GM Kurri

  • 4 601
  • 40

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Rosoh
Kun Kurri jossain vaiheessa lopettaa tämän uran niin tuskimpa kukaan muistaa häntä mistään muusta kuin juuri noista Edmontonin uroteoista. Siitä hänelle kiitos ja syvä kumarrus.


Ei se niin välttämättä ole. Nyt on vain äärimmäisen korkea aika ryhtyä ikonista tekijäksi. Anti palaa, Kiekkosuomi odottaa!
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti MS
Tulosruudussa äsken sanottiin, että Saku on tuohtunut Kurriin kohdistuvasta arvostelusta ja vaatii maajoukkueen valmennusjohdolle työrauhaa. Lisää Iltalehden haastattelussa huomenna.
Aika heppoinen oli Iltalehden "Nyt puhuu kapteeni"-stoori. Asian määrästä kertoo jo se, että aukeamalla Koivun iso kuva sai enemmän tilaa kuin itse asia.

Koivu toteaa, että jos GM:n paikkaa Suomesta haetaan, niin Kurri on ykkösvaihtoehto. Kaikki ymmärtävät, että tulosta pitää tulla ja Jarin pitää näyttää osaamisensa. ... Jos joku kyseenalaistaa Jarin taidot, se on pöyristyttävää. Just, eli Jarin osaamisesta ei ole näyttöä, mutta taitoja ei saa kyseenalaistaa. Nyt ei mennyt Sakunkaan sanat ihan kohdilleen tai sitten Iltalehti on järjestänyt Sakun sanomisia omien tarkoitusten mukaan.

Yleisesti Saku sanoo myös olevansa harmissaan kritiikin laadusta. Ei mikään ihme. Ketä tahansa harmittaisi noinkin läheltä liippaava kärkäs kritiikki, varsinkin kun Sakulla itsellään ei ole osaa eikä arpaa tapahtumiin.

Koivu: Asiallista kritiikkiä pitää pystyä ottamaan vastaan. Rakentava keskustelu vie asioita eteenpäin ja tuo uusia näkökulmia. Asiaton kritiikki on eri asia. Totta! Ja nythän kritiikki oli suurimmaksi osaksi asiallista ja rakentavaa. Asiattomuudet potkaisi liikkeelle Kalervo Kummola, joka ei osannut ottaa kritiikkiä vastaan, vaan ALOITTI asiattomuuksien vyöryn nimittelemällä Suomen kriittisiä kannattajia vastafaneiksi ja lahkolaisiksi. Sitä saa mitä tilaa.

Rivien välistä voi muuten nähdä, ettei Saku luota täysin, jos lainkaan, nykyjohtoon ja valmennukseen: On maajoukkueen valmentajana ketä tahansa, toivoisin, että valmentajat ja johto saisivat rauhan tehdä työtään. Tuo on kenties pahinta, mitä pelaaja voi sanoa johdosta julkisesti, säilyttäen kuitenkin oman puolueettomuutensa ja turvaten oman asemansa tulevaisuudessa. Jos Koivu uskoisi tosissaan Erkan, Jutin ja Kalen touhuihin, niin se näkyisi myös tekstissä aivan eri tavalla.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Totta. Mutta pelaajat eivät kovin jyrkkiä mielipiteitä voi sanoa (tai voivat, mutta se ei ole kovin kannattavaa) julkisuudessa. Eikä se edes ole pelaajien tehtävä. Minun saamieni tietojen, huhujen ja olettamusteni mukaan kovinkaan moni tuosta World Cup-porukasta ainakaan ei ole ainakaan täysin Westerlundin puolella. Niin Westerlundilla kuin Kurrillakaan ei ole luottamusta pelaajia kohtaan, mutta mutta.. Itse asia en otakaan vielä tarkempaa kantaa asioihin. Mietin rauhassa ja analysoin tilannetta.
 
Rivien välistä voi muuten nähdä, ettei Saku luota täysin, jos lainkaan, nykyjohtoon ja valmennukseen: On maajoukkueen valmentajana ketä tahansa, toivoisin, että valmentajat ja johto saisivat rauhan tehdä työtään. Tuo on kenties pahinta, mitä pelaaja voi sanoa johdosta julkisesti, säilyttäen kuitenkin oman puolueettomuutensa ja turvaten oman asemansa tulevaisuudessa. Jos Koivu uskoisi tosissaan Erkan, Jutin ja Kalen touhuihin, niin se näkyisi myös tekstissä aivan eri tavalla. [/B]

Tai sitten se tarkoittaa juuri niin kuin siinä lukee eli että Saku toivoo työrauhaa. Sehän on selvä asia, että jos tämä sama sadattelu jatkuu talven yli ja Saku tervehtyy maajoukkueen käyttöön, niin hänen tekemiseen heijastuu myös, jos koko ajan ollaan etsimässä vikoja. Tietysti.. täällä ei löydetä muuta kuin negatiiviset puolet asioista ja se ei yllätä yhtään. Pelaajat haluavat pelata ja valmentajat valmentaa. Me kirjoitellaan täällä jokaisesta yksilönä kuinka heille pitäisi antaa potkut.

Ja kyllä tältä palstalta löytyy sitä asiatontakin palautetta. Jos joku halutaan hiuksista vittuun niin ei ole kovin asiallista. Ja jokainen objektiivinen lukija huomaa, että moni viesteistä on tyyliltään "kun tuo haluaa potkuja tuolle, niin sen on pakko pitää paikkaansa eli potkut vain". On myös asiallisia kritisoijia ja kirjoittajia joilla on omat ajatukset.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak Tai sitten se tarkoittaa juuri niin kuin siinä lukee eli että Saku toivoo työrauhaa. Sehän on selvä asia, että jos tämä sama sadattelu jatkuu talven yli...
Toisaalta nyt juuri ei sitä työrauhaa kaivata. Ensimmäinen tärkeä maajoukkueen tapahtuma tällä kaudella on vasta helmikuussa.

Parasta olisi käydä rakentava keskustelu nyt, eikä lakaista sitä maton alle, josta se voi putkahtaa esiin vaikka juuri olympialaisten alla.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Tai sitten se tarkoittaa juuri niin kuin siinä lukee eli että Saku toivoo työrauhaa.
Ja varmasti tarkoittaakin, mutta sen lisäksi kiinnitin huomiota siihen, ettei tuosta ilmene luottoa nykyjohtoon. Jos luottoa löytyisi, niin varmasti Saku olisi sen ilmaissut (kuten teki Kurrin osalta) ja vielä varmemmin Iltalehti olisi sen painanut näkyviin Rauteen kokoisin kirjaimin.

Ja kyllä tältä palstalta löytyy sitä asiatontakin palautetta.
Juu, eikä ihan vähääkään. Uudestaan. Kalervo Kummola aloitti asiattomuudet itse. Voiko suomalaista intohimoista, mutta kritiikkiä esittävää kannattajaa loukata Jääkiekkoliiton Puheenjohtajan toimesta pahemmin, kuin leimata kannattaja vastafaniksi? Hä?

Hiuksista vittuun läski tyranni!
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Viestin lähetti Taitopelaaja
Totta. Mutta pelaajat eivät kovin jyrkkiä mielipiteitä voi sanoa (tai voivat, mutta se ei ole kovin kannattavaa) julkisuudessa.

tai voivat jos selässä lukee Kovalchuk tai "korvaamaton".
Suomalaiseen menttaliteettiin kuuluu nuotioon puhaltaminen, ei kuseminen.

IL myy tälläkin "uutisella" jokusen tuhatta enemmän ja maikkarin txt-tv:n sivuilta joku 2 viikkoa vanha uutinen saa väistyä.
Enää puuttuisi että seuraavissa MM-kisoissa Leijonat luokitellaan kummoloiksi tai lampaiksi peliesitysten perusteella.

Way to go IL!!!
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Rosoh

IL myy tälläkin "uutisella" jokusen tuhatta enemmän ja maikkarin txt-tv:n sivuilta joku 2 viikkoa vanha uutinen saa väistyä.
Enää puuttuisi että seuraavissa MM-kisoissa Leijonat luokitellaan kummoloiksi tai lampaiksi peliesitysten perusteella.

Way to go IL!!!



Toisaalta, mielestäni IL:n pelaajahaastattelukokonaisuus oli kyllä hyvä juttu. Ainakin minä sain siitä vastaulsia moniin kysymyksiin ja mutu-juttuihin, esim:

- Nykyisen maajoukkuejohdon käyttäytyminen ja lukumäärää hämmentää myös huomattavaa osaa pelaajista

- Westerlund ja Summanen toimivat nimenomaan kaksikkona, yksilöinä ei kumpikaan näytä herättävän valtavaa luottamusta

- Summasen osaamista arvostetaan, mutta käyttäytymistä ei näy juuri kukaan ikävöivän

- Kurria arvostetaan, mutta johtajan otteita odotetaan myös pelaajiston keskuudessa

- Organisoidun puolustuspelaamisen rinnalle kaivataan luovaa hyökkäyspeliä

- Itse suuresti arvostamani Aravirta ei ollut pelaajien mielestä huono tai liina pehmeä johtaja, vaan häntä kunnioitetaan

- Pelaajat kokevast vastuuta Suomen maajoukkueen menestyksestä - NHL ei ole syönyt maansa edustamisen kunniaa.


Lisäksi täytyy sanoa, että pellen osaan jääneet IL:n kiekkokirjoittajat tekivät hyvän siirron palauttaakseen Iltalehden kiekkoihmisten käteen. Itse olin jo joksikin aikaa hylännyt sen, koska Ilta Sanomien Rantanen ja Nyholm ovat kiekkomiehiä ihan eri tavalla kuin IL:n poitsut.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
IceBreezerilla on hyviä huomioita ja olen erittäinkin samaa mieltä hänen kanssaan. Ainoa asia, mistä en ole niinkään samaa mieltä on nuo Ilta-Sanomien pojat. Tai ainakaan Nyholmista en itse oikein pidä.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Viestin lähetti IceBreezer
Lisäksi täytyy sanoa, että pellen osaan jääneet IL:n kiekkokirjoittajat tekivät hyvän siirron palauttaakseen Iltalehden kiekkoihmisten käteen. Itse olin jo joksikin aikaa hylännyt sen, koska Ilta Sanomien Rantanen ja Nyholm ovat kiekkomiehiä ihan eri tavalla kuin IL:n poitsut.

Tavallaan sama tilanne. En muista koska olisin viimeksi OSTANUT Iltalehtiä.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Taitopelaaja
Ainoa asia, mistä en ole niinkään samaa mieltä on nuo Ilta-Sanomien pojat. Tai ainakaan Nyholmista en itse oikein pidä.

No, joo. Ehkä ei pitäisi liikaa siirtää keskustelua yhdestä asiasta toiseen. Omasta mielestäni vaan Rantanen ja nuorempi Nyholm selvästi ovat enemmän lajin sisällä kuin monen muun sanomalehden kiekkokirjoittajat. Olen itsekin monet kerrat vetänyt pulttia heidän kirjoituksistaan, mutta silloin on mielipideasioista kyse - ei ammattitaidon puutteesta kuten kiekkokielellä "kaverin" tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Eikös tämä kerro kokohomman nimen...

"On tästä ollut puhetta Kalervo Kummolan kanssa jo vuosia sitten. On tämä sillä tavalla ollut vireillä, enemmänkin on ollut kyse siitä, mikä minua on kiinnostanut. Valmennustiimissä oleminen antoi ja opetti todella paljon."

Tälläset sunakabinetti työdiilit on vallan P...TÄ, miten se voi olla suomalaisen kiekkoilun hyväksi tehty jos sovitaan jonkun kanssa että tuut maajoukkueen hommiin kunhan keksitään sulle joku kiva jobi joka sua kiinnostaa. OKSETTAA KOKO KUMMOLA!
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Viestin lähetti IceBreezer
No, joo. Ehkä ei pitäisi liikaa siirtää keskustelua yhdestä asiasta toiseen. Omasta mielestäni vaan Rantanen ja nuorempi Nyholm selvästi ovat enemmän lajin sisällä kuin monen muun sanomalehden kiekkokirjoittajat. Olen itsekin monet kerrat vetänyt pulttia heidän kirjoituksistaan, mutta silloin on mielipideasioista kyse - ei ammattitaidon puutteesta kuten kiekkokielellä "kaverin" tapauksessa.

Juu, näinhän se pitkälti on. Noilla monilla toimittajillakin on vaan niitä vikojansa. Monesti ovat rajusti puolueellisia jollekin asialle, joka paistaa liian selvästi heidän jutuistaan. Kaikista pahiten noi Iltalehden pojat on kyllä epäonnistuneet.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Viestin lähetti siffa
Sitä tässä odotellaankin, että Jari Kurri tulee nyt esiin, "iskee jalan maahan ja nyrkin pöytään" ja ilmoittautuu isännäksi taloon. Niin kauan, kun Kurri piiloutuu Kummolan selän tai hovitoimittajansa Ari Mellanderin "tutkimusten" taakse, jatkuu minulla epäilys siitä, että Kurri ei oikeasti osaa tilanteen analysointia, visiointia eikä luontevaa esiintymistä.
Totta kai. Mutta eikö vaikka Petteri Sihvonen voisi soittaa Kurrille ja kysyä häneltä asiat suoraan ja sitten raportoida vastaukset lukijoilleen?

Eiköhän maajoukkueen GM haastatteluun suostu?
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Viestin lähetti Silitysrauta-Mike
Totta kai. Mutta eikö vaikka Petteri Sihvonen voisi soittaa Kurrille ja kysyä häneltä asiat suoraan ja sitten raportoida vastaukset lukijoilleen?

Eiköhän maajoukkueen GM haastatteluun suostu?

Luulen että Sihvonen on viimeinen henkilö, kenelle yksikään Kummolan lakeijoista tulee asiat suoraan tiskiin lyömään.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kurri sai GM:n viran, koska Gretzkylläkin on samanlainen. Kurri on kaikkien aikojen paras suomalainen pelaaja, mutta nyt hän on väärässä paikassa väärään aikaan, valitettavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös