Pistinpä nyt poistoon kuitenkin tämän trilogian, vaikka joskus aikoinaan pohdin että tuskin tarvitsee hankkia. Tässä vaan kun muutaman kerran on tuon GTA V:n pelannut läpi, niin jotenkin alkoi etenkin se San Andreaksen tutkiminen houkutella entistä enemmän vaikka onhan sitäkin tullut aikoinaan koluttua. Jooh, en tiedä oliko niin sanotusti wörtti, mutta hommattiinpa nyt.
Saas nähdä missä järjestyksessä nämä tulee pelattua, ehkä se Sanikka houkuttelisi eniten vaikka itse asiassa sitä GTA III:sta en ole koskaan edes pelannut. Toisaalta kaikkein hauskin voisi olla jopa kronologinen järjestys eli Vice City --> San Andreas --> III. Nääh, aloitetaan Sanikasta.
Tuo LA Noire pitää myös jossain vaiheessa parinkympin hintaan hommata kun se tarjous on vielä voimassa.
Tägiksi tottakai
@CuJo#31
Näissä on varmasti ihan sama mistä aloittaa. Peleissähän ei suuremmin ole mitään jatkumoa toistensa suhteen (mm. joku tuttu hahmo saattaa toki piipahtaa eri peleissä, näin muistelisin). Itselle on kaikissa alkuperäisissä peleissä on kertynyt aivan tolkuttomia tuntimääriä. Kaikki kolme tuli aikoinaan läpäistyä lähes 100-prosenttisesti.
Toki kronologisesti järjestys olisi Vice City (80-luku) -> San Andreas (90-luku) -> III (2000-luku).
Omalla kohdalla se tärkein tekijä Trilogyn heti julkaisussa tapahtuneen oston takana oli nostalgia. Siitä seuraavassa.
Aikoinaan GTA III (2001) tuli niin puun takaa kuin olla ja osaa. Olin pelaillut aiempia, ylhäältä kuvattuja osia PC:llä ja PS1:llä. Tämä peli kuitenkin räjäytti pankin täysin (kolmas persoona!). Jaksoin pelata peliä tuntikausia ihan vain ajelemalla autoilla ympäri karttaa. Ne eri radiokanavien musiikitkin ovat edelleen hyvässä muistissa (esimerkiksi joltain kanavalta kuului Scarfacen soundtrack-biisejä).
Heti perään vuonna 2002 ilmestyi Vice City. Aivan mahtavaa menoa ja se vielä sijoittui omasta mielestäni parhaalle vuosikymmenelle. Mukana myös moottoripyörät! Musiikit, värimaailma, ajoneuvot, kasarikliseet, viittaukset Miami Viceen ja Scarfaceen yms. yms. Tämä oli minulle III potenssiin kaksi. Vice Cityssa on mielestäni edelleen paras tunnelma.
Sitten hypätäänkin ajassa "peräti" kaksi vuotta eteenpäin, 2004 ja San Andreas. Tämä oli varmaankin ensimmäinen peli, jonka tilasin etukäteen ja jota odotin kuin kuuta nousevaa. Muistaakseni pelin julkaisu viivästyi alkuperäisestä aikataulusta ainakin viikkoja, jos ei jopa kuukausia. Hyvää kannatti odottaa. Tämä tippui postilaatikosta päivää ennen julkaisua. Voi sitä ilon ja onnen päivää! Tekemistä oli niin saatanasti, kartta oli todella suuri, pelihahmoa pystyi kehittämään, autoja tuunaamaan ym. Uudistuksia oli aiempiin osiin verrattuna aivan liikaa lueteltavaksi. Gangsta-meininki ei niin hirveän läheiseltä tuntunut, mutta olihan tämä aivan loistava peli! Musiikista jäi parhaiten mieleen loistava Radio X -kanava.
Aikamoista, että tällaiset mestariteokset ilmestyivät aikoinaan vain kolmen vuoden sisään. Pelkkä kullinluikaus nykyajan mittapuulla. Nykyään yhden pelin kehitys vie 2-3 kertaa pidempään. No, ajat olivat hieman erilaiset 20+ vuotta sitten.
Sitten nykyaikaan: omaan silmään kaikki näyttivät suunnilleen yhtä puuroisilta nykyajan mittapuulla. Itse aloitin pelaamisen Vice Citysta. Tarinat odottavat edelleen läpipelaamista. Kaikkia olen toki tuntikausia pelaillut. Peliaika on mennyt lähinnä nostalgisissa tunnelmissa fiilistellessä.