pystyy vaikuttamaan pelin aikana ja varsinkin ratkaisuhetkillä. Tässä kaipaisin sellaista tiettyä rohkeutta peluuttaa kuumia pelaajia otteluiden lopussa ja jatkoajalla.

Reagointia on myös ottaa aikalisä vaikealla hetkellä.

Toki mahdolliset isommat taktiset muutokset käydään yleensä läpi erätauolla eikä kesken erän.

Jokainen valmentaja on oma persoonansa eikä eläytyminen peliin tee kenestäkään parempaa tai huonompaa valmentajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös