Re: ?
Viestin lähetti Jii
Mites Jounster kävi?
Kerros millainen koko tapahtuma oli? Oliko tarjoilua?
Three days and counting...
Sorry etten aikaisemmin ehtinyt raportoimaan tapahtumista..
Meikäläisellä oli jo tuhat euroa plakkarissa kun sitten menin haastamaan vieressäni seisovan n. 40-vuotiaan naisen sellaisessa teatteri/näytelmä-kysymyksessä. Olin aivan varma että hän vedätti meikäläistä ihan täysillä vuodattaessaan vastaustaan, mutta niinhän siinä sitten kävi että mulle tuli noutaja... :mad:
Taktiikka petti. Myöhemmin kelatessani tilannetta, tulin siihen tulokseen että tuli ahnehdittua liikaa noiden haasteiden kanssa. Kyseisessä tilanteessa jossa haastoin ja putosin, minun olisi ehdottomasti kannattanut vaihtaa henkilöä jolta kysyn. Eli ei kannata lähteä taktikoimaan liikaa sillä kenet haluaa pudottaa, vaan kylmästi pelata aina pois haastettaessa se, jota epäilee kaikkein vahvimmin tietämättömyydestä. Minulla oli juuri mielessäni se, että haluan pelata tämän naisen ulos että saisin helpomman vastustajan finaalissa, ja jääräpäisesti pidin haasteen hänessä.
Eli ei kannata pitää itseään liian fiksuna, se kostautuu.
Toinen hyvä vinkki tulee tässä: Pyydä aina juontaja-Virtasta kyselemään lisää aiheesta haastetulta.
Esimerkki: Juontaja esitti kysymyksen: "Missä kaupungissa filmattiin Aki Kaurismäen elokuva Boheemielämää?". Itse painoin nappia jo puolessa välissä kysymystä, minulla ei ollut esittää kuin korkeintaan hyvä arvaus vastauksesta... Haastoin erään samanikäisen nuoren kaverin, joka jo vähän säikähti silminnähden siitä että tuli haastetuksi... Virtanen kyseli kierroksen osanottajilta ja kysyi sitten minulta, että haluanko vaihtaa haastettavaa. En tehnytkään päätöstä vielä, vaan pyysin Virtasta kyselemään vielä hieman lisää haastetultani. Kiemurtelu senkun jatkui, ja minä varmistuin hänen tietämättömyydestään... :D Kaveri veikkasi Helsinkiä, oikea vastaus oli Pariisi. Otin tietty itse aika riskin tuossa, vastaus olisi loppujen lopuksi ollut arvattavissa jos joku muista kilpailijoista olisi vihjannut jotain... Mutta kannattaa siis pyytää Virtasta kyselemään lisää jos yhtään epäilyttää. Periaatteessa minunkin olisi kannattanut tehdä noin siinä kysymyksessä jossa putosin, mutta jännitinkö sitten liikaa vai miksi en noin tehnyt, en tiedä...
Mutta tsemppiä vaan kisaan, kysele vaan lisää vinkkejä jos kiinnostaa... :) Hermona ei kannata pahemmin olla, sekin voi kostautua. Itse pidin sellaista kylmää linjaa, pyrin olemaan mahdollisimman neutraali ja ilmeetön... En tosin tiedä kuin sitten loppujen lopuksi siinä onnistuin. En kai hyvin koska putosin... :D
Anyway, ihan kiva kokemus tuo kisa oli, nyt jos pääsisin uudelleen niin osaisin kyllä taktikoida paljon enemmän ja paremmin. Pitänee hakea uudestaan... :)