Golf-ketju, kausi 2006

  • 21 058
  • 202
Tila
Viestiketju on suljettu.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Morrow10 kirjoitti:
Motgomerie vaikutti varsin mukavalta mieheltä, kun aikanaan oli mahdollisuus seurata hänen Talin 9r -kierrostaan (mukana myös Björn ja Goosen). Montylle toivoisin sydämestäni Major-voittoa.

Steve Elkingtonin svingi on todella hyvä, mutta ei niin hyvä kuin Fred Couplesin.

Kiinassa on pari kilpailua nähnyt Montgomerylta ja ei todellakaan ole mikään mukava mies. Muilla caddiet käskee yleisöä olemaan hiljaa, niin tämä herra möykkää itse katsojille koko ajan ja monesti lyönti jää kesken ja käy aukomassa päätään katsojalle ja sitten ehkä menee lyömään, mutta lopettaa kun 100 metrin päässä joku yleisössä kävelee.

Erittäin rasittava tyyppi seurata. Kilpailuissa kuulemma aina tuollainen. Siviilissä taas leppoisan oloinen tyyppi, tosin nauratti kun pikkupoika meni kysymään nimmaria, niin Colin huusi "WHAT" ja katsoi tuimasti reilu minuutin poikaa parinkymmenen sentin päästä silmiin, tuhahti ja lähti pois.

Eli aika vastenmielinen kuva on jäänyt herrasta.

Täällä näköjään jo vähän puitukin tuota. Olen tuon nimimerkin kanssa täysin samaa mieltä tuosta itkemisestä. Mikään ei kelpaa, kuin pikkupoika hiekkalaatikolla. Vaikka kuin ottaa tosissaan, niin kannattaisi miettiä, että ei tarvitse kiukutella yleisölle tai sivullisille kuin uhmaikäinen pikkupoika.
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Palataanpas sitten noista nykyisistä starboista tuleviin starboihin. Tänä kesänä sitten pitäisi ko. stressigeneraattori käynnistää toden teolla; viime kesänä suoritin kortin ja kiersin 2 kierrosta, lähinnä harjoitellen pallon etsintää väylältä ja muistellen, että montas lyöntiä mulla oli siihen mennessä. Että caddien paikka olisi auki.

Noh, parin viikon päästä sitten lähdetään Irlantiin kiertämään muutama kenttä. Gunnareita ja Metallicaa katsomaan pääasiassa mennään, mutta kaveri painosti, ja pitää ne mailat nyt sitten raahata mukaan tietty. Vähän jännittää HCP54:lla painella jollain PGA-kentillä. "Bunkkereihin vie tikkaat" ja mitä muita kauhutarinoita. Jollain näillä kentistä pelattiin Ryder Cupiakin tänä vuonna, tosin eri aikaan ku mä siellä painelen.

Kokeilin muuten vääränkätistä mailaakin tässä eräänä päivänä rangella (eli ööh...leftiä?; vasen käsi kuitenkin alempana). Joka kerta slaissasi oikein huolella, muttei ollenkaan hullumalta tuntunut lyödä. Ja sen jälkeen kun palasi "oikein päin", niin kulki lyönti hienosti. Pitääkin pari väärää ottaa bägiin - senkin uhalla, että tuuli kääntyy ja jään lopullisesti toiskätiseksi.

Mutta matkaa on vielä siihen, että tästä nauttimaan pääsee..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Cosmo kirjoitti:
- - -
Vähän jännittää HCP54:lla painella jollain PGA-kentillä.
- - -

No ei kun sitten myös JA-golfiin kisaamaan syssymmällä. Paikka ja aika on vielä hieman auki, mutta ilmoitellaan juhannukseen mennessä.

Niin, toinen juttu onkin 56 HCP:llä pelaaminen. Voit varautua siihen, ettei kaikille kentille tuolla HCP:llä pääse pelaamaan. Mitä parempi kenttä, sitä tiukemmin valvovat.

Eli kannattaa tsekata etukäteen mitkä ovat vieraspelaajan händärivaatimukset ja keksiä sopivat selitykset etukäteen. JA- golfiin pystyn sinut puhumaan mukaan kotimaan kentillä, vaikka esim Luukkiinkin on rajana vieraspelaajille 36.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
fiftyeight kirjoitti:
Niin, toinen juttu onkin 56 HCP:llä pelaaminen. Voit varautua siihen, ettei kaikille kentille tuolla HCP:llä pääse pelaamaan. Mitä parempi kenttä, sitä tiukemmin valvovat.

Joo, tätä mä olen kaverille tuputtanut, mutta ei kuulemma ole väliä. No mutta kai siellä rangetkin on ihan kohdillaan, jos pääsy pelaamaan evätään. Hieno rangereissu Irlantiin, tästä vielä puhutaan!
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Koskaan en ole Irlannissa (muistaakseni) pelannut, mutta enpa usko, etta siella olis samanlaista 'poliisi'kaytantoa green cardien ja hcp:eiden kanssa kun on Suomessa. Lukuisissa maissa on tullut pelattua ja Suomi on ihan yksin (ainakin niiden joukossa missa on pelattu) tuon kaytannon kanssa.

Eli reteesti vaan Irlantiin ja kassan kautta ykkostiille! Eivat kysele korttia eika handareita, nain uskon.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Pari kenttää olen Dublinin lähistöllä pelannut. Missään vaiheessa ei ollut puhettakaan sanoista "tasoitus" tai "jäsenkortti". Ainoat puheenaiheet olivat lähtöaika ja keli =). Mukana peliporukassa oli meillä kaveri, joka oli juuri suorittanut GC:n. Ko. kentillä pelasi porukka myös tyytyväisenä t-paidat päällä ja lämpimänä päivänä joku ilmankin. Lenkkarit myös tuttu näky.

Nämä kentät olivat hotellin läheisiä kenttiä ja varmasti sieltä löysemmästä päästä. Paremmille kentille säännöt lienevät hieman tiukemmat, mutta suurimmalle osalle tuskin lähellekään niin tiukat kuin Suomessa (jossa nysvätään niiden tasoituskorttien ja vaatetuksen kanssa edelleen).
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tuskin maltan odottaa kesaa ja pelaamista Suomessa... Ei mulla meinaan ole mitaan tasoituskortteja ym. Eika ole kenellakaan muullakaan meidan porukassa...

Jiiihaa!
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kytäjän molemmat kentät pelattu nyt viimeisen parin viikon aikana, ja täytyy kyllä sanoa että siellä on kaikki kohdillaan. On niin perhanan nautinnollista pelata, kun ei kentältä oikeastaan löydy elementtiä ja yksittäistä tuloskortin kokoista aluetta, joka ei olisi loppuun asti mietitty ja pieteetillä hoidettu. Klubitalo on vähän galsa, mutta erinomaiset harjoitusfakulteetit kruunaavat kyllä päivän kuin päivän Kytäjän maisemissa.

Ainoa, mikä ihmetyttää on Southeastin yksi par4, joka on jotain 250 metriä vain pitkä, ja viimeksi kaikki ryhmästämme taisivat lyödä draivin päälle. Muuten väylät ovat lähes poikkeuksetta hienosti suunniteltu ja ainakin itse pidän molempien haastavuudesta ja tyylistä.

Tänään varmaankin Pickalaan tai Nurmijärvelle. Edellämainitun Park oli viimeksi aika huonossa kunnossa, mutta eiköhän siellä ole eteenpäin menty. Forest oli jo tuolloin aika hyvän näköinen.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Sen muistan Nurmijarven kentista, etta kun niiden paalle vedettais asfalttia, niin siita tuli hyva mikroautorata!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kauden viides kierros tuli pelattua tänään ja paikkana oli Vanajanlinna. Pelistä en viitsi paljon mainita, mutta kenttä. Voin suositella, kannatti ajaa Stadista.

Hulppean hieno kenttä ja mikä parasta, aivan loistavat griinit! Harvoin, jos koskaan, olen pelannut Suomessa sellaisilla griineillä. 100% tasaisen nurmipeittoiset, samettiset, sopivan liukkaat ja palkitsevat griinit. Isot ja vaihtelevat, oli kaksitasoa, oli kaltevuuksia ja vaikka mitä, you name it.

On kenttä muutenkin hyvä ja vaihteleva, lievää ylä- ja alamäkeä niin maastonsa kuin vaikeutensakin puolesta.

Kiitokset keikasta vielä kanssapelaajalle, joka jaksoi kannustaa meikäläistä takkuavan ja vaihtelevan ja lopussa uupumuksen vallanneen pelin myötä.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Cosmolle tiedoksi, viime kesänä tuli käytyä Irlannissa ja pelattua neljällä kentällä. Näistä kahdella vaadittiin tasoituskortti näytille (Ballybunion ja K-Club), noista tuo K-Club on tämän vuoden Ryder Cup kenttä. K-Clubista sen verran, että ihan hienohan tuo oli, mutta ei kylläkään hintansa arvoinen, kierros kun maksoi 230e tai 260e. Jos valita saisin, pyrkisin pelailemaan Links-kenttiä, noita kun ei oikein saarivaltakunnan ulkopuolella ole. Esim. Ballybunion oli upea. Ekaa väylä avataan klubitalon terassin alta, eli kaikki katsovat suoritusta. Slaissatessa pallo päätyy hautausmaalle, joka on tosin OB ja vasemmalla kohtuullinen heinikko. Kaikilta osin kenttä oli todella upea ja haastava.

Kenttiähän Irlannista sitten riittää ja niin pientä kylää ei tuntunut olevankaan, jossa ei pääsisi pelaamaan, eli hauskaa matkaa.

58 viestiin sen verran, että olen Vanajalinnan kentästä samaa mieltä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Auts

Neljä kierrosta on tällä kaudella pelattu. Mikään ei ole kuten ennen.

Voi luoja ja jumalaton määrä kirosanoja. Tämä voi tuntua käsittämättömältä, mutta on totta joka sana. Pelaan tasoituksella 12,0 ja tuo tasoitus kuvaa (tai kuvasi) helvetin hyvin tasoani. Pelaan useamman kisan vuodessa ja tulokset vakiintuneesti pyörivät välillä 83-87. Tasoitus on siis kohdillaan ja palloa olen lyönyt yli kymmenen vuotta joten peli ei edes heilahtele juuri ollenkaan...

.. siis ennen tätä kautta. Pelasin viikonloppuna kaksi kierrosta, enkä luottanut enää yhtään lyönteihini, peli oli niin kamalaa, että aidosti harkitsin lopettamista kesken kierroksen. Ei voi ymmärtää, fiilis lähteä lyömään palloa on aivan eri kuin kaikkina yli kymmenenä edeltävänä vuotena. Jostakin perkeleestä tämä lähti, hajuakaan minulla ei ole mitä on tapahtunut.

Torstaina taas kokeilen, luoja nähköön jos silloinkaan ei peli kulje.
 

Thumb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Edmonton Oilers, Liverpool
Muutaman kerran olen rangella käynyt huiskimassa palloa viime kesänä ja silloin jäi kytemään ajatus harrastuksen aloittamisesta. Nyt kevään tullen kipinä kytee yhä eikä tämän ketjun lukeminen ainakaan paranna asiaa. Hieman on jo tullut alkeiskurssin ja GC:n hintaa vilkuiltua täällä Oulun seudulla.

Jos annan kärpäsen puraista, niin millaisiin kustannuksiin/kesä voin varautua jos kävisin pelailemassa pari kertaa kuussa. Ja millä todennäköisyydellä löydän itselleni käytetyn mailasetin (vasuri ja mittaa miehellä 190cm)?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Thumb kirjoitti:
- - -
Jos annan kärpäsen puraista, niin millaisiin kustannuksiin/kesä voin varautua jos kävisin pelailemassa pari kertaa kuussa. Ja millä todennäköisyydellä löydän itselleni käytetyn mailasetin (vasuri ja mittaa miehellä 190cm)?

Golfkärpäsen puraisuista pari esimerkkiä.

1) Itse kävin golfkurssin vain siksi että asiakkaat puhuivat aina golfista enkä ymmärtänyt termistöä enkä oikein muutenkaan koko peliä. Seuraus: täysi hurahdus.
2) Sain houkuteltua ravintola-alalla työskentelevän kaverini golfkentälle, ja sen jälkeen hän on käyttänyt vapaa-aikansa golfin parissa kun aiemmin ne meni ryypätessä. Parhaimmillaan hän on kiertänyt 72 reikää päivässä.

Joten turha pelätä mitään puraisua.

Green cardin suorittaminen maksaa mitä maksaa klubista riippuen, mailat 200 eurosta ylöspäin, green feet 35 eurosta/kierros ylöspäin ja vuokrapelioikeuksien hinnat lähtevät 600 egestä ylöspäin/kausi. Mikäli pelaat 2 kierrosta kuukaudessa, et kehity mutta kustannukset pysyvät kurissa. Jos pelaat kaksi-kolme kierrosta/viikko, kehityt taidoissasi ja pelaaminen on hauskempaa. Silloin kannattaa vuokrata pelioikeus kesäksi. Suosittelen että kyselet rohkeasti lähikentiltä ja netistä löytyy golfliiton sivuilta lisää tietoa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Thumb kirjoitti:
Jos annan kärpäsen puraista, niin millaisiin kustannuksiin/kesä voin varautua jos kävisin pelailemassa pari kertaa kuussa.
Kaikista huhuista huolimatta ei golf lopulta mikään mega-kallis harrastus ole. 58 aika hyvin noita selvensi ja jos vielä käyttää hyväkseen erilaisia tarjouksia ym. niin aika halvalla sitä kauden hutkii. Halvimpia esim. Green card 100 egea, kierrokset n. 30-45 egeä/rundi. Ei paha

Henkisesti on sitten ihan eri juttu. Ihan vitun suuri vitutus. Tulee samaan hintaan.
 

Miguel

Jäsen
bozik kirjoitti:
Henkisesti on sitten ihan eri juttu. Ihan vitun suuri vitutus. Tulee samaan hintaan.

Minullapa on välivuoden jälkeen alkanut peli niin pahasti hapuillen, että olen viimein oppinut pelaamaan tuloskortin lukemista pahemmin murehtimatta. Olen siis oppinut nauttimaan silkasta liikunnan ilosta (vaikka liikun toki muutenkin) ja pallon hutkimisesta menestyksestä riippumatta.

Eikun toisin sanoen en ole enää huono häviäjä, vaan suosiolla häviäjä...

On se vaan hieno peli silti. Lähes jokaisen kierroksen jälkeen mieli halajaa takaisin kentälle. Kun säät vain vakautuisivat tästä, niin se olisi taas hullun menoa. Uuden putterin ostin jo muinaisjäänteeni tilalle, kunnon draiverin hankinta on toistaiseksi harkinnassa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Noin niin kun golf pro:na tassa ihmettelen, etta miksi ette mene ottamaan yhta kahta tuntia joltain paikalliselta opettajalta kauden aluksi? Ei kai se nyt niin kallista siella Suomessa ole, vai onko? Opettajien tasosta olen kylla kuullut kahdenlaista tarinaa, mutta kaipa niita tasokkaitakin on siella taalla??

Kun ammattilainen nayttaa teitille kauden alussa, etta "muistakaas hei toi toi ja toi ja muuten viela toikin" ja korjaa pahimmat swingivirheet (se grippi ja se tempo ;-)), niin lahtee kausi aina heti hyvaan vauhtiin. Tieda vaikka kehittyiskin siina samalla...

Vaikka eihan se kaikille ole niin tuloshakuista tietenkaan, se pelailu.

Tsemia!
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
1Timer kirjoitti:
Noin niin kun golf pro:na tassa ihmettelen, etta miksi ette mene ottamaan yhta kahta tuntia joltain paikalliselta opettajalta kauden aluksi? Ei kai se nyt niin kallista siella Suomessa ole, vai onko? Opettajien tasosta olen kylla kuullut kahdenlaista tarinaa, mutta kaipa niita tasokkaitakin on siella taalla??

Mun kotiseurassa jokainen jäsen saa yhden oppitunnin joka kausi hintaan 5€. Mukava juttu ja ennenkaikkea hyödyllinen, kuten 1Timer tuossa edellä mainitsi.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
tumba17 kirjoitti:
K-Clubista sen verran, että ihan hienohan tuo oli, mutta ei kylläkään hintansa arvoinen, kierros kun maksoi 230e tai 260e.

Jeps, K-Club kuuluu suunnitelmiin, samoin PGA National Ireland ja O'Meara Course tuolta Carton Housesta. Itse tosin pelaan noista varmaan vain pari kenttää, GNR-keikan jälkeisenä aamuna ei varmaan jaksa enää tahkota.

Kelitkin näyttäisi BBC:n mukaan olevan kohdillaan. Viimeksi oli Irlannissa 98, ja muija oli maleksinut siellä joku 1,5kk. Hirveä kitinä siitä kelistä, kun on ankeaa ja sataa koko aika. No paukkasin paikalle ja kuulemma on yhtä lämmin viikko ollut toukokuun alussa joskus 70-luvulla. Nyt näyttää taas samalta. Luulenpa, että sadesää Irlanissa on kuin Joulupukki.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
bozik kirjoitti:
Pelasin viikonloppuna kaksi kierrosta, enkä luottanut enää yhtään lyönteihini, peli oli niin kamalaa, että aidosti harkitsin lopettamista kesken kierroksen. Ei voi ymmärtää, fiilis lähteä lyömään palloa on aivan eri kuin kaikkina yli kymmenenä edeltävänä vuotena. Jostakin perkeleestä tämä lähti, hajuakaan minulla ei ole mitä on tapahtunut.

Torstaina taas kokeilen, luoja nähköön jos silloinkaan ei peli kulje.

No perskeles. Tämä viesti oli jäänyt huomiotta. Nyt on siis meidän kisan paikka (mun paikka iskeä =). Joko mennään?

Oma kausi on lähtenyt vaihtelevasti käyntiin. Lyönti hakee uomaansa ja välillä menee loistavasti, välillä ihan persiilleen. Kauden parasta antia on ensimmäinen tehty iigeli par4:lla. N. 30-metrinen pikkupitch otti pari pomppua ja halusi kotiutua suoraan kuppiin. Samoin tein elämäni ensimmäisen kerran yhdellä kierroksella kolme perättäistä par-tulosta, kun Peuramaan takaysille kertyi (minulle hyvin) viisi paria.

Nyt muuten peukut pystyyn Minnille ensimmäisenä suomalaisena LPGA:n majorissa. Kahden päivän jälkeen tuloskortti on melkoisen tasaisen näköinen ja sijoitus T27 (71+71 ja tuloksessa -2). Pieni nousu tuohon onnistumisten kautta ja palkintorahaa tulisi ensi kautta ajatellen mukavasti. Minnin tuloskorttia voi seurata http://www.lpgascoring.com/5363/scorecards/82804.html.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
1Timer kirjoitti:
Noin niin kun golf pro:na tassa ihmettelen, etta miksi ette mene ottamaan yhta kahta tuntia joltain paikalliselta opettajalta kauden aluksi? Ei kai se nyt niin kallista siella Suomessa ole, vai onko? Opettajien tasosta olen kylla kuullut kahdenlaista tarinaa, mutta kaipa niita tasokkaitakin on siella taalla??

Olet aivan oikeassa. Monesti perusjutut ovat täällä puolikkaan kauden vuoksi ihan hakusessa erityisesti alkukaudesta. Ja kun homma lähtee menemään päin helvettiä niin tässä lajissa se oikein ruokkii sitä sössimistä. Luottamuksesta lyöntiin kun on niin paljon kiinni. Yksityistunti maksaa Suomessa tällä hetkellä kait about 50 € /h. Siihen sisältyy myös videointia jne.

Alkukaudesta kannattaisi aina käydä peruslyönnit pron kanssa läpi, jottei heti lähde tekemään asioita väärin. Haasteena on tietty se, että tällainen tuuppari tekee niin paljon mokia, että on päiväkohtaista miten mikäkin kulkee =).

p.s. ... Miksi draiveri toimii, mutta pitkät raudat eivät ... tähänkin tarvittaisiin pro katsomaan ... luulis hemmetti raudalla olevan helpompi lyödä suoraan kuin draiverilla ...
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tomppa#74 kirjoitti:
Nyt muuten peukut pystyyn Minnille ensimmäisenä suomalaisena LPGA:n majorissa. Kahden päivän jälkeen tuloskortti on melkoisen tasaisen näköinen ja sijoitus T27 (71+71 ja tuloksessa -2). Pieni nousu tuohon onnistumisten kautta ja palkintorahaa tulisi ensi kautta ajatellen mukavasti. Minnin tuloskorttia voi seurata http://www.lpgascoring.com/5363/scorecards/82804.html.

Hienosti meni kolmas päivä! Tulos -2 ja kokonaistilanteessa -4 sijoituksella T9. Matkaa kärkeen on vain kolme lyöntiä! Nyt todellakin toivotaan onnistumista viimeiselle päivälle. Olisi hienoa Minean uran kannalta saada naisten Majorista TOP10-sijoitus.

Myös ET:lla menee kohtuullisesti: Mikko Ilonen teki vikalle päivälle komean tuloksen 65 ja tällä hetkellä sijoitus T27. Toni Karjalaisen sijoitus tällä hetkellä samassa kisassa T32 pelattuaan 9 reikää. CT:llakin suomalainen taistelee voitosta...

Edit: Eipä taida CT:lla enää Sundström taistella voitosta... koko kisan aikana ei yhtään tuplabogia kortissa, päätöskierroksella näitä on jo kaksi. Sijoitus pudonnut jaetulta kärkipaikalta sijalle T7. Reikiä pelaamatta 5 ja matkaa kärkeen kolme lyöntiä. Eagle-birdie -aloitus uhkaa kuivua hukkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Carton House ja K Club

Nonniin, tuoltakin kotiuduttu. Ensin painettiin tuo em. Carton Housen O'Meara Course, ja yli kyllä huikein, missä pelannut. No toki, koska vertailukohtia ei ole paljoa. Peli ei juuri kulkenut, mutta ei se nyt ollut pääasiakaan. Ja tosiaan kukaan ei kysellyt mitään korttien ja tasotusten päälle, eikä vaatetus herättänyt mitään tunteita. Yhdellä reiällä kaveri avasi pallon johonkin ikitammeen, ja laaksossa kajahti aika mahtavasti. Pallo vieläpä jäi puuhun, ja hyppyhuitaisulla sai sen peliin sieltä vielä. Oli meillä hauskaa. Kenttä sakkasi vaan melkoisesti ja rundi kesti viisi tuntia. Tokavikalla sitten painostin unelmalähestymisellä edessä menevää porukkaa, tullen jollain raudalla sinne greenille kun pojat vielä puttailivat. Aliarvioin onnistumismahdollisuuksiani siinä kohtaa, mutta naureskeltiin ko. porukan kanssa siinä rundin jälkeen ihan hyvässä hengessä.

Seuraava stoppi olikin K Club, joka ainakin paikallisissa herätti aina melkoista kohinaa ja silmien pyörittelyä. Kenttä oli ihan tyhmä (kai ilmeisen vaikea kuitenkin), ja kun turhauduin niin caddieni saikin siinä mut houkuteltua juomaan Bulmersia, vähän kanki kun oli. Tuuli oli aivan helvetin kova, ja se kaatoi jopa caddienkin kerran. Onneksi golfkärryt olivat bensakäyttöisiä - edellisten ollessa sähköpelejä - sillä moottorin pärinä peitti vähän sitä pullojen kilinää, joka kärrystämme lähti. "Oh, can you hear that, its Santa!"

Mitään händäreitä ja kortteja ei kyselty taaskaan, eikä caddietakaan puhallutettu. Mitä itse peliin tulee, niin siitähän ei tullut mitään; pari ekaa meni ihan hyvin, mutta sen jälkeen joku 6 kertaa putkeen palloa taskuun ja sen jälkeen par ja sitten taas palloa taskuun. Etuysin jälkeen piti käydä hakemassa lisää palloja clubilta, Bulmers-merkkisiä, oikein hyviä. Kenttä rullasi vähän paremmin kyllä, mutta tosiaan jos vieraille kierto maksaa sen 350€ niin ei kyllä millään vastannut odotuksia.

PGA National oli ohjelmassa lauantaina, mutta jätin sen tosiaan väliin. Oli ihan hieno ollut, mutta caddieni kanssa tultiin siihen tulokseen, että pitää nyt vähän hermolomaakin ottaa. Kelithän olivat aivan huikeat, 25 lämmintä ja naama ja kädet sen mukaiset.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
U.S. Openissa tapahtuu kummia. Tiger Woods pelasi kaksi kierrosta tulokseen 76 (yhteensä +12) ja karsiutui viikonlopulta vasta ammattiuransa kolmannen kerran (jenkkiselostajien mukaan). Yhdeksän viikon tauko kesken kautta (johtuen isänsä tilasta/kuolemasta) teki tehtävänsä ja väyliä ei löytynyt juurikaan kahden kierroksen aikana. Agressiivinen puristus lopussa tuotti vain pari bogia lisää. Winged Footin raffeissa ei todellakaan kannata vierailla.

Luvassa on siis pitkään aikaan erilainen Major-viikonloppu golfissa. Pelaajien ei tarvitse huolehtia Tiikerin noususta, vaan voivat keskittyä omaan peliinsä =). On muuten ihan naurettavan vaikea kenttä tänäkin vuonna U.S. Openissa...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
USGA:lla on tapana nykyaan pilata kentat varsin asiallisesti. Henk koht en ymmarra kenttien trimmaamista noin vaikeiksi, etta maailman parhaista vain yksi pelaa kentan alle par:n.

Tiikerin peli ei muutenkaan ole kovin suoraa ja kun raffi on noinkin pitka ja vahva, niin eipa sielta griineja kerailla. Fairwayt on parhaimmillaan 20 metria leveita... Ajatuksiakin oli varmasti paha pitaa kasassa isansa poismenon takia.

Oli muuten Tiikerin eka missattu cutti majoreissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös