Futispörssi

  • 22 858
  • 107

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Uefalla on vastaava peli, jossa on järkevämmät säännöt varsinkin vaihtojen suhteen, sinne voi perustaa kimppoja ja kaiken lisäksi se on vielä ilmainen. Eikö kannattaisi sinne perustaa ennemmin jatkoajan kimppa, jos joku jaksaa vetää tän läpi?

http://eurofantasy.uefa.com/en/fantasy16

Mulle ei ole väliä, mutta mielummin mä suomalaista ja tuttua laatua tuen.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Tosin voin mä kai tätäkin hoitaa, jos ei muita löydy. MM-kisat kuitenkin ehtii loppumaan, kolmea (nyt HGM ja Leijonapörssi) päällekkäin ei olis kyllä jaksanu.
 

Roo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Philadelphia Flyers
Lähteekö @Roo tai joku muu vetämään Kimppaa uudestaan? Itselläni olisi kiinnostusta valtavasti. :)

Unohtui vastata aiemmin kun kiireessä luin. Tosiaan painaa työt ja samaan aikaan opinnäytetyö sen verran päälle että mielelläni olisin vain kisaajan roolissa. Muuten kyllä kimppa kiinnostaisi jälleen ehdottomasti ja tulisi laittaa pian pystyyn.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Unohtui vastata aiemmin kun kiireessä luin. Tosiaan painaa työt ja samaan aikaan opinnäytetyö sen verran päälle että mielelläni olisin vain kisaajan roolissa. Muuten kyllä kimppa kiinnostaisi jälleen ehdottomasti ja tulisi laittaa pian pystyyn.

Mulle passaa erinomaisesti, että @Jääkaappi vetää luotettavana henkilönä tämänkin, jos vain kerkeää ja jaksaa.

Futispörssin sivuja tällä hetkellä vielä päivitellään, mutta kyllä ne varmasti ensi viikon aikana aukeavat.
 

Ganal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ole vielä auennut, mutta kysellään jo, ketään vetämässä kimppaa jossa kaikki vaihdot käytössä ja panos noin 20e?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Taktiikkaa ja vaihtojen käyttöä saa kyllä miettiä ihan tosissaan, joukkueilla kun on aina pelin jälkeen 4-5 päivän huili. Kisat alkavat perjantaina mutta osalla joukkueista on ensimmäinen peli vasta seuraavan viikon tiistaina. Vaihtomääräkin tuntuu pieneltä kun joukkueessa on 11 pelaajaa eikä 6 kuten jääkiekon puolella. Mielenkiintoista, mutta haastavaa puuhaa.
 
Viimeksi muokattu:

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Varmaan jotain apua täytyy hakea, kun vielä viikko kisoihin ja kaikki lomapäivät kuluu futispörssin joukkuetta kasatessa. Hauskaa ajanvietettä kyllä mutta saisi kisat jo alkaa niin loppuisi tämä näpertely. Ihan arpapeliähän tuo on, että mikä jengi on kasassa viikon päästä kello 22, kun mieli muuttuu joka toinen minuutti!

Ainoa varma pelaaja on tällä hetkellä Toni Kroos, muut 10 menee ihan päivittäisen fiiliksen mukaan.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Onko joukkueet tikissä jo? Itse vaihtelen pelaajia kokoajan kun mieleen tulee uusia vaihtoehtoja..

Ehkä vaikeinta tässä on miettiä tuota muodostelmaa. Niin vähän tulee futispörssejä pelattua, että ei oikein tiedä mikä pelipaikka tuo eniten pisteitä hintaansa nähden.. Puolustajat ovat halvimpia mutta tuottavatko niin paljon pisteitä? Ja miten keskikenttäpelaajat saavat kerättyä pisteitä hyökkääjiin nähden.. Toki tuon pisteytyksen olen katsonut läpi ja sen perusteella en luottaisi liikaa hyökkääjiin, vaan painotan jengiäni hyökkääviin keskikenttäpelaajiin. Eli tällä hetkellä olen lähdössä liikkeelle 4-5-1 -muodostelmalla!
 

Apheu

Jäsen
Toki tuon pisteytyksen olen katsonut läpi ja sen perusteella en luottaisi liikaa hyökkääjiin, vaan painotan jengiäni hyökkääviin keskikenttäpelaajiin.

Ei sinänsä huono idea. Toisaalta keskikenttäpelaaja saa voitosta/tappiosta joko 1/-1 pinnaa, joten voisi ajatella, että tästä ei hyötyä sinänsä ole. Maksimikin on vain se yksi piste. Toisaalta taas maalista keskikenttäpelaaja saa vain yhden pisteen enemmän verrattuna hyökkääjään, kuten syötöstäkin. Joukkueen päästäessä nolla maalia keskikenttä saa yhden lisäpisteen.

Tasoitus- ja voittomaaleista saa vielä 2+1 pistettä lisää, joka on jo melkein sama, kuin keskikenttäpelaajan syöttö (3 pinnaa). Eli ei nuo hyökkääjät nyt kovin huonoja ole.

Esimerkiksi hyökkääjä tekee pelissä yhden maalin, joka on voittomaali. 1+4+2=7 pistettä.
Keskikenttäpelaaja syöttää kaksi maalia, joukkueensa voittaa pelin. 1+1+3+3=8 pistettä.

Täytyy myös muistaa, että laukauksista saa pisteitä; hyökkääjät yleensä laukovat enemmän, kuin keskikenttäpelaajat. Pakeista puhumattakaan.

Jos keskikenttäpelaaja syöttää kaksi maalia, on todennäköistä, että se sinun valitsema joukkueen kärkihyökkääjä tehnee niistä ainakin toisen. Aika tasapainossa nuo muistaakseni on (MM-kisa pörssistä), vahvoilla on kun rakentaa tasaisen vahvan joukkueen, josta saa kovan kapteenin jokaiselle pelipäivälle.

Alkuun kannattanee myös ennemmin olla rohkea vaihtojen kanssa, kuin jäädä laakereilleen lepäilemään. On tärkeä saada ne kisojen kuumat pelaajat joukkueeseensa (tai ainakin osa heistä). Itse ajattelin alussa käyttää vaihtoja niin, että saa vähän arvoa lisää ja näkee pelaajat kentällä, ketkä pelaavat hyvin jne. Sitten toiset ja kolmannet lohkokierrokset vähän hiljemmalla tahdilla ja jatkopeleissä sitten ihan tarpeen mukaan. Pelipäivät ovat tasaiset, joten sinulla voi periaatteessa olla koko kisojen ajan sama pelaaja, jos tämä pelaa aina ihan hyvin ja joukkue etenee pitkälle.

Futispörssissä on kyllä pieni lottovoitto, jos joukkueessasi on pakki joka onnistuu tekemään pari maalia tuossa lohkovaiheessa esimerkiksi. Pakit eivät pisteillä mässäile, mutta toisaalta ovatkin halvempia ja kovista maista naaratut pakit keräävät itsestään sen 3-4 pistettä per peli joukkueen voittaessa.

Tärkeintä ylipäätään on olla pelaajia joukkueesta, joka kerää voittoja. Jääkiekon puolella joku Erik Karlsson toimii hyvin HGM:ssä, vaikka Ottawa usein turpaan ottaakin. Samaan tapaan futispörssissä tuskin kannattaa jonkun heikon joukkueen yksinäistä tähtipelaajaa valita, ainakaan mikäli hinta on kova.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen maalasi pakeista Mustafi ja tänään Pique joka vielä kapteenina, käy! Muuten on mennytkin aika perselleen alku pörssissä.
 

Nick Neim

Jäsen
Sanotaanko näin, että maalivahti saa voitosta liiankin paljon pisteitä. Neuer ja De Gea kaksistaan ovat tuoneet kahteen päivään 30 pistettä, kun nollapelit ja voitot oli arvattavissa (joskin Ukrainahan meinasi tosissaan tehdä maaleja) ja olen tarkoituksella pitänyt maalivahteja kapteeneina. Tuollainen 30 pistettä on tuolla futispörssissä aivan vitusti kahdelta pelaajalta ja kovien maiden maalivahdit pelaavat näitä nollia ja napsivat voittoja näitä heikompia ja altavastaajana olevia maita vastaan kuitenkin aika hyvällä prosentilla.

Vertailun vuoksi, maalivahti saa voitosta saman kuin hyökkääjä maalista. Maalivahdit ovat myös halvempia, eikä maalipörssin voittajallakaan tule olemaan kisojen loputtua mitään järkyttävää maalimäärää kasassa. Siihen päälle pari topparia nollapelien kanssa, niin johan pisteitä ropisee, kuten tänäänkin Espanjan alakerralla. Maalivahtiin, puolustukseen ja keskikenttään kannattaa mielestäni panostaa huomattavasti enemmän kuin hyökkäykseen ihan jo hintojenkin takia, mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

Minkälainen tilanne Jatkoajan kimpassa muuten on, paljonko kärjellä on pisteitä kasassa? Ihan näin mielenkiinnosta kysellen.
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mielenkiintoista nähdä onko oma taktiikka vaihtojen suhteen parempi vai olisiko pitänyt vaihtaa jo puolet äijistä.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkälainen tilanne Jatkoajan kimpassa muuten on, paljonko kärjellä on pisteitä kasassa? Ihan näin mielenkiinnosta kysellen.

109 pistettä on johtajalla.

Samaa mieltä kyllä tuosta että hyökkääjät ovat vähän heikkoja valintoja tässä. Alkuun ei ollut tullut niin paneuduttua pisteenlaskun ja Lähdin 3-4-3 muodostelmalla olettaen että hyvillä hyökkääjille pisteitä ropisisi. Nyt kuitenkin havahduttu ja mennään muodossa 4-5-1. Päälle 90 pistettä kuitenkin jo kasassa maltillisilla vaihdoilla joten ei nyt ihan katastrofialkukaan.
 

Apheu

Jäsen
Samaa mieltä kyllä tuosta että hyökkääjät ovat vähän heikkoja valintoja tässä. Alkuun ei ollut tullut niin paneuduttua pisteenlaskun ja Lähdin 3-4-3 muodostelmalla olettaen että hyvillä hyökkääjille pisteitä ropisisi. Nyt kuitenkin havahduttu ja mennään muodossa 4-5-1. Päälle 90 pistettä kuitenkin jo kasassa maltillisilla vaihdoilla joten ei nyt ihan katastrofialkukaan.

Saman vaihdoksen tehnyt itsekin. Kärkihyökkääjät kuitenkin todella kalliita ja maaleilla ei ole peleissä ylipäätään mässäilty ollenkaan. Yksi suhteellisen halpa kärki ja vahva keskusta, pakisto sekä maalivahti.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Huvittavaa kun lähes kaikissa kärkipään joukkueissa vaihdot aika lailla käytetty ja pelaajia 8 eri joukkueesta :D

Ja paljon pelaajia joukkueista jotka eivät pitkälle pötki.
 

Nick Neim

Jäsen
Huvittavaa kun lähes kaikissa kärkipään joukkueissa vaihdot aika lailla käytetty ja pelaajia 8 eri joukkueesta :D

Ja paljon pelaajia joukkueista jotka eivät pitkälle pötki.
Samaa tuli katsottua. Tosin täytyy sen verran sanoa, että lähin myös (ehkä hieman turhankin) riskillä vetämään, kun tuossa parinsadan paremmalla puolella on tullut pyörittyä. Mikäli Espanja ei voita lohkoaan ja saa "helppoa" jatko-ohjelmaa, eli vastaan tulee lohkokakkosena Italia, Saksa ja Ranska matkalla finaaliin, niin olen kusessa. Silloin ei vaihdot missään tapauksessa riitä päätyyn asti.

Ja jos jokainen, eli Italia, Saksa, Espanja ja Ranska putoaa jo puolivälierissä tai ennen sitä, niin olen myös kusessa. Tosin Italia ja Saksahan kohtaavat viimeistään puolivälierissä jos Saksa ei lohkovoittoaan ryssi, ja se sopii mulle mainiosti. Kunhan eivät aikaisemmin putoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös