Galluppi: Mitä huudat kun vastustaja joukkue tekee maalin?

  • 4 222
  • 30

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Tämäkin pitää olla tietty. Tilanteesta riippuen alkaa kauhea vitutus, syyttely ja sadattelu. "Saatanan tunarit." tms. painokelvotonta. Sen jälkeen telkkari kiinni, varsinkin jatkoajalla. Ehkä myöhemmin koosteesta näkee asiat paremmin ja mietintä oliko vastustaja parempi ja taitavampi ja oliko edes kenenkään syy.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En mitään. Olen ihan hiljaa ellei sitten maali tule jonkun oman suosikkijoukkueen pelaajan kardinaalimokasta. Silloin tulee spontaani "Voi vitun [nimi tähän]! Oliko pakko?"
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
JUST JOO SAATANA...EI VITTU! Näin kotikatsomossa. Livetilanteessa puhisen hiljaa hetken.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En mitään. Olen ihan hiljaa ellei sitten maali tule jonkun oman suosikkijoukkueen pelaajan kardinaalimokasta. Silloin tulee spontaani "Voi vitun [nimi tähän]! Oliko pakko?"

Aikalailla samat hommat myös minulla. Tappion hetkellä ei tule huudettua vihaisena, mutta mokien kohdalla saattaa jotain lipsahtaa!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Opetelkaa yhdyssanojen oikeinkirjoitus!
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Kotona se on perinteinen VITTU!, mutta paikan päällä olen joko hiljaa tai sanon öitä, saakeli tai ei oo todellista.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Opetelkaa yhdyssanojen oikeinkirjoitus!
Jääkiekkoilijoiden keskuudessa on varsin tavallista että kiekkoilutaitoja on hankittu koulunkäynnin ja etenkin humanistissävyisten aineiden kustannuksella. Siksi on hyvä muistuttaa esimerkiksi yhdyssanojen oikeinkirjoituksesta sopivalla hetkellä. Vastustajan tekemän maalin kohdalla on helppoa lohduttautua muistuttamalla ratkaisijaa että ilakoi nyt saatana kun voit, mutta ymmärrettävää lausetta et sinäkään koulusi ryssinyt kusipää saa kuulapännällä juuri aikaiseksi.

Toinen mistä vastustajan maalintekijää ja yhtä hyvin jäähylle komennettua sopii muistuttaa on minä-pronominin kielipuolinen korvaaminen tekstissä sanalla "itse". Evilille propsit ilmiön julkisesta paheksunnasta. Siis "itse nostan vaistonvaraisesti kädet pystyyn kun olen itse tehnyt maalin", voisi ainekirjoituksessa joskus seiskapuolikkaaseen parhaimmillaan yltänyt Mestiksestä nostettu jämälaituri kuvailla tapojaan juhlia täysosumaa. Ihanko itse teit neropatti tuon maalin, häh, ja perätikö itse joudut kakkostasi istumaan?
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
En yhtään mitään. Jurotan penkillä hiljaa. Ei tää oo nyt niin vakavaa, tää on vaan jääkiekkoo.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Yleensä suusta pääsee jotain tähän suuntaan: No voi nyt vittu tai katkera no niin just, hyvä jätkät jee.
 

Da-Capo

Jäsen
En yhtään mitään. Jurotan penkillä hiljaa. Ei tää oo nyt niin vakavaa, tää on vaan jääkiekkoo.

Sama reaktio tai pikemminkin reagoimattomuus itsellänikin, mutta syy eri. En anna vastustajalle yhtään lisäiloa siitä, että näkisivät/kuulisivat vitutukseni määrän "voi vittujen" muodossa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilanteesta riippumatta jos omissa soi niin totean tyynesti, me on hävitty tää peli. Tosin joskus oikein kiihkeinä aikoina voi suuta päästä kovaan ääneen VITTU ja sen eri variaatiot.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Yleensä en mitään. Joskus tulee suoraan maalin jälkeen "Olipa nätti." jos vihulainen oikeasti kauniin maalin värkkää... Joskus kardinaalimunauksesta voi tulla suusta myös "Helvetin (nimi)!" Esim. HELVETIN NÄKYVÄ!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En mitään. Korkeintaan huokaisen jotain. Tapana on ollut taputtaa muutaman kerran, silleen vaisusti ja hiljaa. Joskus se on todella hankalaa.

Opetelkaa yhdyssanojen oikeinkirjoitus!

Tästä tykkään. Minkälaisia ilmeitä olet bongannut lähiympäristöstä tämän jälkeen?
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla "huudon" tyyli riippuu tilanteesta jossa vastustajan maali tulee.

Joukkueeni pelaaja kun mokaa niin huudan: "Voi vitun homo-[pelaajan sukunimi]!"
"Merkityksetön kavennusmaali": "Njäh."
Tasoitusmaali: "No just, näi PERRRKEELE!"
Vastustajan 0-1 maali: Hakkaan vieruskaverin päätä nyrkillä, samalla hokien: "Vittu vittu vittu vittu"
Vastustajan Jatkoaika maali: Hallilla sanon: "Paska." Seuratessani ottelua jonkinlaisen vastaanottimen välityksellä: "Voihomovittupaskaperunamuusiluumukiisselikarvapersematkavatkain"
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kun ei omienkaan tehdessä ääntä juuri pääse, niin tässä kohtaa luonnollisesti jää se hymy ja hyvänolontunnekin pois.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yleensä en huuda mitään vaan olen hiljaa. Joskus sanon ehkä yhden kirosanan. Mikäli kyseessä on Suomen maaottelu ja Suomi johtaa 2-3 maalilla ja vastustaja kaventaa, tulee deja vu-tunne ja joskus jopa sellainen tunne, että tämä peli on hävitty. Äärimmäistapaus sattui vuoden 2010 olympialaisten aikaan jun USA pyöritti Suomea 6-1. Silloin tuli kavereiden kanssa sarkastisesti hurrattua USA:n maalille jossakin vaiheessa (ja sammutettua telkkari) :D
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Opetelkaa yhdyssanojen oikeinkirjoitus!

Olen jokseenkin varma, ettei keskivertojääkiekkoilijoiden älykkyys riitä sisäistämään tämän huudon kontekstia pelitilanteessa, ei varsinkaan silloin, kun vastustaja on tehnyt maalin ja vitutus on muutenkin korkealla - eikä siihen uskoakseni riitä yleisesti valmentajienkaan älykkyys, joten heiltä ei tule apua pelaajilleen tässä(kään) asiassa.

Oma vaatimaton kontribuutioni lisätä oman joukkueeni tuskaa lienee vaimeasti lausuttu jokin tilanteeseen sopiva näistä toteamuksista:

"arvasin", "roikkui jo ilmassa", ""tätä se mun uneni tiesi", "syökää päänne" tai hieman ääntäni korottaen esim. "peliä vitun mulquistit"
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yleensä lausun katkelmia Raamatusta tai siteeraan kuuluisia ajattelijoita. Esimerkiksi näin:

"Vitun hintit!" Paav. 2. kirja 15. Jae
"Saatanan kusinaama-Kukkonen mee nyt vittuun sieltä kentältä!" - Sokrates, 615 eKr.
"No voi nyt vitun vittu.." lausui Jeesus kun häntä keihäällä vatsaan pistettiin miehen roikuttua sitä ennen 15 ja puol tuntia ristillä.
"No niin hyvä vittu ku menee hienosti!" - Karl Marx, poikkeuksellisen hienosti edenneen vappumarssin aikaan vuonna nakki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös