Greg Hawgood

  • 16 614
  • 63
Gemini kirjoitti:
Hieman odottelin enemmän fyysistä pelotetta joukkueeseen. White ei kuitenkaan ole kovin "ilkeä" pelaaja...No, nämä hankinnat eivät ole minusta kiinni (onneksi), joten eiköhän Leinonen ja kump. tiedä paremmin...?

Minä ainakin tiedän sen, ettei SM-liigaa ole koskaan voitettu muita pelottelemalla tai tällä paljon mainostetulla "fyysisyydellä". Ymmärrän toki kovan taklauspelin ja maalineduspelamisen merkityksen, mutta kyllä minä nykyiseen(kin) joukkueeseen mielummin jonkun viivamörssärin tai Löki-tyyppisen avaajan valitsen.

Hawgoodin nykykinto on jonkinasteinen arvoitus, vaikka viime kaudetkin ovat tuoneet kivasti tehopojoja. Tiistai-ilta kertoo jo jotakin miehen tasosta. Katsellaan.
 

Oranssi69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tovottavasti uuden vahvistuksen ympärille saataisiin kehiteltyä hyvä pari. Puke - White on ollut aika huono, ainakin heidän tasonsa putoaa kahden pakkiparin jälkeen dramaattisesti.

Toivottavasti Mikki hankkii vielä jonkun maalinsylkijän, sitten tapeltasiin kannusta, taas.

____________________________________

Kirvesrinnat
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Niin, tai ehkä Pukan ja Whiten tehtävä ei ole hääriä hyökkäyspään nikkareina. Pukka ja White on mielestäni tarkoitettu suojelemaan omaa maalia ja pelaamaan peliä oman pään kautta. Pukka ja White on ollut kumpikin 6 kertaa kentällä kun omassa päässä on soinut. White on pelannut 13 ja Pukka 14 ottelua. Eli näiden pelaajien ollessa kentällä tehdään pikkasen yli 0.4 maalia/peli. Mikä mielestäni ei puolustvalle parille ole mitenkään mairitteleva lukema. Toisaalta taas Tappara on ollut alkukauden hurlumhei-joukkue. Vaikka se johtaa sarjaa, on se silti päästettyjen maalien lukumäärässä liigan keskitasoa. Kärpille ja Hpk:lle on tehty 10 maalia vähemmän kuin Tapparalle. Tapparan peleissä on tehty nyt syksyllä eniten maaleja. Pelicans kilpailee Tapparan kanssa maalimäärästä, mutta tämä johtuu päästettyjen maalien suuresta määrästä. Tapparan peleissä tehdään n.5.5 maalia/peli.

Minun näkemykseni on, että Grönvall tiputetaan Whiten/Pukan pariksi ja Hawgood perustaa yhdessä Mäntylän kanssa sm-liigan isokokoisimman pakkiparin.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö Brian White olisi enemmän kuin loistava pari hyökkäävälle Hawgoodille? OK, en ole nähnyt mieheltä kuin pari peliä joten ehkä ne huonot otteet ovat jääneet väliin, mutta ei mies Ilvestä vastaan katastrofi ollut vaikka kertaalleen hyökkääjä viivalla karkasikin. Kun molemmat ovat vielä jokseenkin keskenkuntoisia, niin ehkä tämän parin täysi kapasiteetti saataisiin käyttöön vasta keväämmällä. Näin Tapparalla olisi heittää askiin kolme tasapainoista ja kovaa paria, eli

Mäntylä-Grönvall
Kauppinen-Puistola
Hawgood-White
 

Hoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TBK kirjoitti:
Minun näkemykseni on, että Grönvall tiputetaan Whiten/Pukan pariksi ja Hawgood perustaa yhdessä Mäntylän kanssa sm-liigan isokokoisimman pakkiparin.

Tuskin kahta nousevaa ja peliä tekevää pakkia yhteen laitetaan.
Tämä olkoon vain oma vaatimaton mielipiteeni, kunnes toisin todistetaan.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Hoki kirjoitti:
Tuskin kahta nousevaa ja peliä tekevää pakkia yhteen laitetaan.
Tämä olkoon vain oma vaatimaton mielipiteeni, kunnes toisin todistetaan.

Kauppinen-Puistola
 

enijani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Colorado,
Nyt alkaa ylivoimakin kunnolla toimimaan, kun saatiin viivalle taitoa.Rete joutuu yv:stä pois ja Haw tulee Tuukan pariksi.Hyvä hankinta!!Hyvä Mikki..
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mazza kirjoitti:
Mäntylä-Grönvall
Kauppinen-Puistola
Hawgood-White

Tarkkuutta Mazza, se on Grönvall-Mäntylä ;)

Veikkaanpa minäkin että Hawgood pelailee Whiten kanssa tiistaina, noihin kahteen hyvin toimivaan pakkipariin Jukka ei koske. Pukka sitten seiskana.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
TM kirjoitti:
Veikkaanpa minäkin että Hawgood pelailee Whiten kanssa tiistaina, noihin kahteen hyvin toimivaan pakkipariin Jukka ei koske.

Näin se varmasti menee. Tosin Hawgood nähdään takuulla kyllä yv:llä. Mukava katsoa, kuka joutuu antamaan tilaa. Grönvall?
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Keyman kirjoitti:
Näin se varmasti menee. Tosin Hawgood nähdään takuulla kyllä yv:llä. Mukava katsoa, kuka joutuu antamaan tilaa. Grönvall?

Niin, tulipahan vaan mieleeni, että koskas tämä "Kuihyvä" nyt sitten aloittaa uransa Tapparassa? Vai joko veti pelin? Ilmeisesti ei, joten olkaas sitten valmiina rustaamaan kunnolla raporttia, kiitos:)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tiistaina pelaa ekaa kertaa.

Pakkohan se on Grönvallin lähteä ylivoimasta. Koska Puistola, Kauppinen tai Mäntylä ei ainakaan lähde.

Whiten parina Hawgood melko varmasti aloittaa, mutta Whiten häivyttyä pakkipariksi tulee todennäköisesti Pukka.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Henkka kirjoitti:
Whiten häivyttyä pakkipariksi tulee todennäköisesti Pukka.

Jos White pakkaa laukkunsa niin Pukan varaan ei voi laskea varmistavaa roolia Hawgoodin parina.Ajatuskin jo pelottaa...
Itse ainakin toivon että White jatkaisi joukkueessa,sillä on joukkueen sisällä pidetty persoona.
 

TML

Jäsen
Kyllä se näin on että Janne G. pitää nyt nopeasti saada pois sieltä ylivoimasta. Eihän sillä pitsalapio-lavalla voi saada kunnon laukauksia aikaiseksi! Mäntylä ja Hawgood saavat muodostaa sen kakkosylivoima pakkiparin. Itse 5-5 vastaan pelissä olisi hyvä tasoittaa tilannetta juuri sillä että Grönvall varmistaa Mäntylää ja White Hawgoodia. Toivottavasti Hawgood tyytyy noihin kolmos pakkiparin minuuttehin. Kauppinen ja Puistola ovat vaan niin loistavia että sitä paria on turha rikkoa.
Mutta katsotaan mitä kultajukka rakentaa.
 

Tapparas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal
TML kirjoitti:
Kauppinen ja Puistola ovat vaan niin loistavia että sitä paria on turha rikkoa. Mutta katsotaan mitä kultajukka rakentaa.
Rakennustyö johti siihen, että Hawgood ja Kauppinen vaihtavat paikkoja, aivan kuten jo Saipa- pelin lopussakin tapahtui. Syynähän tähän oli Kauppisen surkeat otteet kyseisessä pelissä. Eli pakkiparit ovat ainakin tämän illan Kalpa-pelissä seuraavat:

Hawgood - Puistola
Grönvall - Mäntylä
Kauppinen - White

Hieman kyllä nyt kylmii tuo kolmospari ajoittaisista epävarmoista otteista johtuen, mutta toisaalta tuon parin pelaamista on kyllä helppo roolittaa ja tätä kautta onnistuessaan voi olla varsin toimiva yhdistelmä.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparas kirjoitti:
Hieman kyllä nyt kylmii tuo kolmospari ajoittaisista epävarmoista otteista johtuen, mutta toisaalta tuon parin pelaamista on kyllä helppo roolittaa ja tätä kautta onnistuessaan voi olla varsin toimiva yhdistelmä.

Kauppinen ja Puistola lähtivät molemmat melko herkästi kulmatilanteisiin mukaan. Alkukaudesta tämä toimi hyvin, mutta viime aikoina oikea-aikaisuus on muuttunut ryntäilyksi, joka on kostautunut. Whiten pitäisi sopia hyvin Kauppisen pariksi, koska jenkki pysyy paremmin maalilla eikä lähde riskillä tilanteita vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Onnittelut Hawgoodille ensimmäisestä liigamaalistaan! Näkikö kukaan ottiko kiekon talteen? =) =)
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
spekulointia Hawgoodin asemasta Tapparassa:

Itse olen sitä mieltä, että jos Hawgood ei pelaa kahdessa ensimmäisessä parissa ja jos mies ei saa yv-aikaa, on hän joukkueelle hieman turha. Miehen parhaat avut olisivat eittämättä hyökkäyspäässä. Korviin kantautunut huhu miehen asenneongelmasta ei lupaa hyvää.

Miehellä on melkoiset meriitit ja potentiaali. Hänelle varmasti löytyisi ottajia ja iso rooli jostakin toisesta joukkueesta. Mielenkiintoista nähdä muuttuuko miehen tilanne. Ilmeisesti tämä pisteitä naputellut stara ei ole kovinkaan tyytyväinen tilanteeseensa. Toisaalta Hawgood tuo melkoisesti leveyttä Tapparan hyökkäyspäähän ja varmasti hänelle kirvesrinnoista käyttöä löytyisi. Ongelmalliseksi asian taitaa tehdä itse Hawgood -riittäkö hänellä asenne ja mielenkiinto pelata pienemmässä roolissa?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
TBK kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että jos Hawgood ei pelaa kahdessa ensimmäisessä parissa ja jos mies ei saa yv-aikaa, on hän joukkueelle hieman turha. Miehen parhaat avut olisivat eittämättä hyökkäyspäässä. Korviin kantautunut huhu miehen asenneongelmasta ei lupaa hyvää.

Miehellä on melkoiset meriitit ja potentiaali. Hänelle varmasti löytyisi ottajia ja iso rooli jostakin toisesta joukkueesta. Mielenkiintoista nähdä muuttuuko miehen tilanne. Ilmeisesti tämä pisteitä naputellut stara ei ole kovinkaan tyytyväinen tilanteeseensa. Toisaalta Hawgood tuo melkoisesti leveyttä Tapparan hyökkäyspäähän ja varmasti hänelle kirvesrinnoista käyttöä löytyisi. Ongelmalliseksi asian taitaa tehdä itse Hawgood -riittäkö hänellä asenne ja mielenkiinto pelata pienemmässä roolissa?

Kyllä mä luulen että Gregille tuo kolmosparikin kävisi, jos kaveri saisi pelata edes yv'llä. Ihmettelen sitäkin että miksi yv'llä häntä ei käytetä, kun kuitenkin ne parhaat avut juuri siellä on. Samoin miksi Grönvall pelaa, kun kaverin parhaat avut eivät siellä ole. Eilenkin matsia katsoessa taisi Hawgood pelata enemmän av'lla ennen penkitystä kuin Grönvall ja taas Grönvall pelasi yv'tä. Ei mene mun kaaliin.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Eipä tuota Grönvallin ylivoimapelaamista taida tajuta kukaan muu kuin Rautakorpi. Siellä nyt kuitenkin olisi vähintäänkin se 4 pakkia yv:lle, jotka ilman muuta heittäisin kehiin ennen Grönvallia.
 

Gemini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ettei vaan tulis Hawgoodille kohta kenkää? Tämän iltaisen kerho-pelin viltitys ekan erän jälkeen ei lupaa kovin ruusuista jatkoa.
 

Jäske#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi, Minnesota Wild
Oli tänään todella todella vaisu! Ei mitään positiivista tämän päivän esityksessä. Kyllä sieltä kohta jonkunäköisen kuoman kuvan hanuristaan tämä kaveri ja jos ei niin on ihme. Max 3 peliä aikaa osoittaa olevansa hintansa väärti ja sitten ulos ja MAALINTEKIJÄ sisään.
 

Näätä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Calgary
Aamulehdessä spekuloitiin myös Hawgoodin lähtöä ja Rautakorpi kommentoi vain että: "Kaupankäynti kuuluu jääkiekkoiluun." Samassa lehdessä Leinonen sanoi että Virkkuselle on tulossa korvaaja ja sitä haetaan ulkomailta, yksi pelaaja oli jo tulossa mutta sitä ei näkynyt. Tämä kertonee sen että Hawgood lähtee.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tässä voisi kyllä taas kerran kysyä, kuten niin monen muunkin aiemman ulkomaalaisvahvistuksen kohdalla, että onko Hawgoodille annettu riittävästi näyttöpaikkoja miehen osaamisalueella?
Eipä ole ihme ettei sälli erotu edukseen, jos pelaa jämäminuutteja kolmospakkiparissa Grönvallin huitoessa päätypleksejä ylivoimalla.

Kyllä Hawgoodin paikka olisi nimenomaan ykkös-yv:ssä. Rautakorpi ei ole antanu vastuuta ja kyllähän miehen lähtö on nyt enemmän kuin todennäköistä. Ei Hawgoodilla tee mitään siinä roolissa, mihin hänet on tällä hetkellä istutettu.
 

Tapparas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal
mice kirjoitti:
Kyllä Hawgoodin paikka olisi nimenomaan ykkös-yv:ssä. Rautakorpi ei ole antanu vastuuta ja kyllähän miehen lähtö on nyt enemmän kuin todennäköistä. Ei Hawgoodilla tee mitään siinä roolissa, mihin hänet on tällä hetkellä istutettu.
Jos olet seurannut Tapparan pelejä muulloinkin kuin vain tämän vuoden puolella, niin tiedät, että Rautakorpi on antanut riittävästi vastuuta ja näyttöpaikkoja. Hawgood ei vaan kyennyt huutoon vastaamaan.
 

axe

Jäsen
Hawgoodin iso iso miinus on sekin, että miehessä ei ole missään vaiheessa ollut nöyryyttä tehdä sitä tarvittavaa työtä ja vakuuttaa valmentajaansa että ansaitsee lisää vastuuta. Kun automaattipaikkaa ykkösparista ja ylivoimasta ei jossain fakin' Suomen sarjassa tullutkaan, niin sen jälkeen on kiukuteltu naama norsunvitulla kuin pahainen kakara.

Vaikka mää oon myös aina ihmetellyt Grönvallia ylivoimalla jos muitakin kerran on käytettävissä, niin ei sitä seitsemää tehtyä maalia voi oikein millään kiistääkään tai edes vähätellä. Eivät ole Mäntylä tai Kauppinenkaan siihen yltäneet ylivoima-ajallaan, tai edes Kontiola!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös