Häiriköille porttikielto Mikkelissä

  • 1 619
  • 3

D mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Diskos, PiTa...
Näin Savon syämmessä...

Häiriköille porttikielto
Jukuri-peleihin

Antero Penttinen

Jukurit vahvistaa järjestysmiesorganisaatiotaan lauantain TuTo-peliin vartioimisliikkeen
koulutetuilla järjestyksenvalvojilla ja antaa häiriköille porttikiellon peleihinsä.

Näin järeiden toimenpiteiden käyttöönotolla Jukurit haluaa toiminnanjohtaja Matti Turusen mukaan
osoittaa, ettei seura siedä minkäänlaista häiriökäyttäytymistä peleissään, vaan siihen puututaan
heti topakasti.

Turusen mukaan yksittäisten hörhöjen, jotka eivät kestä olla jääkiekko-ottelussa ei anneta pilata
enemmistön jääkiekkonautintoa.

- Meillä on oikeus valita katsojamme ja häiriöihin syyllistyneet henkilöt käännytämme jo ovelta,
Turunen viestittää tylysti Jukuri-peliin nujakoimaan aikoville.

Lisää: www.lansi-savo.fi
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Joo toimenpiteisiin oli pakko ryhtyä, kun lauantain Hermes-pelin aikana tilanne riistäytyi hieman käsistä katsomossa. Jukureiden nettisivuille tuli valtava ryöppy arvostelua järjestysmiesten toimintaa kohtaan. Itse en huomannut mitään kahakointia hallissa tai sen ulkopuolella, eikä siellä mitään isompaa tappelua ollutkaan. Muutamat tyypit ei ilmeisesti osaa vielä käyttäytyä jäähallissa ja saavat näin internet-aikakaudella melkoista huomiota.
Tietenkin on hyvä, että asioihin puututaan ja Turunen teki aivan oikean ratkaisun, sillä ensi lauantaina saattaa olla kauden yleisöennätys ja kaikkeen pitää tietysti varautua.
Itse olen myös lievästi kritisoimassa järjestysmiesten toimintaa, eikä tämä koske pelkästään Mikkelin Kalevankankaan hallia. Olen nähnyt muuallakin samanlaista toimintaa, että järkkärit vaan seuraa peliä eivätkä uskalla mennä väliin jos jotain käsirysyä syntyy. Osa järkkäreistä toimii aivan oikein, mut sit on näitä jotka on 30 vuotta ollu järkkärinä, eikä ikinä oo mitään tapahtunu. Sit kun tapahtuu, niin ei osata toimia. Mikkelin hallissa ei oo totuttu vuosien aikana tällaisiin yleisömääriin ja minusta järkkärit asennoituu edelleen kuin siellä olis se normaali 500 katsojaa. No poliisin tehtävä on valvoa järkkäreiden toimintaa ja uskon, että jatkossa tullaan puuttumaan herkemmin, jos ongelmia aiheutuu.
Kovin huolestunut ei kuitenkaan vielä ole syytä olla, sillä ei muutaman hölmön törttöily vielä sotaa tee.
 

teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Hyvä Jukurit!

Nyt kun vihdoin sai tämän uuden salasanan, pääsee taas kirjoittamaan...

Todella hienoa, että seura ottaa tällaiset ongelmat tosissaan, ja toimii nopeasti. Olen vilpittömän vahingoniloinen niiden häiriköiden puolesta, jotka eivät pääsekään katsomaan finaaleja. Hah! Totta joka sana, seuralla on oikeus valikoida yleisönsä. Joensuussakin jotkut ravintolat valikoi asiakkaansa siten, ettei nuo eräät nahkatukat ole tervetulleita. Hienoa!
 
Viimeksi muokattu:

Pikkarainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ahmat (R.I.P)
On hyvä, että tähän katsomokäyttäytymiseen puututaan... Omakohtaisia kokemuksia on tältäkin kaudelta ja on paikkakuntia joissa tähän ei puututa.

Toivoisinkin, että jokainen omalta osaltaan pyrkisi omilla paikkakunnillaan tekemään työtä sen eteen, että myös vieraskannattajat saavat olla rauhassa, jos osaavat käyttäytyä.

T:Pikkarainen

JK. Hyvinkään Ahmojen keskustelupalsta on avattu, mutta jos kirjoitusten taso on sitä luokkaa, mitä sielä nyt on pari viestiä... suljen sen uudelleen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös