Formula 1 -lähetykset netissä ja TV:ssä

  • 12 647
  • 60

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitoin tämän kysymyksen F1-ketjuun, mutta @Nelfor vinkkasi (kiitos) tämän ketjun olemassa olon, joten kysynpä saman asian täälläkin:

Eli onko tosiaan niin, että jos Viaplayn urheilulähetystä alkaa katsoa vähän myöhässä, niin se ei kysy "lähetyksen alusta vai live-hetkestä"?
Ominaisuus, mikä ainakin Cmorella on ollut jo hyvän tovin ja on melkoisen hyvä ominaisuus, jos joutuu vähän perässä tulemaan lähetykseen.
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Eli onko tosiaan niin, että jos Viaplayn urheilulähetystä alkaa katsoa vähän myöhässä, niin se ei kysy "lähetyksen alusta vai live-hetkestä"?
Ominaisuus, mikä ainakin Cmorella on ollut jo hyvän tovin ja on melkoisen hyvä ominaisuus, jos joutuu vähän perässä tulemaan lähetykseen.

Mä oon tätä samaa välillä ihmetellyt ja ainakin täällä tuo ominaisuus löytyy TV-sovelluksesta mutta ei puhelimen sovelluksesta. Juurikin tänään tuli aika-ajot katsottua hieman myöhässä ja silloin se kysyi tuon alkuun kun katoin LG-television kautta.

Sitä en tiedä että onko nuo erot ihan laitekohtaisia tai johtuuko jostain asetuksista (mielestäni en oo mitään muuttanut missään laitteessa) mutta jollain laitteilla se näyttää löytyvän ja toisilla ei.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon tätä samaa välillä ihmetellyt ja ainakin täällä tuo ominaisuus löytyy TV-sovelluksesta mutta ei puhelimen sovelluksesta. Juurikin tänään tuli aika-ajot katsottua hieman myöhässä ja silloin se kysyi tuon alkuun kun katoin LG-television kautta.

Sitä en tiedä että onko nuo erot ihan laitekohtaisia tai johtuuko jostain asetuksista (mielestäni en oo mitään muuttanut missään laitteessa) mutta jollain laitteilla se näyttää löytyvän ja toisilla ei.

Ok, kiitti tuostakin tiedosta. Täytyy tsekata oma Samsungin telkku, että miten siellä.
Toi on vaan melkoisen iso miinus, jos/kun ei löydy oletuksena kaikista toistotavoista.
 

N^Miksu

Jäsen
Muilla Viaplay rikki? Ei näytä onnistuvan lähetyksen katselu tv:llä, Padilla tai iPhonella. Ei kyllä mikään muukaan video tällä hetkellä aukea palvelussa, vaikka sisällön selailu näyttää olevan iskussa.

edit: Ja homma lähti heti toimimaan, kun asiasta valitti täällä ääneen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran paljon tulee jatkuvasti luettua viestejä Viaplayn selostuksen heikosta tasosta, että ehkä tätä ketjua voisi nostaa vähän esiin.

Toki jos Viaplay on tilauksessa muun sisällön vuoksi, niin ei ehkä kiinnosta ottaa kylkeen toista maksullista palvelua, mutta muuten F1TV on erinomainen vaihtoehto.

Otin itse F1TV:n tälle kaudelle, enkä ole katunut sekuntiakaan. Selostus on toki englanniksi, eli se voi joillekin olla este, mutta jos se ei ole ongelma, niin kannattaa harkita vakavasti. Selostus ja asiantuntijat ovat erinomaisella tasolla, enkä ole havainnut merkittävää puolueellisuutta minkään tallin tai kuljettajan suuntaan, vaan hyvin tasapuolisesti kaikkia lopulta kohdellaan.

Ihan alkukaudesta kohtasin jotain pieniä teknisiä ongelmia, kun lähetykset katkesivat muutaman kerran ihmeellisesti, jonka jälkeen lähetyksen sai kyllä takaisin käyntiin, kun päivitti nettiselaimen sivun. Alkukauden jälkeen tuokin ongelma on poistunut, enkä ole törmännyt enää teknisiin ongelmiin. Olen katsonut selaimella ja chromecastilla. Aika usein on tullut laitettua toiselle näytölle ajanottoruutua tai kuljettajakohtaista kameraa, joita ei ainakaan C Moren aikaan pystynyt samalla tapaa käyttämään.

Tämä kausi toki alkaa olla jo loppusuoralla, mutta ainakin testimielessä voi nyt kokeilla F1TV:tä ja aloittaa seuraavan kauden sitten tämän parissa, jos on saanut Viaplaysta tarpeekseen.

Eikä ole tosiaan hinnalla pilattu, kun maksaa 13,99€/kk.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka F1TV on laadukas, olen itse huomannut kaipaavani sitä suomalaisselostuksen tiettyä kotikutoisuutta johon kuuluu Ossin mersu-fanitus, Vilanderin järjen ääni ja Salon bissetölkin availut ja nuuskan sylkemiset. Siinä on ihan oma fiiliksensä kun Salo alkaa tohkeissaan selittää jotain autoihin liittyvää asiaa faktana koska 25 vuotta sitten oli niin.

Lopetin tänään F1TV:n tilauksen. Jos/kun Red Bull ei saa kunnon rangaistusta viime kauden huijaamisesta, on loputkin kiinnostuksesta mennyt kunnes kyrväke on taas kanveesissa ja sarjassa on oikeasti muillakin mahdollisuus voittaa. Jos niin käy, voi katsella jaksaako tilata suomisetin uusiksi vai odotellaanko Tuukka Taposen nousua ykkösiin.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Jotenkin alkanu menee maku Merviin. En oikein itsekkään tiedä miksi ja mikä siinä tökkii mutta memmun matkailut vois vähitellen laittaa säppiin.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Jotenkin alkanu menee maku Merviin. En oikein itsekkään tiedä miksi ja mikä siinä tökkii mutta memmun matkailut vois vähitellen laittaa säppiin.
Memmuhan on tyylikäs, upea ja asiansa osaava toimittaja. Hyvät kontaktit kehittynyt vuosien saatossa eri tiimien henkilökuntaan kuljettajat mukaan lukien.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Memmuhan on tyylikäs, upea ja asiansa osaava toimittaja. Hyvät kontaktit kehittynyt vuosien saatossa eri tiimien henkilökuntaan kuljettajat mukaan lukien.
Joo onhan tuo mennyt vuosien saatossa eteenpäin ihan helvetisti, ennen oli vaan Mario Isola, Kimi ja Bottas keneltä sai haastatteluita. Toki kyllähän tuossa varmasti auttaa kun siellä pyörii mukana myös Vilander ja Coulthard, mutta silti parempaan suuntaan on menty.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jotenkin alkanu menee maku Merviin. En oikein itsekkään tiedä miksi ja mikä siinä tökkii mutta memmun matkailut vois vähitellen laittaa säppiin.
Jos tällaisten turhien ihmisten maailmalla mukana kuljettamisen lopettamisellla voisi tilausta halventaa senttiäkään, olisin valmis silmiä räpäyttämättä tähän. Ja vaikka ei halventaisikaan.
Itse en saa mitään lisäarvoa kisan ulkopuolisilla jutuilla.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Jos tällaisten turhien ihmisten maailmalla mukana kuljettamisen lopettamisellla voisi tilausta halventaa senttiäkään, olisin valmis silmiä räpäyttämättä tähän. Ja vaikka ei halventaisikaan.
Itse en saa mitään lisäarvoa kisan ulkopuolisilla jutuilla.
Jos haluan katsella memmun matkassa tyyppistä sisältöä niin instagram on näitä tyrkkyjä täynnä. Pelkkänä varikkohaastattelijana on ihan ok
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Talvitestit ovat käynnissä ja kausi alkaa aiemmista kausista poiketen jo viikon päästä, eli nostellaanpa tätäkin ketjua ylös.

Viaplay on juuri nostanut hintojaan entisestään - hinta nyt 44,99€/kk
Sisältää toki paljon muutakin sisältöä, kun F1-sisältöä ei ole saatavilla omana tilauksenaan.
Täältä näkee sisällöt ja pääsee tekemään tilauksen: Tv-ohjelmat, urheilua ja leffat netissä - Viaplay.fi

F1 TV hinta on pysynyt ennallaan, eli hinta on edelleen 13,99€/kk tai 109,99€/vuosi (ensimmäinen vuosi 87,99€)
Ei suomenkielistä selostusta, mutta lähetykset ja selostus varsin laadukasta tasoa.
Tilauksen pääsee tekemään täältä: Stream Formula 1 live | F1 TV

Itse vaihdoin vuosi sitten F1 TV:n puolelle, enkä katunut sekuntiakaan. Viaplayn kasvanut hinta vaikeuttaa sen asemaa tässä taistossa entisestään.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsoin viime kauden F1TV:n puolelta kk-maksuilla ja olin kyllä tyytyväinen. Joskus niitä kotimaisen selostuksen lähetyksiä katsoin ja oli vähän mälsää että varikolle kun pääsivät niin eivät oikein ketään saaneet haastateltaviksi (en tiedä onko nykyään jo eri). F1TV:llä ollut kuitenkin järjestäen varikon silmää pistävimpiä haastateltavina josta olen tykännyt kovasti. Nyt maksoin tuon 87,99e koska kuitenkin aion koko kauden seurata tarkasti niin mielelläänhän siinä samalla säästää vajaa viisikymppisen.
Tuo Viaplayn hinta on kyllä ihan karsea.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Onko viaplayn puolella jotain kausi ennakko lähetystä tai vastaavaa tullut / tulossa muuta kuin nämä talvitestilähetykset?
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Onko viaplayn puolella jotain kausi ennakko lähetystä tai vastaavaa tullut / tulossa muuta kuin nämä talvitestilähetykset?
Maanantaina 27.2.2023 klo 19.00 on merkitty Fomula 1: Kausiennakko 2023 -ohjelma VSport + Suomi -kanavalla ja varmaan samaan aikaan Viaplayssa katsottavissa. Näytetään uusittavan tv-kanavien puolella myöhemmin viikon aikana.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
F1 TV hinta on pysynyt ennallaan, eli hinta on edelleen 13,99€/kk tai 109,99€/vuosi (ensimmäinen vuosi 87,99€)
Osaatko sanoa miten tuon suluissa mainitsemasi ekan vuoden hinnan pystyy lunastamaan? En löydä mistään tuolla hintaa mitään ensimmäisen vuoden pakettia.

Mulla on viime kaudesta lähtien ollut jatkuvana tilauksena F1 TV 109,99€ vuosihintaan ja jaksaisin kyllä nähdä vaivaa peruuttamalla vanhan tilaukseni ja tekemällä eri sähköpostilla uuden profiilin tuolla 87,99€ hinnalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaatko sanoa miten tuon suluissa mainitsemasi ekan vuoden hinnan pystyy lunastamaan? En löydä mistään tuolla hintaa mitään ensimmäisen vuoden pakettia.

Mulla on viime kaudesta lähtien ollut jatkuvana tilauksena F1 TV 109,99€ vuosihintaan ja jaksaisin kyllä nähdä vaivaa peruuttamalla vanhan tilaukseni ja tekemällä eri sähköpostilla uuden profiilin tuolla 87,99€ hinnalla.
Se näkyi suoraan tuolla tilaussivulla muutaman päivän ajan. Taisi olla voimassa vain viime viikon testien ajan tms, koska enää sitä ei näy.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Osaatko sanoa miten tuon suluissa mainitsemasi ekan vuoden hinnan pystyy lunastamaan? En löydä mistään tuolla hintaa mitään ensimmäisen vuoden pakettia.
Päivää ennen testejä ei ollut, kun sivuilla surffailin, testien aikana oli ja olisiko eilen kadonnut sitten.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
V Premiumilla mennään kuten viime kaudellakin. Hinta on sopiva, lähetykset saa kaapelitelkkarissa 4K:na ja näkee paljon muutakin urheilua. Viaplay sitten vielä tarvittaessa nettilähetystä varten.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
V Premiumilla mennään kuten viime kaudellakin. Hinta on sopiva, lähetykset saa kaapelitelkkarissa 4K:na ja näkee paljon muutakin urheilua. Viaplay sitten vielä tarvittaessa nettilähetystä varten.
Sama homma. Elisa Viihteen kautta otettuna pystyy vielä käyttämään ns. vanhaan malliin. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös