Giljotiini

• 6 839
  • 64

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Playmaker
Kokeilemisen arvoinen taktiikka on myöskin se, että ilmoittaa harrastuksiksi juuri ne asiat joista ei ymmärrä hölkäsen pöläystä.

Esimerkiksi jos et tiedä taiteesta mitään niin yksinkertaisesti laita harrastukseksesi taide. Tällöin kukaan ei uskalla haastaa sinua mikäli kysymys koskee taidetta.

Vai toimiikohan tällainen ylipäätään..?

Itselleni on tullut ihan sama mieleen, mutta tarkemmin kun asiaa ajattelee niin bluffi helposti paljastuu siinä vaiheessa kun J-P rupeaa kyselemään jotain "rakkaasta harrastuksestasi". Siellä kun kysellään asioita muiltakin kuin niiltä jotka haasteessa ovat sillä kertaa mukana. Ja hyvä niin.

Edit: kuten Nikke samalla minuutilla kirjoitti, tietenkään hyvä bluffaaja ei paljastu. Eihän niihin J-P:n uteluihin pakko ole vastata tai jos vastaa, se pitää tehdä vakuuttavasti :)

Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kokeilemisen arvoinen taktiikka on myöskin se, että ilmoittaa harrastuksiksi juuri ne asiat joista ei ymmärrä hölkäsen pöläystä.

Esimerkiksi jos et tiedä taiteesta mitään niin yksinkertaisesti laita harrastukseksesi taide. Tällöin kukaan ei uskalla haastaa sinua mikäli kysymys koskee taidetta.

Mietin pari päivää sitten ihan samaa. Eli harrastukset asiat joista ei tiedä yhtään mitään. Jos tulee kysymys tähän aihepiiriin pitää vaan bluffi pysyä hyvänä.

BTW,uuden juontajan nimi on siis Janne Virtanen.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Kyllähän noissa kannattaa yrittää mahdollisimman suuri hyöty saada, jos vaikka jotain bluffiapua olisi. Yksi hyvä yrittämisen arvoinen keino on nimetä harrastukseksi vaikka "tietokilpailut". Muita, joista voisi kuvitella jotain hyötyä olevan, ovat vaikka musiikki, elokuvat, kirjallisuus jne., eli sellaiset aihealueet, joista on aina kysymyksiä.

Viimeksi muokattu:

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Viestin lähetti Nikke

BTW,uuden juontajan nimi on siis Janne Virtanen.

Siis se entinen Ensi-illan juontaja? No olisin kieltämättä toivonut J-P Jalon jatkavan. Tiedätkö muuten Nikke miksi J-P Jalo lähti vai saiko potkut ja jos sai potkut niin miksi? Lukiko Iltalehdessä?

PS. Eikö muuten ketään muuta harmita, kun J-P Jalo ei juonnakaan Giljotiiniä enää? Kommentoikaa.

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Kyllähän se jäi harmittamaan, kun J-P Palo ei enää jatka, sillä vähintään kerran viikossa hän muisti mainita NOUTAJA TULEE, ainakin allerkirjoittaneen ja parin muun IHN:ssä pelaavan korvassa se kuulosti aina yhtä hienolta. Lisäksi tässä oli tästä asiasta pieni veto pystyssä. Eräs kaverini sanoi, että jos Palo alkaa piikittelemään, niin en uskalla siinä vaiheessa sanoa: Nyt tuli Palolle noutaja ja lujaa! Itse epäilin, että jos sen olisin tehnyt, se olisi leikattu pois siitä ohjelmasta ja olisin lentänyt pihalle samantien. Se siis jäi nyt näkemättä/kokematta, koska Palo ei enää jatka siinä ohjelmassa. Tietysti on mahdollista, että tämä uusi juontaja jatkaa samalla linjalla, mutta siihen en usko. Syksyllähän se sitten viimeistään selviää, kun ohjelma alkaa jälleen tulla tv:stä.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myös tämä herra pääsi Gijotiiniin,
puhelimessa esitettiin mm. seuraavia kysymyksiä:

- Mikä oli Helsingin Jokereiden entinen nimi?
- Milloin Titanic upposi?
- Kuka ohjasi elokuvan Titanic?
- Kuka naispääministeri tunnettiin myös nimellä "rautarouva"?
- Mikä on Kenian pääkaupunki?
- Missä maassa on Madeira?
- Minkä värisen takin golfin US mastersin voittaja saa?
- Missä kaupungissa Suomi ja Neuvostoliitto sopivat rauhan toisen maailmansodan jälkeen?
- Mihin maahan Saksa hyökkäsi xx.xx.1939?

Nämä kysymykset muistin.
Kesäkuun.. vissiin 10. päivä taitaa olla nauhoitukset.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Lemieux#68
Siis se entinen Ensi-illan juontaja? No olisin kieltämättä toivonut J-P Jalon jatkavan. Tiedätkö muuten Nikke miksi J-P Jalo lähti vai saiko potkut ja jos sai potkut niin miksi? Lukiko Iltalehdessä?

PS. Eikö muuten ketään muuta harmita, kun J-P Jalo ei juonnakaan Giljotiiniä enää? Kommentoikaa.

Sama henkilö. Ja en tiedä miksi J-P lähti. Minua ainakin ottaa päähän koska en usko herra Virtasen pystyvän samanlaiseen piruiluun kuin J-P. Juuri tämä Jalon tapa hiillostaa kilpailijoita oli yksi suurimmista syistä miksi minä ohjelmaa seurasin. Anyway, kai sitä pitää syksyllä katsoa kun JA:laisia on oaiaklla ja samalla nähdä onko Virtasesta J-P:n manttelinperijäksi vai ei..

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Eli meitä on sitten ainakin neljä JA:laista kehissä. Todennäköisyys että tapaamme toisemme jossain vaiheessa on suuri, koska kyllähän me kaikki menemme jatkoon alkueristä. :D

Ja välieriin liittyen tiedoksi Noutajalle, Tommylle ja Jounsterille, että tiedän kaiken urheilusta, luonnontieteestä, taiteesta, kulttuurista, historiasta, musiikista, kielistä, politiikasta, ruoanlaitosta, filosofiasta... (ja tähän voisi laittaa hymiön, mutta se olisi turhaa...)

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joo, mun harrastuksiin kuuluu Mitä-Missä-Milloin -kirjojen lukeminen ja kulttuuri.

Minä päivinä teillä muilla on nauhoitukset ja kellonaika?
Minulla taisi olla 10.6, maanantai ja 12.00

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Torstai 6.6. klo 11.45 vedetään pakkelit naamaan. Nauhoitus on kai sitten klo 13 ?

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiistaina 4.6 klo: 11.45 on maskiaika ja sen jälkeen on nauhoitus, johon on varattu aikaa aina klo:14 saakka.

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi viikon perjantaina, 31.5. menen kuvauksiin.

Harmi että oon teitä ennen, olisin nimittäin halunnut kysellä että kuinka herkkiä ne nappulat on... :D

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Jokos Jounster tiedät mitä laitat päälle?

Mulla ei kaapissa ole muuta kuin mustaa ja valkoista.:(
Pittäkö sitä mennä vatekauppaan yhden nauhoitukse takia?

Onnea vaan. Ensi viikolla meikä seuraa perässä.

Saakohan siellä lähettää terveisiä?

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
JP Jalo sanoi haastattelussa ettei sopimuksesta päästy yhteisymmärrykseen, eli minä tulkitsin asian niin että raha ratkaisi. JP olisi varmaan halunnut koroituksen, sillä olihan hän hyvä duunissa.

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jii
Jokos Jounster tiedät mitä laitat päälle?

Mulla ei kaapissa ole muuta kuin mustaa ja valkoista.:(
Pittäkö sitä mennä vatekauppaan yhden nauhoitukse takia?

Onnea vaan. Ensi viikolla meikä seuraa perässä.

Saakohan siellä lähettää terveisiä?

Mulla taas on kaapissa vain ruudullista ja raidallista.. :D

Ngh.. vielä muutama tunti ja sitten se on ohi. Just tuli opeteltua ulkoa kaikki vuosiluvut fudiksen mömmöm-kisoista, järjestämiskaupungit ja mestarit... Luulis että sieltä tulee kuitenkin joku potkupallo-kyssäri näin kisojen kynnyksellä. :)

Raportoidaan sitten tänne että pääsinkö jatkoon, yritys on kova...

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti jounster

Ngh.. vielä muutama tunti ja sitten se on ohi. Just tuli opeteltua ulkoa kaikki vuosiluvut fudiksen mömmöm-kisoista, järjestämiskaupungit ja mestarit... Luulis että sieltä tulee kuitenkin joku potkupallo-kyssäri näin kisojen kynnyksellä. :)
Hyvä tärppi. Pitääpä tehdä sama. Kiitos vihjeestä.

Ja onnea. Tai taidat olla kokoajan kuvauksissa...

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
Yksi tärppi lisää: Mikäli tiedätte esityspäivämäärän, hankkikaa tietoa mahdollisista sen ajan tapahtumista.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
?

Mites Jounster kävi?

Kerros millainen koko tapahtuma oli? Oliko tarjoilua?

Three days and counting...

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: ?

Viestin lähetti Jii
Mites Jounster kävi?

Kerros millainen koko tapahtuma oli? Oliko tarjoilua?

Three days and counting...

Sorry etten aikaisemmin ehtinyt raportoimaan tapahtumista..

Meikäläisellä oli jo tuhat euroa plakkarissa kun sitten menin haastamaan vieressäni seisovan n. 40-vuotiaan naisen sellaisessa teatteri/näytelmä-kysymyksessä. Olin aivan varma että hän vedätti meikäläistä ihan täysillä vuodattaessaan vastaustaan, mutta niinhän siinä sitten kävi että mulle tuli noutaja... :mad:

Taktiikka petti. Myöhemmin kelatessani tilannetta, tulin siihen tulokseen että tuli ahnehdittua liikaa noiden haasteiden kanssa. Kyseisessä tilanteessa jossa haastoin ja putosin, minun olisi ehdottomasti kannattanut vaihtaa henkilöä jolta kysyn. Eli ei kannata lähteä taktikoimaan liikaa sillä kenet haluaa pudottaa, vaan kylmästi pelata aina pois haastettaessa se, jota epäilee kaikkein vahvimmin tietämättömyydestä. Minulla oli juuri mielessäni se, että haluan pelata tämän naisen ulos että saisin helpomman vastustajan finaalissa, ja jääräpäisesti pidin haasteen hänessä.

Eli ei kannata pitää itseään liian fiksuna, se kostautuu.

Toinen hyvä vinkki tulee tässä: Pyydä aina juontaja-Virtasta kyselemään lisää aiheesta haastetulta.

Esimerkki: Juontaja esitti kysymyksen: "Missä kaupungissa filmattiin Aki Kaurismäen elokuva Boheemielämää?". Itse painoin nappia jo puolessa välissä kysymystä, minulla ei ollut esittää kuin korkeintaan hyvä arvaus vastauksesta... Haastoin erään samanikäisen nuoren kaverin, joka jo vähän säikähti silminnähden siitä että tuli haastetuksi... Virtanen kyseli kierroksen osanottajilta ja kysyi sitten minulta, että haluanko vaihtaa haastettavaa. En tehnytkään päätöstä vielä, vaan pyysin Virtasta kyselemään vielä hieman lisää haastetultani. Kiemurtelu senkun jatkui, ja minä varmistuin hänen tietämättömyydestään... :D Kaveri veikkasi Helsinkiä, oikea vastaus oli Pariisi. Otin tietty itse aika riskin tuossa, vastaus olisi loppujen lopuksi ollut arvattavissa jos joku muista kilpailijoista olisi vihjannut jotain... Mutta kannattaa siis pyytää Virtasta kyselemään lisää jos yhtään epäilyttää. Periaatteessa minunkin olisi kannattanut tehdä noin siinä kysymyksessä jossa putosin, mutta jännitinkö sitten liikaa vai miksi en noin tehnyt, en tiedä...

Mutta tsemppiä vaan kisaan, kysele vaan lisää vinkkejä jos kiinnostaa... :) Hermona ei kannata pahemmin olla, sekin voi kostautua. Itse pidin sellaista kylmää linjaa, pyrin olemaan mahdollisimman neutraali ja ilmeetön... En tosin tiedä kuin sitten loppujen lopuksi siinä onnistuin. En kai hyvin koska putosin... :D

Anyway, ihan kiva kokemus tuo kisa oli, nyt jos pääsisin uudelleen niin osaisin kyllä taktikoida paljon enemmän ja paremmin. Pitänee hakea uudestaan... :)

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Mites Noitaja#9:lle kävi?

Tuliko takkiin vai jatkopaikka?

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noutaja tuli samantien eli putosin heti. Ei ollut minkäänlaista käsitystä oikeasta vastauksesta. Pienenä vihjeenä voisin sanoa, että kun juontaja kertoo kysymyksen, miettikää samantien tiedättekö oikeata vastausta vai ette. Jos ette tiedä, painakaa nappia samantien. Mieluiten vielä hieman ennen kysymyksen loppua. Nopeat syövät hitaat.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ei kahta ilman kolmatta. Finaaliosiossa haastoin kaverin ehkä liian helppoon kysymykseen (kuka ohjasi elokuvat Loma ja mies, joka ei osannut sanoa ei). Ja terä heilahti...

Tommylle tulee nyt kaikki paineet JA:n maineen pelastamiseksi.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulipas sielläkin käytyä.
Tipahdin ekana. :D

Ensimmäinen kysymys oli: "Mihin saariryhmään kuuluu Las Palmas?" Kanariansaariin tietty. Tiesin vastauksen ja tiesin että kaikki muutkin tietää. Kunnes tuli Jumalan käsi, ja painoi minun nappia. Oli pakko sitten joku haastaa ja Noutaja tuli.

Ajattelin vielä kysymyksen aikana että tämän tiedän ja niin tietää muutkin - en haasta, mutta.. näköjään painoin nappia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy