Itse pidin kyllä kovasti keikasta. Axlin ääni oli mahtava slovareissa (November Rain, This I Love, Sorry) ja lavalla mies esiintyi mielestäni tyylikkäästi. Rokimmissa biiseissä juoksi ja tanssi. Itse olin noin 20metriä lavasta ja meno yleisössä oli ihan hyvää. Muutamat jammailivat ja hyppivät jopa enemmän kuin minä, vaikka se tuskin edes mahdollista on. Joku siinä edessä soitti jopa ilmakitaraa. Tottakai siinä lähellä riitti myös niitä, jotka näyttivät, että olisivat kuuntelemassa Tarja Halosen joulupuhetta.
Parhaiten rokkaavimmista biiseistä iski You Could Be Mine ja Nightrain. You Could Be Minen paukahtaessa soimaan sekosi varmaan kaikki, oli aivan mieletöntä pomppimista. Nightrainista taas en niinkään ehtinyt yleisöä katselemaan, kun meinasin itse seota. Oli aivan helvetin tiukka ralli!
Chinese Democracy oli ihan hyvin vedetty ja tyylikäs avaus. Welcome To The Junglen alkaessa ja Axlin kirkuessa alkoi jo tuntua pientä nostalgiaa ja ihan hyvinhän kaverit sen vetivät. It So Easy oli myös melkoisen tiukka ralli jäädän kuitenkin selvästi Nightrainille. Mr.Brownstone on mahtavabiisi ja livenä joskus 20 vuotta sitten oli aivan tajuton. Nyt oli aika vaisu, ehkä settilistan vaisuin. Joka tapauksessa oli kiva kuulla tuokin hitti livenä edes kerran.
Sorryä kehuinkin jo tuossa ja November Rain ja This I Love olivat myöskin aivan mielettömiä. Axl veti aika täydellisesti This I Loven ja täytyy kyllä sanoa, että onhan se melkoinen taideteos jälleen tältä maestrolta. Lempibiisini November Rain oli kyllä täyttä rautaa ja parasta mitä minä olen ikinä livenä kuullut.
Encore alkoi muistaakseni Madagascarilla ja mieleen tuli ne hetket joskus 2000-luvun alussa, kun lataili netistä jotain ensimmäisiä Madagascarin versioita. Hyvin veti Axl ja tässä vaiheessa mieskin alkoi olemaan jo melko kuumana. Tätä seurasi Better joka rokkasi myöskin erittäin kovaa jäädän kuitenkin Nightrainille tämäkin mielestäni. :) Vikana sitten Paradise City joka empi aluksi vähän, mutta yleisöstä oli melkeimpä kaikki kunnossa olevat täysillä mukana heti alusta lähtien. En tiedä kenelle Axl siinä sanoi "what a fuck", kun tuli sieltä verhon takaa. Oliko tarkoitettu Pitmanille siitä Räikkösen kypärästä vai? Kuitenkin Paradise City rokkasi kovaa ja koveni vielä kokoajan loppua kohden, jonka sitten kruunasi liekit ja paperin palat ja kovat suosionosoitukset. Siinä sitten Axl vielä tuli lavalla kiittämään ja lähdimme tyttöystävän kanssa kohti huusseja. Matkalla huussille joku vatipää ihmetteli "miks kaikki lähti, ne olis vetäny vaik 3 encoree jos oltais vaa venattu.. SÄÄLITTÄVÄÄ!!!SÄÄLITTÄVÄÄ!!" Tämän tapauksen jälkeen tyttöystäväni meni käymään veeseessä pissalla. Minä odottelin siinä oven vieressä. Sitten joku toinen vatipää tulee siihen ja alkaa potkia sitä ovea ja huutaa "runkkaatsä sielä?!" Sanon hänelle kiltisti, että tyttöystäväni meni juuri sinne tarkoituksenaan pissata. Sitten vatipää katsoo minua silmät seikkaillen "aa, ei se sit varmaa runkkaa". Noniin ja sitten tyttöystäväni tulee ulos huussista ja lähdemme suunnistamaan kohti uloskäyntiä. Porteilla on helvetinmoinen ruuhka ja siinä menee tovi ennenkuin pääsemme ulos. Pääsemme portin kohdalle ja joka puolelta tuntuu vahvaa puskemista. Huomaamme, että portti on vain noin metrin leveä!?!? Siis mitä helvettiä!? Viisaat järjestyksen valvojat eivät päästä ihmisiä kiipeämään sen metrin aidan yli, vaan väkisin kymmenentuhatta ihmistä survoo metrin leveästä portista... Oli taas aivan päätöntä menoa. Sitten pääsemme kuin pääsemmekin ulos ja kävelemmä kohti Pasilan asemaa. Pasilan asemalla on poika, jolla on Axlin heittämä mikki. Kysyn häneltä sitten läpällä, että paljolla myy. Vastaus tulee "kymppitonni". Jatkamme matkaa kohti junaraidetta. Juna matka sujui ongelmitta ja pääsimme tyttöystäväni luokse. Katsomme yhdessä ottamiamme kuvia koneelta ja luemme iltalehden ammattimaisen kertomuksen keikasta, mm encore jäi kuulemma vetämättä ja Paradise Cityä ei soitettu ollenkaan. Sitten syömme palat pitsaa jääkaapista. Tämän jälkeen muija menee sängylle ja minä vielä kirjoitan pikaisesti jatkoaikaan fiilikset ja sitten muija onkin jo vitun väsynyt ja minä jäin siis ilman pillua, vaikka kehuinkin saavani.