Mainos

Formula 1 -kausi 2025 – todellista mielenkiintoa tarjolla?

  • 3 554
  • 30

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Viime vuoden tapaan, juuri päättyneen F1-kauden jälkeen ajattelin avata jo seuraavalle kaudelle oman ketjun. Kausi 2024 päättyi odotetusti Max Verstappenin neljänteen peräkkäiseen kuljettajien mestaruuteen, mutta harva osasi arvata McLarenin vievän valmistajien tittelin itselleen. Mennyt kausi oli muutenkin tapahtumiltaan odotettua tasaisempi, peräti seitsemällä kuljettajalla oli vähintään kaksi osakilpailuvoittoa.

Viime kaudella kaikki kuljettajat pysyivät samoina verrattuna kauteen 2023. Nyt tarina on täysin toinen. Ainoastaan McLaren ja Aston Martin pysyvät samassa kuljettajakaksikossa, muualla vaihdetaan ainakin toinen kuskeista.

McLaren - Lando Norris & Oscar Piastri
Ferrari - Charles Leclerc & Lewis Hamilton
Red Bull - Max Verstappen & Liam Lawson
Mercedes - George Russell & Andrea Kimi Antonelli
Aston Martin - Fernando Alonso & Lance Stroll
Alpine - Pierre Gasly & Jack Doohan
Haas - Esteban Ocon & Oliver Bearman
VCARB - Yuki Tsunoda & Isack Hadjar
Williams - Alexander Albon & Carlos Sainz
Sauber - Nico Hulkenberg & Gabriel Bortoleto

Mielenkiintoisin kuljettajasiirto on ehdottomasti Lewis Hamiltonin siirtyminen Ferrarille vuosien spekulaation jälkeen. Kausi 2024 oli Hamiltonille kahdesta voitosta huolimatta vaikea, vieläkö nelikymppisenä löytyy se "bounce back" Hamiltonilta haastaa tosissaan Leclerc?

Ketjun otsikon pohdinta selittyy mielestäni kahdella pointilla, joista toinen on nämä edellä käydyt kuljettajamuutokset. Toinen on tuo kärjen tasaisuus. Ensi vuoteen siirryttäessä autot eivät muutu merkittävästi ja kyseessä on myös nykyisten sääntöjen viimeinen kausi, ennen suurta muutosta kaudelle 2026. En siis pidä kovinkaan todennäköisenä, että voimasuhteet muuttuvat enää merkittävästi tekemään yhdestä tallista täysin dominoivaa nimenomaan ensi vuotta ajatellen.

Oma veikkaus on se, että kuljettajien mestari vaihtuu ensi kaudella. Red Bull vaikuttaisi olevan menossa alaspäin ja vaikka Verstappen on gridin paras kuljettaja, niin ilman tuota alun ylivoimaa Red Bullilta menneellä sesongilla, olisi ollut Verstappenkin ongelmissa. Onko mestari sitten Norris, Leclerc tai jopa Hamilton, sen aika näyttää. Odotan kuitenkin äärimmäisen tasaista kautta kärjen osalta, kuten kausi '24 oli keski- ja loppuvaiheilla. Sen lisäksi on mukavaa nähdä tosiaan eri kuskeja eri talleissa.

Vielä kun FIA saisi tuon homman hanskaan niin voisi oikeasti olla ihan tyytyväinen. Melkoista pelleilyä jälleen kerran oli kausi 2024 FIAlta. Parannusta on tultava.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensi kausi vaikuttaa ennakkoon tasaiselta. Mestarin nimikin saattaa vaihtua. Verstappen toki on varmasti edelleen vahvoilla, mutta uskaltaisin väittää Ferrarilta ja McLarenilta tulevan kovan vastuksen tähän. Mersu vähän kysymysmerkkinä. Hamilton&Leclerc kaksikko on jännä nähdä kumpi saavuttaa edun vai saavuttaako kumpikaan. Leclercin uskoisin olevan edellä kuitenkin. Red Bullilla se on Verstappen ja toisessa autossa ei muuten istu enää Perez, vaan veikkaisin sieltä löytyvän Lawsonin, jonka uskoisin kykenevän Pereziä tasaisempaan pisteidenkeruuseen. McLarenilla oli loppukauden paras auto ja tästä on hyvä ensi kauteen jatkaa. Norris olisi kortti haastamaan mestaruudesta, mutta kaverilta tuntuu puuttuvan vaadittava röyhkeys tiukoissa paikoissa, eikä pääkään tunnu olevan aivan niin huipputasoa, mitä pahimmilla kilpaveljillä. Piastrilla taas nämä henkisen puolen asiat tuntuu olevan kondiksessa ja röyhkeyttä ja ballseja löytyy. Veikkaankin Piastrin olevan ensi kauden päätteeksi McLarenin ykkönen, riittääkö se mestaruuteen, sen aika näyttää.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Oma veikkaus on se, että kuljettajien mestari vaihtuu ensi kaudella. Red Bull vaikuttaisi olevan menossa alaspäin ja vaikka Verstappen on gridin paras kuljettaja, niin ilman tuota alun ylivoimaa Red Bullilta menneellä sesongilla, olisi ollut Verstappenkin ongelmissa. Onko mestari sitten Norris, Leclerc tai jopa Hamilton, sen aika näyttää. Odotan kuitenkin äärimmäisen tasaista kautta kärjen osalta, kuten kausi '24 oli keski- ja loppuvaiheilla. Sen lisäksi on mukavaa nähdä tosiaan eri kuskeja eri talleissa.

Tästä tuli luettua viikko takaperin, että olisiko tuo kuluvan kauden auton ”heikentyminen” ollut seurausta vain siitä, kun siellä on paukut pistetty jo tulevan kauden auton suunnitteluun hyvissä ajoin, kun kaula MM-taistelussa oli reiluhko?
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Tästä tuli luettua viikko takaperin, että olisiko tuo kuluvan kauden auton ”heikentyminen” ollut seurausta vain siitä, kun siellä on paukut pistetty jo tulevan kauden auton suunnitteluun hyvissä ajoin, kun kaula MM-taistelussa oli reiluhko?
Tämä nähdään sitten ensi kaudella. Vaikka tuo periaatteessa ihan mahdollista onkin, niin hävisivät nyt kuitenkin merkkimestaruuden. Norriksen ja McLarenin paremmalla onnistumisella olisivat hävinneet vielä kuljettajienkin tittelin. Itse pidän aika kyseenalaisena strategiana tuota, jos näin on.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Ensimmäinen ennustus on että Liam Lawson nousee ja ensi kaudella myös saa potkut RedBullilta. Tulee olemaan tasainen mutta huono ja on siellä sijoilla 12-14 kisasta toiseen.

Max ei pysty haastamaan enää kärkeä vaan hän ajelee sijoille 4-7, kiukuttelee ja aiheuttaa kolareita.

Mestaruuden vie Lewis Hamilton. Still we rise ja silleen.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
McLarenille varmasti maistuu ensi kauden tilanne, jos auton suorituskyky jatkaa siitä mihin nyt jäätiin. Selkeästi kokonaisvaltaisin auto, toimii joka radalla, eikä mitään luotettavuusvikoja.

Kuljettajaharmonia myös mielenkiintoinen. Piastri on ”sopivasti” hitaampi kuin Norris. Ei pärjää aika-ajoissa ja kisoissa tuntuu olevan sen napsun-kaksi perässä, jos katsotaan koko kauden keskiarvoja. Tietyissä kisoissa pystyy olemaan parempi, mutta ei tähän asti riitä kyyti haastamaan Norrista. Mutta tuo kuitenkin auton maaliin ja hyvillä sijoilla yleensä. Eli aikalailla Bottas vuosilta 2019-2020, mutta vähän vielä nopeampi. Ei kuitenkaan riittävän lähellä, jotta syntyisi liikaa kitkaa tiimin sisällä. Ja tuskinpa tallin johto pahastuu, jos oma brittikuski ikäänkuin olosuhteiden myötä on luonnollisesti ykköskuski.

Melkein toivoisi Piastrin löytävän lisää vauhtia talven aikana, niin saataisiin vähän tiimin sisäistä vääntöä kehiin. Siellä on kuitenkin Mark Webber managerina, joka ihan varmasti osaa hämmentää soppaa jos tarve tulee.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Lupaavat asetelmat ensi kaudelle kyllä on. Mikäli samoilla askel merkeillä mennään niin neljä tallia pystyy ajamaan voitoista (tai vähintään podiumeista) ja voimasuhteet vielä hieman elävät ratojen mukaan. Kuskivaihdokset tuovat vielä oman muuttujansa mukaan ja toki mielenkiintoista nähdä myös onnistuuko keskikastista joku nousemaan vielä lähemmäksi kärkeä.

Alle laskin vielä kauden jälkimmäisen puoliskon pisteet. Joitakin virheitä saattaa löytyä mukana, kun kunnollista raakadataa en tupannut löytämään. Näidenkin pohjalta kutkuttavast asetelmat ensi kauteen, joka odottaa jo kolmen kuukauden päässä. Ja onneksi jälleen Australiassa :)

Charles Leclerc​
206​
Lando Norris​
203​
Max Verstappen​
182​
Oscar Piastri​
168​
Carlos Sainz Jr.​
144​
George Russell​
134​
Lewis Hamilton​
113​
Pierre Gasly​
36​
Sergio Pérez​
34​
Fernando Alonso​
25​
Esteban Ocon​
20​
Nico Hülkenberg​
19​
Kevin Magnussen​
12​
Yuki Tsunoda​
10​
Alexander Albon​
8​
Franco Colapinto​
5​
Zhou Guanyu​
4​
Liam Lawson​
4​
Lance Stroll​
1​
Daniel Ricciardo​
1​
Oliver Bearman​
1​
Valtteri Bottas​
0​
Logan Sargeant​
0​
Jack Doohan​
0​

Mclaren​
371​
Ferrari​
350​
Mercedes​
247​
Red Bull​
216​
Alpine​
56​
Haas​
32​
Aston Martin​
26​
RB​
15​
Williams​
13​
Sauber​
4​
 

Jass0

Jäsen
Eikai toi Perez enää ensi kaudella voi olla RedBullilla. Ihan ketä muu vaan tilalle, vai miksi tuo terveisien ajaja tuolla ensi kaudellakin vielä olisi, ei voi käsittää.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kylläpä on taas tyhjä olo, kun seuraavaa kisaa joutuu odottamaan kuukausia, eikä vain korkeintaan viikkoja.

Ensi kauden lähtökohdat ovat kyllä todella mielenkiintoiset sekä kärkitallien keskinäisen että myös tallien sisäisen kilpailun kannalta.

Kärkitalleista Red Bullilla tulee olemaan vähiten tätä sisäistä kilpailua. Mikäli nyt alkukaudesta saatu ero ja auton kehityksen väheneminen johtuu ensi kauteen panostamisesta, on tämä onnistuessaan hyvä mahdollisuus Maxin viidennen mestaruuden kannalta.

McLaren kehittyi huimasti kauden aikana ja lopussa useimmiten nopein auto. Piastri pystyi välillä voittamaan Landon, joten sisäiset voimasuhteet ovat mielenkiintoiset.

Ferrari sai kauden aikana myös kehitystä hienosti eteenpäin ja jos pystyy vielä parantamaan, on mahdollisuudet ensi kaudella hyvät. Sisäinen kilpailu tulee heillä kuitenkin olemaan yksi ainakin itselle kiinnostavimmista asioista koko kaudelle. Leclercistä on pitkään leivottu Ferrarin johtajaa ja todella kova kuljettaja onkin parhaimmillaan, mutta virheitä sattuu yhä melko paljon. Vastassa nyt Hamilton, joka ei varmasti kakkoskuskiksi suostu tai jota ei siihen asemaan meriittiensä pohjalta myöskään helposti aseteta. Todella mielenkiintoista.

Mersu oli tietyillä radoilla ja tietyissä olosuhteissa myös todella nopea, vaikkakin hieman takamatkalta kuitenkin nyt taistoon lähtevät. Kuskipuolella myös mielenkiintoista nähdä, että onko Russellista huipputallin ykköskuskiksi vai tuleeko lupaava Italian Kimi jopa ohi kauden mittaan. Itse toivon jälkimmäiselle parempaa menestystä, koska Russell on antanut itsestään koko ajan vastenmielisemmän kuvan kitinällään ja selittelyllään, mitä viimeisten kisaviikonloppujen yhteenotot Maxin kanssa vain alleviivaavat.

Muista talleista eniten mielenkiintoa on siihen, että saako Aston Martin ja loppukautta kohden valtavasti parantanut Alpine kurottua eroa pienemmäksi neljään kärkitalliin nähden. Loput neljä tallia uskon olevan suunnilleen samoilla sijoilla kuin tälläkin kaudella. Williams toki saa Sainzista todella hyvän kuskin ja Sainzin mukana myös ison sponsorin Santanderista, joten siellä voi olla mahdollisuuksia myös parempaan.
 
Ensimmäinen ennustus on että Liam Lawson nousee ja ensi kaudella myös saa potkut RedBullilta. Tulee olemaan tasainen mutta huono ja on siellä sijoilla 12-14 kisasta toiseen.

Max ei pysty haastamaan enää kärkeä vaan hän ajelee sijoille 4-7, kiukuttelee ja aiheuttaa kolareita.

Mestaruuden vie Lewis Hamilton. Still we rise ja silleen.
Eihän Hamilton pärjännyt edes surkealle Russelille. Leclerc syö vanhuksen ensi kaudella aamupalaksi.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän ensi kaudella on asetelmat kunnossa ja lupa odottaa tasaista mestaruustaistoa, mutta niin sitä odotin myös loistavan 2019 loppukauden jälkeen ja ”vähän” jäi piippuun. Toki 2020 nyt jäi kaikki muukin piippuun.

Red Bullin tilanne on mielenkiintoinen, saavatko käännettyä kurssia vai jatkuuko lasku. Verstappenilla todellakin etuna se että Red Bull on täysin hänen talli ja kuluvalla kaudella kyllä nähtiin tuo uskomaton kyky maksimoida tuloksia vaikkei nopein auto olisikaan. Luulen että on mestaruustaistossa vaikka millaisen polkumopon toisi gridille Red Bull.

McLaren oli se nopein talli ison osan kautta mutta monilta osin jäi piippuun tuloksen maksimointi ja muutenkin tuollainen kypsyys kisojen voittamisessa uupui. Kuljettajissa Norris on kyllä pari napsua kovempi, kesällä Piastrilla oli tauon molemmin puolin kova putki milloin mietin että ensi kaudella voi roiskua mutta sitten löysikin itsensä podiumilta kuuteen viime kisaan vain kerran, ja sekin Qatarissa kun Norris sekoili itsensä pois tieltä. Katsotaan nyt kuitenkin miten homma lähtee rullaamaan kun tilanne lähtee nollista.

Ferrarilla kyllä tehtiin hyvää työtä etenkin loppukautta kohti, kesän päivitykset meni pieleen ja parissa sadekisassa oli perinteistä sekoilua mutta loppukaudesta kyllä podiumeita ja jopa voittojakin paukkui, ja tallimestaruus oli hyvinkin lähellä. Luulen vähän että sellaiset huippukisat, eli käytännössä voitot voivat mennä Leclercin ja Hamiltonin välillä suhteellisen tasan mutta kokonaisuuten Leclerc sen verran tasaisempi että on kyllä se joka noista mestaruudesta taistelee. Hamiltonilla varsinkin nuo aika-ajot menivät aika sekoiluksi ja pilasivat useammankin viikonlopun.

Mersulla Russellilta nähtiin hyvää hämmentämistä tuolla ailahtelevalla autolla ja toivotaan että jatkaa sitä ensi kaudellakin. Antonellista ihan mahdoton sanoa vielä mitään, kun ei tiedä miten käy kun 18-vuotias kaveri isketään suoraan Mercedeksen rattiin. Formula 2 kausi oli toki hyvinkin lupauksia herättävä.

Varmasti kuitenkin draamaa, sekoilua, FIAn kyseenalaisia rangaistuksia ja tuomioita sekä suoranaista vittuilua tämän yllämainitun porukan kesken nähdään taas ensi kaudella. Asetelmat on kyllä ihan viimeisen päälle.

Ja mikä parasta, kausi alkaa herätyskellon soittoon Australian GP:n kunniaksi, olen juuri sitä ikäluokkaa jolle tuo on se oikea paikka aloittaa kausi. 2007 ja 2013 varsinkin lämmöllä muistellen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eihän Hamilton pärjännyt edes surkealle Russelille. Leclerc syö vanhuksen ensi kaudella aamupalaksi.
Tsot tsot, nyt kun Hämis sankarillisesti ohitti viimeisessä GP:ssä viimeisessä mutkassa Russelin, menivät miesten kolmen yhteisen kauden pisteet Sir Lewisille.
 
Tsot tsot, nyt kun Hämis sankarillisesti ohitti viimeisessä GP:ssä viimeisessä mutkassa Russelin, menivät miesten kolmen yhteisen kauden pisteet Sir Lewisille.
Heh! Häspiinille annettiin lähtölahja. Ilman ylivoimaista autoa on vain ynnämuita.

Mikäs sen Massan 2008 mestaruushaaston tilanne on? Onko viä vireillä?
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Eihän Hamilton pärjännyt edes surkealle Russelille. Leclerc syö vanhuksen ensi kaudella aamupalaksi.
Kaverithan oli aika tasoissa? Ottaen huomioon Hamiltonin motivaation puute tällä kaudella ja Hamiltonin pitäminen piilossa mersun asioista hyvissä ajoin siirron takia niin uskon että vanha mestari parantaa tästä. Nämä Russell ja Leclerc ovat olleet yliarvostettuja omasta mielestäni. Voihan se olla että Hamilton floppaa surkeasti ja lopettaa vuoden päästä. Itse uskon että on realistinen kandidaatti mestariksi.
 
Kaverithan oli aika tasoissa? Ottaen huomioon Hamiltonin motivaation puute tällä kaudella ja Hamiltonin pitäminen piilossa mersun asioista hyvissä ajoin siirron takia niin uskon että vanha mestari parantaa tästä. Nämä Russell ja Leclerc ovat olleet yliarvostettuja omasta mielestäni. Voihan se olla että Hamilton floppaa surkeasti ja lopettaa vuoden päästä. Itse uskon että on realistinen kandidaatti mestariksi.
Riippumatta Leclercin ja Hamiltonin tekemisistä tallin henkilöstö on ranskalaista Vasseuria lukuunottamatta käsiä heiluttevia italialaisia. Tuolla porukalla ei koskaan voiteta mitään.

Russellia en ole koskaan pitänyt juuri minään mutta mikä tuo Hamiltonin motivaation puute juttu on?
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Riippumatta Leclercin ja Hamiltonin tekemisistä tallin henkilöstö on ranskalaista Vasseuria lukuunottamatta käsiä heiluttevia italialaisia. Tuolla porukalla ei koskaan voiteta mitään.

Russellia en ole koskaan pitänyt juuri minään mutta mikä tuo Hamiltonin motivaation puute juttu on?
Olihan tuo ainakin omiin silmiini todella pistävää ettei Lewistä tällä kaudella oikein kiinnostanu enää ajaa mersua. Kun on tottunut voittamaan niin muu ei tunnu miltään. Jos motivaatio olisi ollut tasoa Eye of the tiger niin sieltä olisi löytynyt hanskalla paikkaamalla jopa kymmeniä lisäpisteitä. Mutta ei ollut. Katse oli jo Ferrarissa.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Olihan tuo ainakin omiin silmiini todella pistävää ettei Lewistä tällä kaudella oikein kiinnostanu enää ajaa mersua. Kun on tottunut voittamaan niin muu ei tunnu miltään. Jos motivaatio olisi ollut tasoa Eye of the tiger niin sieltä olisi löytynyt hanskalla paikkaamalla jopa kymmeniä lisäpisteitä. Mutta ei ollut. Katse oli jo Ferrarissa.
Tästä olen samaa mieltä. Yleisestikin tuntui että Hamilton pari viime kauden ajan haki säädöillä high risk - high rewawrd tyyppisiä ratkaisuja. Toki ymmärtäähän sen, mieluummin tuon tason kuljettaja "riskillä" hakee hyvää sijoitusta kun neutraalina ajelee sijoilla 4-8.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Aloitusviestiin huomautus, että myös Aston Martin sällyttää McLarenin tavoin kuljettajakaksikonsa. Se on sitten eri asia tulisiko niin olla ja onko siellä muuan statistin roolia nauttiva kanadalainen, mutta ensi kauteen liittyen sitten asiaa.

Voimasuhteet tulevat todennäköisesti olemaan hyvin samanlaiset mitä ne olivat nyt kauden päättyessä. McLaren, Ferrari, Mercedes ja Max täyttävät kympin kärjen ratakohtaisesti eri järjestyksessä ja vierailevia tähtiä tulee aina aika-ajoin mukaan. Näitä kuskeja veikkaisin olevan Gasly, Ocon, Alonso sekä VCARB:n kuskit. Alpinen tulosparannus sekä Haasin Toyota -yhteistyö luulisi ainakin jatkavan oikeaa suuntaa. Ainoa tietysti Alpinen kohdalla on moottorinvaihto tulevaisuudessa, että mikä on sen kehitysosaston intressi tuoda mitään uutta autoon. Lähtökohtaisesti Sauber tulee pitämään häntää samalla tavalla kuin nytkin, koska Audin tuoma sysäys näkyy vasta 2026. Luulen että Sainz tulee olemaan Williams -kuskeista selkeästi vahvempi, vaikka Albon onkin jonkinlaisen pelastuksen saanut siirron jälkeen. Nyt kuitenkin on eri tasoinen tallikaveri kuin aiemmat.

2026 -sääntömuutokset tulevat rauhoittamaan suurimpia kehitysaskeleita merkittävästi, vaikka palkintosummat on samalla tavalla jaossa kuten edellisinäkin kausina. Mestaruustaistelu tullaan käymään ehkä enemmänkin akselilla Norris-Piastri-Leclerc-Hamilton-Verstappen. Näistä vielä ehkä tarkemmin Leclerc, Piastri ja Verstappen omaavat ominaisuuksia, jotka kauden mitassa veisivät pitkälle taistelussa.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mclaren onnistui parhaiten kehittämään autoaan kauden aikana, vaikka loppukisoissa Ferrari oli suurinpiirtein samalla tasolla. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon Red Bull parantaa ensi kauden alkuun, koska on hyvin mahdollista että ovat suunnanneet kehityspaukkuja jo aikaisessa vaiheessa ensi kauden alkuun.

Hamiltonista vaikea sanoa miten Ferrarilla lähtee kulkemaan. Alla vähän heikohko kausi, mutta siihen voinut vaikuttaa myös tietynlainen hälläväliä asenne, kun viimeinen kausi Mersulla jolla ei isoja pystejä oltu hakemassa. Toisaalta Hamiltonia on varmasti pidetty tarkoituksella joistakin kehitysasioista hieman ulkopuolella, ettei vie ideoita suoraan kilpailijatalliin mukanaan, mikä on voinut vaikuttaa myös suoritukseen tällä kaudella.

Aston Martinilla Newey hyppää mukaan 2025 alusta, mutta ei suurta vaikutusta ehdi tehdä vielä ensi kauden autoon, silti loppukaudesta kehitysloikkia voi olla luvassa vielä. Muuten heittäisin Gaslyn, Sainzin ja Albonin olevan vahvoilla pistesijakamppailuun, Haas itselle hieman kysymysmerkki ensi kautta ajatellen.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kyllä tulevaa kautta odottaa isolla mielenkiinnolla. McLarenin nousu on ollut erittäin mukavaa katseltavaa. Toisaalta jos puheet siitä, että Red Bull jo hyvissä ajoin keskittyi tulevaan kauteen, niin eipä tuota tiedä mitä odottaa. Ovatko ylivoimaisia vai eivät. Toisaalta nyt, kun Newey lähti Astonille, niin ymmärtäähän sen, jos paukut on todella isosti laitettu tähän kauteen. Nyt on mahdollisuus napata mestaruus autolla, jossa on vielä Neweyn kädenjälki. Kukaan ei tiedä miten voimasuhteet asettuvat 2026, kun sääntöuudistukset tulevat voimaan.

Tosiaan vain Aston Martin ja McLaren pitäytyivät nykyisessä kuskikaksikossa. Jokaisen maalaisjärki tosin sanoo, ettei Strollin pitäisi tuolla enää olla. Ajaa ajoittain ihan hyvin, mutta kun suurin osa kausista on ollut käsittämätöntä tötöilyä, niin ei tuonne pitäisi olla mitään asiaa. Olen useasti todennut, että jossain vaiheessa tiimin muu johto saa Strollista tarpeekseen ja painostavat isä-Strollin antamaan pojalleen monoa. Toki mennyt kausi oli koko tiimiltä heikko. Tallikaveriin kuitenkin verrataan ja pisteet 70-24 Alonson hyväksi kertovat omaa kieltään. Mutta en kyllä jaksa tämän asian suhteen pidättää hengitystä.

Asetelmat kaudelle on kyllä hienot. Kuskipakka on myllätty lähes kokonaan. Varsinkin McLarenin nousu ja Red Bullin lasku asettavat hienot asetelemat kaudelle. Unohtamatta sitä, että Ferrari on Ferrari. Hamiltonin käyrä on laskeva, mutta siirto voi tehdä konkarille hyvää. Ennustan, että Leclerc-Hamilton kaksikon välillä nähdään useasti tiukkoja ja ehkä jopa kyseenalaisia taisteluita ja liikkeitä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Perezin potkuille varmistus. Kumpa korvaaja olisi joku muu kuin Lawson, mutta Lawsonihan se todennäköisesti ok. Tsunoda olisi kyllä ansainnut mahdollisuuden.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Perezin potkuille varmistus. Kumpa korvaaja olisi joku muu kuin Lawson, mutta Lawsonihan se todennäköisesti ok. Tsunoda olisi kyllä ansainnut mahdollisuuden.
Sekoilu tulee jatkumaan. Luotto Lawsoniin on täysin nolla. Tuskin vetää edes kautta loppuun
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Perezin potkuille varmistus. Kumpa korvaaja olisi joku muu kuin Lawson, mutta Lawsonihan se todennäköisesti ok. Tsunoda olisi kyllä ansainnut mahdollisuuden.
Lawson vaikuttaa köyhän miehen Verstappenilta. Todella rohkeita torpedosyöksyjä jarrutuksiin sisäpuolelle ja luottaa siihen että kaveri kyllä väistää. Ja jos ei väistä niin molempien kisa pilalla. Ihan mielenkiintoista nähdä miten Lawson pärjäisi nopeammalla autolla, etenkin jos edes jotenkin pystyy vastaamaan Maxin vauhtiin niin pientä nokkapokkaa lienee luvassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös