Hämeenlinna, lauantai-ilta

  • 3 140
  • 10

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Moro,


Antakaas vinkkejä, mitä voi lapsiperhe (lapset 9- ja 6-vuotta) tehdä Hämeenlinnassa lauantaina, joka sattuu olemaan vielä pyhäpäivä.

Olis tarkoitus poiketa ensin Forssassa korttimessuilla ja sieltä pyyhkäistä Hämeenlinnaan yöksi, pojalla kun aamulla parit Leijonaliigapelit.

Hyviä ruokailupaikkoja ja ajanviettovinkkejä otetaan vastaan, kiitos jo etukäteen.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Itse kävin Hämeenlinnassa aikanaan ekan kerran jollain kesälomareissulla vanhempien kanssa joskus 10 vee vanhana, ja käytiin linnassa ja se oli aikalailla jännä paikka sen ikäiselle, vankilamuseo siellä silloin oli ja se jäi mieleen, ja taitaa siinä olla joku tykistömuseokin samassa pihapiirissä.

Sitä en tiedä mikä on linnan aukiolotilanne näin turistien off-seasonilla.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Menkää Aulangon kylpylään ja käykää samalla reissulla kävelyllä Aulangolla ja keilailemassa. Ja jos kuulette metsästä jonkun huutavan WOHOO!, juoskaa henkenne edestä autoon ja soittakaa Muukkoselle.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Ja jos kuulette metsästä jonkun huutavan WOHOO!, juoskaa henkenne edestä autoon ja soittakaa Muukkoselle.

Auto lienee jo naarmutettu siinä vaiheessa.

Suosittelisin Taidemuseota, siellä on laadukas näyttely. Mutta omien lasteni kanssa huomasin että he eivät ehkä ole samaa mieltä.
Biorexiin katsomaan Rottatouille, ja sitten syömään jonnekin missä on hyvä puuhanurkka lapsille. Muistaakseni Huviretki ja Rosso näistä ketjuravintoloista ovat sellaisia.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Oletan, että leijonaliiga on lätkää. Näin ollen, parasta valmistautumistahan on käydä katsomassa HPK-HIFK lauantaina klo 17 alkaen. Yleensä noissa peleissä on ollut Jokeri-pelien ohella paras tunnelma, mutta nyt vähän epäilen sitä, syytä molemmissa joukkueissa. Silti tod.näk. ihan kokemuksen arvoinen homma.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
parasta valmistautumistahan on käydä katsomassa HPK-HIFK lauantaina klo 17 alkaen.

Mutta ketjun aloittaja puhuu lauantaista, joka on PYHÄPÄIVÄ. Ilmeisesti siis pyhäinpäivästä, marraskuun ensimmäisestä lauantaista on kysymys, jolloin Hämeenlinnassa ei pelata liigakiekkoa.

Minäkin menisin Aulangolle, ehkä pienellä säävarauksella. Tosin olihan siellä viime kesänäkin ihan kiva kävellä sateenvarjo kädessä.

Hämeenlinnassa on viihtyisin Rax-buffet, jossa olen ollut. Pelkästään siitä syystä, että siellä on aina ollut hyvin tilaa, eikä se ole ollut sotkuinen. En ole tosin lauantai-päivänä ollut siinä koskaan syömässä, ja silloinhan jengiä taitaa aina olla enemmän ulkoruokailemassa.

Kirppikset varmaankin on kyseisenä päivänä kiinni.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Mutta ketjun aloittaja puhuu lauantaista, joka on PYHÄPÄIVÄ. Ilmeisesti siis pyhäinpäivästä, marraskuun ensimmäisestä lauantaista on kysymys, jolloin Hämeenlinnassa ei pelata liigakiekkoa.
Aah, meni tuo sana ohi kokonaan. Oletin, että kyse on tulevasta viikonlopusta, kun päivämääriä ei oltu pistetty.

Siinä tapauksessa kannattaa ehkä tosiaan käydä tsekkaamassa uusi elokuvateatteri-kompleksi, varmaan löytyy joku lapsille sopiva pätkä lauantaina. Välipalaksi hotsit ja jos haluaa kunnolla syömään, niin Huviretkeen (Cumuluksen yhteydessä) tai Piparkakkutaloon.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mahtaakohan tuo Aulanko olla marraskuun alun iltana olla ihan niin kiva paikka kuin lämpimänä ja aurinkoisena kesäpäivänä...jotenkin epäilen. Mutta kylpylä on ihan jees, ja hotellilla on lapsille suunnattua tekemistä puuhahuoneissa.

Mahtaakohan itse linna olla auki? Ihan mielenkiintoinen paikka sekin. Lapset eivät välttämättä jaksa kiinnostua linnan historiallisista vaiheista eikä vanhoista esillä olevista romuista, mutta on siellä sitten yksi huone jossa on esillä leluja, sarjakuvaa, Lordi-juttua, HPK-pelaaja ja muita kummia juttuja. Tai oli ainakin viime kesänä.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus arxissa on avoimien ovien päivä ko. löördaagina. Esityksiä, näyttely, askartelupaskartelua velotuksetta. Ei taida tosin ihan iltaan asti kestää.
 

scholl

Jäsen
Mahtaakohan tuo Aulanko olla marraskuun alun iltana olla ihan niin kiva paikka kuin lämpimänä ja aurinkoisena kesäpäivänä...jotenkin epäilen.


Itse olen ollut Aulangolla yhden yön varmaan joskus seitsemänkymmentä luvulla, eikä todellakaan ollut mikään kesä, vaan varmaankin talvi. Normirantasipihotelli siinä missä muutkin, enkä ymmärrä miten se tekeminen siitä olisi poikennut, vaikka olisikin ollut kesä. Veikkaan että hotellissa pysyminen ja aulassa pajatson pelaaminen on kuitenkin paras vinkki, mitä Hämeenlinnasta löytää. Jos joku hakee ohjelmaa niin matkustaa jonnekin muualle.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Itse olen ollut Aulangolla yhden yön varmaan joskus seitsemänkymmentä luvulla, eikä todellakaan ollut mikään kesä, vaan varmaankin talvi. Normirantasipihotelli siinä missä muutkin, enkä ymmärrä miten se tekeminen siitä olisi poikennut, vaikka olisikin ollut kesä.

Tietämättömille todettakoon, että Aulangolle on sittemmin (pari vuotta sitten) rakennettu kylpylä, joten tekeminen on siinä mielessä 70-luvulta muuttunut. Scholl tuskin tällainen kuitenkaan oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös