tumba17 kirjoitti:1Timerin golfakatemiaan kysymys hybridillä pelaamisesta. Ostin Niken 21 asteisen alkuvuodesta ja lyönti kulkee välillä aivan uskomattoman hienosti ja pituutta on reippaasti. Sitten taas saan ko. mailalla lyötyä varsin usein hookin, joka ei minulle ole millään muulla mailalla ongelma (enemmänkin slaissaan, kun en onnistu). Mikäs voisi olla vikana? Olen pyrkinyt pitämään pallon keskemmällä kun esim. puilla huitoessa ja avannut otetta, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Tosi vaikea sanoa, koska en ole nahnyt lyontiasi. Mahdollisuuksia on monia. Se voi lahtee ihan jo mailastakin, jos siina on enemman off-settia kuin muissa mailoissasi. Tosin mun kasittaakseni Nike ei tee naita "off-set"-mailoja.
Yksi voi olla, etta sulla on siina mailassa vaara varsi. Liian loysa varsi aiheuttaa hookeja, ja kylla slassejakin, vaikka lyonti olis muuten kunnossa.
Mutta ihan opettajan omasta vinkkelista vaikuttaisi, etta yritat laittaa "liikaa papua" lyonteihisi talla hybridilla. Eli kun sulla on pitka maila kadessa, niin monet lyo niita kovempaa kun lyhyempia mailoja. Ja kun yritat lyoda kovempaa, niin kadet on liian aktiiviset. Tulee nk "over the top" liike, jolloin mailanpaan rata ei olekaan "sisalta ulos" vaan "ulkoa sisalle". Ja silloin tulee aina joko hooki tai vasemalle ensin lahteva slaissi. Riippuen releasesta.
Jos kyseessa on tama jalkimmainen juttu, niin keskity aloittamaan downswingisi vyotarolla. Nain ollen kadet tippuvat automaattisesti "slottiin" ja tulevat sita kautta palloon oikeassa kulmassa. Hyva drilli tuohon on tehda t-o-d-e-l-l-a hitaita swingeja ilman palloja ja keskittya siihen, etta vyotaro kerkiaa swingiin mukaan. 10-15 todella hidasta toistoa ilman palloa ja sitten lyot palloa.
Kyseessa voi myos olla liian aktiivinen release, mutta sita en usko, koska muuten et huukaa palloja. Eli vaikea sanoa taalta kasin. Toivottavasti tasta oli jotain apua.