Kysynpä kokeneemmilta neuvoa mitä kannattaisi tehdä kiekkovalinnan kanssa, jolla jatkaa elinikäistä harjoittelua sillä sitähän tämä on.
Kotiradalla aika yleisiä noin 80 metrisiä bumerangin (siis heittovälineen) muotoisia oikean käden rysty anhyzer kaaria pitäisi saada aikaiseksi.
Olen käyttänyt siihen Innovan DX Archangelia (8,6,-4,1) "sinnepäin" menestyksellä, mutta heittovoiman lisääntyessä Archangel on alkanut flippaamaan helposti yli kun pääsee tiiltä runttaamaan. Se ei liene yllätä ketään.
Yrittänyt Star Leopard3: sella (7,5,-2,1), mutta kyseinen kiekko ainakin minulla on numeroitaan ylivakaampi, ja muutenkin kiekko joka tykkää mennä suoraan.
(Esim suorissa heitoissa saman turnin mutta 10 nopeuksinen Star Gorgon lähtee minulla kääntymään, mutta Leopard3 ei, vaikka se on vain 7 speed. Star Leopard3 on kyllä loistokiekko mielestäni.)
Se on selvää että kulmakontrollia ja heittotekniikkaa pitää minun parantaa, mutta onko viisasta jatkaa harjoittelua kuvattuihin anhyzereihin jollain Archangelin tapaisella, vai jollain toisella pieni feidisellä ylivakaammalla ja paremmalla kiekolla kuten tuo Leopard3, vai kokonaan muuntyyppisellä kiekolla esim midari x,x,0,0 arvoilla ?