Mainos

Genesis

• 6 783
  • 38

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
No niin,

En tiedä jos muita kuin hevareita täällä, mutta yo bändi tulossa kesällä Stadikalle.

Mene itse paikan päälle ja otan eläkeläisisäni mukaan.

Loistava bändi, loistavat muusikot, tosin P. Gabriel kuullemma ei ole mukana.

Onko muita faneja ?

Kevlar

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Niin, tulossa ollaan. Mukanahan on myös Phil Collins. Eli pitkäaikainen kokoonpano kasassa. Ainutkertainen tilaisuus.

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
En varsinaisesti ole fani, mutta 5-10 vuotta sitten kuuntelin bändin levyjä, kun veljeni ne hankki. Itse en Genesistä omista, joten kun muutin omilleni, niin kuuntelu on ollut vähäisempää. Nyt lainasin kirjastosta käsiini osuneen Trick of the Tailin, ja sen avauspiisi Dance on a Volcano on ollut tehosoitossa. Kuten toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, niin tuolla piisillä Genesis on varmasti aikoinaan tyrmännyt tuhansia kriitikoita, jotka ovat innokkaina halunneet päästä teilaamaan Peter Gabrielin jälkeisen Genesiksen tekemiset. En usko, että monikaan on kyennyt tuon piisin kuultuaan väittämään Genesiksen menettäneen tenhoaan.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Suomen Psyko

Haha muistuu mieleeni kirjassa American Psyko esitetty pitkäkin arvostelu/tutkielma Genesiksestä joka meni tyyliin "Bändi pääsi oikeuksiinsa vasta kun tuo transistorihippi (Gabriel) saatiin potkastua ulos ja keskityttiin kunnon biiseihin..."

Juu kyllä Collinsinkin ajalta helmiä löytyy. Esim. Mama, Turn it on, No son of mine, Tonight tonight tonight ja DOMINO (paras). Sitävastoin I can't dance on aivan hirveä.

Ihmetellä soppii että onnistui noinkin korkealta ja noin kovaa tippumaan entinen megabändi. Eiköhän kuitenkin täytä stadionit. Jos tullee tänne lähelle niin tsiigaamaanhan sitä joutuu.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gabrielin aikana bändissä oli jujua, mutta kun se vitun klanipää otti ohjat, niin paskaahan siitä tuli.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tämä se orkesteri joka on levyttänyt kappaleen jesus he knows me? Mikäli on niin menen kertomaan puskalle, että osama on stadikalla.

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tarkoitus olisi päästä katsomaan. Genesishän on osa tätä loistavien power-muusikoiden sarjaa, kuten vaikkapa Rush. Collins on loistava rumpali, toki harmi on ettei Gabriel ole mukana, mutta siinä ei kyllä ole mitään yllättävää.

Collinsiahan on helppo dissata, onhan mies tehnyt melkoisen määrän scheissea, mutta esim. soolouralta Face Value-levy on aivan huippu. Puhumattakaan roolista Miami Vicessa ;).

Rutherfordin soolobändi Mike & The Mechanics kamppailee kyllä maailman munattomimman bändin tittelistä.

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Olin nuorena lyhyen aikaa kova Genesis-fani ja ääni nimenomaan Gabrielin aikaiselle Genesikselle ja kuten jo todettiinkin, "Trick of the Tailillä" oli vielä samaa kultivoitunutta menoa jäljellä.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
He ovat kuin 2 marjaa

Onko kukaan muu koskaan huomannut tyrmäävää yhdennäköisyyttä Phil Collinsin ja Jaska Jokusen kanssa?

Joo ja vastaus aiemmin esitettyyn kysymykseen : oli se Jeesuslaulu Genesiksen.

Ja sitten kysymys alan harrastajille. Marillionia syytetään Genesiksen kopioinnista. Etenkin siis ensimmäisten levyjen osalta. Koska juuri näistä tuotoksista pidän niin osaako kukaan suositella minulle parhaita Gabrielin ajan biisejä bändiltä (vrt. Marillionin "Script")?

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Huhhuh, nyt puhutaan n. 20 vuoden takaisista subjektiivisista muistikuvista, mutta eiköhän esim. Genesiksen levyt Foxtrot (1972) ja Selling England by the Pound (1973) olleet tuotoksia, joissa kaikui kuin ennakkona tulevaa Marillionin musiikkimaailmaa:)

Hauskaa muuten, että kehuit Marillionia. Minustakin bändin ensimmäiset levyt olivat hienoa progea ja oli varsin epäoikeudenmukaista, miten 80-luvun suomalainen musiikkilehdistö kohteli bändiä pelkkänä "syväjäädytettynä Genesiksenä". Rumbakin muistaakseni antoi joka levystä ihan periaatteesta miinus 10 ja tuskin peruste todellisuudessa oli sen pätevämpi kuin että "proge nyt vain on pois muodista".

Samaan aikaan joka toinen keskinkertainen ränttätänttä-, perusrock- tai bluesveivari sai aivan erilaisen vastaanoton ikään kuin nämä musiikkisuuntaukset muka eivät olisi polveutuneet mistään eivätkä kopioineet mitään vanhoja vaikutteita...

No, mutta nyt ovat kai ajat muuttuneet ja progeakin saa jopa julkisesti tunnustaa diggaavansa. Vaikka en minä kyllä sitä enää tässä iässä aktiivisesti kuuntele paitsi aika ajoin nostalgian mielenhäiriössä.

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Collinsin dissaaminen nyt vaan sattuu olemaan muotia. Okei, Genesiksen suunta muuttui Gabrielin lähdettyä ja Collins sitten "pilasi" bändin. En allekirjoita. Sanoisin että Collins-ajan huonoin levy on Abacab. Dukeen asti (1980?) meno oli vielä suht' progea. 80-luku menikin sitten popin parissa. Collinsin ansioita tai hyvyyttä muusikkona en kuitenkaan lähtisi kiistämään millään perusteilla, ryppyotsaisuutta :)

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Tjaa,
Liput on hankittu itselle ja vaimolle (suostuttelun jälkeen)
Joten, kesäkuussa stadionille, odotusarvot ovat kyllä aika kovat näin etukäteen... Kesäkuun 11.2007 jälkeen ollaan viisaampia. Pitääpä tästä ottaa Genesis lätyt soittoon, siis tämän "klanipää aikakauden" .... ;o)

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Itse olin maanantaina kello 8.45 Tampereella Turtolan Citymarketissa jonottamassa. Lippua en tosin hommannut itselleni. Tuli kuitenkin nähtyä millaista porukkaa tuonne Genesikseen on menossa. Oli siististi pukeutunutta 35-vuotiasta, ja sitten vähän vanhempaa porukkaa, joiden olemuksesta oli poimittavissa pientä rockia, siis häivähdys takatukkaa tai uskalletun kuluneet farmarihousut.

Joku ehkä 30 jamppaa oli jonossa ja selvästi nuorin (25) olin. Noin 10. olin jonossa, ja takanani jo soiteltiin, että "mene nyt äkkiä koneen ääreen." Vaikka eihän tuo todellakaan loppun mennyt.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yllätys

Kuuntelin tässä hieman Genesiksen uudempaa tuotantoa ja oikein yllätyin kuinka kova biisi on tuo "Calling all stations". Sääli etteivät valinneet sitä singleksi, olisi voinut pitää uppoavan purren pinnalla.

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Itselleni kolahtaa parhaiten Selling England By The Pound enkä ole Collinsin ajan Genesistä kuunnellut läheskään yhtä paljon kuin Gabrielin. Päätin kuitenkin olla lähtemättä tällä kierroksella keikalle ja toivoa seuraavalla rundilla koko viisikon ja ainakin Gabrielin olevan mukana. Vähän sama kuin että en todennäköisesti menisi katsomaan Pink Floydia, jos Waters ei olisi mukana, mutta molempia bändejä "oikeassa" kokoonpanossa vaikka pidemmällekin.

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin, eikös muita ollut eilen paikalla?

Mielestäni hieno konsertti, ei ihan mahtava, mutta hintansa väärtti (varsinkin kun vaimo maksoi). Hieno lava kompleksi ja valot olisi ollut myös hienot ellei suomen kesä olisi niin valoisa.
Musiikki oli vanhaa peruskovaa Genesistä, huipentuen Invicibel man kappaleeseen, valoineen ja sopivineen ilotulittein.
Yksi konsertin kohokohdista oli Phil Collinsin ja Chester Thompsonin rumpusooloilu, sedät aloitti soitannan naputtamalla "baarijakkaroita", joista siirrtyttiin pikkuhiljaa rumpupattereiden taakse. Ohessa linkki aikaisemmasta vastaavasta "ottelusta".
http://www.youtube.com/watch?v=sA3rJXV4R4E&mode=related&search=

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
No niin, eikös muita ollut eilen paikalla?

Vaikka edellisessä viestissäni olin vankasti sitä mieltä, että en tälle keikalle mene, niin takki kääntyi kuin Pate Väyrysellä ja siellä oltiin. Selittelynä kerrottakoon, että entinen valmentajani soitti ja kertoi työnantajansa hommanneen kasan lippuja ja tarjosi omia lippujaan minulle. Ostin pois kuljeksimasta ja hyvä niin. Hyvä keikka, mutta toivon edelleen Genesiksen lähtevän vielä Hackettin ja Gabrielin kera reissuun.

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paikalla oltiin. Varsin mukava oli chillailla siinä kentällä ennen keikka auringon paisteessa. Tunnelma oli ihan ok, ja muutenkin keikka huipentui hienosti kohti loppua (valot näkyivät paremmin, ilotulitus ym). Pahemmin en Genesiksen tuotantoa tunne ja setistä tunnistin hieman alle puolet biiseistä. Eipä se menoa haitannut. Eivät muuten soittaneet hirveän kovaa. Tulpilla oli huonot soundit ja liikaa vaimennusta, joten ne lähti taskuun jo ekan biisin aikana. Ainakin omalle kohdalle kitaristien soundit tuli hyvin.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en paikalla ollut, mutta himaan kuului soitantaa ajoittain tuulen suunnasta riippuen ihan mukavastikin.

Sunnuntai-iltana olivat kuulemma sound checkissä soittaneet koko keikan alusta loppuun... enpä ole koskaan kuullut vastaavasta. Joku tietäjä voinee korjata, jos ei pidä paikkansa, mutta näin minulle kerrottiin ja meille asti musiikkia kuuluikin. En tosin ymmärtänyt jäädä kovin pitkäksi aikaa partsille kuuntelemaan, kun oletin, että herrat pimputtelevat vain hetkisen aikaa.

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Sunnuntai-iltana olivat kuulemma sound checkissä soittaneet koko keikan alusta loppuun...

Paikalla oltiin maanantaina juu... Sunnuntain "kokokeikan" sound checkistä en tiedä, mutta Behind the lines:in alkusointuja kuulin kun käveltiin jäähallille Heaven And Hell:iä katsastamaan...
Kulttuuria tuli siis nautittua oikein urakalla, sunnuntaina aloitettiin Kaivopuistosta, syömisten ja juomisten jälkeen tosiaan H & H ja sitten vielä taksikuski vei meidät Mustaan Kasiin karaoke "taiteilijoita" ihmettelemään....
Maanantaina olikin sitten aamusta lepäilyä ja valmistautuminen illan konserttiin...
Komeat olivat rakennelmat Genesiksellä ja mielestäni soitto kulki mainiosti.
Itse olin aivan "täpinöissä" Cinema Show/Duke´s Travels:in mahtavista rumpufilleistä joita Thompson ja Collins vuorotellen "jakelivat".... Banks se jaksoi tuijotella koskettimiin.
Kuten Collins sanoi "olemme täällä viihdyttämässä Teitä" ja minä ainakin viihdyin.

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Olihan keikka itselleni mahtava kokemus. Soittivat vain 2 "huonoa" biisiä, eli I can't dancen ja Hold on my heartin. Loput olivatkin sitten rautaa. Kylmät väreet meni useaan otteeseen, etenkin Duke's Travelsin aikana.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä ilmoittaudun tyytyväiseksi paikalla olijaksi. Koska meikäläisen musiikkimakua eivät onneksi rajoita mikään proge-puritaanisuus tai muutkaan genre-vammaisuudet, niin tykkään oikein kovasti myös "poppi-Genesiksestä". Hallussani on Genesiksen koko tuotanto ja suurimmaksi osaksi se on erittäin laadukasta.

Minulla eniten vapisutti In The Cage, Los Endos - varsinkin se Dance on a Volcano -kohta, jossa housunlahkeet rupesivat resomoimaan - ja tietysti Carpet Crawlers. Domino ja Home By the Sea + 2nd Home olivat nekin molemmat keikan kohokohtia. Ja se Darryl Stuermerin soittama Firth of Fifth -soolo, sniff... se ei ole tältä planeetalta. Jumalattoman hieno pätkä populaarimusiikin historiaa.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Vanha jengi koossa taas ja reunion-kiertuetta pukkaa ainakin Isoon Britanniaan, kertoilee soundi.

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Suurelle Genesis ja Phil Collins fanille hieno uutinen. Uskon että Brittien jälkeen on kunnon Euroopan rundi kesällä 2021. Toivon näin.

2007 olin stadikalla katsomassa Genesistä ja itse Phil Collins on tullut nähtyä kolmesti. Viimeksi viime kesänä Prahassa. Collinsin poika hoiti rummut, kuten hoitaa myös tulevalla Genesiksen rundilla. Aivan helvetin kova rumpali. Ei ole omena kauas pudonnut.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä olen suurena Genesis-fanina sitä mieltä, että joidenkin asioiden pitäisi vain antaa olla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy