GTA Trilogy Remastered

  • 35 226
  • 230

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
PC-julkaisuja odotellessa. Aikamoinen joulu minulle saapuvat sitten mihin vuodenaikaan hyvänsä. Mukava homma sekin, etten ole kyseisistä peleistä pelannut muita paitsi San Andreasia, mutta olikohan vuosi 2011 tai -12, niin näytti jo sen verran kököltä, että kesken jäi. Periaatteessa siis "uusia kokemuksia" minulle.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Mitkä ovat palstalaisten parhaat pettuleivät aka korvikepelit GTA-nälkään? En itse ole innostunut näistä peleistä ykkösosan jälkeen. San Andreas oli kyllä kiva hetken aikaa räpin vuoksi, mutta muuten kaipaisin ehdotuksia samankaltaisista peleistä, jotka eivät kuitenkaan ole "sitä samaa chicagoa päivitettyin tarinoin".
Olisiko Watch dogs sarja tai sitten Sleeping dogs?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitkä ovat palstalaisten parhaat pettuleivät aka korvikepelit GTA-nälkään? En itse ole innostunut näistä peleistä ykkösosan jälkeen. San Andreas oli kyllä kiva hetken aikaa räpin vuoksi, mutta muuten kaipaisin ehdotuksia samankaltaisista peleistä, jotka eivät kuitenkaan ole "sitä samaa chicagoa päivitettyin tarinoin".
Watch Dogs -pelisarja. Uusimmasta en tosin kauheasti tykännyt, mutta pari ensimmäistä peliä olivat oikein mukavaa viihdettä. Ei varmasti iske kaikille, mutta jos kaipaa jotain GTA:n kaltaista pienellä twistillä, niin Watch Dogsit ovat pitkälti parasta mitä tarjolla on.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Minä GTA nälkään otin ihan tylsästi vaan RDR2sen, helvetti kun meinasi alkuun leipoa kiinni sen hitaan hevosella siirtymisen kanssa, mutta kun sai Fast travelin auki ja pääsi tarinaan sisään, niin hieno peli on kyllä kyseessä.
 

Buster

Jäsen
Mitkä ovat palstalaisten parhaat pettuleivät aka korvikepelit GTA-nälkään? En itse ole innostunut näistä peleistä ykkösosan jälkeen. San Andreas oli kyllä kiva hetken aikaa räpin vuoksi, mutta muuten kaipaisin ehdotuksia samankaltaisista peleistä, jotka eivät kuitenkaan ole "sitä samaa chicagoa päivitettyin tarinoin".
Mafia 1-2, The Saboteur ja tosiaan ehdottomasti Sleeping Dogs. Mainitaan varuiksi Read Dead Redemptionit. Ja sitten vähän kauempana L.A. Noire, ehkä eka Watch Dogs, Saints Rowsta 2-3 ja ehkä etelä-amerikan luontoon enemmän sijoittuvat Just Causet ja Far Cryt.

Ja sitten historian saatosta muistuu mieleen itseltä pelaamatta jääneitä pelejä kuten The Getaway, Driver Parallel Lines ja San Francisco, Scarface, Godfather ja muuta, joihin en ota kantaa, vaikka noita kaikkia on pitänyt kokeilla monta kertaa vuosien saatossa. Ei muuta kuin gameplay-pätkää youtubesta pyörimään ja arvioimaan kiinnostaako. Yakuza-pelisarja liikkuu samoissa rikosympyröissä ja on open-world, mutta mennään jalan ja myös pakotetut random-taistelut on rasittavia pidemmän päälle. Yleensä hyvät tarinat kompensoivat.

EDIT: Niin ja hittovie Gun vielä open world -länkkärinä.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mitkä ovat palstalaisten parhaat pettuleivät aka korvikepelit GTA-nälkään? En itse ole innostunut näistä peleistä ykkösosan jälkeen. San Andreas oli kyllä kiva hetken aikaa räpin vuoksi, mutta muuten kaipaisin ehdotuksia samankaltaisista peleistä, jotka eivät kuitenkaan ole "sitä samaa chicagoa päivitettyin tarinoin".

Sanoisin että kannattaa tsekata remasteroitu Mafia-trilogia. Godfather oli hyvä aikanaan, mutta nyt jo aika syönyt hyvin. Jos taas haluaa kaiken sen GTAn perseilyn potenssiin sata, kannattaa tsekata Saints Rowit siitä kolmosesta eteenpäin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitkä ovat palstalaisten parhaat pettuleivät aka korvikepelit GTA-nälkään?
Itse olen miettinyt että pitäskö ostaa Saints Row 3 Remastered. Olen sitä tahkonnut sitä aikasempaa versioita PS3:lla ja on tavallaan ollut hauskempi peli kuin mikään GTA peli mitä olen pelannut.


Syy miksi en ole vielä hankkinut kun tosiaan tota peliä on tahkottu niin paljon että en tiedä jaksaako sitä enää uudestaan pelata. :D
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Onhan tämä tietysti ihan kiva uutinen, mutta...

GTA vitosen ilmestymisestä tulee ensi kuussa täyteen 8 vuotta. Näin se aika rientää! On selvää että Online on Rockstarille sellainen rahasampo että voisivat varmasti sen siivellä painaa toisetkin kahdeksan vuotta, mutta kieltämättä tässä alkaa jo oikeasti kaipailemaan uutta osaa tuohon pelisarjaan. Varmastihan peli on siellä jo työn alla, mutta lienee jo nyt selvää että viidennen ja kuudennen osan välinen aika tulee painumaan ainakin sinne kymmeneen vuoteen, ottaen huomioon että lafkan normaalit viivästymiset pelin ilmoittamisen jälkeen.

Jos ja kun peli sitten joskus ilmestyy, on kyllä jännä nähdä että mitä tällä kertaa on keksitty. GTA V vei konseptin tavallaan niin äärimmilleen, että mitä se kuudes osa voi tarjota mikä ei olisi enemmän tai vähemmän sitä samaa? Toki pelimaailman kokoa voi aina paisuttaa ja tehdä siitä isompaa, mutta varmasti tekijöilläkin on pientä painetta sen suhteen että miten edeltäjästä voidaan enää parantaa. Onko idiksiä uusien ja mullistavien juttujen suhteen, vai onko moisille edes tarvetta?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Minä GTA nälkään otin ihan tylsästi vaan RDR2sen, helvetti kun meinasi alkuun leipoa kiinni sen hitaan hevosella siirtymisen kanssa, mutta kun sai Fast travelin auki ja pääsi tarinaan sisään, niin hieno peli on kyllä kyseessä.
Itse myin oman versioni pois kahden tunnin pelailun jälkeen kun alkoi kyllästyttää se hevosella ajo.

Jos ja kun peli sitten joskus ilmestyy, on kyllä jännä nähdä että mitä tällä kertaa on keksitty. GTA V vei konseptin tavallaan niin äärimmilleen, että mitä se kuudes osa voi tarjota mikä ei olisi enemmän tai vähemmän sitä samaa? Toki pelimaailman kokoa voi aina paisuttaa ja tehdä siitä isompaa, mutta varmasti tekijöilläkin on pientä painetta sen suhteen että miten edeltäjästä voidaan enää parantaa. Onko idiksiä uusien ja mullistavien juttujen suhteen, vai onko moisille edes tarvetta?
Toivottavasti on palattu perinteiseen yhteen päähenkilöön, koska tuo 3 pelattaavaa hahmoa tuhosi mielestäni koko story moden, kun kaikki rahoista autoihin ovat ihan sekaisin henkilöiden kesken. Pitää muistaa, että GTA 5 on suunniteltu PS3:lle, joten kuinka iso esim. kartta tulee olemaankaan kun se saadaan suunnitella kaksi sukupolvea uusimmille konsoleille.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Itse myin oman versioni pois kahden tunnin pelailun jälkeen kun alkoi kyllästyttää se hevosella ajo.

Ellen ihan väärin muista niin jo pelkkä tutorial kesti enemmän kuin pari tuntia, ja vasta sen jälkeen peli alkaa kunnolla avautumaan. Vähän sama kun katsoisi elokuvasta ekat 10min ja pistäisi sen jälkeen vaihtoon. Makuasioita toki, mutta sanoisin että aika pirun hyvän pelin missasit.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ellen ihan väärin muista niin jo pelkkä tutorial kesti enemmän kuin pari tuntia, ja vasta sen jälkeen peli alkaa kunnolla avautumaan. Vähän sama kun katsoisi elokuvasta ekat 10min ja pistäisi sen jälkeen vaihtoon. Makuasioita toki, mutta sanoisin että aika pirun hyvän pelin missasit.

On kyllä - kartta on tajuttoman iso. Pelattavaa tajuttoman paljon. Fast travel ja kunnon ravuri auttavat valtavasti kunhan niihin pääsee käsiksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On kyllä - kartta on tajuttoman iso. Pelattavaa tajuttoman paljon. Fast travel ja kunnon ravuri auttavat valtavasti kunhan niihin pääsee käsiksi.
Itse aloin tuota fast travelia käyttämään vasta loppuvaiheessa, alussa oli niin mehuissaan isosta kartasta ja loppumattomista tutkittavista paikoista. Ihan uskomattoman hyvä peli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ohi aiheen pahasti, mutta eihän RDR2:ssa ole mitään järkeä käyttää fast travelia missään vaiheessa. Koko pelin syvin olemus menee aivan vituiksi jos matkoja skippaa ja on kiire paikasta a paikkaan b. Mulla meni välillä monta viikkoa reaalimaailman aikaa että olin joka ilta menossa suorittamaan jotain tehtävää mutta en vaan koskaan päässyt perille kun matkalla tuli aina jotain siistiä mitä oli tutkittava. Tai vietin kolme tuntia metsästyksen parissa. Tai keittelin nuotiolla sumppia ja Ihastelin auringonnousua. Ei ole mikään adhd peli.
Jatketaan off-topicia sen verran vielä että periaatteessa samaa mieltä että fast travelin käyttöä en itsekään kamalasti suosinut, mutta lähinnä joissakin tilanteissa kun oli oikeasti pakko tehdä joku ns. "valkea tehtävä" ettei vahingossakaan käy niin että tehtävä katoaa niin silloin saatoin fast travelilla vähän oikaista. Hyvin usein nimittäin kävi tuo mainitsemasi että kun piti tehdä tehtävää niin tuli lähdettyä ihan johonkin muualle.

Mutta aika vähän sitä tuli kyllä muuten käytettyä.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Ohi aiheen pahasti, mutta eihän RDR2:ssa ole mitään järkeä käyttää fast travelia missään vaiheessa. Koko pelin syvin olemus menee aivan vituiksi jos matkoja skippaa ja on kiire paikasta a paikkaan b. Mulla meni välillä monta viikkoa reaalimaailman aikaa että olin joka ilta menossa suorittamaan jotain tehtävää mutta en vaan koskaan päässyt perille kun matkalla tuli aina jotain siistiä mitä oli tutkittava. Tai vietin kolme tuntia metsästyksen parissa. Tai keittelin nuotiolla sumppia ja Ihastelin auringonnousua. Ei ole mikään adhd peli.
RDR2 taisi olla ensimmäinen open world -peli ikinä, jossa en (muistaakseni) käyttänyt pikamatkustusta kertaakaan. Nautin vain niin suunnattomasti sen maailmasta ja sen tarjoamasta immersiosta, että maastossa samoileminen ei käynyt ikinä tylsäksi. Siinä alkoi jotenkin orgaanisesti noudattaa tiettyjä rutiineja, kuten tehtävien ja pitkien reissujen jälkeisiä levähdystaukoja ruokailuineen, juominkeineen, kylpyineen, hevosen sukimisineen, ja nukkumisineen, joko leirissä, korvessa tai hotellissa. Sitten kun taas loikkasi satulaan auringonnousun kullatessa hatunreunoja, tuntui kuin uusi matka seikkailuineen olisi taas edessä. Huikea peli.

Mielenkiinnolla odotan, millaiseksi tuo GTA-trilogian remasterointi osoittautuu. Mikäli Vice Cityn grafiikoita ja fysiikoita on modernisoitu riittävästi (vaikkapa edes lähelle GTA 4:n tasoa), ostoon menee - muulla ei ole väliä. Jos taas kyse on vain hd-päivityksestä ja pienistä tekstuurien parannuksista, ei kiinnosta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mielenkiinnolla odotan, millaiseksi tuo GTA-trilogian remasterointi osoittautuu. Mikäli Vice Cityn grafiikoita ja fysiikoita on modernisoitu riittävästi (vaikkapa edes lähelle GTA 4:n tasoa), ostoon menee - muulla ei ole väliä. Jos taas kyse on vain hd-päivityksestä ja pienistä tekstuurien parannuksista, ei kiinnosta.
Lisäksi se hahmo voisi vaikka osata uida. Ei ollut ihan yksi eikä kaksi kertaa kun Tommy Vercetti joutui veteen ja kohta olikin keuhkot täynnä vettä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Jos ja kun peli sitten joskus ilmestyy, on kyllä jännä nähdä että mitä tällä kertaa on keksitty. GTA V vei konseptin tavallaan niin äärimmilleen, että mitä se kuudes osa voi tarjota mikä ei olisi enemmän tai vähemmän sitä samaa? Toki pelimaailman kokoa voi aina paisuttaa ja tehdä siitä isompaa, mutta varmasti tekijöilläkin on pientä painetta sen suhteen että miten edeltäjästä voidaan enää parantaa. Onko idiksiä uusien ja mullistavien juttujen suhteen, vai onko moisille edes tarvetta?
Uusi GTA tulee varmasti olemaan erilainen kuin mitä edeltäjänsä sitten joskus kun tai jos se julkaistaan, eikä vähiten siitä syystä, että GTA III:sta lähtien pääkäsikirjoittajina, päätuottajina ja pääkehittäjinä toimineista "suuresta kolmikosta", ketkä tuon pelisarjan nykymuotoonsa loivat, on Rockstarilla enää leivissä pelkästään Sam Houser, kun veljensä Dan Houser otti hatkat Rockstarilta melkein kaksi vuotta sitten ja GTA-pelien pääkehittäjänä ja "isänä" tunnettu Leslie Benzies jo yli viitisen vuotta sitten ajauduttuaan Houserin veljesten kanssa riitoihin rahasta. Joten jos/kun uusi osa pelisarjalle julkaistaan, se sisältää varmasti tuulahduksen raikasta tuoreutta uusien tekijöiden muodossa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tiedä sitten kuinka paljon tässä jaksaa innostua tästä GTA Trilogy Remasteredista. Ensinnäkin näköjään Rokkistaralla kestää ikuisuus kaiken tekemiseen, joten tääkin peli saattaa olla sitten ajankohtainen joskus 3-5 vuoden päästä. Toiseksi olen peleissä huomannut että äkkiä sitä tottuu hyviin grafiikoihin ja laajoihin hiekkalaatikoihin. Eli jos grafiikat ei ole jotain GTA 5 tasoa niin jaksaako sitä sitten edes pelata?

Tossa kattelin erään tubeattajan hölinöitä aiheesta ja siinä hän mainitsi että Rokkistara ois ostanut jonkun firman jolla ois osaamista just vanhojen pelien kääntämisestä uusille alustoille. Eli sieltä saattas sitten pukata mahdollisesti myös GTA IV ja Red Dead Redemption uusille alustoille. Tosin jälkimmäisessä olen ihmetelly että mikä maksaa, kun siinä on periaateessa sama maailma kuin RDR2:ssa, eli luulis että ois jotenkin helpompi juttu. GTA IV:ssa oli ne pari lisäosaa joten siinä saa kyllä sitten joskus kyllä hyvän paketin sitten aikaseksi.

GTA VI:sta on kyllä kaksijakoiset fiilikset. Kyllähän sitä peliä odottaa, mutta alkaa olla kyllä tatti otassa Rokkistaran kanssa. Ne kun keskittyy vain onlinemaailmoillaan rahastamiseen ja mitään sellaista ei julkaista joka itseä nappais. Tosin kun ei tässä ole vielä PS5 saanut homattua, niin just nyt ei ole mitään kiirettä pelien suhteen. Kyllähän toi peli varmaan sitten taas vie tota genreä uudelle levelille, eli sikäli odotukset on kovat. Tosin, on aika varmaa että kyllä tossakin sitten focus tulee storymoodin jälkeen olemaan se että rahastetaan sitten sillä onlinemaailmoilla.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Muistakaa hyvät ihmiset miten perkeleen työläitä projekteja nää gta6, elder scrolls6, rdr3 jne on. Vertailkaa huviksenne gta5 credits lista johonkin marvel leffan vastaavaan vaikka. Ei niitä hetkessä valmisteta. Eiköhän tämä trilogia tule 2022 kun sitä varten on ollut vissiin ihan omat studionsa
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Muistakaa hyvät ihmiset miten perkeleen työläitä projekteja nää gta6, elder scrolls6, rdr3 jne on. Vertailkaa huviksenne gta5 credits lista johonkin marvel leffan vastaavaan vaikka. Ei niitä hetkessä valmisteta. Eiköhän tämä trilogia tule 2022 kun sitä varten on ollut vissiin ihan omat studionsa
Olisikin kova, jos tulisi jo 2022. Ainut mikä näissä Rokkistaran projekteissa on perseestä näin tietokone-ihmiselle, ne PC-julkaisut on aina vähintään vuosi (jos käy hyvä tuuri) konsolijulkaisun jälkeen. GTA V konsolille syyskuussa 2013, PC:lle huhtikuussa 2015. RDR2 konsoleille lokakuussa 2018, PC:lle marraskuussa 2019.

Muistan kun lukiossa syksyllä 2013 kaverit oikein hiero "uutta hienoo GTA:ta" naamaan urakalla, toivat jopa pleikka kolmosen kouluun ja rupesivat pelaamaan tauoilla...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Muistakaa hyvät ihmiset miten perkeleen työläitä projekteja nää gta6, elder scrolls6, rdr3 jne on. Vertailkaa huviksenne gta5 credits lista johonkin marvel leffan vastaavaan vaikka. Ei niitä hetkessä valmisteta. Eiköhän tämä trilogia tule 2022 kun sitä varten on ollut vissiin ihan omat studionsa

Kyllä se on varmaan kaikilla tiedossa että pelin tekeminen vaatii paljon. Se tässä vituttaa että 8 vuodessa se kyllä olisi jo tehty GTA6(toki RDR2 vei varmasti leijonan osan tuosta ajasta) mutta kun starba panostaa onlineen niin uudet pelit syövät paskaa.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Lopettakaa online pelaaminen niin nopeasti sitä gta6 infoo rupee tulemaan :D Jos yksi lehmä lypsää miljoonia litroja maitoa niin miksi hommata toinen
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Lopettakaa online pelaaminen niin nopeasti sitä gta6 infoo rupee tulemaan :D Jos yksi lehmä lypsää miljoonia litroja maitoa niin miksi hommata toinen

Ei sitä ole missään vaiheessa aloitettukaan ja vitutus vaan kasvaa pelitaloa kohtaan.
Rockstarba ei ole ihan Konami-tasolla vielä kun eivät ole tehneet peleistään flippereitä vain rahastaakseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lopettakaa online pelaaminen niin nopeasti sitä gta6 infoo rupee tulemaan :D Jos yksi lehmä lypsää miljoonia litroja maitoa niin miksi hommata toinen
Ei taida ihan jatkoajan keskustelupalstan käyttäjät riittää siihen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pisaroista ne meretkin koostuu
Toki mutta mitä nyt olen huomannut niin ainakin hyvin iso osa täällä on juurikin näitä storymoden pelaajia ja jättää onlinet muille. Itsekään en ole koskaan tällaisissa peleissä onlinea pelannut koska haluan peleiltä vähän samanlaisia kokemuksia kuin leffoilta tai sarjoilta eli selkeä juoni ja tarina. Peleissä niissä saa olla itse mukana.

Tosin jos en väärässä ole niin eikös vissiin ainakin RDR:ssä ole jotain "juonellista" online-pelaamista myöskin? Eli se ei pelkästään ole sitä vapaata liikkumista ja siellä voi sitten härvätä mitä sattuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös