Glen Metropolit

  • 93 885
  • 474
Tila
Viestiketju on suljettu.

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Re: Cobol

Viestin lähetti mixu
Kuinkas tässä näin kävi?
Kävelikö Metro agenttinsa yli vai kuinka?
Kun ei siirtynyt HIFK:hon? Itseasiassahan Metro olisi halunnut tulla, mutta Pena ei huolinut. Tämä versio ainakin tullee taas olemaan joillekkin se virallinen totuus.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Re: Cobol

Viestin lähetti Flu
Kun ei siirtynyt HIFK:hon? Itseasiassahan Metro olisi halunnut tulla, mutta Pena ei huolinut. Tämä versio ainakin tullee taas olemaan joillekkin se virallinen totuus.

Todellisuudessa Hardy Nilsson oli torpedoinut Metron siirron Nordensköldinkadulle. Pena oli kysellyt naapurimaasta kommentteja Metron taidoista ja sai kuulla ettei ne ole läheskään riittävät hifkin tarpeisiin. Pena ei sii huolinut miestä. Kuulin asiasta juuri Ruotsinserkultani.
 

Peltsi

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Adressi

Viestin lähetti grace
Kuinkakohan paljon nimiä kertyi adressiin ja ehdittiinkö sitä toimittamaan Harkimolle/Virmaselle/Metrolle ennen kuin Metro lähti takaisin ison veden taakse?

Metro on lukenut jokerifanit.netistä adressin ja siihen liittyviä tekstejä ennen lentoaan rapakon taaksen. Hän oli kuuleman mukaan hyvin otettu. Tällaisen viestin saimme yhdistyksen puhelimeen.

Seuraavaksi kohteena on sitten Masa, mutta kuten tuosta Iltalehden artikkelista saimme lukea, niin kyllä Metron tärkeys tiedostetaan jo muutenkin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Flu

Cobol on koko kevään kertonut että esisopimusta vahvempi paperi on tehty ja sopimus odottaa vain Metron allekirjoitusta.
Lisäksi Cobol kertoi että agentin yli ei kävellä.
Ja kolmantena Cobol on kirjoittanut että jatko jokereissa on äärimmäisen epätodennäköistä niin sen takia kysyn.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Flu

Viestin lähetti mixu
Cobol on koko kevään kertonut että esisopimusta vahvempi paperi on tehty ja sopimus odottaa vain Metron allekirjoitusta.
Lisäksi Cobol kertoi että agentin yli ei kävellä.
Ja kolmantena Cobol on kirjoittanut että jatko jokereissa on äärimmäisen epätodennäköistä niin sen takia kysyn.

Olen monta kertaa todennut, että Metro ei pelaa Suomessa HIFK:ssa. Metron sopimus oli käytännössä Urheilulehden mukaan tehty naapuriin ja jo ennen tämän "sopimuksen" julkistamista Metron ympärille pyöri erittäin paljon huhua seuran vaihtamisesta Suomessa.

Metrohan totesi itse, että hän ei vaihda seuraa Jokereista mihinkään ja että on kunnia pelata Jokereissa (IL 26.3. 2004)

Tämä vääntö Metron tapauksessa lähti samaan malliin kuin lähti tasan samaan aikaan viime kaudella Peltosen kontrahdista. Se ei ollut sattuma. HIFK:n toimisto ruokki Isakssoninkin mukaan Urheilulehteä asiassa. Metron seura Suomessa on Jokerit, aivan kuten olen todennut. Yksi jos toinenkin on ilmoittanut tässä ketjussa, että kirjoitan pelkkää paskaa kun kirjoitan, että ei HIFK ja Suomessa Jokerit. Viimeeksi nyt Renegade.

Talven aikana Metro sai minun tietojen mukaan hyvät tarjoukset kolmelta seuralta. Kaksi niistä on Sveitsissä, yksi Venäjällä. Erilaisten kanavien kautta kävi selville, että Metro joko palaa Pohjois-Amerikkaan tai saattaa siirtyä Sveitsiin. Edelleenkin Metron prioriteetti numero yksi on Pohjois-Amerikan manner eli Ottawa Kanadassa.

Tiedän 100 varmasti, että Jokereiden asema parani tarjouskumppanina tietyistä ja varsin hyvin pääteltävistä syistä viime vaiheessa. Tästä erityisesti kiitokset Jortikalle ja Virmaselle. Voi olla, että Sens olisi myös sopiva kohde kiitoksille...

Olen Metron tilannetta yksilöinyt tarkalleen seuraavasti:

"No, se on edelleen aivan sama tilanne, joka on ollut tässä casessa koko ajan. Ja minkä olen myös tänne dokumentoinut. Metro joko jatkaa Jokereissa (olisi aivan loistavaa ja on myös mahdollista) tai lähtee Suomesta. Siis 100 % on, että ei pelaa vaikkapa HIFK:ssa. Ja samat 100 % jos jatkaa Suomessa, niin se on Jokerit. Kuten on ollut koko ajan. Minun tietojeni mukaan Metro miettii valintaa Jokereiden, Sveitsin ja Yhdysvaltoihin paluun välillä. Sen kummemmin en voi asiaa yksilöidä seuran osalta. (21.3. 2004)

Ja sitten ns. esisopimusta koskien: "Kyllä niissa lapuissa silti ehtoja on... " (21.3. 2004).

Talvella näytti lähes varmasti, että jos Metro Jokereista lähtee, hän saattaa myös suunnata Sveitsiin. Tätä ei kukaan ole kiistänytkään, ei edes Metro itse. Sen sijaan minä olen koko ajan kiistänyt nämä HIFK-kytkennät.

Mun tietojen mukaan suhtkoht pitkällä ollut lappu oli tehty ehdollisena (jos siis ei jatka Jokereissa, jos ei pelaa Pohjois-Amerikassa jne) Sveitsiin ja kuten annoin ymmärtää, se odotti Metron allekirjoitusta. Sitä ei koskaan tullut. Voi olla, että ihan näin pitkällä ei asiassa oltu. Mutta voi olla myös, että oltiin vielä pitemmällä. Molemmista löytyy faktaa henkilöiltä, jotka asian myös tietävät ja minulla on ollut kunnia keskustella heistä muutaman kanssa. Niin tai näin, Metro olisi saanut Sveitsistä rahakkaamman sopimuksen kuin Jokereista.

Koko ajan oli kuitenkin täysin selvää se, että jos Euroopassa jatkaa ja lähtee Jokereista, niin suuntana ei todellakaan ole Nordis vaan luultavimmin Sveitsi. Siis aivan jotain muuta kuin HIFK:n toimisto satuili vielä viikko, pari sitten.

Mutta. Nyt se kaikkein tärkein. Sanon edelleen aivan kuten olen sanonut tai kirjoittanut tähänkin asti: Metron pelaaminen Suomessa on edelleen epätodennäköistä. Valitettavasti. Syynä on pitkälti se, että hänelle löytyy NHL:n Ottawasta kyllä paikka ainakin kahden suunnan lapulla.

Toinen syy on siinä, että Ottawalla on ainakin jonkinlainen käsitys Jokereista ja Jokereiden mahdollisuuksista kehittää Amerikan sarjoista saapuvan pelaajan harjoittelua, luistelua ja monia muita asioita. Eräs tunnettu naapurissa vaikuttanut savolainen on alunperin tämänkin suhteen taustalla ja sen seurauksena Raimo Summanen vietti Jokereiden valmentajana ollessaan pitkän pudotuspelikiertueen Senatorsien matkassa. Merkittävä tapahtuma, joka on harvojen tiedossa vieläkään.

Joten ei ehkä ollut aivan sattuma, että Ottawa hankki Glen Metropolitin oikeudet itselleen. Ja aikoo niitä myös käyttää. Eikä ehkä sattuma ole sekään, että Metro jatkanee Jokereissa, jos Euroopassa pelaa. Uskoisin hiukan jopa niin, että Sens on saattanut häntä tähän kannustaa sopivin tavoin.

Edit: pari selvennystä.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tuossa Iltalehden juttussa Metopolit kertoili seuraavaa:

"Ottawa halusi tarkkailla minua SM-liigassa, jonka tasoa arvostetaan. Luisteluni on kehittynyt kauden aikana ja tietääkseni Ottawa on tyytyväinen edistymiseeni."

Lisäksi Glen kertoi tavoittelevansa yhden suunnan sopparia mutta ei sulje pois mahdollisuutta kahden suunnan paperiinkaan. Tällöin paikan saaminen vaikeutuisi Ottawan "kivikovasta nimilistasta". Huhtikuussa Metro palaa Eurooppaan Kaandan MM-joukuueseen try outille joten jos MM-kisat menee oikein putkeen, mahdollisuudet NHL-pestiin paranisivat roimasti, jossei Ottawassa niin jossain muussa seurassa. Esim Pens, Wild, Bluejackets, Thrashers olisivat ehkä parempia vaihtoehtoja.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Flu

Viestin lähetti cobol
Olen monta kertaa todennut, että Metro ei pelaa Suomessa HIFK:ssa.

Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Joten jos mahdollista, pidetään siltä osin asia loppuunkäsiteltynä.


Viestin lähetti cobol

Talven aikana Metro sai minun tietojen mukaan hyvät tarjoukset kolmelta seuralta. Kaksi niistä on Sveitsissä, yksi Venäjällä. Erilaisten kanavien kautta kävi selville, että Metro joko palaa Pohjois-Amerikkaan tai saattaa siirtyä Sveitsiin.

16.3.2004 kirjoitit ''... Metro sanoi itse suoraan pari päivää sitten, että ei tiedä vielä aivan varmasti pelipaikkaansa ensi kaudella. Metron lause kuitenkin kertoo hänen tahdikkuudestaan. Kyllä ensi kauden seura on jo tiedossa. On ollut tosiasiassa jo pitkään. Ja sen kanssa nyt vaan pitää elää. Ikävä kyllä. Mutta jos kuitenkin ihme tapahtuisi ja Suomeen jäisi, seura on Jokerit. Siis Metron ja Virmasen mukaan.''

Viestin lähetti cobol

Minun tietojeni mukaan Metro miettii valintaa Jokereiden, Sveitsin ja Yhdysvaltoihin paluun välillä. Sen kummemmin en voi asiaa yksilöidä seuran osalta. (21.3. 2004)

Aiemmin kirjoitit, että Metrolla on ''esisopimusta vahvempi paperi Sveitsiin'' (tjsp). Tulkitsin kirjoituksistasi silloin, että hänellä on agentin allekirjoittama soppari, josta kuitenkin puuttui Metron itsensä allekirjoitus. Korjaa, jos olen väärässä. Ymmärsin jopa, että katsoit esisopimusta vahvemman paperin olevan ''henkisesti sitova'' Metrolle, koska siinä on agentin nimi.


Viestin lähetti cobol

Talvella näytti lähes varmasti, että jos Metro Jokereista lähtee, hän saattaa myös suunnata Sveitsiin. Tätä ei kukaan ole kiistänytkään, ei edes Metro itse.

Saattaa? Esisopimusta vahvempi paperi. Mikä? Lisää sanojasi 17.3.2004: ''Se tarkoittaa sitä, että häntä edustava henkilö on allekirjoittanut paperin, joka on vahvempi kuin alustava lappu. Siitä puuttunee edelleen Metron nimi, joten ei hän tietenkään ole faktisesti mitään sopinut. Mutta kuten kaikki tietävät, pelaaja ei edustaajana kuseen laita siitä syystä, että hän on toiminut pelaajan välikappaleena tässä asiassa.''

Viestin lähetti cobol

Mun tietojen mukaan suhtkoht pitkällä ollut lappu oli tehty ehdollisena (jos siis ei jatka Jokereissa, jos ei pelaa Pohjois-Amerikassa jne) Sveitsiin ja kuten annoin ymmärtää, se odotti Metron allekirjoitusta. Sitä ei koskaan tullut. Voi olla, että ihan näin pitkällä ei asiassa oltu. Mutta voi olla myös, että oltiin vielä pitemmällä.

Voi olla, että lukijat ovat sekaisin. Tästä tulee legendaa. Suhtkoht pitkällä ollut lappu :) . MIKÄ? Ei tullut allekirjoitusta? Korjaa edelleen: oliko asia sovittu Sveitsiin siten, että ''paperissa'' oli agentin nimi ja agentilla allekirjoittaessaan ''avoin asianajovaltakirja''? Meinaatko tosiaan, cobol, että Metro oli tehnyt Sveitsiin ''lapun'', jossa todetaan, että menee sinne, jos ei mene änäriin tai jos ei pelaa Jokereissa? Voi olla, että oli tehnyt tai voi olla, ettei? Ollako vai eikö olla? Oot Sä kone.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Senior
Voi olla, että lukijat ovat sekaisin. Tästä tulee legendaa. Suhtkoht pitkällä ollut lappu :) . MIKÄ? Ei tullut allekirjoitusta? Korjaa edelleen: oliko asia sovittu Sveitsiin siten, että ''paperissa'' oli agentin nimi ja agentilla allekirjoittaessaan ''avoin asianajovaltakirja''? Meinaatko tosiaan, cobol, että Metro oli tehnyt Sveitsiin ''lapun'', jossa todetaan, että menee sinne, jos ei mene änäriin tai jos ei pelaa Jokereissa? Voi olla, että oli tehnyt tai voi olla, ettei? Ollako vai eikö olla? Oot Sä kone.

Jospa kyseessä on savolainen sopimus:

"Jos missä pellaannii ens kauevella, niin suattaa olla että pelloon Sveitsissä tai Jokereissa tai Venäjällä, vuan suattaapi tuo olla niinnii, että en pelloo."

Siihen vaan nimi alle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Senior
Tulkitsin kirjoituksistasi silloin, että hänellä on agentin allekirjoittama soppari, josta kuitenkin puuttui Metron itsensä allekirjoitus. Korjaa, jos olen väärässä.

Tulkita saat ihan vapaasti. Sulla on siihen oikeus.

HIFK tulkitsi omalla tavallaan ja HIFK:n toimisto antoi infoa siitä, että Metro on heidän mies. Isaksson informoi HIFK:n toimiston osuudesta tässä ketjussa. Miten Senior tähän suhtaudut? On mielenkiintoista, että tämä asia ei tunnu sinua kiinnostavan lainkaan, vaikka se onkin eniten uutisoitu mediassa Metron sopimusasioista aina tähän päivään asti.

Mitä Sveitsiin tulee, itse kirjoitin näin: "Voi olla, että ihan näin pitkällä ei asiassa oltu. Mutta voi olla myös, että oltiin vielä pitemmällä. Molemmista löytyy faktaa henkilöiltä, jotka asian myös tietävät ja minulla on ollut kunnia keskustella heistä muutaman kanssa. Niin tai näin, Metro olisi saanut Sveitsistä rahakkaamman sopimuksen kuin Jokereista."

Tuo on kai aika ymmärrättävää tekstiä: toiset saamani tiedot tukivat, että päätös on tehty hyvinkin sitovasti, toiset taas että näin ei asia ole. Kun on näitä asioita seurannut jo jonkin aikaa, pessimistisempi vaihtoehto on lähes aina ollut se, joka näissä pelaajasopimusasioissa SM-liigaa vastaan rulettaa. Tässä on ikäviä kokemuksia mm. Jokereilla ja HIFK:lla tältä ja viime kaudelta.

Tämä on se syy, miksi itse en ole varma Metron pelaamisesta Jokereissa edes siinä tapauksessa, että hän ei pelaa Ottawassa. Ainoa asia mikä on varma on se, että jos Suomessa pelaa, pelaa Jokereissa. Miksi näin? Jokereilla on Metron kanssa diili, joka kattaa käytännössä vain Suomen.

Oleellista on, että Metro ei näillä näkymin mene Sveitsiin, vaikka olisi saanut rahakkaamman sopimuksen sieltä. Metro pelaa siis varmasti mieluiten Jokereissa kuin HIFK:ssa ja todennäköisesti mieluiten Jokereissa kuin Sveitsissä. Jokin aika sitten asia ei ollut näin, vaan Sveitsi oli enemmän kuin pelkästään mahdollinen. Tilanne siis muuttui. Tämä on mainio asia ja siihen on syynsä, joista tuossa yllä kirjoittelinkin.

Nyt on minun vuoroni kysyä: mitä ajattelet Senior sellaisesta informaatiosta, jota HIFK harrasti tässä Metron tapauksessa Urheilulehdelle antaessaan ymmärtää, että sopimus HIFK:n on käytännössä varma? Vastaapa ihan rehellisesti ja kiertelemättä, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti cobol

HIFK tulkitsi omalla tavallaan ja HIFK:n toimisto antoi infoa siitä, että Metro on heidän mies.

Antoi infoa siitä, että Metro on heidän mies? Missä _IFK_ antoi sellaista informaatiota? Saattaa olla, että minulta on jotain mennyt ohi, mutta eikös Urkkalehdessä ollut juttua, että IFK on kiinnostunut Metrosta / asiasta käydään neuvotteluja? Mutta että '' Metro on heidän mies. '' Missä IFK sellaista sanoi? Et Sinäkään pidä heitä niin tyhminä.


Viestin lähetti cobol

Isaksson informoi HIFK:n toimiston osuudesta tässä ketjussa. Miten Senior tähän suhtaudut?

Isaksson ei lie asemassa, jossa hän informoi HIFK:n toimiston osuudesta tässä asiassa, eikö totta? Hän kirjoittanee omasta puolestaan. Isaksson vastaa (ja kommentoi) omia kirjoituksiaan, minä omiani.


Viestin lähetti cobol

On mielenkiintoista, että tämä asia ei tunnu sinua kiinnostavan lainkaan, vaikka se onkin eniten uutisoitu mediassa Metron sopimusasioista aina tähän päivään asti.

Väärin. Olen ilmoittanut (en muista ketjua) oman näkemykseni tästä asiasta. Luetaan niitä viestejä. Kantani meni kutakuinkin: ''...ettei tässä nyt ollut kuittia Jokereille mahdollisesti jostakin lähiajan torpedointihuhusta IFK:iin päin...''. Kuittia - lue: ''kiusantekoa''. En ole pitänyt siirtoa edes realistisena. Saattaahan minullakin jotakin tietoa taustoista olla. Tai edes arvauksia.


Viestin lähetti cobol

Nyt on minun vuoroni kysyä: mitä ajattelet Senior sellaisesta informaatiosta, jota HIFK harrasti tässä Metron tapauksessa Urheilulehdelle antaessaan ymmärtää, että sopimus HIFK:n on käytännössä varma? Vastaapa ihan rehellisesti ja kiertelemättä, kiitos.

En _tiedä_ IFK:n harrastaneen sellaista informaatiota. Luulo ei ole tiedon väärtti. Ettei olisi lehden toimittaja käyttänyt kirjoittaessaan juttua värikynää? Eikä nyt mennä tässä asiassa termeihin ''esisopimusta vahvempi paperi''. En edes jaksa, aikuisten oikeasti, uskoa mihinkään ''kuitteihin'' näiden kahden seuran välillä. Jos tarve olisi todellisiin kuitteihin, ne tehtäisiin kulisseissa ensin todella valmiiksi ja infottaisiin vasta sitten, kun ''esisopimusta erittäin paljon vahvempi paperi'' olisi olemassa. Sekään ei tosin olisi historiaa tuntien ainutkertaista, vai mitä?

Vastakysymyksilläsi muuten sujuvasti väistelit minun kysymykset...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Senior
Antoi infoa siitä, että Metro on heidän mies? Missä _IFK_ antoi sellaista informaatiota? Saattaa olla, että minulta on jotain mennyt ohi, mutta eikös Urkkalehdessä ollut juttua, että IFK on kiinnostunut Metrosta / asiasta käydään neuvotteluja? Mutta että '' Metro on heidän mies. '' Missä IFK sellaista sanoi? Et Sinäkään pidä heitä niin tyhminä.

Nyt aloit kiertelemään. Tiedät aivan varmasti seuraavat asiat:

1. Urheilulehdessä luki, että Metron sopimusta HIFK:n kanssa pidetään käytännössä varmana.
2. Tällainen info voi tulla vain HIFK:sta, ei mistään muualta syistä jotka olen kirjoittanut moneen kertaan.
3. Isaksson ei tietenkään edusta kuin itseään. Mutta kyse olikin siitä, että Isaksson tarkkana henkilönä tarkisti asian oletettavasti ja kirjoitti vasta sitten, että "Luonnollisesti Urheilulehti on saanut tietonsa IFK:sta" (Isaksson 13.3. 2004). Myös toinen HIFK:n asioista hyvin perillä olevan kirjoittaja Owen vahvisti saaneensa henkilökohtaisesti tiedon HIFK:sta siitä, että Metro on siirtymässä.


Joten voitko nyt kerrankin vastata suoraan ja kiertelemättä:

mitä ajattelet Senior sellaisesta informaatiosta, jota HIFK on harrastanut - edellyttäen että yllä olevat kohdat 2 ja 3 pitävät paikkansa - tässä Metron tapauksessa Urheilulehdelle antaessaan ymmärtää, että sopimus HIFK:n on käytännössä varma?


Edit:

tiedoksesi asia jonka tiedät muutenkin: ei minulla ole mitään absoluuttista tietoa Metron sopimusasioista ja niiden painopisteiden muuttumisesta eri tilanteissa. Kuten olen tästä asiasta kirjoittanut muutamaan kertaan, ei sitä tietoa ole kenelläkään ulkopuolisella Metron ja hänen agenttinsa lisäksi.

Mutta se tilanne, että Jokereiden kaikki fanit haluavat hänen jatkavan on varmasti yksi askel hänen mahdollisessa jäämisessään. Joka siis ei ole vieläkään mitään muuta kuin epävarmaa. Tätäkin varten on mielestäni hyvä, että Metron tilanteesta on ollut käytettävissä muutakin tietoa kuin se, mitä HIFK uutisoi tavoittelevansa Helsingin Sanomille ja Urheilulehti sitten HIFK:n myötävaikutuksella jo paljon suorempaa, lähes sopimuksena.

Mielestäni on naurettavaa, että kun lähinnä minä olen näitä HIFK-pohjaisia satuja Jatkoajassa oikaissut toisensa jälkeen ja kertonut, että ei missään nimessä HIFK, vaan Sveitsi on hyvin todennäköinen pelipaikka Jokereiden ja Pohjois-Amerikan ohella, sinun mielestäsi minä olen menetellyt jotenkin väärin ja ansaitsen nyt ison kasan kysymyksiä ja selvityksiä.

Jos olisit objektiivinen, voisit varmaan miettiä uudestaan, minne ne kysymyksesi ja selvityksesi pitäisi osoittaa. Ja kun vähän aikaa mietit, löydät sen kohteen kyllä. Neljä kirjainta ja ensimmäinen ei ole A.
 
Viimeksi muokattu:

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Senior
Väärin. Olen ilmoittanut (en muista ketjua) oman näkemykseni tästä asiasta. Luetaan niitä viestejä. Kantani meni kutakuinkin: ''...ettei tässä nyt ollut kuittia Jokereille mahdollisesti jostakin lähiajan torpedointihuhusta IFK:iin päin...''. Kuittia - lue: ''kiusantekoa''. En ole pitänyt siirtoa edes realistisena. Saattaahan minullakin jotakin tietoa taustoista olla. Tai edes arvauksia.
Hassua, kun juuri tässä samaisessa ketjussa sanot:
Viestin lähetti Senior
... Saattaahan se hyvin tulla IFKiinkin...
Joten tulkitsen, että tarkoitat noita jälkimmäisiä, eli arvauksia. Sinäänsä on tietysti hienoa, että omistaa kyvyn arvata itseään kiinnostavista asioista.

Muutenkin on hiukka vaikeaa ymmärtää hirvittävää poraamista siitä, että Cobol on ensimmäisestä hetkestä lähtien kieltänyt Metron siirron HIFKiin, siis milloin itse olit tällä, "saattaahan se tullakkin" linjalla. Nyt sitten keskityt tikusta asian veistämiseen. Loppetaisit jo ajoissa, kun ei tuo ole edes viihdyttävää. Löytyy Cobolin historiasta paljon parempiakin keissejä, jossa ukko on ollut todella pihalla, niin miksi tuhlata aikaa, juuri siihen kertaan jolloin todellista aihetta tuollaiseen ininään ei oikein ole.

No kukin jatkakoon miten haluaa, mutta kun tuo viihdytysfaktori on aika vähissä niin voisit kokeilla vaikkapa noita yksityisviestejä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Flu

Joten tulkitsen, että tarkoitat noita jälkimmäisiä, eli arvauksia.

Irroitit varmaan tahallaan lainaamasi lauseen irti asiayhteydestä. Koko viestihän meni:

''cobol,

enää pitäisi tietää, missä Metro pelaa, jos jatkaa Suomessa?

Eiköhän tästäkin taiteta peistä niin kauan, kunnes asia riittävästi julkistetaan asianosaisten toimesta. Saattavatpa jotkut täällä jopa heittää asiassa vettä kiukaalle tieten, että Sinä siitä hermostut ja selität asiaa Jokereitten hyväksi entistä jyrkemmin sanakääntein. Saattaahan se hyvin tulla IFKiinkin.''

joka oli kirjoitettu sen jälkeen, kun cobol oli puolessatusinassa viestejään inttänyt, että Metro pelaa Suomessa ollessaan Jokereissa. Viestejä klippailemalla saa helposti haluamansa vaikutelman, toki. Jos et lainaamaasi, nyt ole tarkkana, vitsiksi tai läpäksi ymmärrä, en voi auttaa.

cobol:
''Nyt aloit kiertelemään.''
Heh. _Minä_ aloin kiertelemään. Sinähän pidät itselläsi oikeuden esittää kysymyksiä ilman tarvetta vastata omiini.

''Joten voitko nyt kerrankin vastata suoraan ja kiertelemättä:

mitä ajattelet Senior sellaisesta informaatiosta, jota HIFK on harrastanut - edellyttäen että yllä olevat kohdat 2 ja 3 pitävät paikkansa - tässä Metron tapauksessa Urheilulehdelle antaessaan ymmärtää, että sopimus HIFK:n on käytännössä varma?''

Ovela. Edellyttäen että... Jos nyt ei oleteta mitään IFKin puolesta ja Sinä laittaisit _suoran lainauksen_ vaikka Urheilulehdestä, jossa joku IFKsta on omin sanoinsa kertonut, että ''sopimus IFKn kanssa on käytännössä varma''? Sun vastaus...

''Mielestäni on naurettavaa, että kun lähinnä minä olen näitä HIFK-pohjaisia satuja Jatkoajassa oikaissut toisensa jälkeen ja kertonut, että ei missään nimessä HIFK, vaan Sveitsi on hyvin todennäköinen pelipaikka Jokereiden ja Pohjois-Amerikan ohella, sinun mielestäsi minä olen menetellyt jotenkin väärin ja ansaitsen nyt ison kasan kysymyksiä ja selvityksiä.''

Kerroit, että menee Sveitsiin. Mites se menikään? Edelleen Sinun sanoja: ''... Metro sanoi itse suoraan pari päivää sitten, että ei tiedä vielä aivan varmasti pelipaikkaansa ensi kaudella. Metron lause kuitenkin kertoo hänen tahdikkuudestaan. Kyllä ensi kauden seura on jo tiedossa. On ollut tosiasiassa jo pitkään. Ja sen kanssa nyt vaan pitää elää. Ikävä kyllä. Mutta jos kuitenkin ihme tapahtuisi ja Suomeen jäisi, seura on Jokerit. Siis Metron ja Virmasen mukaan.''

Kyllä ensi kauden seura on jo tiedossa...

Et Sinä ole menetellyt mitenkään väärin. Menit vaan liian aikaisin täällä möläyttämään, että soppari Sveitsiin on tehty ja nyt joudut viestikaupalla selittelemään kirjoittelujasi. Sitäpaitsi vain Sinä päätät, vastaatko Sinä minun esittämiin suoriin kysymyksiin. Vastauksilla. PS se faniaddressi oli ihan hyvä, mutta vähän myöhästyi, tosiasiassa.

(Flu: toivottavasti sallit tämän keskustelun ketjussa. Ainakin niin kauan, kun se pysyy topicissa. Yksityisviestejä, tekstareita ja keskustelua aiheesta cobolin kanssa on vaihdettu runsaasti, tästäkin aiheesta. Kiitos kuitenkin huolenpidostasi.)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Senior
Et Sinä ole menetellyt mitenkään väärin. Menit vaan liian aikaisin täällä möläyttämään, että soppari Sveitsiin on tehty ja nyt joudut viestikaupalla selittelemään kirjoittelujasi. Sitäpaitsi vain Sinä päätät, vastaatko Sinä minun esittämiin suoriin kysymyksiin. Vastauksilla.

No jatkan asiasta sen verran, että en ole kyllä missään möläyttänyt, että Metron soppari Sveítsiin on tehty. En edes kirjoittanut. Sopparihan on tehty silloin kun siinä on nimet alla. Kuten olen eri yhteyksissä usein korostanut. Kun olen asiaa käsitellyt tarkemmin, olen aivan erikseen todennut, että Metro ei ole sellaista allekirjoittanut. Ja nimenomaan näin. Tämän vuoksi on kyllä uskomatonta, että yrität vääntää asian joksikin muuksi!

Olen jo pariin kertaan todennut, että omat tietolähteeni saattoivat olla oikeassa tai väärässä sen suhteen, että Metro olisi edustajansa (huomaa sanamuoto, alkuperäinen) kautta sitonut itsensä ehdollisesti erään sveitsiläisseuran tarjoukseen.

Asiasta on turha jankata. Metrolla ja Jokereilla ei ole todellisuudessa sopimusta, joka estäisi Metroa pelaamasta missä haluaa. Sen missä Metro pelaa, näemme ensi kaudella. Minä toivon todella, että Jokereissa. Mutta sanon edelleen, että mahdollisuus sille on vain 10-20 prosentin luokkaa. Ja 100 % varmuudella ei sitten pelaa HIFK:ssa.
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti cobol
Ja 100 % varmuudella ei sitten pelaa HIFK:ssa.

Näin sä sanoit samaa T.Ruudusta kun alko liikkua juttua että Tuomo siirtyy IFK:hon.
Kun olen lukenut näitä sun tekstejä niin olen huomannut että sä selität asiat samanlailla kun kunnon keskustalainen, eli kierät ympyrää ja puhut niin totta kun osaat ;)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Digwiid
Näin sä sanoit samaa T.Ruudusta kun alko liikkua juttua että Tuomo siirtyy IFK:hon.

Ja myönsin heti virheeni kun se selvisi. Korostinpa, että Isaksson oli näköjään ainoa, joka tiesi koko ajan missä mentiin. TRuudun osalta olin siis yössä. Jostain syystä tämä asia nostetaan vuosi ja kausi toisensa jälkeen säännöllisesti esille sen todistamiseksi, että olen aina yössä -:)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kuka tietää ja mitä...

Mä en ymmärrä tätä hirveää älämölöä siitä kuka koska on mitäkin jostain siirrosta kirjoittanut, selväähän se on että jos joka kevät huhutaan jonkun (Ruutu, Peltonen, Metroplit) siirtymisestä HIFK:hon, niin joskushan huhuilut väkisinkin osuvat oikein. Hirveä haloo syntyy näistä tähtipelaajista, mutta harvemmin samanlaista älämölöä käydään Eskelisistä, Levokareista ja Cipruksista...

Siinä vaiheessa kun virallinen media, ei nimimerkki, kertoo milloin Riihijärven ja milloin Metropolitin siirrosta HIFK:hon, ei mielestäni voi kun käydä naapuria onnittelemassa hyvästä hankinnasta, vaikka olisi kuinka tietoa/huhuja että siirto ei olekaan varma.

Itse kuulin pari viikkoa sitten, välikäden kautta tosin, että Metro oli jäämässä Jokereihin tai siirtymässä Sveitsiin ja näin oli mies itse sanonut. Ilmeisesti tilanne on muuttunut ja varmaan voi vielä muuttua, sillä käsittääkseni Metrolla ei edelleenkään ole sopimusta allekirjoitettuna Jokereiden kanssa ensi kaudesta...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Kuka tietää ja mitä...

Viestin lähetti Gags
Itse kuulin pari viikkoa sitten, välikäden kautta tosin, että Metro oli jäämässä Jokereihin tai siirtymässä Sveitsiin ja näin oli mies itse sanonut. Ilmeisesti tilanne on muuttunut ja varmaan voi vielä muuttua, sillä käsittääkseni Metrolla ei edelleenkään ole sopimusta allekirjoitettuna Jokereiden kanssa ensi kaudesta...

Sama käsitys täällä. Soppari olisi suullista tasoa eli kahden herrasmiehen välinen kättä päälle -sopimus siitä, että Suomessa seura on Jokerit. Jonka pitämistä en epäile Suomen osalta. Mutta sehän ei ole ainoa vaihtoehto. Siksi vain 10-20 prossaa annoin, että Metro Jokereissa pelaa.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Senior
Flu: toivottavasti sallit tämän keskustelun ketjussa. Ainakin niin kauan, kun se pysyy topicissa. Yksityisviestejä, tekstareita ja keskustelua aiheesta cobolin kanssa on vaihdettu runsaasti, tästäkin aiheesta. Kiitos kuitenkin huolenpidostasi
No minun mielestäni tässä on menty off-topic jo kaaaaauan sitten. Kun asioiden kulku on suurin piirtein:
1. Huhuillaan, että Metro menee HIFKhon
2. Eräs palstalainen sanoo, ettei kyllä HIFKhon mene
3. Roskalehti "julkistaa" siirron
4. Eräs palstalainen sanoo, ettei kyllä HIFKhon mene

Tässä vaiheessa näyttää todistustaakka kääntyneen päinvastaiseksi eli joidenkin arvaajien ei tarvitse todistaa siirtoa HIFKhon vaan muitten pitää todistaa ettei Metro kissoihin siirry. Kun negaation todistaminen on tunnetusti vaikeaa niin siinäpä on sitten kiva heitellä erinäisiä kepeitä arvauksia vaikka mihin suuntaan. Ja tyypillisesti negaation todistuksista tulee suhteellisen ristiriitaisia vaikka jotain asiasta tietäisikin. Jos ei satu tietämään niin äärimmäisen ristiriitaisia.

Nyt kun on (ainakin tässä vaiheessa) selvinnyt, ettei Metro ilmeisestikkään pelaa HIFKssa niin nyt sitten sinä, hyvä Senio,r alat jankuttamaan niistä perusteista, mitä Cobol sattui sanomaan. Kyllä minusta tuo on vain aika köyhää. Jotenkin tuota voisi ymmärtää, jos ukko olisi ollut väärässä. Se, että teillä on YV vaihtoa on hienoa ja se onkin loistava väline yksityiskohtien jatkoselvittelyä varten.

Tässä en kuitenkaan siis oleta, sanoiko Cobol Metron siirtymättömyyttä HIFKhon, siksi että tiesti ettei näin tapahdu, vain johtuiko se lähinnä toivosta, uskosta, arvauksesta tai nopanheitosta. Tosin kyllä minulla on siitäkin oma teoriani, ja siitä voi halutessa kysellä YVllä ;)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Flu

Nyt kun on (ainakin tässä vaiheessa) selvinnyt, ettei Metro ilmeisestikkään pelaa HIFKssa niin nyt sitten sinä, hyvä Senio,r alat jankuttamaan niistä perusteista, mitä Cobol sattui sanomaan. Kyllä minusta tuo on vain aika köyhää. Jotenkin tuota voisi ymmärtää, jos ukko olisi ollut väärässä. Se, että teillä on YV vaihtoa on hienoa ja se onkin loistava väline yksityiskohtien jatkoselvittelyä varten.

Saattaa tosiaan mennä jo inttämiseksi, mutta kommentoin kirjoitustasi, jonka ketjuun laitoit.

Sinulle muuten tiedoksi, jos et ole sanailuamme seuraillut, että meillä vain on tällainen tapa. Kerrottakoon vielä taustaksi, että tunnemme toisemme hyvin irl ja seuraan erityisellä mielenkiinnolla ja arvostuksella nimimerkin cobol tuotoksia tänne. Esimerkin vuoksi: soittelimme heti viimeisten postausten jälkeen ja paransimme taas jääkiekkomaailman kuntoon.

Olet ehkä saattanut huomata, että cobol on verbaalisestikin lahjakas. Hänen sanomisiin kun puuttuu, niin mies muuttuu ankeriaaksi viilaten ja hioen lausuntojaan ja sanomistensa merkitystä usein itsehaluamaansa suuntaan. Siinä hänellä on musta vyö useilla daneilla. Siten erityisesti hänen kanssa on mukava sanailla joskus pilkkuja myöden. Pahoitteluni, jos se Sinua ärsyttää, toisenkin tyyppistä palautetta on tullut.

Uskon olleeni suurinpiirtein koko ajan tietoinen siitä, mitä Metro meinaa. Pidän jopa mahdollisuuksiaan mennä Jokereihin cobolin arvioimia prosentteja korkeampina.

Silti jäin mielestäni ilman muutamaa vastaustaan. cobol ilmoitti, että Metrolla on Sveitsiin ''esisopimusta vahvempi paperi'', joten tulkitsin sen samaksi asiaksi, kuin sopimus. Semminkin, kun hän puolitoista viikkoa sitten kirjoitti mm ''...Kyllä ensi kauden seura on jo tiedossa. On ollut tosiasiassa jo pitkään. Ja sen kanssa nyt vaan pitää elää. Ikävä kyllä. ...''. Nyt kun niin ei näyttäisi käyvän, uskon vahvimpien vaihtoehtojen olevan ne, mitä cobolkin kertoo.

Toinen vastaus, jota jäin kaipaamaan, liittyi IFKn sanomisiin/tekemisiin. Odotin vastausta cobolille esittämääni kysymykseen:

''Jos nyt ei oleteta mitään IFKin puolesta ja Sinä laittaisit _suoran lainauksen_ vaikka Urheilulehdestä, jossa joku IFKsta on omin sanoinsa kertonut, että ''sopimus IFKn kanssa on käytännössä varma''? Sun vastaus...''

Se, että kertoo IFKn julkistaneen/vasikoineen Metron sopparin ''lähes varmana'' ja minä kysyn siihen cobolin julkisessa ketjuussa olleeseen kirjoitukseen lisäselvitystä, ei ole mielestäni offtopiccia tai sellaista yksityiskohtien selvittelyä, joka pitäisi tehdä yksityisviestein. Jos et pidä tavastani kirjoittaa ja keskustella, laita ignoreen tai älä lue tuotoksiani.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Huh, sen verran sekaisin olen herrojen Cobol ja Senior kirjeenvaihdosta, että mikä on nyt sitten tod. näk. lopputulos Metron pelipaikasta ensi kaudelle? Siis, oletetaan NHL poissuljetuksi vaihtoehdoksi lakkojen tms. seikkojen takia, eli onko se jengi Jokerit, HIFK, Sveitsi, Venäjä, Ruotsi, jne..
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti tumba17
Siis, oletetaan NHL poissuljetuksi vaihtoehdoksi lakkojen tms. seikkojen takia, eli onko se jengi Jokerit, HIFK, Sveitsi, Venäjä, Ruotsi, jne..

Yksinkertaistettuna:

Jossei NHL ole mukana kuvioissa, on Metron seura Jokerit. Näin varmalta asia saatiin näyttämään Metron ja Virmasen Iltalehdessä olleessa haastattelussa. Käsittääkseni joku herrasmiessopimus on olemassa, olkoon sitten vaikka kädenpuristus.

Näin hyvältä asia minun lasieni läpi näyttää, varsinkin kun Ottawassa arvostetaan SM-liigaa Sveitsin liigan edelle. Cobol saa korjata jos olen aivan hakoteillä.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti cobol
3. Isaksson ei tietenkään edusta kuin itseään. Mutta kyse olikin siitä, että Isaksson tarkkana henkilönä tarkisti asian oletettavasti ja kirjoitti vasta sitten, että "Luonnollisesti Urheilulehti on saanut tietonsa IFK:sta" (Isaksson 13.3. 2004).

Arvon ystäville - Cobol, Senior - tiedoksi nyt vaan, että tiedätte molemmat erittäin hyvin, miksi tämmöinen paikkansapitämätön tieto on saattanut valua IFK:lta lehteen. Molempien kanssa tästä on yv:llä puhuttu.

Keissi liittyi kiinteästi erääseen toiseen juttuun, eikä sillä sinällään ole Metropolitin kanssa mitään tekemistä. Miksi kinaatte asiasta, vaikka molemmat tiedätte hyvin, mistä on kysymys.

Ja varsinkin Cobolille, miksi käytät väärin kirjoittamaani lausetta, vaikka hyvin tiedät, mistä oikeasti on kyse - siis hämmentämisestä. Mutta aika on ajanut jo tämän ohi, Jokerit on lomilla. Miksi jauhaa enää tästä.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flu

Viestin lähetti Isaksson
Mutta aika on ajanut jo tämän ohi, Jokerit on lomilla. Miksi jauhaa enää tästä.
Ah, juuri näin. Itselläni on muuten sormet kantapäitä myöten ristissä, jotta HIFK menisi loppuotteluihin - ei noita Oulu-Turku vääntöjä jaksa kukaan katsoa. Onnea.

Ja Seniorille: kuten myönnät, käytte jatkuvaa live kommunikaatiota Cobolin kanssa, niin minkä ihmeen takia meidän muiden pitää sitten seurata tuota hirveää inttämistä. Ota ensi kerralla tämä asia ihan rohkeasti puheeksi, kun satutte soittelemaan toisillenne.

Jospa ajattelisit sillä tavalla, että voisit myös itse käyttää ignore toimintoa omien viestiesti suhteen, jos, kuten myönnät, on se lähinnä teidän keskinäistä, omasta mielestäsi hauskaa ja viihdyttävää kisailua. Sinua en ignorelistalleni haluaisi laittaa, kun osaa kirjoittaa asiaakin, silloin kun kuittailu Cobolille ei ota ylivaltaa.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Kuka tietää ja mitä...

Viestin lähetti cobol
Sama käsitys täällä. Soppari olisi suullista tasoa eli kahden herrasmiehen välinen kättä päälle -sopimus siitä, että Suomessa seura on Jokerit. Jonka pitämistä en epäile Suomen osalta. Mutta sehän ei ole ainoa vaihtoehto. Siksi vain 10-20 prossaa annoin, että Metro Jokereissa pelaa.

IL:ssä annettiin ymmärtää erittäin suoraan, että _Euroopassa_ seura on Jokerit. Vaihtoehtona Ottawa/NHL/AHL. Suora lainaus perjantain 26.3 2004 Iltalehdestä: "Tavoitteeni on päästä takaisin NHL:ään, mutta jos se ei onnistu TAI tulee työsulku, palaan Jokereihin" -Glen Metropolit. Asia on harvinaisen selvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös