Fredrik Bremberg Jokereihin

  • 189 975
  • 474

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Summa summarum, en huuda hurraata Linkanin tulon johdosta, mutta suhtaudun asiaan ymmärtäväisemmin, kun pari päivää sitten.

Näin on käynyt itsellenikin, vaikka aiemmin hieman negatiiviseen sävyyn asiasta kirjoittelinkin tuonne "Pelaajaliikenne" keskusteluun. Brembergin hankinta voidaan todeta onnistuneeksi, mikäli hänen avullaan kyetään ottamaan edes muutamia voittoja joukkueelle. Monet ovatkin jo todenneet, kuinka suuri itseluottamusta kohentava vaikutus noilla voitoilla olisikaan.

Juuri nyt uidaan syvällä ja Bremberg ei tätä sukellusta kykene ainakaan syvemmälle viemään, joten mitä hävittävää tässä lopulta on? Taloudellisesti tuskin maksaa liikaa, kun ottaa vielä huomioon miehestä saatavat tulot katsomon puolelle ilmestyneistä tuoreemmista naamoista ja tuskin kaverille mitään miljoonia maksetaan muutenkaan, erityisesti kun kaveri nimenomaan on tullut pelaamaan itsensä kuntoon ja samalla antamassa näyttöjä tulevalle loppukauden seuralleen (= motivoi pelaamaan).

Toivottavasti silti Brembergin ja verorajan jälkeen tänne tuotaisiin osaava pelaaja ihan koko kaudeksi ja nimenomaan sentteri!
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Ara tuossa kertoili, että Fredalla on ottelukohtainen sopimus joka koskee 17 matsia. Eli jos homma ei toimi niin kaveri voidaan potkia pois koska vaan, mutta 17 ottelun jälkeen tehdään päätöksiä loppukauden suhteen?
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Ylläoleva järjestely tuntuu hyvältä. Jos mies on kunnossa ja ei loukkaannu niin loppukauden pahvi kouraan. Selkee vahvistus pelkästään radioselostuksen perustella :)
 
Ara tuossa kertoili, että Fredalla on ottelukohtainen sopimus joka koskee 17 matsia. Eli jos homma ei toimi niin kaveri voidaan potkia pois koska vaan, mutta 17 ottelun jälkeen tehdään päätöksiä loppukauden suhteen?

Tai sitten Bremberg pelaa ottelu kerrallaan, mutta korkeintaan 17 matsia. Viimeistään sen jälkeen siirtyy muualle? Eihän näistä tiedä. Tuo 17 ottelua on yhtä kuin jouluun saakka.

En vain mitenkään jaksa uskoa, että Brembergin palkkapyyntö olisi niin paljon laskenut, että hän olisi Jokereiden saatavilla koko kaudeksi.
 

Jokerinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Tai sitten Bremberg pelaa ottelu kerrallaan, mutta korkeintaan 17 matsia. Viimeistään sen jälkeen siirtyy muualle?

Todennäköisesti ja mielestäni "ottelukohtainen sopimus joka koskee 17 matsia" sopii sävyltään tuohon yllä olevaan paljon paremmin kuin tuohon Baronin versioon vaikka siihen tietysti haluaisimme uskoa.

Itse ainakin valmistun siihen, että Bremberg ei pelaa loppukautta Jokereissa.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Ara antoi ymmärtää, että Fredi pelaa ottelun kerrallaan ja ainakin nämä 17 ottelua. Kehui samalla kaverin asennetta harjotuksissa ja odottaa häneltä hyvää peliä jo kärppä-matsissa. Saa nähdä.. =)
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Lyö Hjallis Reetulle miljoona käteen ja kysy, pelaisko se vielä ensi kaudenkin. Tuollaisia pelaajia mä haluan hallille mennä katsomaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mahtavia syöttöjä ainakin kolme-neljä. Erinomainen pelikäsitys ja loistavat kädet. Toki tauko näkyi otteissa samoin se, että oli ensimmäinen peli uudessa joukkueessa. Silti kaveri teki ratkaisuja, jotka olisivat paremmilla snaippereilla ja tuurilla voineet viedä Jokerit vaikka mihin.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Voisin sanoa että 'Linkan' laittoi toisessa ja kolmannessa erässä enemmän loistosyöttöjä, kuin olen nähnyt koko joukkueen laittavan aiemmissa peleissä. Vauhti ei päätä huimaa mutta kiekonkäsittely ja syötöt aivan maagisia. Todella helpon näköistä peliä, ja itsevarman oloisesti kiekko lavassa pysyi. Ensimmäisestä erästä en osaa sanoa mitään, kun pääsin lippujonon kautta sisään vasta kun oli 5 minuuttia jäljellä!
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Mahtavia syöttöjä ainakin kolme-neljä. Erinomainen pelikäsitys ja loistavat kädet. Toki tauko näkyi otteissa samoin se, että oli ensimmäinen peli uudessa joukkueessa. Silti kaveri teki ratkaisuja, jotka olisivat paremmilla snaippereilla ja tuurilla voineet viedä Jokerit vaikka mihin.
Amen!
Laskettiin kavereiden kanssa, että noista Linkanin paikoista Jokeripelaajan olisi pitänyt panna kiekko sisään ainakin neljästi. Ja näin olisi ehkä normaalilla suoritus-/itsetuntotasolla tapahtunutkin, mutta nyt maila puristi liikaa.
Isokokoiseksi kaveriksi sällillä on kyllä erittäin pehmeät kädet! Kunhan pojat saavat muutaman pelin alle, niin tuo koostumus tekee tuhoja vastustajan päädyssä. Ainoa miinus onkin sitten se, että heudän jälkeensä ei meillä tunnu olevan ketään. Kakkosylivoimammekin näytti heidän jälkeensä lähinnä vitsiltä...
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kyllä on todellinen pelimies kyseessä. Kiekko pysyy lavassa kuin magneetti ja syötöt lähtevät tarkasti. Hyvin ruotsalaistyylinen pelaaja siis. Tänään Brembergin saldo olisi ollut ainakin 0+5, jos nämä saatanan spagettikädet olisivat laittaneet loistosyötöt sisään... No, jos lauantaina alkaisi sitten napsumaan? ;)
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Amen!
Laskettiin kavereiden kanssa, että noista Linkanin paikoista Jokeripelaajan olisi pitänyt panna kiekko sisään ainakin neljästi. Ja näin olisi ehkä normaalilla suoritus-/itsetuntotasolla tapahtunutkin, mutta nyt maila puristi liikaa.
... Ainoa miinus onkin sitten se, että heudän jälkeensä ei meillä tunnu olevan ketään. Kakkosylivoimammekin näytti heidän jälkeensä lähinnä vitsiltä...

Se on juurikin näin! Tosin ykkös-yv:n tehokkuutta syö aika saatanasti se, että Tom Koivisto on ihan vitun täysi lapanen.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tai sitten Bremberg pelaa ottelu kerrallaan, mutta korkeintaan 17 matsia. Viimeistään sen jälkeen siirtyy muualle? Eihän näistä tiedä. Tuo 17 ottelua on yhtä kuin jouluun saakka.

http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/arkistot/jaakiekko/2009/10/980083

"Hänen sopimuksensa on ottelukohtainen, siitä on jäljellä 16 ottelua. Sopimus on sanottavissa molemmin puolin irti jokaisen ottelun jälkeen. Itse en olisi sanomassa sitä irti ensimmäisenä."
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtavia syöttöjä ainakin kolme-neljä. Erinomainen pelikäsitys ja loistavat kädet.

Illan nähdyn pelin perusteella erikoistilanteissa vähintään Morrisonin ja Rosan tasoinen pelintekijä. Kiittäkää jokaisesta peli-illasta niin kauan, kuin pysyy rosterissanne. Hentunen ja Pirnes oppivat väkisin jampan elkeet ja pelitavan, silloin jälki on tuhoisaa. Yhden pelin perusteella tuli mieleen muuan Hakki, joka jakeli maalin takaa samanlaisia lättyjä avopaikkoihin. Kunhan teillä olisi pakkeja, jotka laittaisivat sisään.
 

Gascoigne

Jäsen
Suosikkijoukkue
16.3.2014 Jokerit -> HPK
Lisää tätä, kyseessä on uskomaton pelimies, juuri tälläisten taiteilioiden takia sitä raahaudutaan hallille harmaina arki-iltoina. Miehen kiekonkäsittely on suorastaan maagista, jotain mitä en ole aikoihin nähnyt. Kumpa rinnalle saataisiin edes vaahtosammutin joka liukuisi takatolpalle kimmottamaan kiekot sisään, nyt syötöt ovat kuin helmiä siolle kun kaverit eivät tiedä mitä kiekolla tehdä kun se kopsahtaa lapaan.

Bremberg on suurempi kuin Otakar Janecky! Jos esitykset ovat tälläisiä niin ei muuta kuin paita kattoon näiden 17 pelin jälkeen!

Nyt masa hereillä, lyö 800K käteen tästä ja ensi kaudesta. Bonuksena lupa viettää aikaansa yökerhoissa niin paljon kuin haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

naapuri

Jäsen
Ööh, mitähän sitä nyt sanoisi tästä svenssonista..? No vaikka sen, että tuollaisia käsiä en ole nähnyt, sanonko suoraan...koskaan. Tai ainakaan ihan lähivuosina. Ihan uskomattomia syöttöjä, joista Mäet sun muut ei osaa laittaa sisään. Puolustaa mies ei taida osata ollenkaan, mutta ei haittaa. Mun puolesta saa jäädä vaikka hyökkäyssiniselle odottamaan kiekkoa jos pelaa noin hyvin. Varsinkin ottaen huomioon pitkän pelitauon. Leino, Metropolit ja Janecky olivat paljon kokonaisvaltaisempia pelaajia, mutta hyökkäysaluella Bremberg oli kyllä uskomaton. Kiekko liikkui varmasti, rauhallisesti mutta ennenkaikkea ovelasti. Ne muutamat syötöt olivat todella hienoja...

Älkää käsittäkö väärin. Yhden pelin perusteella en aio nostaa herraa jumalaksi, mutta tuo juonikkuus auttaa meitä varmasti. En myöskään sano että Linkan olisi kuin Otto tai muut Jokeri-legendat, en todellakaan, ei edes lähelle, mutta siitä on vain niin kauan kun olen viimeksi nähnyt tuollaista old skool-hokia Jokeri-paidassa että tässähän ihan herkistyy. Toivottavasti pelaisi täällä edes marraskuun. Tai maksakaa sille se miljoona että tekisi kahden vuoden sopparin. Antakaa vielä Mersu autoksi, eikä mitään Totkea. Ja kämppä sieltä mistä haluaa. Oli se sen verran viihdyttävä mies. Sitä minä olen kaivannut.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kumpa Teemu(t) olisi kestänyt kasassa. Olisi ainakin jokin pelimanne laittamassa noita syöttöjä sisään. Koholtajat eivät saanneet selvistäkään paikoista, mutta itse väitän, että Teemu olisi noista syötöistä ainakin maalin värkännyt.

Toki laput silmillä unohdan, että Bremberg ei pakosti edes pelaisi meillä ellei herra Pulkkinen olisi saikulla.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Niin, tuon saman minä sanoin ylempänä hieman eri sanoilla. Mikään ei siis viittaa siihen, että Bremberg jatkaisi joulun jälkeen Jokereissa. Aivan kuten tiedettiinkin.

Heti jouluksi Ruotsiin, taitaa olla HV:n kanssa jo kaikki valmista. Mitäs Jokerit sitten tekee, kun peli on saatu TÄYSIN yhden pelimiehen ansiosta (ehkä)rullaamaan, ja yhtäkkiä tämä tärkein pelaaja katoaa kevääksi?

Muutama vuosi sitten Hentunenkin olisi latonut 5 maalia eilisen tarjoilun ansiosta. Nyt Jokereilta puuttuu sniper, mutta toki sitä ei kannata hankkia koska Linkan lähtee anyway ja siihen loppuu tarjoilu.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Mitäs Jokerit sitten tekee, kun peli on saatu TÄYSIN yhden pelimiehen ansiosta (ehkä)rullaamaan, ja yhtäkkiä tämä tärkein pelaaja katoaa kevääksi?

Nyt Jokereilta puuttuu sniper, mutta toki sitä ei kannata hankkia koska Linkan lähtee anyway ja siihen loppuu tarjoilu.

Missäs tämä on kerrottu, että mahdollinen pelin kuntoon saanti tulee olemaan täysin yhden miehen ansiota? Eihän tuo eilenkään saanut kuin yhden syöttöpisteen ja sekin taisi olla kakkossyöttö? Tyytyväinen olen, jos noita pinnoja tulee jatkossa enemmänkin ja sitä kautta myös toivottavasti voittoja.

Itse en edelleenkään näe suurta ongelmaa siinä, jos Bremberg olisi yhtenä tekijänä siihen, että Jokerit saisivat kelkan käännettyä. Samaa jankutan myös kun aikaisemmin, tuolla rosterilla (ilman Brembergia) pitää taistella mitallisijoista.

Sitten vielä, missään ei kai ole väitetty, etteikö Brembergin tilalle voi tulla toista kovaa pelimiestä?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitäs Jokerit sitten tekee, kun peli on saatu TÄYSIN yhden pelimiehen ansiosta (ehkä)rullaamaan, ja yhtäkkiä tämä tärkein pelaaja katoaa kevääksi?

Siinä tapauksessa joukkueen kuuluukin hävitä jos se voittaminen on yhdestä pelaajasta kiinni. Itse näen enemmänkin, että Brembergin avulla joukkue pystyy helpommin saada voittoja jolloin saadaan itseluottamusta lisää, koska tällä hetkellähän tuo joukkue on niin lukossa. Jos se lukko saadaan Brembergin avulla avattua, niin uskon voittoja tulevan myös Brembergin jälkeen. Pään sisällä ne ongelmat pelisysteemin lisäksi ovat. Ei Rita ja kumppanit voi niitä taitoja alle 35-vuotiaina kesän aikana menettää.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Missäs tämä on kerrottu, että mahdollinen pelin kuntoon saanti tulee olemaan täysin yhden miehen ansiota? Eihän tuo eilenkään saanut kuin yhden syöttöpisteen ja sekin taisi olla kakkossyöttö? Tyytyväinen olen, jos noita pinnoja tulee jatkossa enemmänkin ja sitä kautta myös toivottavasti voittoja.

Itse en edelleenkään näe suurta ongelmaa siinä, jos Bremberg olisi yhtenä tekijänä siihen, että Jokerit saisivat kelkan käännettyä. Samaa jankutan myös kun aikaisemmin, tuolla rosterilla (ilman Brembergia) pitää taistella mitallisijoista.

Sitten vielä, missään ei kai ole väitetty, etteikö Brembergin tilalle voi tulla toista kovaa pelimiestä?

Et tainut olla pelissä eilen, koska jokaikinen hyökkäyspään tilanne tapahtui Brembergin kautta. Ilman hänen käsiään ja silmäänsä, olisi Jokerit taapertanut taas tuollaisen perustappion lukemin 1-5. Itse asiassa Rosan neljäs oli ylärimaa vaille valmis, mutta ei tullut tällä kertaa.

Pointtini on vaan se, että on jopa surkuhupaisaa nähdä että 2 kuukautta pelaamatta ollut 36-uotias taikuri tulee Jokereihin ja dominoi kenttäpeliä ja kenttätasapainoa täysin. Aravirta piti sitä jotenkin hienona ja upeana, minä en jokerihenkisenä näin ajattelisi. Jos Brembergin hankinnan tarkoitus on nostaa Hauhtosen, Ridan, Mäen, Lindin, Koiviston ja muiden runkomiesten panosta, niin siitä ei näkynyt mitään.

En missään nimessä dissaa Linkania, päinvastoin, olen helvetin iloinen että mies kurvaa Suomessa. Tuntuu vaan että tämä on tietynlaista tekohengitystä ja erittäin lyhytnäköistä toimintaa hankkia näinkin suuren roolin mies todella lyhyeksi ajaksi.

Totta sekin, etta samantasoinen ja nimenomaan loppukauden Jokereissa pelaava pelaaja voi löytyä vielä tammikuussa, mutta mikse helvetissä häntä ei hankita aiemmin (vaikka Brembergin kustannuksella)?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
En missään nimessä dissaa Linkania, päinvastoin, olen helvetin iloinen että mies kurvaa Suomessa. Tuntuu vaan että tämä on tietynlaista tekohengitystä ja erittäin lyhytnäköistä toimintaa hankkia näinkin suuren roolin mies todella lyhyeksi ajaksi.

Onhan siinä sekin pointti, että Jokerit saattaa saada sarjassa 5-10 pistettä enemmän ihan Linkanin ansiosta. Näillä pointseilla voi olla isokin merkitys, kun karsintapaikkaa ratkotaan keväällä.

Totta on, että muiden pelaajien pitää ruveta pelaamaan selvästi paremmin, jos meinataan edes säälipleijareissa keväällä olla.

Onko sillä Linkanilla Ruotsissa ketään kaveria, joka tulisi lyömään YV:llä ne Linkanin syötöt sisään?
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Onhan siinä sekin pointti, että Jokerit saattaa saada sarjassa 5-10 pistettä enemmän ihan Linkanin ansiosta. Näillä pointseilla voi olla isokin merkitys, kun karsintapaikkaa ratkotaan keväällä.

Totta on, että muiden pelaajien pitää ruveta pelaamaan selvästi paremmin, jos meinataan edes säälipleijareissa keväällä olla.

Onko sillä Linkanilla Ruotsissa ketään kaveria, joka tulisi lyömään YV:llä ne Linkanin syötöt sisään?

Muun muuassa seuraavista herroista Linkan teki todella hyviä jääkiekkoilijoita...tai sanotaanko näin, että he näyttivät Linkanin rinnalla todella hyviltä jääkiekkoilijoilta:

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=62297
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=16604
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=87900
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös