Kiihkolla täällä tosiaan mennään. Oisko hyvä juttu kautta ajatellen?
Jos nyt avaisi hiukan noita pohdintoja ja mielikuvia asioihin näin oman vinkkelin kautta. Gardiner, jota itsekin kritisoin tuli selkeästi taustalla, että Euroopan alasarjojen palkkapolitiikka ohjaa enemmän tehoilemaan, eikä ns. kokonaisvaltainen peli ole fokuksessa. Herra haki paikkaa naulata ja muu olikin sitten muiden huolena. Varmaan siinä kävi sitten kahden suunnan positiivinen herääminen. Seura/valmennus tajusi, että tuosta saa hyvä pelimiehen kehittämällä puuttuvia valmiuksia ja pelaaja myös itse hoksasi, että kohoaa pelaajana kovempaan kastiin saamillaan opeilla, niinpä osui motivaatio molemmin puolin ja silloin se on tuottavaa.
Tevesin kohdalla ehkä kävi päinvastoin, voi olla henkilökemia juttu tai näkemyserojuttu, jota toisella ei ole halu reivata mihinkään suuntaan, niinpä se meni saman vääntämiseksi odottaen erilaista tulemaa. Maiseman vaihdos sitten sai hänelle parempaa aikaan, syyt tietty on ihan arvailua tuossa edellä, voi kyse olla myös viihtymisestä ympäristössä, kuka tietää.
Niinpä nämä kaksi esimerkkiä ovat vain esimerkkejä, ei ne muodosta sääntöä tai määritä muita eteen tulevia asioita millään tavoin, eivät siis kuin esimerkeiksi, vaan ei perusteeksi millekään väittämälle toisista pelaajista..
Mitä tulee sitten tähän Estephaniin, tuo näyttää lähinnä kesken kuntoiselta ja onko sitten olettanut, että liigassa pärjää ihan lahjakkuudella ja omatoiminen on tehty vähän sinnepäin, vai onko ollut jotain haittaavaa/hidastavaa loukkia, sitähän me palstalla ei tiedetä. Parilla pelillä minä en lyö kiinni mitään arviota jatkosta, eikä tietty mun papereissa tarvita mitään myyttistä "ykkössenaa", riittävä on jos tuottaa viisikolleen plussaa työllään, sillä viisikko tuo lopulta sen tuloksen, kunhan siinä on tekijä tai tekijöitä, jotka siitä tekee enemmän kuin osiensa summan. Mitkä sitten pelaajan taustat on, terveysongelmat, jotka hidastaneet pohjien tekemistä tai vihkoon mennyt omatoimijakso mistä syystä tahansa, niin aikaa on annettava, joukkue ei menetä tai saavuta tulosta yhden miehen tekemisiin kuitenkaan.
Kaikkinensa minä siirtelisin katsetta yhdestä sentteristä sentterivajeeseen, kun siihen meillä ei ole laittaa oikein riittävän pätevää tuuraajaa, jos hankaluuksiin joutuu ja joku pois putoaa.