Golfin harrastajat

• 516 715
  • 3 020

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Olin tuossa jo hieman Cobraan yhteydessä ja ovat valmiit tulemaan asiassa vastaan. Myyjätaholle laitettu myös viestiä, että saavat prosessin käyntiin Cobran kanssa.

Rangella tosiaan jo yksi herra vinkkasi samantien, että kannattaa olla yhteydessä.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vuosia taistelin vastaan, vaikka rangeläimiminen on ollut jonkun kerran kovasti koukuttavaa. Alkukesästä tuli työaffilioitunut mahdollisuus suorittaa green card, joten tuli tehtyä ja vasenkätisenä vielä mailojen heikko saatavuus piti tämän vuoden poissa kentältä.

Nyt on mailatkin, joten ei ilmeisesti ole takaisin kääntymistä. Tätä se ikääntyminen teettää.

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Muutaman vuoden jaksoin innokkaasti pelata ja treenatakin. Sekä itsenäisesti, että valmentajien kanssa. Mutta nyt on vaan alkanut motivaatio hiipua, kun edelleen golf on samanlaista slaissia, hookkia ja duffeja vuorotellen, niin se vähän syö motivaatiota. Tosin ne vähäisetkin kierrokset mitkä kiertää menee nykyään sellaisella hälläväliä asenteella, että ei enää jaksa stressata tasoituksia tai niitä 12 lyönnin par4 väyliä.

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Reilu vuosi golffia takana ja kehitystä on tapahtunut hurjasti, vaikka sitä ei oikein itse kykene näkemään. Asiaan vaikuttaa varmasti kun kävin viime talvena lyömässä palloja verkkoon melko paljon. Toistoja tuli. Nyt yritän seuraavaksi saada kentällä sen hyvän ja huonon lyönnin väliä pienemmäksi, niin tuloksetkin paranisi. Välillä olen päässyt alle 90 ja sitten taas välillä mennään yli 100. Greenin ympärillä on ihan miellyttävää ja hauskaakin, kun kotona voi takapihalla harjoitella. Puttaus sitten taas on melko välinpitämätöntä ja jossain kohtaa tämäkin täytyy ottaa työn alle. Driveriin ja pidempiin rautoihin varmaan haen syksyllä apua prolta ja talvella taas tiukkaa harjoittelua. Siihen asti koitetaan päästä pelaamaan mahdollisimman paljon. Kiitoksia palstalaisille alkuvaiheen vinkeistä!

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä ollut viime kierrokset kyllä raudat täysin hakusessa. Draivit, wedget ja putti kyllä kulkee. Viimeiset 5 kierrosta väyläosumat 74%, puttikeskiarvo 31, mutta greeniosumat 22%. Sellaista 84-88 tulee läpsyteltyä, mutta jos alkaisi greeniin osumaan edes vähän paremmin, niin varmaan saisi tuohon 80 nurkille.

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Mahduin viimeisten joukossa pelaamaan Erkko Trophyn Talissa ja tuloksena oikein mainio jaettu 37. sija tuloksella +8 (70-76-75). Ensimmäinen ehjähkö kisa pitkään aikaan ja ylipäätään ensimmäinen kolmepäiväinen kisa sitten viime vuoden mestisten. Tämän vuoden seuranmestaruuskisat mitelläänkin ensi viikolla, kuinka moni täältä on laittamassa numerolappua rintaan?

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko Footjoyn golfkengät kestäviä, ja löytyykö leveä lestiselle sopivia? Nyt riitti Adidaksen golfkengät, laatu pudonnut todella huonoksi, kestävät alle kauden. Nyt 1,5kk ja reklamaation kautta rahat takas, vaihtuu merkki kenkien suhteen.

F#21

Jäsen
Onko Footjoyn golfkengät kestäviä, ja löytyykö leveä lestiselle sopivia? Nyt riitti Adidaksen golfkengät, laatu pudonnut todella huonoksi, kestävät alle kauden. Nyt 1,5kk ja reklamaation kautta rahat takas, vaihtuu merkki kenkien suhteen.
Mulla on vain Pro SL mallista kokemusta, mutta pääasiassa positiivista. Niiden leveä lesti sopi ainakin itselle hyvin. Ovat vieläkin mulla varalla kaapissa.

Olen tosin siirtynyt itse Eccon kenkiin, sillä niissä on selkeästi parhain istuvuus omaan jalkaan, ovat kestävät sekä niillä on tosi hyvä kävellä. Hinta hiukan tyyris, mutta täytyy säästää jossain muussa sitten.

Adidaksesta jaan saman huomion. Ollu parit kengät heiltä ja molemmista pohjan liima pettänyt ensin. Sen jälkeen kangas taikka nahka kengän sisäpuolelta. Tähän talouteen niitä ei enää tule.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sama kokemus Adidaksesta. Ne ei tosiaan kauaa kestäneet.

Tämän jälkeen hankin laadukkaammat Eccot, enkä usko muiden golfkenkien olevan ainakaan parempia. Erittäin tyytyväinen olen ollut tähän ratkaisuun.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Hyvin on kestänyt kun ovat lähinnä kaapissa olleet. Eccolla menty täälläkin, omaan lättäjalkaan ollut ylivoimaisesti paras kenkä.
Footjoy sopi myös ihan ok kunhan käveli ne sisään ja laitteli rakkolaastareita muutaman kerran jälkeen. Eccot sopi suoraan hyllystä jalkaan eikä ole tarvinnut laastareiden kanssa pelleillä. Eccoilla mennään jatkossakin.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla on kuivan kelin varakenkinä ollut FJ nahkaiset jotka ovat kestäneet yhdellä pohjan liimauksella 8 vuotta. Ekat 5 vuotta n 40 kierrosta per kausi pelattu. Korjautin pohjan koska tykkään FJ:n kengistä.

Pääsääntöisesti vedän Eccolla joka on täyttänyt hommansa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmaan aika moni golf-ura on alkanut niillä Addun viidenkympin XXL-Traxioneilla ja ne on kyllä paskat. Yhdet vaihdoin takuuseen ja siirsin uudet ruohonleikkuukengiksi, jossa menevät just ja just. Kalleimmista Adidaksista ei kokemusta, eli malliesimerkki miksi tuollainen sisäänheittotuote ei välttämättä ole hyvä bisnisliikku. Pumat ja Eccot on nyt ja molempiin olen tyytyväinen. Pumat on kyllä aika tiukat saada jalkaan kun niissä on se joku sukka tms. Hommasin nuo ruusukkeelliset Pumat kun syksyllä pari kertaa lipsahti ikävästi draivatessa ruusukkeettomilla. Kumma ja valitettava homma kun nuo valtavat voimat ei lyöntitilanteessa välity mailanpäähän.

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan aika moni golf-ura on alkanut niillä Addun viidenkympin XXL-Traxioneilla ja ne on kyllä paskat. Yhdet vaihdoin takuuseen ja siirsin uudet ruohonleikkuukengiksi, jossa menevät just ja just. Kalleimmista Adidaksista ei kokemusta, eli malliesimerkki miksi tuollainen sisäänheittotuote ei välttämättä ole hyvä bisnisliikku.
Kyseessä abaut 150e addut, mutta yhtä paska laatu kuin noissa Traxioneissa.

Taidan kommenttien perusteella lähteä testaamaan Eccoja, kiitos @F#21 @Näkkäri @teude @Sonny Burnett !

F#21

Jäsen
Varmaan aika moni golf-ura on alkanut niillä Addun viidenkympin XXL-Traxioneilla ja ne on kyllä paskat. Yhdet vaihdoin takuuseen ja siirsin uudet ruohonleikkuukengiksi, jossa menevät just ja just. Kalleimmista Adidaksista ei kokemusta, eli malliesimerkki miksi tuollainen sisäänheittotuote ei välttämättä ole hyvä bisnisliikku. Pumat ja Eccot on nyt ja molempiin olen tyytyväinen. Pumat on kyllä aika tiukat saada jalkaan kun niissä on se joku sukka tms. Hommasin nuo ruusukkeelliset Pumat kun syksyllä pari kertaa lipsahti ikävästi draivatessa ruusukkeettomilla. Kumma ja valitettava homma kun nuo valtavat voimat ei lyöntitilanteessa välity mailanpäähän.
Mä en noita halvimpia Adidaksia ole kokeillut vaan jalassa kävi Tour 360 sekä CodeChaos. Molemmat silloin sen +150 euroa uutena. Noissa se laatu oli onnetonta.

Samaa olen tosin lukenut Pumastakin, eli laadullisesti ovat heikkoja. Omaa kokemusta ei ole, joten varmaksi en sitä osaa sanoa.

Yhdet halvemmat ruusukkeelliset Niket mulla on hyllyssä ja vaikka ovatkin kunnollisesti olleet hyvät, niin ovat todella huonot kävellä. Eivät siis pääse enää käyttöön.
Myös yhdet Air Jordanit olen omistanut (edelleen makaa hyllyssä), jotka muuten ovat kyllä olleet mainiot, mutteivat ole niin tukevat kuin muut mallit. Käytänkin noita paljon rangella.

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Kuten muutkin, liputan Eccojen puolesta. Kenkäosa kestää pitempään kuin "nappulat" pohjassa ja ovat päivästä 1 alkaen miellyttävät jalassa ainakin kun oikean mallin löytää, tosin mallierot pieniä kun kaikki Eccot muovautuu jalkoihin.

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Kuten monella muullakin, Eccot jalassa kuokitaan. Sopivat omaan jalkaan kuin sukkahousu pankkirosvon päähän.

mikulii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät #24
Palatakseni edellä mainittuun kenkäkeskusteluun. Te jotka kehutte kenkien kestävän useamman vuoden, niin mitä ovat kierrosmääränne ja puhutaanhan kävellen käydyistä kierroksista, ei autolla käydyistä?

Nyt kolme vuotta pelanneena ja 2x Adidakset kuluttaneena ja juuri kolmannet kengät tilanneena kuulostaa epäilyttävältä, että kengät kestäisi useamman kesän jos pelaa suht paljon. :D Adidaksen 360 tourit ja Solarmotionit olleet aikaisemmat kengät, eli Adidaksen parhaimmistoa pitäisi olla. Hyvät jalkaan molemmat, mutta yhtä kesää pitempäänhän nuo ei kestä. Toki pelaan myös n. 70-80 kierrosta per kesä, joten kuluuhan ne.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Noilla omilla Eccoilla taitaa tulla nyt 150 rundia kohta täyteen ja kyllähän ne jo vaihdon tarpeessa on. Toki niitä on sitten käytetty myös talvella simussa senkin lisäksi.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hurjalta tuntuu kenkien kierrosmäärät. Omissa Eccoissa on ehkä 40 kierrosta ja ne ovat jo pohjakuvioltaan selkeästi kuluneet, ei nyt ihan sliksiksi, mutta osittain kesärenkaiden sakkorajalle ja märällä kelillä jo lipsuu. Ja minä vielä uskoakseni kävelen keskimääräistä vähemmän kovilla kulkuväylillä kun kannan bägini. Toisaalta, siinä saattaa olla yksi selityskin, eli oma elopaino ja siihen vielä bägi päälle, niin kuluttaa varmasti pohjaa enemmän kuin jollain puolet kevyemmällä.
Ja on ehkä 15 kierrosta pelattujen Pumienkin ruusukkeet jo aika förbi, pitäisi vaihtaa. Laitoin tosin Dormystä nyt uudet Eccot tilaukseen.

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen aina käyttänyt kaikki kenkäni loppuun asti ja siitä vielä aika pahasti ylikin. Vuodesta 2014 alkaneella golf-"urallani" olen omistanut kolmet kengät. Kahdet viimeisimmät niistä oli Eccot, ja molemmilla tuli pelattua neljästä viiteen kautta. Ruusukkeettomat kengät, alkoi aika lähellä sliksiä jo lopussa olla ja pohja muutenkin kivasti irvistänyt.

Juuri eilen laitoin seuraavat Eccot tilaukseen. Ja kierrosmäärä per kausi on keskimäärin ollut noin 80. Koronakesän 110 maksimi (sen kesän aikana viimeksi kengät vaihtui), ja sen jälkeen 70-80 per kausi. Tällä kaudella mentäneen noin 90 kierrokseen. Eli kaikkineen näillä nykyisillänikin kengillä kierrosmäärä on varovasti arvioituna reilut 300 ja hyvin on pärjännyt, jos sieti kengän kärjen irvistyksen mukanaan tuoman veden määrän kengässä hiemankin kostealla kentällä pelatessa.

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minä olen aina käyttänyt kaikki kenkäni loppuun asti ja siitä vielä aika pahasti ylikin. Vuodesta 2014 alkaneella golf-"urallani" olen omistanut kolmet kengät. Kahdet viimeisimmät niistä oli Eccot, ja molemmilla tuli pelattua neljästä viiteen kautta. Ruusukkeettomat kengät, alkoi aika lähellä sliksiä jo lopussa olla ja pohja muutenkin kivasti irvistänyt.

Juuri eilen laitoin seuraavat Eccot tilaukseen. Ja kierrosmäärä per kausi on keskimäärin ollut noin 80. Koronakesän 110 maksimi (sen kesän aikana viimeksi kengät vaihtui), ja sen jälkeen 70-80 per kausi. Tällä kaudella mentäneen noin 90 kierrokseen. Eli kaikkineen näillä nykyisillänikin kengillä kierrosmäärä on varovasti arvioituna reilut 300 ja hyvin on pärjännyt, jos sieti kengän kärjen irvistyksen mukanaan tuoman veden määrän kengässä hiemankin kostealla kentällä pelatessa.
Kyllä itsekin olen vähintään tuon 300 kierrosta kengilleni budjetoinut. Eli omalla pelitahdillani 10-15 vuotta. En rupea montaa sataa euroa laittamaan parin vuoden välein golfkenkiin.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kyseessä abaut 150e addut, mutta yhtä paska laatu kuin noissa Traxioneissa.

Taidan kommenttien perusteella lähteä testaamaan Eccoja, kiitos @F#21 @Näkkäri @teude @Sonny Burnett !
Mulla ainakin Addun CodeChaos -kengät on kestäneet oikeinkin hyvin, edellisillä mentiin varmaan yli 200 kierrosta ja nykyiset on toista vuotta käytössä ja hyväkuntoiset (tänä kesänä tosin ei kauhean montaa kierrosta ole tullut pelattua, ehkä max 20). Mitään rikkoutumisia noihin ei ole tullut, vaan parinsadan kierroksen jälkeen se kenkä alkaa vaan olemaan aika fletku, eihän ne kuitenkaan ihan määrättömästi kestä.

Ihan oman terveyden kannaltakin kannattaa miettiä että kuinka risoilla kengillä haluaa pelata. Huonosti tukevat kengät alkaa isommilla pelimäärillä jo vaikuttaa kävelyyn, josta sitten ainakin näin kypsemmällä iällä seuraa kaikenlaisia selkä- ja jalkavaivoja. Oikeastaan vasta nyt olen alkanut itsekin kiinnittää huomiota siihen, että kengät tulisi olla mielellään aikalailla hyvässä kunnossa ja niiden laatuun kannattaa panostaa. 200 kierrostakin on jo noin 2000 kilometriä, siihen kun vielä laitetaan 100 kierrosta päälle niin tuntuu että vaatimustaso kengän laadusta tuntuu olevan jo aikalailla ylimitoitettu. Vertailuna esim juoksukengät tulisi vaihtaa n. 500 kilometrin välein.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy