Mainos

Formula 1 -kausi 2024 – evoluutio

  • 66 038
  • 521

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo kilttejä ne kyllä on. Jotain säpinää niillä selvästi oli ja molemmat oli siinä enemmän tai vähemmän mukana.

Musta tuntuu, että Horner halusi enemmän, mutta tämä nainen ei halunnut. Olisiko käynyt niin, että nainen sai syystä tai toisesta kenkää ja halusi kostaa näin? Kyllähän tuossa Hornerin avioliitto ainakin kärsii näiden vuotojen myötä.
Nää on toki näitä, että toinen ylemmässä asemassa, mutta kyllähän näkemieni viestien perusteella tuo oli molemminpuoleista flirttailua. Toki nainen päättänyt, mitkä viestit nähdään, koska kuulemma Horner poistanut kaikki.

Redditistä lukemani recapin perusteella oli flirttailua, nainen halusi lopulta lopettaa tuon, Horner myöntyi, vaikka alkuun ei kai olisi halunnut. Tämän jälkeen Horner kai ottanut enemmän etäisyyttä muutenkin, mikä ei toimi, koska kyseessä oli henkilökohtainen avustaja. Aika vaikea tuollaisen jälkeen tosiaan jatkaa normaalissa työsuhteessa.

Tämä siis täysin lukemani perusteella, koska itsellä ei riitä alkuunkaan kiinnostus selata tuollaista driveä läpi, vaikka se 4chaniin oli kai vuodettu. Näin itse vain pari viestiä, mikä näytti sellaiselta perusflirtiltä. Ei tuossa näkemäni perusteella olisi mitään ihmeellistä, jos ei olisi käytännössä esimies-alainen -asetelma.
Käsittääkseni Verstappen oli sanonut että Horner jos lähtee niin lähtee hänkin
Olen lukenut, että Neweyn sopimuksessa hänellä olisi oikeus lähteä Hornerin kanssa samalla ovenavauksella, mutta ei näistä oikein tiedä. Kaikki viidennen käden tietoa, mitä liikkuu.

Lisäksi RB:n omistuspaljetti on kuitenkin muuta kuin länsimaalainen. Tällainen ei thaikuissa varmaan ole missään määrin edes pahasti tehty.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Nää on toki näitä, että toinen ylemmässä asemassa, mutta kyllähän näkemieni viestien perusteella tuo oli molemminpuoleista flirttailua. Toki nainen päättänyt, mitkä viestit nähdään, koska kuulemma Horner poistanut kaikki.

Redditistä lukemani recapin perusteella oli flirttailua, nainen halusi lopulta lopettaa tuon, Horner myöntyi, vaikka alkuun ei kai olisi halunnut. Tämän jälkeen Horner kai ottanut enemmän etäisyyttä muutenkin, mikä ei toimi, koska kyseessä oli henkilökohtainen avustaja. Aika vaikea tuollaisen jälkeen tosiaan jatkaa normaalissa työsuhteessa.

Tämä siis täysin lukemani perusteella, koska itsellä ei riitä alkuunkaan kiinnostus selata tuollaista driveä läpi, vaikka se 4chaniin oli kai vuodettu. Näin itse vain pari viestiä, mikä näytti sellaiselta perusflirtiltä. Ei tuossa näkemäni perusteella olisi mitään ihmeellistä, jos ei olisi käytännössä esimies-alainen -asetelma.

Olen lukenut, että Neweyn sopimuksessa hänellä olisi oikeus lähteä Hornerin kanssa samalla ovenavauksella, mutta ei näistä oikein tiedä. Kaikki viidennen käden tietoa, mitä liikkuu.

Lisäksi RB:n omistuspaljetti on kuitenkin muuta kuin länsimaalainen. Tällainen ei thaikuissa varmaan ole missään määrin edes pahasti tehty.
Kyllä siellä vuodetuissa kuvissa ihan alastonta pintaa oli myös
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä siellä vuodetuissa kuvissa ihan alastonta pintaa oli myös
Olen ehkä nuori, mutta mielestäni perusflirttiä, kun luin parin kaappauksen viestit, niin nainenkin viittasi lähettämiinsä kuviin. Perusflirtillä viittaan tässä siis enemmän sellaiseen seksuaalisempaan suhteeseen kuuluvaan flirttiin enkä sellaiseen viattomaan.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Olen ehkä nuori, mutta mielestäni perusflirttiä, kun luin parin kaappauksen viestit, niin nainenkin viittasi lähettämiinsä kuviin. Perusflirtillä viittaan tässä siis enemmän sellaiseen seksuaalisempaan suhteeseen kuuluvaan flirttiin enkä sellaiseen viattomaan.
Onhan tuo kinkkinen homma kaikkinensa.

Hornerilla on kuitenkin miljoona omaisuus joten sanon senkin takia että kenkää vaan. Perusduunarilla ois ehkä sitten kohtuuton seuraamus jos lähtis työ alta ja avioero mahdollisesti.
 

BaronFIN

Jäsen
Jos meikäläisellä olisi Spice girl kotona ja pari miljoonaa taskussa sekä oman työpaikkani ehdoton kingi ja hidalgo, niin miksi vitussa lähtisin söheltämään mitään mikä on ”perusflirttiä” ja potentiaalisesti valta-aseman väärinkäyttöä. Ei voi tulla yllätyksenä vastaan 2020-luvulla. Pitäisi tietää paremmin.

Sitten mitä tulee näihin sankareihin, että jos tuo lähtee, niin minäkin lähden samalla oven avauksella. Tervemenoa vaan, olisi kiva nähdä Verstappen tavallisena kuolevaisena jonkun Williamsin ratissa, mutta ei se kuitenkaan lähtisi. Ja Newey eläköityy nyt muutenkin eikä ole loppujen lopuksi kuin yksi insinööri muiden joukossa.

Lähti se Todt Ferrarilta. Dennis McLarenilta. Ja Frank Williamsilta. Ja tulee päivä kun Horner lähtee RedBullilta. Business pyörii vaikka pari marakattia lähtisi pois.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Breaking:




No joo, pieni hassuttelu tähän väliin.
Jos tosiaan puolueettoman tutkimuksen tulos on että Horner on "cleared of all charges" niin aika erikoinen tutkimus se on kyllä ollut. Ei mitään nuhteita tai company policyn tarkentamista tms, vaan ihan jees meininki, carry on.
 

BaronFIN

Jäsen
Ja hyvinhän se on näillä tiimeillä mennyt näiden kaverien lähdön jälkeen.
Joo, hyvinhän se meni RedBullilla Vettelin lähdön jälkeen. Aina joku menestyy paremmin kuin joku muu ja se ei nyt ole yhdestä Hornysta, eiku Hornerista tai Denniksestä kiinni.

Jaksaisi tuollaista keskenkasvuisten miesten hyvä veli kerhoja katsella enää 2020 luvulla. 1960-luku meni jo.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo, hyvinhän se meni RedBullilla Vettelin lähdön jälkeen. Aina joku menestyy paremmin kuin joku muu ja se ei nyt ole yhdestä Hornysta, eiku Hornerista tai Denniksestä kiinni.
Red Bullin menestyksen takana ovat pitkälti nimenomaan Newey ja Horner. Horner osittain siksi, että on saanut Neweyn tiimiin.

Neweytä voi toki vähätellä insinööriksi muiden joukossa, mutta on siihen varmaan syynä, että kaveri on ylivoimaisesti arvostetuin insinööreistä. Voi toki johtua siitä, että kaverin autot ovat vuodesta toiseen aerodynamiikan puolella sarjan parhaita.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Olen seurannut F1-sarjaa lapsesta saakka, noin 10-vuotiaasta ja oma mielenkiintoni loppui täysin viimeistään viime vuonna. Sarja näkyi omassa suoratoistopalvelussani, mutta katsoin kolme kisaa koko kauden aikana. En edes muista milloin sarja on ollut mielenkiintoinen? 2016 kun Hamilton ja Rosberg taistelivat mestaruudesta? Silloinkin en voinut vähempää välittää kumpi voittaa mestaruuden. 2012 oli Vettel ja Alonso. Sama asetelma vuonna 2010 ja sitä ennen Buttonin Brawn-mestaruus. Eli neljä kertaa viimeisen 15 vuoden aikana on ollut edes mestaruustaisteluja?

On sääli mihin F1 on vajonnut. Aina on ollut ylivoimaisia mestareita ja talleja, mutta se on vain selitys sarjan tylsyydelle. Mitä tehdä, että sarja olisi tasaisempi, se on vaikea kysymys. Tietyt moottorit ovat vain huomattavasti parempia kuin toiset ja peli on pelattu jopa usean vuoden ajan. Toki auton aerodynamiikka ja sääntöjen kiertäminen vaikuttaa myös asiaan kuten Brawnin mestaruudessa. Sarjalle kulukatto, jotta tietyt tallit eivät voi dominoida rahalla? Sellainen on jo, mutta se on lähinnä vitsi. Painoja voittajille kuin DTM-sarjassa? Miksi rankaista voittajakuskia? Vitsistä puheenollen, vaihdetaan autoja joka kisassa kuin jokkiksessa, se on reilumpaa.

Jotain on tehtävä, F1 on kuin katsoisi maalin kuivuvan. Maali sentään kuivaa joskus, F1 tylsyys ei.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Red Bullin menestyksen takana ovat pitkälti nimenomaan Newey ja Horner. Horner osittain siksi, että on saanut Neweyn tiimiin.

Neweytä voi toki vähätellä insinööriksi muiden joukossa, mutta on siihen varmaan syynä, että kaveri on ylivoimaisesti arvostetuin insinööreistä. Voi toki johtua siitä, että kaverin autot ovat vuodesta toiseen aerodynamiikan puolella sarjan parhaita.
Neweyn sainauksen lopullisena takeena oli aikoinaan Gerhard Berger, joka oli edesmenneen Mateschitzin ystävä, liikekumppani sekä itse asiassa ensimmäinen sponsoroitava urheilija. Newey oli vaatinut neuvotteluyhteyden avanneelta Hornerilta silloisen McLaren-palkkansa tuplaamista, mitä Mateschitz piti käsittämättömänä summana insinöörille muiden joukossa. Tuossa vaiheessa Red Bullin organisaatioon kuulunut Berger oli luonnollisesti täysin tietoinen neuvottelujen ajautumisesta umpikujaan ja päätti esittää yksinkertaisen kysymyksen:

"Kuinka paljon olet valmis maksamaan kierrosajan parantumisesta sekunnilla?" Kas kummaa, miljardööri raotti lompakkoa ja naulasi kertaheitolla Red Bullista oikeasti uskottavan projektin. Täytyy muistaa ykkösten olleen tuolloin todella vahvasti isojen mutta konservatiivisten autonvalmistajien käsissä: bailaamisen osannut juomayhtiö herätti enemmän ihmetystä kuin pelkoa, ovatkohan nuo tosissaan vai pelkästään markkinoimassa itseään. Neweyn myötä sitä ei tarvinnut enää epäillä.

Red Bull on hyvä esimerkki siitä, kuinka toimivaa reseptiä ei kannata muuttaa: laadukas kuskiohjelma, ammattitaitoinen johto ja ennen kaikkea sitoutunut organisaatio taustalla. Vertaa vaikka Ferrariin, jossa on koko Red Bullin historian ajan ollut kuusi eri tallipäällikköä ja teknisiä johtajia varmaan toistakymmentä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En edes muista milloin sarja on ollut mielenkiintoinen?
Mites toi 2021?

Itse asiassa F1 ei ole koskaan ollut nykyhetkeä tasaisempi. Nuo samat tylsyys-aspektitkin ovat aina olleet lajin DNA:ssa (bensan ja renkaiden säästely), mutta nämä asiat tunnutaan aina ottavan uudestaan esille. Nykyhybrideissä sitten myös tiettyjen komponenttien rajoittaminen kauden aikana, jottei menisi ihan kulutusjuhlaksi. Kuskitkaan eivät ota niin paljoa riskejä kuin ennen, joka osaltaan myös lisää tylsyys-factoria.

Eli kehitys kehittyy ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tallit ovat todella konservatiivisia nykyään kuskivalintojenkin suhteen, koska tuoreet kuskit tietävät todennäköisesti näille lisäkuluja kolarikustannusten takia. Se sitten vähentää viihdyttävyyttä, kun kuskit keskittyvät tuomaan auton maaliin sen sijaan, että hakisivat jotain highlight-kamikaze ohituksia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen seurannut F1-sarjaa lapsesta saakka, noin 10-vuotiaasta ja oma mielenkiintoni loppui täysin viimeistään viime vuonna. Sarja näkyi omassa suoratoistopalvelussani, mutta katsoin kolme kisaa koko kauden aikana. En edes muista milloin sarja on ollut mielenkiintoinen? 2016 kun Hamilton ja Rosberg taistelivat mestaruudesta? Silloinkin en voinut vähempää välittää kumpi voittaa mestaruuden. 2012 oli Vettel ja Alonso. Sama asetelma vuonna 2010 ja sitä ennen Buttonin Brawn-mestaruus. Eli neljä kertaa viimeisen 15 vuoden aikana on ollut edes mestaruustaisteluja?

On sääli mihin F1 on vajonnut. Aina on ollut ylivoimaisia mestareita ja talleja, mutta se on vain selitys sarjan tylsyydelle. Mitä tehdä, että sarja olisi tasaisempi, se on vaikea kysymys. Tietyt moottorit ovat vain huomattavasti parempia kuin toiset ja peli on pelattu jopa usean vuoden ajan. Toki auton aerodynamiikka ja sääntöjen kiertäminen vaikuttaa myös asiaan kuten Brawnin mestaruudessa. Sarjalle kulukatto, jotta tietyt tallit eivät voi dominoida rahalla? Sellainen on jo, mutta se on lähinnä vitsi. Painoja voittajille kuin DTM-sarjassa? Miksi rankaista voittajakuskia? Vitsistä puheenollen, vaihdetaan autoja joka kisassa kuin jokkiksessa, se on reilumpaa.

Jotain on tehtävä, F1 on kuin katsoisi maalin kuivuvan. Maali sentään kuivaa joskus, F1 tylsyys ei.
Vaikka mestaruustaisto on ollut Max+RB -yhdistelmän ylivoimaisuuden vuoksi vähäistä, niin en tiedä onko F1 ollut kärjen takana koskaan tasaisempi kuin nyt?

En siis lähtisi liian suuria johtopäätöksiä tekemään pelkästään Maxin vuoksi. F1 on nykyisellään erittäin tasainen ja periaatteessa mahdollisuudet mielenkiintoiseen mestaruustaistoonkin on autojen ja sääntöjen puolesta olemassa, mutta kun sarjan selvästi paras kuski istuu sarjan parhaassa autossa, joka on rakennettu hänen ympärilleen, niin tässä tulos.

Jos on kiinnostunut muustakin kuin mestaruustaistosta, niin F1:n seuraaminen on tällä hetkellä varsin mielenkiintoista. On ollut jo useamman kauden ajan.
 

BaronFIN

Jäsen
Olisi huolestuttavaa, jos modernina parvi-tekoälysimulaation aikakaudella ryhmä koulutettuja aerodynamiikan osaajia ei kykenisi tuottamaan ja päätymään samaan lopputulokseen kuin yksittäinen Newey.

80- ja varmaan vielä 90-luvuilla tämä oli mahdollista kun autojen suunnittelu oli yhden pääinsinöörin kokeilujen takana (joitakin mainitakseni: Postlethwaite, Andersson, Brawn, Head, Barnard, Symonds, Byrne), joskus onnistui, toisinaan ei.

Vaan en suostu uskomaan, että 2020-luvulla yksi Newey olisi korvaamaton, sillä eihän kaveri enää Mersujen valtakaudella ollut merkityksellinen vaan Mersut meni maisemaan Neweystä huolimatta.

Toki on tarinana hieno, että sama mies on suunnitellut Mansellin Williamsin, Häkkisen McLarenin, Vettelin ja Maxin Red Bullin, mutta ei tuollaisessa bisneksessä menestyminen voi enää oikeasti olla kiinni yhdestä miehestä. Ei enää 2020-luvulla.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Pientä vertailua viime vuoden Bahrainin GP:n aika-ajoista tähän vuoteen. Vertailussa tallin nopein kuski sekä aikaparannus viime vuoteen nähden. Kai tästä jotain osviittaa saa senkin suhteen, miten tallit ovat kehittyneet vuoden aikana.

Red Bull Max Verstappen 1.29,708 (2023) -> 1.29,179 (2024)
Ferrari Charles Leclerc 1.30,000 -> 1.29,165 (Q2 2024)
Mercedes George Russell 1.30,340 -> 1.29,485
Aston Martin Fernando Alonso 1.30,336 -> 1.29,542
McLaren Lando Norris 1.31,381 -> 1.29,614
Alpine Esteban Ocon 1.30,914 (Q2 2023) -> 1.30,793
Haas Nico Hülkenberg 1.30,809 -> 1.29,851 (Q2 2024)
RB Yuki Tsunoda 1.31,400 (Q1 2023) -> 1.30,129
Williams Alex Albon 1.31,461 -> 1.30,221
Kick Sauber Valtteri Bottas 1.31,443 -> 1.30,756

En tiedä mitä Alpinella on tehty viime talvena, mutta ei siellä ainakaan uuden auton kehitystyöhön olla liiemmin keskitytty. McLarenin kohdalla näkyy rajusti tietysti se kuinka huonossa jamassa olivat viime kauden alussa ja RB eli entinen Alpha Taurikin otti isoja kehitysaskelia viime kauden lopussa. Sauber tuntuu myös junnaavan ikuisessa keskinkertaisuudessa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaan en suostu uskomaan, että 2020-luvulla yksi Newey olisi korvaamaton, sillä eihän kaveri enää Mersujen valtakaudella ollut merkityksellinen vaan Mersut meni maisemaan Neweystä huolimatta.
Ei kukaan korvaamaton ole tietenkään, mutta onhan Red Bullin autot olleet koko ajan aerodynaamisesti sarjan kärkeä. Renaultin myllyt eivät sitten ollutkaan lähelläkään Mersua tai myöhemmin Ferrariakaan. Siinä tuli paljon tasoitusta, jolle Newey ei voinut mitään. Kun moottorit vaihtui Hondan tekeleisiin 2019 alkoi tapahtua ja Red Bull rupesi lähestymään Mersua vain mennäkseen ohi. Kaikkeen ei Neweykään pysty vaikuttamaan, mutta siihen mihin pystyy niin kyllä se auto niiltä osin aivan huipputasoa on lähes poikkeuksetta ollut jo ysäriltä lähtien. Nyt näyttää vielä tälle kaudelle kopioineen Mersun jo hylkäämään sivuponttoonittoman taktiikkaan onnistuneesti.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Vaikka mestaruustaisto on ollut Max+RB -yhdistelmän ylivoimaisuuden vuoksi vähäistä, niin en tiedä onko F1 ollut kärjen takana koskaan tasaisempi kuin nyt?
Itseäni ei kiinnosta yhtään se takana oleva taisto vaan mestaruustaisto, koska se on tärkeintä kuskeillekkin. Mestaruudesta kuitenkin ajetaan kilpaa? Jos mestari on selvillä jo ennen kauden alkua, mitä järkeä on koko sarjassa?
 
Viimeksi muokattu:

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Verstappenhan sieltä paalulle päätyi mutta ei todellakaan niin isolla erolla kuin mitä itse pelkäsin/odotin. Kisassa todennäköisesti painaa maisemaan mutta takana tulee vähintäänkin jälleen hyvää taistelua. Ja en mahdottomana pidä sitä että joku Maxiakin haastaisi ihan kunnolla. Ferrari vaikuttaisi ainakin kulkevan hyvin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni ei kiinnosta yhtään se takana oleva taisto vaan mestaruustaisto, koska se on tärkeintä kuskeillekkin. Mestaruudesta kuitenkin ajetaan kilpaa? Jos mestari on selvillä jo ennen kauden alkua, mitä järkeä on koko sarjassa?
Itse kummeksun tätä näkökulmaa. Suurin osa kuskeista ja talleista tietää jo etukäteen, ettei ole mitään mahdollisuutta voittaa mestaruutta, mutta ovat silti suurella intohimolla taistelemassa joka kisassa niin hyvistä sijoituksista kuin mahdollista. Samoin valtaosa katsojista nauttii kisailusta kaikkien autojen välillä, eivätkä tuijota pelkkää kärkitaistoa - saati sitten pelkkää mestaruustaistoa.

Eikä mestari ole koskaan selvillä ennen kauden alkua. Todennäköisyydet ovat toki nyt Maxin puolella, mutta mikään ei todellakaan ole varmaa. On nähty vasta pieni määrä ajamista yhdellä radalla, eikä yhtäkään kisaa. Jos olet lajia vähänkin enemmän seurannut, niin luulisi ymmärtävän, että autojen väliset voimasuhteet voivat vaihdella radalta toiselle hyvinkin radikaalisti. Myös keleillä on suuri vaikutus autojen voimasuhteisiin. Puhumattakaan kauden aikana tapahtuvasta kehityksestä.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itse kummeksun tätä näkökulmaa. Suurin osa kuskeista ja talleista tietää jo etukäteen, ettei ole mitään mahdollisuutta voittaa mestaruutta, mutta ovat silti suurella intohimolla taistelemassa joka kisassa niin hyvistä sijoituksista kuin mahdollista. Samoin valtaosa katsojista nauttii kisailusta kaikkien autojen välillä, eivätkä tuijota pelkkää kärkitaistoa - saati sitten pelkkää mestaruustaistoa.

Sama juttu, minäkään en tuota oikein ymmärrä. Kaikissa lajeissa on muutakin taistelua kuin vain kärjen osalta. Itse tykkäsin todella paljon viime kaudesta. Kärjen takana oli todella hyvää taistelua pitkin kautta ja oletettavasti näin on tänäkin vuonna. Vaikka yksi talli dominoikin nyt (tällä hetkellä Red Bull) niin se ei ainakaan omissa papereissani paljoa paina, jos kärjen takana on hyvää taistelua. Toki jokaisella on omat mielipiteensä, ei siinä.

@Giroux tuossa ylempänä listasikin hyvin tiimien kehitystä. Toki noi tosiaan antaa vain osviittaa. Alpine näyttää kyllä siltä, että ei hyvältä näytä. Kaikkien muiden tiimien ajat on kehittyneet selkeästi. Toki vasta yhdet aika-ajot ajettu ja ensimmäinen kisa vasta edessä. Jos ovat niin huonoja kuin miltä nyt näyttää, niin on mielenkiintoista seurata tekevätkö kauden mittaan "McLarenit."
 

BaronFIN

Jäsen
Odotan ”innolla” milloin jenkkiomistajat tuo NASCAR-sarjan playoff systeemin mukaan missä mestaruudesta kilpailevia pudotetaan viimeisten 9 kilpailuiden aikana ja jäljelle jäävän neljän pisteet tasataan viimeiseen kisaan ja sitten ajetaan ovaalia 200 kierrosta ja annetaan mestaruus kuskille jolla on sattuu olemaan paras päivä. En itse asiassa ole ymmärtänyt mikä kiihoke niillä 26:lla muulla on osallistua viimeiseen kisaan, ovat vain statisteja mukana, ilmeisesti kuitenkin rahaa ja glooriaa tarjolla pelkästä osallistumisen ilosta?

Kuitenkin: saataisiin keinotekoista draamaa ja kilpailua formaatissa jonka peruspunaniskakin ymmärtää: viimeisessä kisassa nelikon parhaiten sijoittuva voittaa mestaruuden. Tällöin jos voittaa kauden 20 ensimmäistä kilpailua ja keskeyttää viimeisessä ei riittäisikään mestaruuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös