Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 988 585
  • 6 483
Suosikkijoukkue
taistelee elämästään
Mun kännykän (OnePlus 12) tapa säätää tietyin väliajoin äänenvoimakkuutta automaattisesti pienemmälle kuuloni suojaamikseksi. Vittu anna mun kuunnella musiikkia täysillä jos itse haluan!! Vieläkään en ole löytänyt tästä kännykästä asetusta millä puhelin lopettaisi säätämästä itse välillä ääntä hiljemmälle. Ärsyttävä ominaisuus.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eduskunnan kyselytunti...
Kun tässä haluaisi ruuan jälkeen katsella uutisia niin siellä ne eduskunnassa jankkaa asioita. Ketä kiinnostaa?

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katson kuvanauhalta tuota viimeöistä American Hockey Tourin matsia. Se helvetin MOOOIIII! on Nelosellakin.

Suomi meni siellä nauhalla juuri johtoon. Me voitetaan tää matsi!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kävin eilen Tokmannilla ostamassa linnunruokia kun ne oli -25% klubilaisille. Itse en kyllä ole tokmanni-klubissa mutta käytän surutta äitini tunnuksia. Ostin kuorittuja aurinkukansiemeniä sekä kuorimattomia, sekä pähkinöitä, talipötköjä- ja palloja ja joitakin muita ruokintajuttuja. Ja kassan jälkeen otin seuraavan viikon tarjouslehden (niitä ei jaeta enää tänne maalle postissa. Sekin vähän ärsyttää....). No siinä lehdessä kerrottiin että tällä viikolla linnunruuat olisi -30%. Kyllähän se harmitti että ostin kun alennukset eivät olleet niin suuret. Mutta kun laskin niin häviöni noilla ostoksilla oli reilun euron verran. No höh... Saajan se silti ärsyttää.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kävin eilen Tokmannilla ostamassa linnunruokia kun ne oli -25% klubilaisille. Itse en kyllä ole tokmanni-klubissa mutta käytän surutta äitini tunnuksia. Ostin kuorittuja aurinkukansiemeniä sekä kuorimattomia, sekä pähkinöitä, talipötköjä- ja palloja ja joitakin muita ruokintajuttuja. Ja kassan jälkeen otin seuraavan viikon tarjouslehden (niitä ei jaeta enää tänne maalle postissa. Sekin vähän ärsyttää....). No siinä lehdessä kerrottiin että tällä viikolla linnunruuat olisi -30%. Kyllähän se harmitti että ostin kun alennukset eivät olleet niin suuret. Mutta kun laskin niin häviöni noilla ostoksilla oli reilun euron verran. No höh... Saajan se silti ärsyttää.
Linkki toimii joka viikko sen viikkoiseen tarjouslehteen...

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka nyt jaksaa jotain netistä seurata ja varsinkin jotain Tokmannin tarjouslehtiä. Mutta kiitoksia tiedosta jonka jo tiesin... ;-)
Mitä viddua sit valitat, että sinne ei jaeta tarjouslehtiä, kysympä vaan?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä viddua sit valitat, että sinne ei jaeta tarjouslehtiä, kysympä vaan?
Hei, mä olen lähes 50v ja tykkään räplätä paperilehtiä. Enkä niinkään valittanut vaan totesin että kyseessä on pieni asia joka ärsyttää. Ja kuten aloittaja toteaa...
Mikä on sellainen asia, joka ärsyttää, mutta jolla ei tosiasiassa ole mitään väliä?
"ByTheWay..."
Joo, ja meille tulee edelleen paperinen Etelä-Suomen Sanomat joka aamu (niinä päivinä kun posti sen viitsii jakaa, kun ei ole liian liukasta, liian kylmää tai jotain muuta liian...). Ja kyllä minua ärsyttää ettei lehteä ole jaettu vaikka voisin lukea sen yhtä hyvin näköislehtenä.

Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hei, mä olen lähes 50v ja tykkään räplätä paperilehtiä. Enkä niinkään valittanut vaan totesin että kyseessä on pieni asia joka ärsyttää. Ja kuten aloittaja toteaa...

"ByTheWay..."
Joo, ja meille tulee edelleen paperinen Etelä-Suomen Sanomat joka aamu (niinä päivinä kun posti sen viitsii jakaa, kun ei ole liian liukasta, liian kylmää tai jotain muuta liian...).
Plaaplaa, mä olen jo 49v ja osaan käyttää nykyteknolokiaa mitä ei ollut meidän nuoruudessa. Oikeasti katon aina maanantaina sekä keskiviikkona-torstaina kauppojen tarjouslehdet kun silloin ne tulee intersnettiin.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"ByTheWay..."
Joo, ja meille tulee edelleen paperinen Etelä-Suomen Sanomat joka aamu (niinä päivinä kun posti sen viitsii jakaa, kun ei ole liian liukasta, liian kylmää tai jotain muuta liian...). Ja kyllä minua ärsyttää ettei lehteä ole jaettu vaikka voisin lukea sen yhtä hyvin näköislehtenä.
"By the way..."
Tiedoksi sinne jonnekin: korona loppui jo ja vessapaperia on hyvin saatavilla kaupoista.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Suomalaiset toki taivuttavat ja ääntävät ulkomaisia nimiä miten sattuu. Tällä kertaa ärsyttää virolaisten nimien muuntaminen "suomalaisiksi".
Ei pidä esim. sanoa Kallaksen ja Vassuksen vaan Kallasin ja Vassusin. Alkukielellä eli eestiksi ko. nimien genetiivimuodot ovat Kallase ja Vassuse.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noooh, entinen yökamu on nimeltään

Üllar​

niin sanottiin aina häntä Ylläriksi, kai me jotenkin saatais edes sinne päin hänen nimi oikeasti, mutta eipä tuo häntä haitannut.

Alejandro

Jäsen
En tiedä onko valmistajariippuvainen ongelma, mutta meidän talouden astianpesukone ja pyykinpesukone ovat molemmat Whirlpoolin valmistavia ja molemmissa on samanlainen ärsyttävä ominaisuus. Eli ohjelman lopussa viimeinen minuutti kestää yleensä 5-10 minuuttia. Miksi ihmeessä näin? Muuten aika tuntuu rullaavan alas ihan oikein, mutta viimeisen minuutin kanssa jäädään munimaan.

En ollut aiemmin miettinyt koko asiaa, mutta tietysti firma on jenkeistä. Eipä yllätä.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiedä onko valmistajariippuvainen ongelma, mutta meidän talouden astianpesukone ja pyykinpesukone ovat molemmat Whirlpoolin valmistavia ja molemmissa on samanlainen ärsyttävä ominaisuus. Eli ohjelman lopussa viimeinen minuutti kestää yleensä 5-10 minuuttia. Miksi ihmeessä näin? Muuten aika tuntuu rullaavan alas ihan oikein, mutta viimeisen minuutin kanssa jäädään munimaan.

En ollut aiemmin miettinyt koko asiaa, mutta tietysti firma on jenkeistä. Eipä yllätä.
Äidillä on sama ja eri merkit. Itelläkin toi pesukone tuntuu välillä junnaavaan liian kauan sitä loppua.

Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Whirlpoolilta on ollut myös muutama pyykinpesukone ja muuten olin tyytyväinen, mutta välillä tosiaan jäi lopussa munimaan. Varsinkin kun oli johonkin lähdössä ja piti saada homma loppuun niin meinasi mennä hermot ja tuli ääneenkin manattua, että mikä helvetti taas kestää.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Täällä Candy pyykinpesukone. Ainakin pikapesu-ohjelmalla viimeinen minuutti kestää n. viisi minuuttia, mutta kone näyttää sitkeästi yhden minuutin aikaa. Tähän vielä päälle se maailman pisin minuutti (varsinkin jos odottaa koneen vieressä), eli aika ennen kuin luukun saa auki. Joskus mietin hetken, että miksi kone on näin ohjelmoitu, en keksinyt syytä. Lasketaanko kenties virrankulutus jollain taulukolla ja 30min pikapesu-ohjelma saa virrankulutuksen näyttämään paremmalle mitä todellinen aika eli 35min. Näissä koneissa kun on nämä A, B, C, D etc. energialuokat, eli saako tuolla "aikakikkailulla" nostettua energialuokan vaikka pykälää ylemmäs, mene ja tiedä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään illalla iski huoli jäikö työkaappiin huomista työvuoroa varten työvaatteita. Tänään toin kotiin sieltä työvaatteita pesuun (joudun siis itse pesemään työvaatteeni) mutta jäi sitten kai varmistamatta jäikö sinne yhtään puhtaita työvaatteita.

No täytyy nuo tänään kotiin tuomani vaatteet ottaa reppuun huomenna mukaan. Varmuuden vuoksi. Ei ne kuitenkaan niin likaiset ole vielä. On sitten varmasti jotain mitä pistää huomenna töissä päälle

Vituttaa vain kun tavoitteeni on olla miettimättä työasioita kotona. Nyt se ei ihan toteutunut. Mutta ei tuota sen enempää tarvitse murehtia.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ärsyttää, ettei jengi oppinut korona-ajoista mitään. Jos olet kipeänä, niin pysy kotona, vaikka jokin juttu jäisikin välistä. Tänään esimerkiksi elokuvissa oli joku, jonka aluksi luulin itkevän, kun kuulin salin toiselta puolelta niiskutusta. Se niiskutus jatkui koko leffan ja oli mielestäni merkki siitä, ettei kyseisen henkilön pitäisi pyöriä ihmisten keskellä

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ärsyttää, ettei jengi oppinut korona-ajoista mitään. Jos olet kipeänä, niin pysy kotona, vaikka jokin juttu jäisikin välistä. Tänään esimerkiksi elokuvissa oli joku, jonka aluksi luulin itkevän, kun kuulin salin toiselta puolelta niiskutusta. Se niiskutus jatkui koko leffan ja oli mielestäni merkki siitä, ettei kyseisen henkilön pitäisi pyöriä ihmisten keskellä

Ihmisen muisti on lyhyt, onhan siitä jo aikaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Buster

Jäsen
Eihän sitä tarvitse kuin kävellä julkiseen vessaan, niin näkee kuinka vähän ihmiset välittävät muista vs. heidän oma mukavuutensa. Luulisi, että aikuinen ihminen siivoaisi, tai yrittäisi siivota, aina omat jälkensä. Tai pesisi kätensä. Saati että aiheuttaisi tahallisesti siivottavaa tai roskaisi.

T41kuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On ärsyttävää. Huomasin tässä hiljattain olevani sellainen ihminen joka mulkoilee vihaisesti näitä niiskuttajia ja yskijöitä. En ole ylpeä itsestäni, mutta kaikki sankarit eivät kanna viittaa, vai miten se meni.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Eihän sitä tarvitse kuin kävellä julkiseen vessaan, niin näkee kuinka vähän ihmiset välittävät muista vs. heidän oma mukavuutensa. Luulisi, että aikuinen ihminen siivoaisi, tai yrittäisi siivota, aina omat jälkensä. Tai pesisi kätensä. Saati että aiheuttaisi tahallisesti siivottavaa tai roskaisi.

Pari vuotta sitten olin työväenopiston kurssilla ja menin opistolla vessaan, jonne samaan aikaan tuli opiston vaksi/aulatyöntekijä, joka kävi kusella ja lähti sitten pesemättä käsiään. Olisiko ollut vuosi 2023 eli vielä lyhyempi aika koronasta ja tämän tyypin työnkuvaan kuuluu häärätä ympäri taloa ja koskea kaikenlaista eikä hän voi pestä käsiä edes vessareissun jälkeen. Kuinka epähyginen ihminen hän oikein on? Alkoi inhottaa.

On ärsyttävää. Huomasin tässä hiljattain olevani sellainen ihminen joka mulkoilee vihaisesti näitä niiskuttajia ja yskijöitä. En ole ylpeä itsestäni, mutta kaikki sankarit eivät kanna viittaa, vai miten se meni.

Onkohan tämä joku ikääntymisen merkki, että muuttuu kyyläksi ja alkaa hiljaa halveksua muita? Ainakin itsestäni tunnistan.

Melkein joka kerta, kun menen parkkihallista hissillä Prismaan on joku sotkenut koko hissin. Räkinyt pitkin hissin nappeja, potkinut hissin ovia, heittänyt kahvit tms pitkin hissiä. Veikkaan, että tulisi halvemmaksi laittaa kamerat hisseihin kuin koko aika siivota ja korjailla niitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy