Kun alansa virtuoosi esim. Jimi Hendrix, Jim Morrison, Janis Joplin... tai tässä tapauksessa George Best tappaa itsensä päihteillä sitä pidetään sankarillisena ja legenda status kasvaa.
Sen sijaan jos tavallinen tallaaja sortuu päihteisiin ja saa elämänsä sekaisin, sekä kuolee päihteiden seurauksena hän on yhteiskunnan häpeäpilkku/luuseri ja häntä paheksutaan. Mikä sinällään oikein onkin.
Toisaalta nämä nuorena kuolleet legendat olisivat saattaneet kasvaa saavuteksiltaan(mutta ei maineeltaan?) huomattavasti suuremmiksi jos olisivat saaneet jatkuu uriaan kauemmin.
Jokatapauksessa Best oli ilmeisen värikäs henkilö ja loistava urheilija. Urheilulehdessä oli hänen kommenttejaan:
-Olen lopettanut alkoholin käytön, mutta vain siksi aikaa kun nukun.
-Olen jäänyt kaipaamaan elämässäni monia asioita, kuten Miss maailma, Miss USA, Miss Eurooppa... (tai jotain sinne päin)
Pyydän nöyrimmin anteeksi. Minä hölmö kun luulin, että kyseessä on keskustelufoorumi ja täällä saa esittää asioista mielipiteensä. Silly me.
Ihmisillä on jotenkin sisäänrakennettuna ettei kuolleista saa puhua pahaa, jolleivat nämä nyt sitten kuuluu hitler&co-luokkaan. Vai onko niin, että tarpeeton loanheitto häiritsee yksilöä enemmän silloin, kun hän on elossa, mitä kuolleena?
Hän oli yksi Suurista, Loistava Ihminen, Suuri Humanisti, Hieno Isä, Sydän Kultaa" ym. ym. Sulkekaa se siirappipurkki jo vähitellen.
Moni kuoleva on omalla alallaan se paras, koska ei ihmiset jaksa oikeasti laatia mitään listoja tai tehdä tarkkoja analyysejä lähettäessään viestiä jollekin keskustelupalstalle. Sen sijaan arvostelu on se tunteella tehty, mustavalkoinen, paras tai huonoin. Se on vain yleinen tapa, joka saa muun kuulostamaan laimealta. Eniten kaivataan aina sitä, mikä on menetetty.
Padis kirjoitti:
Toki kommentoida saa. Särähti vain silmään sanat. Kun Kekkonen kuoli olit heti haudalla tanssimassa?
Horstin viesti on asiaa. Sitäpaitsi hänhän ei sanonut poikkipuolista sanaa Bestistä vaan kommentoi vain ja ainoastaan ihmisten ja median liianpitkälle menevää hehkutusta asiaan. Eli sinun mielestäsi ainoat käyttäytymisvaihtoehdot ovat tanssia haudalla tai itkeä kadulla muistokulkueessa ja viettää
viikon suruaika joukostamme poistuneen sankarin muistolle?