Se oli sitten siinä. Kun selvisi että Suomeen tulevat, oli selviö että paikalle on päästävä. Aika tyhjähän tässä on fiilis kun huomaa vihdoin nähneensä sen mitä on koko ikänsä odottanut.
Sitä vanhemmiten kaikenlainen fanitus laskee eikä esim. jääkiekko aiheuta sellaisia tunteita kuin nuorena, mutta tämä poppoo tekee poikkeuksen ja syy löytyy sieltä Gibsonin varresta. Reunion huhujen aikaan hieman pelotti Rosen suhteen, mutta kyllä keikka oli loistava. Ei sitä laulua voi liikaa alkaa kritisoimaan, kyllä nuo isot keikkamäärät myös verottaa. Suurilta osin kuitenkin todella kovaa suorittamista Roseltakin.
Alkuun odottelu pisti kyllä vihaksi, sillä niin monesta osoitteesta olin kuullut ettei tällä kiertueella ole varttia enempää lipsuttu. Kyllähän tämä viha laantui kuitenkin melko äkkiä kun it's so easy paukahti. Siinä ne nyt painaa viimeinkin yhdessä, tuumasin. Täydellisen nautinnon tarjosi keikka ja kyllä se herkistää näin jälkeenpäin.
Itse järjestelyihin kantaa ottamalla minulle jäi aivan eri maku. Minulla kävi myös ehkä hieman tuuria enkä ollut niissä pahimmissa sumpuissa. Kävelymatka ei tuntunut pahalta, jopa olematon vrt esim. Turun Ruisrockiin mikä on myös hienolla paikalla, mutta logistisesti haastava. Päätin myös että ajoissa olen liikenteessä, jottei voi ainakaan itseään syyttää jos homma takkuaa. Portilla ei jonoa ja neljältä sisällä, jonne kulkeutui myös helposti pieni terävä eväspullo. Isoja jonoja näkyi heti, mutta ne olivat yllätykseksi fanituotteita myyvissä kojuissa. Nämä tuotteet jäi omalta osaltani ostamatta.
Pari tuntia tuli nautittua nurmella olusia ja jonottaa ei tarvinnut kertaakaan. Siitä siirryin ottamaan hieman ravintoa, sillä huomasin Michaelin pian aloittavan. Ruuan jälkeen Circleen katsastamaan perinteisesti kovaa kotimaista. Siinä se sitten kului molemmat lämppärit katsellessa. Näiden jälkeen vielä yhdet kävin ottamassa ja tällöin oli kyllä jo ruuhkaa ja jonottaa sai tovin. Tämä oli ehkä yksi puute Circlen katsojia silmällä pitäen. Oma tiski meille olisi pitänyt olla. Vessa täällä puolella toimi kyllä hyvin, laarille päästi jonotta. Tuli siinä kuultua ohi mennen taas se festarien kliseekin koppijonosta: "Miks miehet ei mee johonki muualle". Itse en huomannut nopealla silmäyksellä mitään sukupuolirajoituksia koppien ovessa.
Circlessä oli tilas hyvin mutta alkoi tiivistyä ennen ennakoitua aloitusaikaa. 20.45 oltiinkin sitten samassa nipussa kaikki ja odotus sai alkaa, pikkupullo palveli hyvin pitkänkin keikan ajan. Loppua kohden hieman hälveni, eikä oltu enää niin tiukassa. Koko keikan vallinnut onnellisuus konkretisoitui Paradise Cityn raketteihin, tällöin tajusin nähneeni sen viimein.
Poistuminen Circlestä oli sujuva. Sumppua oli, mutta aika vauhdilla se liikkui. Arviolta 20-30 minuuttia meni siihen missä tiet jakaantuu, tämän jälkeen sai kävellä melko väljästi keskustaan. Ei taida edes Hartwalilta päästä ulos alle tuon ajan.
En kehu tapahtumapaikkaa, mutta tuuri taisi pelastaa itseni pahimmalta, sillä en yhtä kertaa enempää asioinut olutjonossa jälkeen kello kuuden. Lisäksi bändin näkeminen oli itselleni niin isoa asia, ettei sitä pysynyt käytännössä millään pilaamaan, jos vain itse keikka olisi onnistunut.
Kantolahan on tosiaan vain tuuraamassa stadikkaa, joten tuolla tuskin tarvitsee enää kovin usein vierailla.
Ainut asia mikä jäi koloon purukaluston oli Michaelin vierailun puuttuminen. Mies on pitänyt Slashin kanssa yhtä viime vuosina ja vierailuita on nähty useasti, nyt jäi sellainen kuva ettei tilaa sitten ollutkaan. Oma veikkaukseni menee tässäkin suhteen hieman keikkapaikan piikkiin. En tiedä millaiset tilat bändeille oli, mutta GnR ei tainnut juuri paikalla viihtyä mikäli huhut viime hetken kyydityksestä pitää paikkansa. Ilmeisesti tyyli oli siis ennemmin että mennään vetämään keikka ja äkkiä pois. Siinä ei tainnut jäädä paljoa aikaa takahuone jameille.
Tyhjä on tosiaan olo, mutta nyt se on nähty. Ei auta kun odotella jatkuuko homma uuden levyn parissa. Takaraivossa jyhmää kyllä juuri nyt ajatus siitäkin, jos menisi katsastamaan vielä jonkun keikan tältä rundilta.
Edit. Vaihtuvat lämppärit ihmetyttää ja toivoisin jotta mikäli vielä rundaavat ottaisivat rundille mukaan jonkun nousevan kyvyn joka saisi soittaa useammassakin paikassa.