Ghost – saatanalliset popsäkeet

• 42 354
  • 237

Mikä on Ghostin paras albumi?

• Opus Eponymous (2010)

Ääniä: 11 10,8%
  • Infestissumam (2013)

Ääniä: 16 15,7%
  • Meliora (2015)

Ääniä: 36 35,3%
  • Prequelle (2018)

Ääniä: 29 28,4%
  • Impera (2022)

Ääniä: 10 9,8%

• Äänestäjiä
    102

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tampereen kaupunki soittaa Frenckellin kirkonkelloja tänään iltakahdeksaan asti Mary on a Cross -biisin kertosäkeen mukaan. Kappaleen on vaskikelloille sovittanut äänisuunnittelija ja muusikko Jenni Mäkelä.

Hmm.. kirkolta erikoinen veto. Biisissähän itse saatana kannustaa Jeesuksen äitiin vertautuvaa henkilöä lähtemään hänen matkaansa jumalan sijaan. En olisi odottanut kirkon tätä viestiä mainostavan.

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Mitenkään muuten ottamatta kantaa asiaan tuo Frenckellin rakennushan ei ole kirkko, eikä seurakuntien omistuksessa tai käytössä oleva tila. Se on entinen tehdasrakennus, jossa on nykyään muun muassa kaupungin virastotiloja.

Uutisessa puhutaan varmaan siksi kirkonkelloista, että rakennuksessa on sellaisia muistuttavat vaskikellot, joilla voi soittaa erilaisia melodioita. Yleensä tuolla kai soi Tammerkosken sillalla sävel tasatunnein tms.

Ja itse asiassa uutisessakin puhutaan vaskikelloista, eikä kirkonkelloista.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tobias Forge kelaa tällä päivämäärällä 44 vuotta matkamittariin. Nopeasti se aika kuluu, tasan viisi vuotta sitten tällä päivämäärällä Ghost esitteli uusimman keulakuvansa (Papa IV) kiertueen päätöskeikalla Mexico Cityssä. Tämä tapahtui juuri ennen koronan lopullista invaasiota. Tästäkin oikeasti jo viisi vuotta (aivan älytöntä!).

Artie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins

Tänään on Papa V Perpetuan esittely luvassa ilmeisesti.

Samalla julkistettiin uusi albumi Skeletá ja julkaistiin eka single siltä. Albumi ilmestyy 25.4.

edit. korjataan sen verran, että tuo Papan esittely toki oli jo yöllä:

Samalla esiteltiin myös ghoulien lepakkomainen look.

Viimeksi muokattu:

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta kipale oli hyvä. Hieman vanhojakin kaikuja olin havainnoivani, tosin saattoi johtua latinan kielisistä lyriikoista välissä.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Minusta kipale oli hyvä. Hieman vanhojakin kaikuja olin havainnoivani, tosin saattoi johtua latinan kielisistä lyriikoista välissä.
Samat havainnot itsellänikin. Kitaratilutteluakin tuossa 2:30 kohdalla. Pidin tästä.

Videolla mainittu korinttilaiskirje 6:19 muuten kuuluu suomeksi seuraavasti:
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Ghostin uusi biisi on jälleen huikea. Itselle bändin musiikki lähentelee täydellisyyttä.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Olipas muuten mahdottoman tylsä ensisingle. Toivottavasti ei kuvasta koko albumin tasoa.

Tylsyys johtui omalla kohdallani lähinnä siitä, että biisi oli täysin ennalta-arvattava. Tarttuvaa abbamaisuutta taas, juu, mutta ei nyt ennakkoon saanut ostohousuja jalkaan vetämään.

Video oli ihan ok.

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Itse tykkäsin tästä uudesta biisistä kovasti. Ghostin sivuilla voi muuten saatanasoida itsensä eli otat sivustolla web-kameralla kasvoistasi kuvan ja ohjelma generoi sen musiikkiviedolla esiintyvän papin naaman tilalle: Ghost Satanizer. Sain itse hyvät naurut, kun katselin omaa lopputulostani.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy