Golfin harrastajat

  • 499 114
  • 2 969

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ja puhun muuten kokemuksesta. Tämä asia on todennettu useamman oikean ammatilaisen kanssa ja myös videolta kastottuna.

En lahde asiasta kinaamaan, koska se on turhaa, mutta luepa uudestaan se lainaamasi kohta, ihan ajatuksella. Siina ole mitaan ristiriitaa. Naa on pallonlyomisen ihan perusjuttuja...

Ja toisaalta keskustelet tassakin yhden ammattilaisen kanssa, joka on koutsannut niin yhta maailman huippuammattilaista kuin satoja muitakin pelaajia. Ja tekee sita ihan paatyokseen yhdessa Jenkkien parhaista harjottelukeskuksista.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kotiin päästyäsi avaat läppärin ja mietit myynti-ilmoitusta ja klikkaat seuran sivulle mutta nähdessäsi ylävalikossa tekstin ajanvaraus, painatkin sitä ja varaat huomiseksi ajan uuteen koitokseen.

Niin, totaalisesti käsille menneen rundin jälkeen vitutuksessa tekee mieli yrittää uudelleen ja upean kierroksen jälkeen tekee muuten vaan mieli lähteä into piukeena uudelleen... Kohtuu koukuttava laji!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Minulla alkaa nyt 3. kesä ja tasoitus 33. Ensimmäisenä kesänä tuon tasoituksen tiputin, kun pelasin jopa hulppeat kuusi rundia. Viime kesänä pelasin yhden kokonaisen rundin ja kaksi puolikasta, joten en ihan kauheasti ole vielä täysiä kierroksia pelannut.

Tänä kesänä olen yhden kierroksen pelannut ja tulin siihen tulokseen, että draiveri saa jäädä hetkeksi kotiin. Muutenkin tuntuu siltä, että ei olisi edes kannattanut ottaa vielä käyttöön, kun avaukset lähtee minne sattuu. Eli kesän ainoa kierros oli ihan kauhea, lukuunottamatta kolmea viimeistä lyöntiä.

Keskiviikkona sitten toinen kierros edessä ja jo nyt odotellaan, että pääsisi pelaamaan.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Noniin, nyt on ruvennut muutkin heräämään täällä golfketjussa :)

Itse kerkesin pelaamaan ensimmäisenä kesänä alle kuukauden, ja en sillon tiputtanutkaan tasoitusta mihinkään. Ensimmäisenä täytenä kesänä tippui tasoitus n. 20 ja nyt se on sitten 17,2.

Sitä en ymmärrä vieläkään, että miten peli voi huonontua sitä mukaa mitä enemmän pelaa? Ensimmäiset kolme kierrosta meni jotenkin n. 99, 95, 91 lyöntiä ja viimeiset kolme menneet 105, 105, 107. Tänään pelasin etu9 punaisilta lyöntipaikoilta, ja etu9 tulokseksi 67 lyöntiä...

Suurin ongelma pelissä on juurikin tuo perkeleenmoinen slaissi, mikä puskee ainakin draiveissa ja myös hybridi/muissa pitkissä lyönneissä esiin. En nyt ota kantaa tuohon väittelyyn että mistä se varsinaisesti johtuu (koska en mitään ymmärrä), mutta oma svingi ainakin tulee juurikin ulkoa sisälle, joten varmaankin tällä on ainakin jotain vaikutusta asiaan. Tänään yritin miettiä oikein että tulisin sisältä ulos, mutta ei sekään kyllä mitään auttanut.

Samoin pelottaa kun on ranne ruvennut kipeytymään pelatessa aivan älyttömästi, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi mennä johonkin lääkäriin. Eniten pelottaa että nyt kun pelaa n. 3-4 kierrosta/viikko tahtia niin tulee joku jännetuppitulehdus ja sitten ei pelatakkaan enää koko loppukesänä...

En tiedä saako täällä myydä mitään, mutta jos jotain kiinnostaa niin olisi 2 pelilippua Kullo Golffille myynnissä, joten yv:llä vain viestiä jos kiinnostaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Slaissi, ystävämme... Hallitusti vedettynä kai nimeltään Fade? Huukki tais olla draw.

Mulla (pelaan golfia rightilta) on viime aikoina alkanut pallo kiertää (vähintäänkin kaaren lopussa) hiukan oikealle. Avauksista about yksi viidestä on ns. luotisuora, loput lieviä slaisseja. Itse olen funtsinut homman johtuvan siitä, että menen tavallaan lyönnin "edelle", eli kroppa tod.näk. kiertää liian aikaisin ja lapa osuu palloon niin, että kädet ovat jonkin verran stanssilinjan edessä? Tiedä häntä onko tuossakaan perää, mutta jonkin verran auttaa vas.käden / kyljen pieni jäykistäminen... Pitänee kuitenkin varailla tunti tai pari prolta niin saa selvyyden tuohonkin!
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Itse pelaan leftiltä ja jokainen lyönti siis kaartaa aivan tolkuttomasti vasemmalle. Itse tekisi mieli panostaa kun kuitenkin pelaan sen n. 50 kierrosta kesässä, mutta ei kyllä tekisi mieli maksaa sitä 50e-100e pro-käynnistä, joten vielä odotellaan amatöörivinkkiä että miten saa slaissin pois.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En lahde asiasta kinaamaan, koska se on turhaa, mutta luepa uudestaan se lainaamasi kohta, ihan ajatuksella. Siina ole mitaan ristiriitaa. Naa on pallonlyomisen ihan perusjuttuja...

Sorry, my mistake. Luin tosiaan hiukan huolimattomasti. Outside in swingi ei sitä slaissia tee. Mailan lapa on se joka sen slaissin tekee.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Itse pelaan leftiltä ja jokainen lyönti siis kaartaa aivan tolkuttomasti vasemmalle. Itse tekisi mieli panostaa kun kuitenkin pelaan sen n. 50 kierrosta kesässä, mutta ei kyllä tekisi mieli maksaa sitä 50e-100e pro-käynnistä, joten vielä odotellaan amatöörivinkkiä että miten saa slaissin pois.

Amatöörivinkkiä tulossa;

Itse pelaan rightilta, mutta tämä toimi joka tapauksessa helvetin hyvin.
Tee swingejä esim. skumppalasi kädessä. Täytä tuo lasi n. kolmasosaltaan vedeltä ja koita miten se sun normaali downswing heittää sitä vettä ulos lasista. No, voin kertoa, että vahvan slaissin perusteella se vesi lentää suoraan sun rintamasuunnassa eteenpäin, eli 90 astetta poispäin siitä suunnasta, johon olisit palloa lyömässä? Hyvä.

Nyt tee se sama täyttö ja ala miettiä käsien tuontia siten, että vesi alkaa lentää huomattavasti enemmän sinne lyöntisuuntaan päin. Eli käytännössä suljet sitä swingiä, ehkä vähän grippiäkin.

Tätä tuli itse harjoiteltua ekan vuoden/kahden aikana. Tuolloin oli slaissia paljonkin lyönneissä. Paljolti tällä harjoituksella ja koko downswingin filosofian muuttamisella sain heti n20 metriä lisää draiveihin (210->230) ja lyönti on nykyään Draw. Nyt lyön jo Draiverilla sellaista 260-290 metriä ja edelleen paljon myös oikean kierteen ansiosta.

Kannattaa kokeilla, helppo toistaa missä vaan ja kaikin puolin aika havainnollinen harjoite. Alunperin golf digestista poimittu.
 
Viimeksi muokattu:

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Itse pelaan leftiltä ja jokainen lyönti siis kaartaa aivan tolkuttomasti vasemmalle. Itse tekisi mieli panostaa kun kuitenkin pelaan sen n. 50 kierrosta kesässä, mutta ei kyllä tekisi mieli maksaa sitä 50e-100e pro-käynnistä, joten vielä odotellaan amatöörivinkkiä että miten saa slaissin pois.

Tämä on todellinen amatöörin vinkki, mutta itse saan sillä slaissia ainakin vähennettyä merkittävästi aina. Puhutaan "takajalasta" kai, mutta joka tapauksessa siirtää sitä jopa kengänmitan alemmaksi kuin ns. etujalka. Tämä antaa tilaa lyönnille paremmin ja ainakin itselleni, kun en ole sinnkutasoituksen pelaaja, tämä tuo varmuutta avaukseen. Toinen asia mikä on helposti virheenä itselläni on se, että kädet jäävät liiaksi koukkuun ja tätä on vain taottava alitajuntaan. Mikäli draiverin kanssa on liiaksi ongelmia kannattaa rauhoittaa hetkeksi tilanne ja avata vaikka puukolmosella, avaukset pysyvät paremmin kasassa ja lyönnit ovat lähes yhtä pitkiä.

Olin itse kisoissa viime viikonloppuna, tasoituksellinen lyöntikilpailu ja avasin koko ajan puukolmosella ja en tehnyt yhtään virhettä sillä, tasaisuus toi "urani" parhaan sijoituksen eli olin toinen. Draiverilla olisin tehnyt varmasti sen 2-3 outtia tai vesilyöntiä, joten ainakin lyhyemmillä kentillä kannattaa ajoittain miettiä millä avaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
joten vielä odotellaan amatöörivinkkiä että miten saa slaissin pois.
"Takakainalo" kiinni backswingissä, eli sun tapauksessa vasen kainalo. Laita vaikka harjoitellessa pyyhe tms tuohon kainaloon. Se ei saisi pudota backswingissä. Pidä oikea käsi suorana koko swingin ajan. Pyörimisliike lähtee kiertona hartioista eikä käsistä. Ja sitten katsotaan se osuma palloon.
 

Torspo82

Jäsen
"Takakainalo" kiinni backswingissä, eli sun tapauksessa vasen kainalo. Laita vaikka harjoitellessa pyyhe tms tuohon kainaloon. Se ei saisi pudota backswingissä. Pidä oikea käsi suorana koko swingin ajan. Pyörimisliike lähtee kiertona hartioista eikä käsistä. Ja sitten katsotaan se osuma palloon.
En nyt ihan kauheasti lajista vielä tiedä, mutta tässä oli pari sellaista "vinkkiä", joiden en usko kovinkaan hyviä olevan. Ensinnäkään en tiedä kenenkään lyövän oikea käsi suorana. Katsoo sitten kenen tahansa svingiä niin kyllä se oikea käsi hiukan koukussa on. Ja toisekseen eiköhän kierto lähde lantiosta. Mutta voin olla väärässäkin.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vinkeistä....

Täällähän on virinnyt milenkiintoisia keskusteluita. ;)
Netin välityksellä on varmasti todella vaikeaa saada kiinni joistakin ongelmista mitä joku esittää ja toinen keksii niihin vastauksia.

Jokaisella on omanlaisensa swingi ja siihen ei pääse kukaan ulkopuolinen ihan helposti käsiksi. Lähinnä voi heittää ideoita siitä että mitä kannattaa kokeilla ja mihin voi kiinnittää huomiota. Ja sitten sekin että täydellä vauhdilla vedettävä swingi on niin hankala asia että sitä ei kerralla saa muutettua. Jos yhtä kohtaa muuttaa johonkin suuntaan niin toinen on hukassa.

Jos heitän muutaman idean niin näistä löytyy monenlaista mahdollisuutta kokeilla.

1. ensinnäkin grippi on yllättävän tärkeä. Tosi monella aloitelijalla on ns. vahva grippi missä alempi käsi kääntyy mailan taakse. Silläkeinoin on suht helppo lyödä pitkälle tai ainakin se tuntuu siltä. Eli itse sanoisin että kannattaa ottaa neutraali grippi. Se on avain hyvään swingiin, lähinnä sitä kautta että saa ranteet toimimaan.

2. Oikeanlainen stanssi. Tässäkin lähtisin aika neutraalilla liikenteeseen. Eli rauta 7 pallo jalkojen välissä keskellä. Pitemmillä mailoilla pallo sitten vähän edemmäksi ja lyhyemmilla taaemmaksi. Hartioiden levyinen stanssi jaloissa, ja paino tasaisesti, ei edessä eikä liian takana. Pallon paikka syvyys suunnassa onkin vaikea selittää, aika paljon eroavaisuuksia, mutta kannattaa kokeilla hieman eri paikkoja. Kumminkin niin että käsillä on tilaa, ettei ne ole ihan munissa kiinni. polvet vähän koukkuun ja selkä on suht suorana, taittuen lantiosta. ja tietenkin niin että kengänkärkien välinen suora jatkuu kohteeseen.

3. backswingi. Backswingissä tulisi huomioida että käsistä ja mailasta muodostuu jonkunlainen Y ja tämä Y pysyy kasassa aika pitkän aikaa kun mailaa viedään taakse. Eli ranteet ei toimi vielä alkuvaiheessa, vaan vasta lähes yläasennossa. ja tämä liike lähtee koko kropasta niin että kun ollaan back swingin huipulla, lantio on kääntynyt 45 astetta ja hartiat 90. Tätä on hyvä tsekata jos lyö 8-kulmaiseta rangematolta. ;) Tässä voi kokeilla niin jännittää jalkoja enemmän ja yrittää saada reisiin hieman kiristystä. Ja sitten ehkä tärkein asia. Kroppa kiertyy, ei liu'u. Eli lantio vaan kääntyy ei liu'u edestakaisin. Eli ei mitään heijareita. Tosi moni vie mailan backswingissä liian pitkälle, minä myös. Riittävä mitta on niin että ns. ylempi käsi (hanskakäsi) on vaakasuorassa suorana sivulla ja maila osoittaa suoraan ylöspäin tai vähän yli. Monella se menee lähes vaakasuoraksi yli ja mailanpään voi nähdä vasemalla silmäkulmalla. (daly tyyliin, Draiverilla voi ehkä vähän mennäkkin kun sillä on kivaa lyödä vähän kovempaa...)

4. downswingi. downswingi tulisi saada tulemaan samaa rataa alas kuin on menty ylös. lyhyempi bäkäri varmistaa paremman osuman ja oikea ajoitus ranteiden vapauttamisessa takaavat että mailanpää nopeus on varmasti riittävä. Voit ajatella sellaista mielikuvaa ranteiden vapauttamisessa että tuppi edellä palloon. Ranteet ei nimeen omaan tee muuta työtä kuin että niillä pidätetään downswingin alussa mailan vapautumista, että se jää mahdollisimman myöhäiseen eli osumahetkeen. Eli ei lyödä käsillä! Ja niinkuin täällä jo joku sanoi swingin pitäisi tulla sisältä ulos. itse ajattelen niin että ajattelen pallon tilalle kellotaulun jossa klo 3 on pallon takana ja mihin lyönnin luulisi osuvan. Itse yritän tällöin osua klo 4. Ja saatan mailaa varmasti lyönnin läpi klo 10 suuntaan. Osuman jälkeinen saatto on yllättävän tärkeä ja lyönnissähän saa ja pitääkin tapahtua painon siirtoa niin että paino on osuma hetkellä etujalalla, tätä voi harjoitella niin että saattaa mailaa niin että astuu takajalalla askeleen eteenpäin. Osumassa rautamailan tulisi tulla vielä alaspäin. Sitten vielä pitää osata ajoittaa nämä kaikki ja crossata yms.

Nämä asiat jos on suurinpiirtein kunnossa niin pallo lentää oikeaan suuntaan ja aika helpolla. Ei tarvita voimaa! oikeat liikkeet ja ajoitus.

Mutta tässä vähän ideoita, toivottavasti herättää monet kokeilemaan vähän kaikkea. Itse voin sanoa harjoitelleeni mailan taaksevientiä viime vuonna pariviikkoa, ei se vieläkään mene ihan oikein, mutta paremmalla tiellä ollaan. Väärästä pois oppiminen on paljon vaikeampaa kuin uuden omaksuminen. Itsekkään en osaa toistuvasti lyödä oikein, mutta suurinpiirtein tiedä mitä pitäisi tapahtua ja jopa nään toisten lyönneistä mitä siellä tapahtuu ja mitä ei. ;)

Jos joku kohta ei aukea tai et hoksannut mitä ajoin takaa niin kysy etin sinulle videon netistä siihen kohtaan. ;)
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Noniin, vinkkejä tulee ainakin.

Tuo Jaasinin vinkki oli ainut, josta en olisi kuullut/jota en olisi koittanut, joten pitää ruveta tuossa takapihalla huitomaan jonkun skumppalasin kanssa.

Toivottavasti saisin nyt tämän slaissin pois, menee peli-ilo aika nopeasti kun hakkaa n. 60 lyöntiä per etu/takaysi.

E. Koitin tuota Jaasinin vinkkiä, ja vedet siis lentävät downsvingissä juurikin naaman eteen, eikä sinne minne kylki näyttää. Eli tästä pitäisi päätellä että lantio ei lähde liikkeelle svingissä, koska heti kun keskityin lantion kääntöön enemmän niin vesi lensi juurikin kylkisuuntaan päin!
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kyllä se vaan niin on, että laji jossa ei saa huutaa VITTU!!!! kun oikein kunnolla ottaa päähän ja silti pitää maksaa 45 e siitä että saa mennä vittuuntumaan, ei sovi minulle. Voisi vaikka viedä nuo mailat loppukaudeksi varastoon.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
...ja huomenna uutta tiiausaikaa sopimaan...?

Ei taida olla suunnitelmissa. Firman setit joutuu to hoitamaan alta mutta taidan vedellä varman rautakierroksen 120 lyönnin pintaan, sitten saakin vettä virrata Ankkalinnanjoessa. Liian kallis tapa hankkia vitutus loppuillalle
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
No niin, kesän toinen kierros takana ja nyt maistui peli todella hyvin, vaikka kaksi ensimmäistä väylää menikin ihan päin vi**a.

Draiveri jätetty siis kotiin ja kaikki avaukset puukolmosella ja hyvin tuntui toimivan. En edes usko, että jäin pituudessa ihan kauheasti, kun en saanut enää slaissia avaukseen ollenkaan. Uskomatonta kuinka paljon yksi maila voi vaikuttaa pelaamiseen.

Ja kirsikkana kakun päällä oli elämäni ensimmäinen par!!! Pääsin puttaamaan kaksi kertaa myös birkkua, mutta molemmilla kerroilla tuloksena oli bogey, eli ei mennyt ne putit ihan nappiin.

Kyseessä oli siis 8. täysi kierros elämäni aikana ja jos kortin jätän, niin tasoitus näyttäisi tippuvan tasan 33:n. Huikeinta oli se, että sai pelata ns tyhjällä kentällä ja koko kierrokseen meni aikaa karvan vajaa kolme tuntia.

Tästä on mukava jatkaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Huomenna Kytäjä South East... Jos greenit ovat viime vuoden kunnossa niin fiilis on kuin yrittäisi putata palloa auton katolta konepellille!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Huomenna Kytäjä South East... Jos greenit ovat viime vuoden kunnossa niin fiilis on kuin yrittäisi putata palloa auton katolta konepellille!
Ai, ne pitää tuolla greenejä noin pitkinä.

Mitä tulee näihin vaivoihin, niin paljon on tullut asiaa, joista vähemmän pelanneiden kannattaa ottaa opiksi.

Itse en ole oikeastaan koskaan lyönyt slaissia, ainoastaan ihan uran alussa ja muutamat osumat poikkeustapauksina edelleen, niin olen kyllä päässyt siinä mielessä aika helpolla.

Yksi hyvistä neuvoista on tuo, että takakäsi (yleensä oikea) kun pysyy mahdollisimman lähellä kehoa, niin se tappaa ulkoa sisälle lyönnit aika hyvin. Kiinnihän sitä kättä ei kannata pitää, koska lyönnin laajuus kärsii siitä, ja mitat lyhenevät.

Ihan periaatteena kuitenkin kannattaa harjoituttaa itsensä siihen, että lapa maaliin, stanssi samaan suuntaan ja palloa ns. perseeseen. Sillä se lähtee ja vieläpä suoraan.

Pikku draw on pelimiesten kierre ja se vie palloa kauemmaksi, kuin suora lyönti. Se kuitenkin kannattaa muistaa, että kierteitä pelattaessa lyönnistä ei saa tulla leikkaavaa. Silloin pallo ei lennä ja kierrekin on hallitsematon.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Pakko kyllä tulla kehumaan (vähän on kotiinpäinvetoa mutta silti) Kulloon kenttää. Aivan loistavassa kunnossa melkein joka paikasta (kuivia paikkoja löytyy mutta näillä säillä ihan ymmärrettävää). Joten käykää ihmeessä varaamassa aika ja pelaamassa, tai ostakaa peliliput minulta ;)

Ja sitten, jos olette pelaamassa ja näette kenttätyöntekijän jossain, ja jos on mielessä jotain kehuttavaa kentästä yms. niin kertokaa se, sillä päivä paranee kummasti kun tulee kiitosta siitä hommasta mitä koko päivän tekee!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ja sitten, jos olette pelaamassa ja näette kenttätyöntekijän jossain, ja jos on mielessä jotain kehuttavaa kentästä yms. niin kertokaa se, sillä päivä paranee kummasti kun tulee kiitosta siitä hommasta mitä koko päivän tekee!

Käykö jos kehun tätä kautta?

Olen yhden kierroksen (eli toisen) tänä kesänä Kulloossa pelannut ja kenttä oli erinomaisessa kunnossa. Tosin minun mielestä Kulloossa on kenttä aina loistavassa kunnossa ja toissa kesänä oli pelioikeus sinne, joten jotain pystyn asiasta sanomaankin.

Ei ole ikinä ollut mitään valitettavaa Kulloon kentistä ja vaikea uskoa, että tuleekaan. Kiitoksia vaan mm. sinulle.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Käykö jos kehun tätä kautta?

Olen yhden kierroksen (eli toisen) tänä kesänä Kulloossa pelannut ja kenttä oli erinomaisessa kunnossa. Tosin minun mielestä Kulloossa on kenttä aina loistavassa kunnossa ja toissa kesänä oli pelioikeus sinne, joten jotain pystyn asiasta sanomaankin.

Ei ole ikinä ollut mitään valitettavaa Kulloon kentistä ja vaikea uskoa, että tuleekaan. Kiitoksia vaan mm. sinulle.
Kiitoksia tästä, pakko sanoa että kyllä tämäkin lämmittää mieltä oikein mukavasti! Ja esimiehet ovat tyytyväisiä kun kenttää kehutaan = kenttätyöntekijät hoitavat hommat hyvin.

Tänään taas olin itse pelaamassa, ja peli on hajonnut ensimmäistä kierroksista ihan käsiin. Aloitin kentän kolmella bogeylla, jonka jälkeen tulikin kaksi 10 ja yksi 9, joten se siitä taas. Ei vaan tuo slaissi pysy kurissa mitenkään ja muutenkin esim. yksikään rautalyönti ei lentänyt mihinkään koko päivänä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Noh niin, Kytäjän molemmat kentät kierrettynä ja ihan OK / vaihtelevasti ne menivät... SE kenttä pääosin ihan buenossa kunnossa, mutta NW:n greeneistä iso osa aivan järkyttävän huonoja!! En tiedä mitä helevetin vesakkomyrkkyä ovat sinne kylväneet, mutta noin laikukkaita ja pomppuisia greenejä ei ole tullut vastaan ikinä kesäaikaan.

Notta terveiset vaan Revon Juhalle, tarttis tehdä jotain!
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noh niin, Kytäjän molemmat kentät kierrettynä ja ihan OK / vaihtelevasti ne menivät... SE kenttä pääosin ihan buenossa kunnossa, mutta NW:n greeneistä iso osa aivan järkyttävän huonoja!! En tiedä mitä helevetin vesakkomyrkkyä ovat sinne kylväneet, mutta noin laikukkaita ja pomppuisia greenejä ei ole tullut vastaan ikinä kesäaikaan.

Notta terveiset vaan Revon Juhalle, tarttis tehdä jotain!

Kyseessä lienee niin sanottu lumihome, joka on tehnyt tuhoja todella monilla Suomen kentillä viime talvena. Nykykenttämestarit eivät ole nähneet kunnon lumitalvia ja tiedä sitä, että jos lumi tulee sulaan maahaan greenit pitää puhdistaa lumesta kunnes tulee pakkanen ja jäädyttää greenin. Muuten lumihome saa muhia koko talven lumipeitteen alla ja greenit eivät käytännössä toivu entiselleen ilman totaaliuudistusta. Itse muistan monina talvina/syksyinä Tiilimäen yhdeksän reikäisellä kentällä lakaisseeni greenejä vanhempien golfarien ohjeiden mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös