Free Agent Frenzy – kesä 2016

  • 218 804
  • 818

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Vasylle 3:n vuoden jatkosopimus Tampaan. 3.5-miljoonaa caphitiltä. Eiköhän tuo tarkoita Bishopin lähtöä Tampasta.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Aloin oikein miettimään, pelasiko Schlemko viime kaudella oikealla, mutta täytyy sanoa etten muista. Ehkä @dali tai @Barcelona tai joku muu muistaa asian.

Schlemko pelasi enimmäkseen oikeana pakkina. Olisi saanut kernaasti pelata Devilsissä myös ensi kaudella.

Schlemkoa voi pitää tyypillisenä moneyball-hankintana. Tilastoniilot tykkäävät varmasti hänestä. Schlemkon läsnäolon huomaa kiekonhallintalukemista ja luoduista maalipaikoista. Schlemkon ehdoton valtti on erinomainen peliäly. Hän on hyökkäyssuuntaan mainio, koska monipuolisen syöttövalikoiman lisäksi hän voi luisteluvoimaisena pelaajana kuljettaa kiekkoa keskialueen yli. Itse pidin männä kaudella erityisesti hänen maltistaan odottaa ja hakea oikeaa ratkaisua - harvoin näkee Schlemkon yrittävän väkisin tilanteen avaamista. Juuri nämä pienet, peliä edistävät ratkaisut tekevät Schlemkosta joukkueelleen arvokkaan palasen.

Mitä tulee miehen rooliin, niin mielestäni Schlemkosta saa parhaan hyödyn irti, jos hänet voi roolittaa hyökkääväksi vitospakiksi. Kahden ensimmäisen parin ja Schlemkon välissä on kuvainnollinen lasikatto. Olosuhteiden pakosta Schlemko tosiaan pelasi viime kaudella käytännössä kolmospakkina, mutta ei hän kuitenkaan täytä vakituisen top 4 -pakin mittoja. Schlemko on nykystandardeilla jokseenkin pienikokoinen ja omassa päässä hän on keskinkertainen. Fyysisissä väännöissä hän tahtoo jäädä alakynteen varsinkin vastustajan parhaita voimia vastaan. Toki hän pystyy kompensoimaan fysiikan rajoitteita hyvällä liikkeellä.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Friedmanin mukaan myös Fedor Tyutin Coloradoon. Kaksi paskaa pakkia (Wieri ja Tyutin) nyt hankittuna, toivottavasti tämä ei tarkoita sitä että Zadorov tai Bigras joutuu aloittamaan kauden AHL:ssä
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Ei oikein aukene, miten Calgaryssä päästettiin Colborne vapaaksi töpeksimällä QO?
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Odotin hiukan isompaa sopimusta. Jos tekee jatkossakin 40-50 pistettä kaudessa, niin hyvä sopimus.
Totta, mielestäni erinomainen sopimus. Dregerin mukaan oli muitakin tarjouksia pöydällä isommallakin rahalla, mutta Colborne näki Coloradon parhaana paikkana juuri itselleen tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Ei oikein aukene, miten Calgaryssä päästettiin Colborne vapaaksi töpeksimällä QO?

Colborne voi olla tuolla 2,5M palkalla oikein hyvä hankinta tai sitten pieni pettymys. Kauden viimeiset noin 20 matsia noin piste per peli tahtia. Aika moni noista maaleista ja pisteistä syntyi lähinnä, kun Colborne sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Eli ei ole mikään pelinrakentaja, mutta omaa kuitenkin hyviä ominaisuuksia.
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
Justin Falk Buffaloon 2-suuntasella sopparilla! Heittämällä huonoin luistelija joka on nhl:ssä 2010-luvulla pelannut.
 

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Schlemko pelasi enimmäkseen oikeana pakkina. Olisi saanut kernaasti pelata Devilsissä myös ensi kaudella.

Schlemkoa voi pitää tyypillisenä moneyball-hankintana. Tilastoniilot tykkäävät varmasti hänestä. Schlemkon läsnäolon huomaa kiekonhallintalukemista ja luoduista maalipaikoista. Schlemkon ehdoton valtti on erinomainen peliäly. Hän on hyökkäyssuuntaan mainio, koska monipuolisen syöttövalikoiman lisäksi hän voi luisteluvoimaisena pelaajana kuljettaa kiekkoa keskialueen yli. Itse pidin männä kaudella erityisesti hänen maltistaan odottaa ja hakea oikeaa ratkaisua - harvoin näkee Schlemkon yrittävän väkisin tilanteen avaamista. Juuri nämä pienet, peliä edistävät ratkaisut tekevät Schlemkosta joukkueelleen arvokkaan palasen.

Mitä tulee miehen rooliin, niin mielestäni Schlemkosta saa parhaan hyödyn irti, jos hänet voi roolittaa hyökkääväksi vitospakiksi. Kahden ensimmäisen parin ja Schlemkon välissä on kuvainnollinen lasikatto. Olosuhteiden pakosta Schlemko tosiaan pelasi viime kaudella käytännössä kolmospakkina, mutta ei hän kuitenkaan täytä vakituisen top 4 -pakin mittoja. Schlemko on nykystandardeilla jokseenkin pienikokoinen ja omassa päässä hän on keskinkertainen. Fyysisissä väännöissä hän tahtoo jäädä alakynteen varsinkin vastustajan parhaita voimia vastaan. Toki hän pystyy kompensoimaan fysiikan rajoitteita hyvällä liikkeellä.
Kuulostaa tämän perusteella erinomaiselta hankinnalta San Joseen. Juurikin tuollaista pakkia sinne kolmospariin tarvitsikin! Tyrmäsin aluksi hankinnan täysin, kun mulla oli aivan väärä kuva Schlemkosta, mutta mainiota, että olin täysin väärässä!
 

Ralph

Jäsen
Kaksi paskaa pakkia (Wieri ja Tyutin) nyt hankittuna, toivottavasti tämä ei tarkoita sitä että Zadorov tai Bigras joutuu aloittamaan kauden AHL:ssä
Tai sitten Avalanchella on taas kahdeksan pakkia ja 13 hyökkääjää ylhäällä: Barrie, Beauchemin, Bigras, Gelinas, Johnson, Tyutin, Wiercioch ja Zadorov.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Oisko kellään laittaa striimiä, kiinnostaa ihan älyttömästi vaikka parhaat palat menny ohi kun olin salilla vaikka YV:llä? Kiitos.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Pari streamia ainakin kaatui itsellä? Onko kellään heittää uutta?

Näköjään hiljasta on kun ei oo mulle ainakaan kukaan laittanu linkkiä, katselisin tota lähetystä 1000 kertaa mieluummin kun suopotkupalloa, et jos saat linkin niin heitätkö mulle kanssa?
 

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
NHL.comin oma seurantastreami ei ole toiminut koko iltana. En tiedä onko vika mun selaimessa tai koneessa vai ihan videontarjoajassa. Itse vielä seuraisin mieluusti jotain streamia free agencystä, mutta ei taida oikein enää löytyä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
NHL.comin oma seurantastreami ei ole toiminut koko iltana. .
Ei ole täälläkään toiminut. Ihme vittuilua änäriltä kun muistan ajan kun tätä showta pysty katsoo ihan NHL.comin sivuilta ongelmitta. Pakko kai tota potkupalloa on sitten katsoa ja sivusilmällä tätä ketjua stalkattava.
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Martinin sopimuksen myötä tänään ollaan tehty sopimuksia yli 600 miljoonan arvosta. Se on yli neljäsosa kaikkien joukkueden yhteisestä capista. Aivan älytön määrä, vaikka osa näistä sopimuksista astuukin voimaan vasta vuoden päästä. On kyllä ollut todella aktiivinen päivä, vaikka se toki oli jo etukäteen ounasteltavissa. Mutta kun ottaa huomioon, että mitään järkyttävän räikeitä sopimuksia ei olla nähty oikeastaan yhtään, niin onhan tämä melkoinen päivä ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös