Mainos

Gallupeiden painoarvo?

• 896
  • 5

Annatko painoarvoa gallup-tuloksille?

• Kyllä

Ääniä: 17 42,5%
  • En

Ääniä: 23 57,5%

• Äänestäjiä
    40

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitäs tuumaatte siitä, että suurinpiirtein joka päivä uutisissa kerrotaan, kuinka tuoreimpien mielipidetutkimusten mukaan suomalaisista uskoo milloin mihinkin tänään 1 prosenttiyksikköä enemmän kuin viime viikolla tai viime vuonna saman aikaan. Jokainen media teettää omia gallupejaan milloin puolueiden kannatuksesta, milloin ydinvoimasta...jne....

Itse ajattelen, että kun virhemarginaalit ovat jo muutaman prosenttiyksikön luokkaa - niin kuinka uutisissa viitsitään väittää, että Kokoomuksen/Keskustan/Vihreiden (jne) kannatus on laskenut viimeisen kuukauden aikana 2 prosenttiyksikköä? Voi hohhoijaa. Sitä paitsi; mitä teen tällaisella nappitiedolla? Pitäisikö tällaisten tutkimustulosten ohjata minua? Onko tämä ammattimaista uutistentekoa? Vai manipulointia....

Miettikääpä...

Ps. Milloin viimeksi olette vastanneet jonkin sorin kyselyyn? Meikäläiseltä on viimeisen 8 kuukauden aikana kyselty jo 5 kertaa, mitä mieltä olen esimerkiksi kännykkäoperaattoreista ja aikakausilehdistä - ja onpa keksitty kysyä myös, että minkä merkkistä lakeria syön ja kuinka paljon viikossa. Voi herranjee. Ja minä idiootti vastasin - matkapalkinnon toivossa. Tosin vastausten rehellisyys on sitten oma asiansa...

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Gallup

On ehdottoman välttämätöntä jatkuvasti toimia siten
kuin suurten trenditutkimusten Gallupit osoittavat maassamme
vallitseviksi käytännöiksi.

Jos olen vaikka rakentelemassa virityskantta ensi kauden
ratarassiin autotallissa ja Gallupista soitetaan, kiidän
suorastaan puhelimeen ja otan nojatuolissa mukavamman
asennon, jotta voin vaikuttaa mielipideilmastoon.

Internetistä löytyy paljon mittaustuloksia erilaisiin asioihin,
joten jos esim kaverin kanssa sattuu tulemaan väittely
jostain mielipideasiasta, voi nykyisten DSL linjojen aikana
kätsysti tsekata netista, mitä mieltä ollaan.

Vaatetuksen osalta tämä on vielä helpompaa. Jos
Burberry huivit ilmestyvät katukuvaan, hankin tietenkin
itse sellaisen myös.

Mainonnan tarkka tutkiminen auttaa myös ymmärtämään,
miten tulee käyttäytyä ja miltä sopii näyttää.

Sata miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä ja Gaussin
käyrän opetusten mukaan enemmistö on tosi fiksuja.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Puolueiden kannatus

Mahtitiedotusvälineet ovat yleensä hallituksen
äänitorvia paitsi Alma Media, joka on Kepulle
velkaa 10:n uutisensa.

Siksi noi kannatusluku-uutiset on otettava pelkkänä
propagandana ja heikkojen ihmisten manipulointina.

Tiedät varmaan itse onko mielipiteesi muuttunut nyt
piirun oikealle tai vasemmalle ja edellyttääkö se
puolueen vaihtamista.

Meillä nukkuvia änestysikäisiä ja vaaleista toiseen
puoluetta vaihtavia (esim. julkkisehdokkaiden perässä) on varmaan n. 40% potentiaalisesta vaalikarjasta, joten manipuloinnilla on selkeä upside olemassa, varsinkin, kun eetteri on saatu halvalla käyttöön tai media on oma ja mainosrahotteinen.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sinänsä koomista...

...että tulin laittaneeksi tällaisen aiheen yhteyteen äänestyksen eli eräänlaisen galluptutkimuksen; varsinkin, kun en gallupeihin paljoakaan perusta. Nyt on pakko nauraa jo itsellenikin, ja makeasti naurankin.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Entäs Mafian listat

Viestin lähetti nedomansky
Miksi täytyy tietää, mitkä levyt myy eniten?

Ylipäätänsäkin kaikenlaisten listojen ylläpito on mielestäni koomista. Kyseiset ohjelmat radiossa ovat koomisia. Myös levyhankintojen tekeminen listojen perusteella on koomista. Vaan ehkäpä myös viihteellistä. Erotun jälleen joukosta, kun en jaksa kuunnella listaohjelmia. Pitääköhän minun jälleen todeta; en ole enää kohderyhmää?!! Taidan olla väliinputoaja; en seuraa enää sinkkujen aurinkorantaleikkejä, enkä kuuntele vielä Eino Gröniä. Oh ja voi, koen itseni niin yksinäiseksi ja juurettomaksi, kun en kuulu mihinkään kohderyhmään...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy