Bahrainissa testailtiin kolme päivää tällä viikolla ja näin saatiin ensimmäistä konkreettista dataa siitä missä mennään, kenellä kulkee ja kenellä ei. McLaren viime kauden lopun tapaan nopein talli ja sen jälkeen tuo kolmikko Mercedes-Red Bull-Ferrari, joiden järjestyksestä ei oikein pysty vielä sanomaan mitään mutta ilmeisesti ainakaan Ferrarilla ei ihan riemusta kiljuttu testien perusteella. Seuraavasta porukasta Alpine ja Sainzilla vahvistunut Williams vaikuttivat parhailta, siinä missä Aston Martinin luisu kohti pohjaa jatkuu. Sauberia voidaan vastaavasti aika turvallisesti veikata selkeästi hitaimmaksi menopeliksi.
Huomenna voi sanoa että ensi viikolla alkaa kausi. Monesta paikasta se on vuosien mittaan alkanut ja kaikilla varmaan oma käsitys siitä mikä se "oikea" avauspaikka olisi mutta itselle se on ainakin juuri Melbourne ja aamuherätys.
Nyt tulee tiukkaa faktaa ja kannattaa lopettaa lukeminen jos haluaa pitää jännityksen yllä. En kuitenkaan laita spoileriin.
MESTARI / YKKÖSTALLI
Lando Norris ja McLaren.
Tallimestaruus tulee mäkille tällä kertaa aivan järisyttävällä sadan pisteen erolla seuraavaan talliin jonka paljastan kohta. Lando Norris tulee olemaan selkeästi mestari kuskien puolella. Kakkoseksi tulee Verstappen noin 30 pisteen erolla ja kolmanneksi kaahaa Lewis Hamilton muutaman pisteen perässä Verstappenia.
Kausi tulee olemaan voittojen suhteen tylsä. Norris ja Verstappen voittavat 90% kisoista. Mäkki on aivan ylivoimainen auto mutta Verstappenin röyhkeys tuo pari tuurivoittoa kun hän kolaa Norriksen keskeytyskuntoon. Piastri on säännöllisesti myös podiumilla ja on sarjassa neljäs.
Talleissa kakkoseksi tulee Ferrari. Kolmantena Mercedes. Neljäntenä Red Bull.
Liam Lawson saa lempinimen Crashson ja vaihtuu Tsunodaan.
Doohan saa kenkää myös.
Antonelli sairastaa jossain vaiheessa jonkun kiinasta karanneen lepakkomiesflunssan ja Valtteri ajelee hienosti sijalle kahdeksan tuurajana ja huutelee radioon To whom this might concern fuck you tai jotain sinne päin.
Tallipisteissä viimeiseksi jää Aston Martin jonka auto on sysipaska ja Alonso huutelee jokaiseen kisaan this car has a gp2 motor why Lawrence why?
Toiseksi viimeinen on potku Sauber joka saa Monacon osakilpailussa todellisen jättipotti podiumin Bortolettolle kun radalle juossut kissa aiheuttaa ketjukolarin ja näillä pisteillä he ovat AM edellä loppuun asti. Muissa kilpailuissa jäävät aina kierroksella muiden taakse.
Ihan kaikkea en paljasta joten lopun voi päätellä itse.