Mainos

Gladiaattorinimesi?

• 4 465
  • 56

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jo muutamana viikonloppuna olemme testosteronipuuskissamme muistelleet tuota Lauri Harjolan Suomeen tuomaa loistavaa ohjelmaformaattia ja samalla myös antaneet toinen toisillemme toinen toistaan viileämpiä gladiaattorinimiä.

Alkuperäisistä gladiaattorityypeistä voidaan tässä yhteydessä mainita vaikkapa seuraavat legendaariset hahmot: Barbi, Cobra, Hurrikaani, Laaseri, Pantteri, Safiiri, Salama, Skorpioni, Timantti, Barbaari, Haukka, Lalli, Mohikaani, Retu, Teräs, Terminaattori, Torpedo, Turbo, Vääpeli ja Viikinki.

Itse olemme nimenneet uusiksi erinäisiä henkilöitä mm. seuraavilla gladiaattorinimillä: Itkettäjä, Paloittelija, Livistelijä ja Sammuja. Muutamia vain mainitakseni.

Mikäpä olisi sopivin nimi kuvaamaan juuri sinua ja miksi niin?

Muistakaa että aina kun gladiaattorinimi huudetaan, niin peukku heiluu.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kai se pitäisi heti vääntää jotain kaksimielistä kuten Peukuttaja tai Kielimies, Klitoris Mann. Mitä tahansa saksaksi olisi kans aika perk~heleen magiata.

Parasta siinä sarjassa oli muuten mielestäni sen (selkeästi munankiilto silmissä peuhanneen) naisjuontajan, sen triathlonisti Ebelingin kampaus.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
*peukun heilutusta*

Viisastelija!

Edit: Ai niin, ne perustelut. No, viestihistoriani pikasilmäys riittää.

Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vätys

EDIT: Niin, perusteluja tuskin edes tarvitaan...

Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Paitselo kirjoitti:
WANHA IRSTAS.

Eikös tuo näyttäisi komeelta julisteissa?
En millään muotoa tahdo rajoittaa nimien rakentelua, mutta mielestäni alkuperäiseen gladiaattorihenkeen eivät kaksiosaiset nimet oikein istu. Ja jos nyt vielä kommentoin tuota ehdotustasi, niin omaan korvaani kuulostaisi vaikkapa pelkkä Irstas huomattavasti paremmalta.

Mutta tämä nyt oli vain pelkkä ehdotus. Wanha Irstas on rekisteröity, mutta sen saa kyllä kerran vaihtaa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Rontti kirjoitti:
Mutta tämä nyt oli vain pelkkä ehdotus. Wanha Irstas on rekisteröity, mutta sen saa kyllä kerran vaihtaa.

No hyvä on - varsin "pitkin hampain" tosin - hyväksyn taiteilijanimekseni pelkästään IRSTAS, kun sen kerran sai vaihtaa. Ja sitten kun suunnittelet minulle sopivinta lajia niihin turnajaisiin, niin tiedoksi että olen "Really One Mean Bastard" sen jättimäiseltä pumpulipuikolta näyttävän lyömäaseen käsittelyssä. Joten kisassa vahvin alueeni on siellä huojuvassa tornissa kyseisellä kepakolla kurittaminen - minä tasan tarkkaan tiedän, mihin minä tuollaisen korvapuikon survaisen - ei turhaan ole nimeni IRSTAS.

Rocco

Jäsen
Rontti kirjoitti:
...ja samalla myös antaneet toinen toisillemme toinen toistaan viileämpiä gladiaattorinimiä...

Ollaan eräässä vapaamuotoisessa viihdeturnauksessa pelattu joukkueella nimeltä Gladiaattorit jo vuodesta 2003 alkaen, eli kolmena kesänä. Meillä on joukkueessa ollut Gladiaattoreina (nimet selässä tottakai) mm. Rehtori, Piski, Roudari, Junkkari, Kasakka, Nihilisti, Juudas, Noutaja, Sperminaattori, Piiskuri, Venttiili, Gerberos, Fariseus, Turisti, Riuku, Rollaattori, Rahtari... onhan noita ja varastossa on vielä useita nimiä... Ja hauskaa on ollut! Vielä hauskempaa kun nykyinen Nintendo-sukupolvi ei tajua asiasta mitään!

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Analintruder

Jaa että miksi? No koska penetraatio naisen kanssa on hauska harrastus ja tottakai mukana on naisgladiaattoreitakin. Kun taas miesgladiaattorit juoksevat nopeasti pakoon. Selvä voittaja siis.

Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tunkki

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sistis kirjoitti:

Päivän paras. Kahvit taas puhelimen tangenteille. Mutta tuossa ketjun avausviestissä pyydettiin myös perusteluja näille teidän taiteilijanimienne valinnoille. Joten?

Ai niin, ja minun perusteluni IRSTAS-nimelle on se , että olen irstas. Olen myös tarvittaessa munamies tai mursu - ihan niinkuin John Lennon.

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Rehtori

Tämä ihan fantasian pohjalta. Rekkamies olisi toinen potentiaalinen. Ja samalta pohjalta tietty.

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Eikö Gladiaattorille kuulu kunnon uhous? Semmoinen että vastustajalta tulee kurat housuun kun minunlainen 70 kiloinen ruipelo täräyttää uhkauksen ilmoille. Nuorisokuikan uhous kuuluu saksaksi, tuo rakkauden ja sodankäynnin kieli, 'Ich reisse Dir den Arsch auf!'*

Parkaisu on suomeksi 'Revin vielä perseesi hajalle!' Kävisi kyllä paremmin Kaiser Sozelle gladiaattorinimensä perusteella.

*Hatunnosto Veikko Huoviselle, kuten gladiaattorinimestäkin. Hail to the Veikko!

scholl

Jäsen
Rontti kirjoitti:
Mikäpä olisi sopivin nimi kuvaamaan juuri sinua ja miksi niin?

Ironfist

Sain nimen kun joskus lukioaikanani, kun tassuni rikkoi luokan oven vieressä olevan lasisen lukujärjestyssysteemin. No se ei kuvaa täysin minua, koska viime kesänä mm. tapahtui tilanne, jossa nyrkin heiluessa mursin luita kämmenen päältä 4 kohdasta.

Henkiset ominaisuudet eivät gladiaattoritoiminnassa ratkaise, vaan pitää uhota fyysisesti, joten siksi ironfist.

Anton

Jäsen
Puuttuakseni jo käytyyn asiaan. Latinankielessä maskuliinit päättyvät yleensä päätteellä -us. Mallia: Gaius, Julius, Antonius, Postumus jne.

Löytyykö mielikuvitusta "kunnon gladiaattorinimiin"?

Nimimerkki: Lurjus Sepalus

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
scholl kirjoitti:
Ironfist

Henkiset ominaisuudet eivät gladiaattoritoiminnassa ratkaise, vaan pitää uhota fyysisesti, joten siksi ironfist.

Jaa siis Rautanyrkki? Käsitin tuosta ketjun avaajan viestistä, että hän hyväksyy ainoastaan suomenkieliset nimet? Joten se tässä aikaisemmin mainittu yksi saksankielinenkin taiteilijanimi pitänee suomentaa, kai?

Suosikkijoukkue
HIFK
Käsi(the hand)

Mä nyt vaan oon käsi aika monessa hommassa, tai en siis ihan täyskäsi mutta alempaa keskikastia. Kaikessa mitä mä teen toistuu tshekkiläiskiekkoilijan ailahtelevaisuus huippusuorituksesta heikkoon.

Julisteeksi vois laittaa mun naaman ja siihen teksti "talk to the hand" mieluiten kirjoitusvirheen kanssa.

Olen muuten spesialisti mogailussa, ala-asteella valittiin liikunnantunnilla "viikon pena" (puhutaan niistä ajoista kun the pena oli maajoukkueen valmentaja), palkinto jaettiin sille kuka onnistui sanan käänteisessä merkityksessä.

Voitin palkinnon melko usein, voitin vuoden pena palkinnon.
JA voitin vielä kyseenalaisemman palkinnon: elinikäisen "pena" lempinimen käyttöoikeuden, sen kylläkin sai nimestäkin väänneltyä mutta alkutarkoitus on lähtenyt liikuntatunneilta.
Sattuu vieläkin.

scholl

Jäsen
Paitselo kirjoitti:
Jaa siis Rautanyrkki? Käsitin tuosta ketjun avaajan viestistä, että hän hyväksyy ainoastaan suomenkieliset nimet? Joten se tässä aikaisemmin mainittu yksi saksankielinenkin taiteilijanimi pitänee suomentaa, kai?

Luin alkuperäisen viestin, mutten löytänyt mitään mainintaa suomenkieleen.
Kielitoimisto valitettavasti ei voi mitään sille, että maailma kansainvälistyy ja ihmiset käyttävät hyvinkin kv. nimiä. Eurokommunistien ja putkiloiden aika on ohi. Franchising avaa pelin uuteen lainasanojen aikaan.

Niin mutta jos alkuperäinen idea on olla suomenkielinen niin olkoon sitten se rautanyrkki.

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Korpraali.

Ikiaikaisesta 'Huuda mun sotilasarvoo!!' - läpästä johdettuna.

Aina hahmoni kuollessa Taru Valkeapää voisi sanoa seksikkäällä äänellään: 'pitikö olla hoppu, nyt se on leikin loppu' .

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Paitselo kirjoitti:
Käsitin tuosta ketjun avaajan viestistä, että hän hyväksyy ainoastaan suomenkieliset nimet? Joten se tässä aikaisemmin mainittu yksi saksankielinenkin taiteilijanimi pitänee suomentaa, kai?

Sinuun voi aina luottaa. Mahtaa olla tuskaa pitää moiset käsitykset joskus sisällään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy